Okeido...no täytyy ehkä koittaa metsästää joltain lainaan tuommoinen mötikkä ja koittaa lähteekö sillä toimimaan. Ei viittis turhaan marmorilta tilata tota jos onkin puhallin ittessään hajonnu. Kuitenkin tais olla jotain 100e luokkaa toi osa?
Kunnossa on, puhaltimen hiilet oli kulunu kokonaan!
Soittelin kaikki paikat läpi et sais auton seuraavaks päiväks ajoon, mut missään ei ollut puhallinta hyllyssä. Joten irroitin kaverin kanssa puhaltimesta siivet(helppo homma 10min työtä) ja ajateltiin että haetaan nyt mätänetistä uus moottori ja laitetaan siihen siivet. Motonetin tiskillä huomattiin että uudessa moottorissa on siivet mukana vaikkei siinä pitänyt olla
Sulake nro. 20 kannattaa nyt ens alkuun katsoa, itsellä oli taannoin kosketus ongelmia kyseisen sulakkeen kanssa ja koko puhallin ei toiminut kuvaitsemallasi tavalla . mutta eiköhän se siili sulla oo menny.
Itselläni omasta e36 328 coupesta lakkasi tänään puhallin toimimasta kaikissa asennoissa. Automaatti-ilmastoinnillinen versio.
Kaikki valot paneelissa toimivat jne, mutta ei puhalla. Taino, sen verran puhaltaa että 10min tyhjäkäynnin jälkeen ikkunalle tuli pienet kurkistusreiät, mutta käytännössä puhallin siis ei toimi.
Jos saat asian ratkaistua niin raportoihan tänne! Tietää mitä osia tarttee itte sitten tilailla...
e36 325d M-sport -97 Montrealblau ''Rustyvidual'' E91 320d M-sport -07 Le mans blau
SOLD F36 418d M-Sport -15 Sapphire black E91 320d -06 Sapphire black
Koko tukivarsi irti ja prässillä kikkailua. Itse tukivarren irroitus hoituu parin mutterin aukaisemisella. Tukivarren vaihtoon ei saa paljoa aikaa kulumaan.
Helpommalla pääset kun ostat koko tukivarren. Niitä saa hintahaarukassa 60€->
Tukivarsien hinnat lähtee jopa vajaasta viidestäkympistä, ei kannata lähteä prässäilemään. Irrotus muuten aika simppeli homma, mutta oikeanpuoleisessa on yksi pultti aika ikävässä paikassa, johon auttaa moottorinkannakkeen avaaminen ja motin nostaminen muutamalla sentillä.
Suosittelen samalla varautumaan uusilla puslilla, sillä vanhat eivät välttämättä ehjänä lähde irti vanhasta tukivarresta. Lisäksi nämä toivat ajettavuuden aivan uudelle tasolle ainakin aikaisimpiin 300k ajettuihin verrattuna.
Puslien vaihdossa tosin prässi helpottaisi aika paljon, mutta pusla+runkohan mahtuu irrotuksen jälkeen vaikka taskuun ja käyt jossain lainaamassa prässiä. Jos prässiä ei vain satu olemaan tarjolla, ainakin Shieldmannilla on tarjolla myös uusia puslia valmiina uudessa rungossa.
Itse pyöräytin autoni alle vajaa viikko sitten tällaiset joihin olen kyllä ollut tyytyväinen, eikä ole kuin vitosen kalliimmat kuin tavalliset.
Ok, eli Motonetistä uusi tukivarsi. Pari tappia irti ja uusi tilalle?
Kuulostaa kyllä miellyttävämmältä kun lähteä mitään ilman prässivehkeitä tekemään.
Itse laittaisin Lemförderin jota tuskin motonetistä saa.:think
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment