Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Touronen
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 323
    • Forssa

    Ei kehtaa uutta topiccia tehdä näin pienen asian takia, eli mitenkä E36 316i bemarista lähtee takapuskuri irti? Kyseessä Sedani, tarkotus olis koko puskuri siis saada irti kokonaan kun tilalle tulossa uusi.
    Vorssa

    Comment

    • fRONik-_-
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2010
      • 684
      • Helsinki

      Originally posted by Touronen View Post
      Ei kehtaa uutta topiccia tehdä näin pienen asian takia, eli mitenkä E36 316i bemarista lähtee takapuskuri irti? Kyseessä Sedani, tarkotus olis koko puskuri siis saada irti kokonaan kun tilalle tulossa uusi.

      Puskurin listat irti, sieltä nastat irti ja sitte sisälokarista muutama ruuvi irit kummaltakin puolelta niin sitte vaa vedät puskurin irti.
      Nykyiset.
      Harraste:
      BMW E30 325i -88 700Hv
      Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

      Ex.
      Volkswagen Golf 1.8 -9
      2
      Volkswagen Vento 1.8 -92
      BMW E36 316i -92
      BMW E36 320i -91

      BMW E36 320 -92
      BMW E36 318is M-Sport -95
      BMW E36 323i -99
      BMW E90 330D -07 M-Sport
      BMW E36 325i -92 "M3"

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16341
        • Leppävirta

        Originally posted by fRONik-_- View Post
        Puskurin listat irti, sieltä nastat irti ja sitte sisälokarista muutama ruuvi irit kummaltakin puolelta niin sitte vaa vedät puskurin irti.
        Nastat? Hmm. Itse irroitin puskurin alalistan/diffuusorin ja sieltä 2 pitkää pulttia auki, sitten sieltä lokasuojan luota ne muovihärpäkkeet irti ja vetäs pois puskurin.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Jontsu00
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2011
          • 241
          • Oulu

          Originally posted by joelp View Post
          Joo just samoilta kuulostaa nuo sunkin oireet:think Itellä kuitenkin nuo oireet tuntuu kokoajan enemmän ja enemmän.. Eniten kuitenkin häiritee tuo hieman korkea bensankulutus. Joku vikahan siellä on, mutta löytää vaan pitäs
          Joo mukavahan tuo olisi saada selvitettyä, että mikä tuon tekee. Voisikohan joku asentotunnistin tehdä tuon? Tai joku lämpötilatunnistin?

          Itsellä ainakin kun starttaa,niin huomattavasti pitempään pitää startata ennenkuin hörähtää verrattuna esim tuohon m52b28, mutta ovatkin kyllä täysin erimaailmasta muutenkin nuo moottorit.

          Comment

          • Touronen
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 323
            • Forssa

            Puskuri lähti irti helposti, kun ensin kontista 4 mutteria auki. Sisäkaarista pari muutteria irti, niin että lähtee se muoviläpyskä irti. Sitten pääsee käsiksi vielä 2 mutteriin per puoli. Nekun vielä irrotti niin puskuri lähti vetämällä irti.
            Vorssa

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16341
              • Leppävirta

              Originally posted by Touronen View Post
              Puskuri lähti irti helposti, kun ensin kontista 4 mutteria auki. Sisäkaarista pari muutteria irti, niin että lähtee se muoviläpyskä irti. Sitten pääsee käsiksi vielä 2 mutteriin per puoli. Nekun vielä irrotti niin puskuri lähti vetämällä irti.
              Irroittamalla puskurista ulkopuolelta 2 pitkää pulttia jättäen ne kontin sisäpuoliset mutterit koskematta, säästää 2 mutterin aukasut Niinkuin tuossa jo aiemmin sanoin. Eli osa 7 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...r_bumper_rear/
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16418
                • Asikkala

                Originally posted by Haju69 View Post
                Irroittamalla puskurista ulkopuolelta 2 pitkää pulttia jättäen ne kontin sisäpuoliset mutterit koskematta, säästää 2 mutterin aukasut Niinkuin tuossa jo aiemmin sanoin. Eli osa 7 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...r_bumper_rear/
                Nopeampi ottaa kontin puolelta ne 4 mutteria, varsinkin jos sopivaa torxia täytyisi lähteä ostamaan/lainaamaan...

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16341
                  • Leppävirta

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Nopeampi ottaa kontin puolelta ne 4 mutteria, varsinkin jos sopivaa torxia täytyisi lähteä ostamaan/lainaamaan...
                  Sattupa olemaan oikeat avaimet näppäimillä. Säästipä kontin puoleltakin verhoilujen purkamista.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • joelp
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 77
                    • Kempele

                    Originally posted by Jontsu00 View Post
                    Joo mukavahan tuo olisi saada selvitettyä, että mikä tuon tekee. Voisikohan joku asentotunnistin tehdä tuon? Tai joku lämpötilatunnistin?

                    Itsellä ainakin kun starttaa,niin huomattavasti pitempään pitää startata ennenkuin hörähtää verrattuna esim tuohon m52b28, mutta ovatkin kyllä täysin erimaailmasta muutenkin nuo moottorit.
                    Hmm. Itseltä olen kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimet mitannut ja ihan ohjearvojen sisällä olivat ohmimäärät. Esim. imuilman lämpötilatunnistinta en ole tutkinut edes, mutta voisko se tätä aiheuttaa? :think Jotenkin itellä tuntuu, kun liikennevaloihin pysähtyy niin joskus saattaa hieman bensa haista, ei kylläkään voimaakkaasti, haju tulee jostain imusarjan alta.

                    Kysäsin bmw mekaanikolta kans, että oisko ollu vastaavia tapauksia. Mutta oudolta kuulemma kuulosti, eikä oo tuommosia tullu vastaan. Ja veikkas suuttimia/puolia. Puolathan oli tarkistettu jo, ainakin itsellä.

                    Eikö kellään oos mittään ideaa?

                    Comment

                    • Touronen
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 323
                      • Forssa

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Sattupa olemaan oikeat avaimet näppäimillä. Säästipä kontin puoleltakin verhoilujen purkamista.
                      Itse en kyllä purkanut verhoilua yhtään, mattoa vähän raotin että sai räikän väliin.
                      Vorssa

                      Comment

                      • ^Sleeper^
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 118
                        • Oulu

                        Joo,elikkä vieläkin tarttis jelppiä tuon 325:sen kanssa,kun edelleen käy viidellä tyhjäkäynnillä tai ainakin tosihuonosti kuudella ja välillä joutuu saahaamaan vähän pitempään käyntiin, kierroksilla kyllä pelaa hyvin ja vedot on tallessa.. Nyt on uusittu: Tulpat,lambda,imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet,suuttimet+tiivisteet, kansiremppa tehty juuri, eikä imu tai pakovuotoja ole ainakaan paikannettu. Puolat mitattiin tänään oskiloskoopilla ja kunnossa tuntu olevan. Eli olisko kellään ideoita,että mistä vikaa kannattas seuraavaks lähteä etsimään?
                        - E36 m50b28 turbo

                        Comment

                        • Jarsse
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1519
                          • Kymenlaakso

                          missähän vois olla vika kun 320 ei saa nyt kipinää?oli bensapumppukin hajonnu ja kaasuläpän anturi,no ne korjattu mutta nyt ei näyttäs saavan kipinää.onko jotain sulakkeita mitkä katkasee sytytyksen?
                          E91 325xi vm07
                          E60 530xd vm06 stage X

                          Comment

                          • -zimmo-
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 52
                            • Ylivieska

                            Originally posted by ^Sleeper^ View Post
                            Joo,elikkä vieläkin tarttis jelppiä tuon 325:sen kanssa,kun edelleen käy viidellä tyhjäkäynnillä tai ainakin tosihuonosti kuudella ja välillä joutuu saahaamaan vähän pitempään käyntiin, kierroksilla kyllä pelaa hyvin ja vedot on tallessa.. Nyt on uusittu: Tulpat,lambda,imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet,suuttimet+tiivisteet, kansiremppa tehty juuri, eikä imu tai pakovuotoja ole ainakaan paikannettu. Puolat mitattiin tänään oskiloskoopilla ja kunnossa tuntu olevan. Eli olisko kellään ideoita,että mistä vikaa kannattas seuraavaks lähteä etsimään?
                            Oiskohan vikana kampiakselin asentotunnistin, ainakin merkkiliikkeessä meinasivat jos toi osa on rikki nii ei taho lähteä käyntiin. :think
                            E61 530d touring -05 (ajtech 307hp)
                            -----------------------------------
                            F10 520d sedan - 12 ex
                            E46 320d Touring - 99 ex
                            E34 525i Sedan - 90 (M50 Turbo) ex
                            E36 325i Coupe -92 ex
                            E34 520i Touring -95 ex
                            E30 325i Sedan -88 ex
                            E46 320d Touring -00 ex
                            E34 520i Sedan -89 ex

                            E34 518i Sedan -90 ex

                            Comment

                            • Touronen
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 323
                              • Forssa



                              Ei taida mennä suoraan Sedaniin kiinni? Jos ei niin minkälaista modaamista tarvisi että menisi?
                              Vorssa

                              Comment

                              • Jontsu00
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2011
                                • 241
                                • Oulu

                                Originally posted by joelp View Post
                                Hmm. Itseltä olen kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimet mitannut ja ihan ohjearvojen sisällä olivat ohmimäärät. Esim. imuilman lämpötilatunnistinta en ole tutkinut edes, mutta voisko se tätä aiheuttaa? :think Jotenkin itellä tuntuu, kun liikennevaloihin pysähtyy niin joskus saattaa hieman bensa haista, ei kylläkään voimaakkaasti, haju tulee jostain imusarjan alta.

                                Kysäsin bmw mekaanikolta kans, että oisko ollu vastaavia tapauksia. Mutta oudolta kuulemma kuulosti, eikä oo tuommosia tullu vastaan. Ja veikkas suuttimia/puolia. Puolathan oli tarkistettu jo, ainakin itsellä.

                                Eikö kellään oos mittään ideaa?
                                Itse olen omassa huomannut bensanhajua kun kylmänä lähtee ajelemaan, niin tuoksahtaa lievästi bensa. Omasta kanssa olen nuo puolat uusinut, kun olivat halki melkein kaikki. Kysyin myös opettajalta tätä, ja veikkasi ilmamassamittaria, kampiakselin tai nokan tunnistinta tai bensansaannissa vikaa. Eli just suuttimet tuli ainakin itelle mieleen, kun muistan lukeneeni täältä juttua, että joku oli puhdistanut suuttimet jotenkin jostain vastaavasta moottorista, ja käyntin ja kierrosherkkyys oli parantunut älyttömästi.

                                Ainakin omassa kun nykäsee ilmamassalta liittimen irti auton käydessä niin käynti notkahtaa selvästi ja sama kun laittaa takasi, eli vähän viittaisi että se nyt luultavasti toimii. Tänään myös otin autosta pakokaasutestin katsastusta varten, ja meni kyllä ihan heittämällä läpi. Mikään arvoista ei ollut normaalista poikkeava/koholla.

                                http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=6600.0 tuossa esim joku tekniikka, ja tällä muuta juttua aiheesta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=109694

                                Edit: Tuolla viimeisenä se juttu mistä luin:
                                Last edited by Jontsu00; 08-05-2012, 00:21.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎