Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16460
    • Asikkala

    Originally posted by Wodan View Post
    Nyt olisi tallissa viimeinkin korkeus-säädettävä alusta tuohon autoon. Autohan siis on tuo -91 malli, joten alustaa laittaessa on vaihdettava ylätukilaakerit uudemman mallisiin. kallistuksenvakaajan kiinnitys nyt jo onkin tukivarressa... Kysymys siis kuuluu: Mikä eroavaisuus noissa uudemman ja vanhemman mallin tukilaakereissa on?
    Vanhemmassa on ylempi jousilautanen samaa osakokonaisuutta kun uudemmassa se on erillinen osa.

    Comment

    • transformer
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 88
      • kuavi

      käypikös näissä e36:ssa umpion lasit kaikista malleista päikseen toisiinsa?
      vastaantulevasta autosta lenti kivi ja lasi meni rikki, pitäisi saada uutta tilalle.. (pelkän lasin vaihdolla kai siitä selviää ettei koko umpiota tarvitse ostaa?)

      Jollain jos ylimääräisenä nurkissä pyörii niin saa tarjotella kuskin puoleista lasia!

      Comment

      • TseiTsei
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 115
        • Varkaus

        Mitä öljynvaihtoväliä ootte pitäneet? 15tkm?

        Ja olisko kenelläkään nurkissa ehjää keskisuulaketta kojelautaan?

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16460
          • Asikkala

          Originally posted by transformer View Post
          käypikös näissä e36:ssa umpion lasit kaikista malleista päikseen toisiinsa?
          Ei käy, umpion merkki ja auton vuosimalli helpottaa osan ostajaa ja myyjää merkittävästi.

          Comment

          • asis
            BTCF Member
            • Mar 2009
            • 1138
            • Joensuu

            Miten madaltavat jousilautaset vaihdetaan?? Eipä ole koskaan ollut vakioiskari kädessä, niin en tiedä siitä mitään
            E39 540iA M-Sport Imolarot II
            E36 323i touring
            Volvo V70 2.4D mk3
            Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
            Honda Civic 1.4 4d ES
            Chevy Caprice Classic
            ex:
            E32 730iA
            E39 528i Calypsorot metallic
            E36 325i x2

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11122
              • Oulu

              Originally posted by TseiTsei View Post
              Mitä öljynvaihtoväliä ootte pitäneet? 15tkm
              Sehän on ihan siitä kiinni kuinka hyvää huolta haluaa autostaan pitää. Itte oon vaihdellu 5-10tkm välein. Mut kun vaihtelee samaan tahtiin mitä se huollonilmaisin käskee, niin ei voi kovin metsään mennä.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • tommi--fi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2007
                • 1066
                • Riihimäki

                Originally posted by asis View Post
                Miten madaltavat jousilautaset vaihdetaan?? Eipä ole koskaan ollut vakioiskari kädessä, niin en tiedä siitä mitään
                Mitäänhän en tiedä mutta juuri tolppaa käsissä pyöritelleenä. Ylälaakeri irti, jousilautanen pois ja uusi tilalle.

                EDIT

                Ja kysymystä paljonko tarvitaan puristusta etutukivarren takahelan prässäämiseen?
                Auto tai moottoripyörä Virosta?

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16460
                  • Asikkala

                  Originally posted by tommi--fi View Post
                  Ja kysymystä paljonko tarvitaan puristusta etutukivarren takahelan prässäämiseen?
                  Ei paljonkaan, pari lattaraudan pätkää avuksi niin ruuvipenkissä onnistuu, varsinkin jos on 4 kättä.

                  Comment

                  • Jylyppy
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2010
                    • 487
                    • kuusamo

                    Mikäs mun ratin vaihto hommassa meni nyt munilleen. Eli ostamani ratti piti oleman sopiva kaikkiin E36:n. Ja sopiihan se ratti kyllä juu, mutta kun slipring taas ei oikeen. Eli se tapin paikka joka pitää tuota paikallaan on autossakello kahdessa ja slipringissä taas kello 11 paikkeilla. Bägin liitin käy kyllä. Töötille tuossa on oma liitin, kun taas autossa se on alunperin kuparirenkaalla.

                    Slipringissä on nro, 1 162 111. Ja realoem näyttää E36:n slipringille juurikin tuota nummeroa tuon salmiakki ratin kans. Onko tuohon nyt olemassa vielä joku eri mallinen slipring joka käy minun autooni, vai menikö ratti myyntiin..? Ja ko. auto siis -94.
                    Honda accord 2.4 -08
                    Suzuki gsx-r 1000 -03

                    Comment

                    • JanesQ
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 113
                      • Nurmijärvi

                      Mikäs voi olla vikana kun rajummin kiihdyttäessä ykkösellä tai kakkosella alkaa vänkärin puoleinen takarengas täristämään? Melko samalta tuntuu, kuin yrittäisi sutia, mutta pitoa on liikaa ja alkaa "pompottamaan", mutta sutia en ole edes yrittänyt ja luulisi että tekisi silloin samaa molemmin puolin kun on lukkoperä.

                      Onkohan nyt vetari tulossa tiensä päähän vai mistä hakemaan vikaa? Viime talvena vaihdettu kaikki puslat uretaanisiin ja nivelet uusiin, sekä hitsattu perä vahvikelätkillä paikalleen, eli ne tuskin ovat vikana.

                      Osaako joku kertoa, mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään. Autohan on 92 vuoden 325 manuaaliaskilla.

                      Comment

                      • JaHu85
                        BTCF Member
                        • Dec 2005
                        • 607
                        • vaasa

                        Originally posted by Jylyppy View Post
                        Mikäs mun ratin vaihto hommassa meni nyt munilleen. Eli ostamani ratti piti oleman sopiva kaikkiin E36:n. Ja sopiihan se ratti kyllä juu, mutta kun slipring taas ei oikeen. Eli se tapin paikka joka pitää tuota paikallaan on autossakello kahdessa ja slipringissä taas kello 11 paikkeilla. Bägin liitin käy kyllä. Töötille tuossa on oma liitin, kun taas autossa se on alunperin kuparirenkaalla.

                        Slipringissä on nro, 1 162 111. Ja realoem näyttää E36:n slipringille juurikin tuota nummeroa tuon salmiakki ratin kans. Onko tuohon nyt olemassa vielä joku eri mallinen slipring joka käy minun autooni, vai menikö ratti myyntiin..? Ja ko. auto siis -94.
                        Itse kun laitoin -93 e36 tuon salmiakkiratin niin vaihdoin myös tästä linkistä olevan osa numero 8. En nyt muista oliko noita useampikin vaihtoehto vielä. Täältä foorumilta lötyyy hyvät ohjeet uudemman ratin vaihdosta jossa on kerrottu osanumerot ym. tarvittavat.

                        E30 318i M43 -88

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Pois se alkuperäinen tappi.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Jylyppy
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2010
                            • 487
                            • kuusamo

                            Eli tarviin siis vielä seuraavan osan. Steering column switch bracket 32 31 1 162 088..?

                            Mutmut, mikäs tuon nyt lukittee sit paikalleen, jos sen alkuperäisen tapin ottaa veks? Eilen pyörittelin nuita moneen kertaan käsissä, mut en taas millään enää muista miltä ne nyt näyttikään. :think
                            Honda accord 2.4 -08
                            Suzuki gsx-r 1000 -03

                            Comment

                            • ///Jone
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2009
                              • 1281
                              • HKI

                              Originally posted by Jylyppy View Post
                              Eli tarviin siis vielä seuraavan osan. Steering column switch bracket 32 31 1 162 088..?

                              Mutmut, mikäs tuon nyt lukittee sit paikalleen, jos sen alkuperäisen tapin ottaa veks? Eilen pyörittelin nuita moneen kertaan käsissä, mut en taas millään enää muista miltä ne nyt näyttikään. :think
                              Alkuperäinen tappi laitetaan tuohon uuteen switch bracketiin kiinni jossa sattuu oikealle kohdalle ja lukitsee slipringin.
                              ______________________
                              Nykyinen:
                              Model 3

                              BMW:t vuodesta 2009:
                              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                              Comment

                              • Kylli-Täti
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2012
                                • 499
                                • Tampere

                                Kylmäkäynnistyksessä kierrokset seilaa noin minuutin ja motti meinaa sammua alarajoilla käydessään. Talvella sammuu ellei anna pikkasen gasoliinoo kengällä. Lämpimänä toimii täydellisesti. Missä vika?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎