Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jl-93
    BTCF Member
    • Mar 2011
    • 24
    • tampere

    Originally posted by Rockford View Post
    No jo on ollut kiire, kun ei ole "ehditty" muutamaa pulttia avamaan, jotka ei yleensä ole edes tiukassa ja sopiva avain löytyy jokaiselta Todennäköisesti enemmän aikaa mennyt rälläkän etsimiseen, laikan ostamiseen, jatkojohdon vetelyyn ja leikkaamiseen, mutta kukin taplalalaa tavalanssa.

    168:in vetareita olisi hallilla, mutta se nyt ei auta tähän hätään.
    Jep oli tosiaan ja itse olisinkin homman halunnut hoitaa normaalilla tyylillä, mutta kun ei itse pystynyt asiaan erityisemmin vaikuttamaan niin kävi näin
    ensiauto E30 Bmw 318i -89 sitä seuranneet bemarit e36 318tds touring, e34 525tds touring, e36 325tdsa touring Nykyiset E30 325TD -88 touring powered by mb diesel, E39 525d touring +770tkm "käyttis"

    Comment

    • ast
      Bimmer Rookie
      • Aug 2003
      • 33
      • pk-seutu

      Jarruasiaa

      Vehkeenä -97 318ia touring, ja etujarrut pitäisi laittaa uusiksi.
      Siinä on nyt tavalliset (ei jäähdytetyt), joten tuli mieleen jos siihen laittais yksintein jäähdytetyt. Vaatii tietysti uudet satulat, mutta meinasin laittaa ne jokatapauksessa uusiksi kun vanhat jumittaa.
      Eli, käykö suoraan samoille paikoille kuin vanhatkin, kun haen uudet jäähdytettyjen levyt, satulat ja palat?
      Vai tarviiko lisäksi jotain muuta osaa?

      Comment

      • Kems
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 151
        • Pirkanmaa

        Tutkin tuota aiemmin mainitsemaani pientä nykimistä tarkemmin. Eli siis ykkösellä kytkintä luistattaessa jossain tietyssä kohtaa autosta kuuluu sellainen "täkätys" ja autoo tärisee tuon suht nopean täkätyksen tahtiin. Kun kaasua painaa enemmän ja vauhti kiihtyy niin tuo lakkaa. Jotenkin tuo ääni tuntuisi kuuluvan auton eupäästä, mutta en sitä kovin tarkasti ole päässyt kuuntelemaan.
        Takatukivarren etummaista puslaa joku täällä veikkasi, mutta yritin tihrustaa auton alle kun sitä helutettiin einkä äkkiseltään mitään isompaa väljyyttä nähnyt, mutta toki siellä voi silti hyvinkin jotain olla. Ei muuten ajaessa mitään ihmeempiä huomaa, kääntyessä (loivastikin, jos samalla kiihdyttää) kuuluvaa hankausta lukuunottamatta.

        Comment

        • Vane
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 157
          • Tuusula

          Coupessa apukuskinpuolen takajalkotila märkänä. Voiko vesi päästä samanpuolen takanaolevasta tunkkilätkän paikasta läpi? Puuttuu nimittäin sieltä se kumihärveli.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16460
            • Asikkala

            Originally posted by Vane View Post
            Coupessa apukuskinpuolen takajalkotila märkänä. Voiko vesi päästä samanpuolen takanaolevasta tunkkilätkän paikasta läpi? Puuttuu nimittäin sieltä se kumihärveli.
            Ei pääse tunkin paikasta vesi lattialle, itsellä coupesta matto irti eikä ole mahdollista millään.

            Comment

            • JaniR
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 1077
              • Rauma

              Originally posted by ast View Post
              Vehkeenä -97 318ia touring, ja etujarrut pitäisi laittaa uusiksi.
              Siinä on nyt tavalliset (ei jäähdytetyt), joten tuli mieleen jos siihen laittais yksintein jäähdytetyt. Vaatii tietysti uudet satulat, mutta meinasin laittaa ne jokatapauksessa uusiksi kun vanhat jumittaa.
              Eli, käykö suoraan samoille paikoille kuin vanhatkin, kun haen uudet jäähdytettyjen levyt, satulat ja palat?
              Vai tarviiko lisäksi jotain muuta osaa?
              M3:n ei, eri olka-kaseli (Jarrusatulan kiinntys)
              Muut E36:t Kyllä, vertaa varmista mistä sitten jarrusatula on että sama olka-akseli http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...hock_absorber/ Klikkaa osanumeroa.
              Lähes samalla rahalla vielä isompaa levyä ja satulat E46 330i http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=185761
              -Turku Connection- & MummyTownCruiser

              Comment

              • Playpig
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 889
                • Iisalmi

                Katsastuksessa tuli hylkäys etujarrujen liian suuren voimaeron takia.

                Vasen 1,8kN
                Oikea 2,7kN

                Milläs tämmöstä kannattais lähteä korjaamaan?
                Nyt: E39 530DA Touring -98

                ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5519
                  • Vaasa

                  Originally posted by ///saMi View Post
                  Onko E36 coupen ja sedanin penkkien kiskoissa reiät samalla kohtaa? Eli käykö sedanista penkit coupeen ja päinvastoin? :think
                  Menee
                  sigpic

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16460
                    • Asikkala

                    Originally posted by Playpig View Post
                    Katsastuksessa tuli hylkäys etujarrujen liian suuren voimaeron takia.

                    Vasen 1,8kN
                    Oikea 2,7kN

                    Milläs tämmöstä kannattais lähteä korjaamaan?
                    Miltä levyt ja palat näyttää, jumittaako mäntä tai joku muu toisella puolella ?

                    Comment

                    • Miikkuks
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 309
                      • Jyväskylä

                      Vaihdoin tuossa juuri öljyt ja havaitsin seuraavanlaisen ongelman. Auton käynnissä jos ottaa öljytikun tai korkin pois niin moottorin käynti muuttuu rajusti, ravistaa pirusti ja kuulostaa erittäin raskaalta. Ennen tuota ei ole kyllä tehnyt ja ei tämä kyllä terveeltä kuullosta. Jos öljytikku ja korkki on paikallaan, niin auto toimii kyllä muuten aivan moitteettomasti. Osaakos joku viisas hieman valaista?
                      E39 528i M sport

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Miikkuks View Post
                        Vaihdoin tuossa juuri öljyt ja havaitsin seuraavanlaisen ongelman. Auton käynnissä jos ottaa öljytikun tai korkin pois niin moottorin käynti muuttuu rajusti, ravistaa pirusti ja kuulostaa erittäin raskaalta. Ennen tuota ei ole kyllä tehnyt ja ei tämä kyllä terveeltä kuullosta. Jos öljytikku ja korkki on paikallaan, niin auto toimii kyllä muuten aivan moitteettomasti. Osaakos joku viisas hieman valaista?
                        Kuuluu tehdä noin.
                        Aiheutat imuvuodon kun otat tikun tai korkin pois.

                        Comment

                        • Miikkuks
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 309
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Kuuluu tehdä noin.
                          Aiheutat imuvuodon kun otat tikun tai korkin pois.
                          Outoa, sillä ennen ei ole tehnyt näin :think
                          E39 528i M sport

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by Miikkuks View Post
                            Outoa, sillä ennen ei ole tehnyt näin :think
                            Ihan normaalia.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Vane
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2003
                              • 157
                              • Tuusula

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Ei pääse tunkin paikasta vesi lattialle, itsellä coupesta matto irti eikä ole mahdollista millään.
                              Okei. Kellään ideoita, mistä näistä kannattaa ekana lähtee vikaa metsästään? Autossa on myös kattoluukku, mut ei vaikuttais vuotavan(?).

                              Comment

                              • vtyyli
                                Newbiemmer
                                • May 2012
                                • 26
                                • .

                                epäilin tuossa hetken imm toimintaa, kylmällä koneella kun nyppäs johdon irti notkahti käynti todella vähän ja palautui normaaliksi, sama paikalle laitoissa. ei huomannu periaatteessa mitään eroa kun kaasutteli, olipahan johto paikalla tai ei. lämpimällä koneella(m50b25 vanos) kuitenkin sammui kun otti johdon irti. kokeilin vain kerran, mutta taitaa tuo imm jotain singaalia antaa kun noin kävi, mutta onko normaalia?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎