Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Originally posted by anakar View Post
    Vaihtoon menikin vesipumppu. Josko sillä selviää. Enää taitaa olla vaihtoehtoina (kun kaikki kiristimet, ohjaimet, hihnat, dampperi, kiristinyksiköt on vaihdettu) laturi tai tehostimen pumppu?

    Korjaamo ei kuulemma velota ylimääräisiä töitä, osat olen valmis maksamaan. Olisiko tuon vesipumpun yhteydessä kannattanut vaihtaa muutakin, kuten termari?

    Auto 320da 11/2004
    225tkm
    Termostaatti ehdottomasti. Jos vain suinkin saat työn alle niin kannattaa, väittäisin. Yleisesti ottaen talvella kovillakin pakkasilla lämpömittarin viisarin pitäisi nousta viimeistään vartissa tasan kello kahteentoista ja pysyä siinä täsmälleen. Jos alkaa moottoritienopeuksissa hiipumaan kylmän puolelle niin ensin päätermari vaihtoon ja sitten EGR-termari jossei riitä.

    EGR-termarin pystyy vaihtamaan vaikka parkkiksella: KLIK. Muista ottaa lämmönvaihdinta vastaan tuleva o-rengas (osa 10: KLIK). EGR-termaria on tasan yhtä mallia, Behrin valmiste, jos ostat tarvikkeena niin siitä on vaan BMW-leima hiottu pois ja Behrin laatikossa. Laturin päälle paksu rätti ettei roisku jäähdytinnestettä sinne.

    Comment

    • inno.o
      BTCF Member
      • Apr 2014
      • 293
      • Salo

      Originally posted by jukkae View Post
      M57 oli hyvin tilaa kummallakin puolella alakautta, M52 kuskin puoli ahdas mutta tehtävissä kuitenkin.
      Alhaalta tuo tuli tehtyä. Kuskin puoli ahtaampi, mutta täysin tehtävissä.

      Comment

      • Topittaja
        Newbiemmer
        • Aug 2015
        • 27
        • Helsinki

        Kiitos oikein paljon ! Onko kellään kokemusta ton vaihtamisesta et onko paha homma? Jotain vinkkejä ois kiva kuulla ☺️

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6937
          • N/A

          Sen voi tehdä joko imusarjan purkamalla irti tai paikallaan. Tein kaverin kanssa sen imusarja paikallaan. Tarkkaa hommaa mutta onnistuu. 3h siihen meni kun rauhassa teki.

          Tässä hyvät ohjeet youtubessa

          1. osa



          2. osa



          3. osa

          Last edited by Antti O; 07-10-2015, 12:58.

          Comment

          • Carlo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 751
            • Vantaa

            Tervehdys,

            Onko kukaan täällä vaihtanut e46 m54b30 moottorilla varustettuun autoon öljypohjaa? Tätä hommaa varten joutuu varmasti irroittaan koko etuakselin.
            Autossa tämän lisäksi automaatti aski. Kuulisin mielellään kokemuksia :think

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5226
              • Hki 43

              Radio ei kuulu kun takalasin lämmitin on päällä. Mistä lähteä purkamaan?
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • intfreak
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 2966
                • Uusikaupunni

                Originally posted by Carbonfiber View Post
                Radio ei kuulu kun takalasin lämmitin on päällä. Mistä lähteä purkamaan?
                Tarkista takalasin lämmityslangat, todennäköisesti joku poikki
                N62 Money Spender Club

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  Originally posted by Carlo View Post
                  Tervehdys,

                  Onko kukaan täällä vaihtanut e46 m54b30 moottorilla varustettuun autoon öljypohjaa? Tätä hommaa varten joutuu varmasti irroittaan koko etuakselin.
                  Autossa tämän lisäksi automaatti aski. Kuulisin mielellään kokemuksia :think
                  E46 fanaticsilla on hyviä diy juttuja.. haeppas sieltä.
                  Apurunkoa ainaskin joudut pudottaa alaspäin, mutta kyllä se sieltä välistä pitäisi vaihtua.

                  Comment

                  • Hattis88
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 1
                    • Etelä-pohjanmaa

                    E46 330d huohotinventtiili

                    Hei saako jostain tuohon 184hp 330d vehkeeseen sellaista pestävää huohotinventtiilin suodatinta vai onko kaikki kertakäyttösiä?

                    Comment

                    • Carlo
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 751
                      • Vantaa

                      Originally posted by Antti O View Post
                      E46 fanaticsilla on hyviä diy juttuja.. haeppas sieltä.
                      Apurunkoa ainaskin joudut pudottaa alaspäin, mutta kyllä se sieltä välistä pitäisi vaihtua.
                      Ok, tnx!

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by Hattis88 View Post
                        Hei saako jostain tuohon 184hp 330d vehkeeseen sellaista pestävää huohotinventtiilin suodatinta vai onko kaikki kertakäyttösiä?
                        Mahtaako uudempi vortex-mallinen M57N:n suodatin mennä samaan koloon kuin M57:n suodatin? :think

                        Ei tarttisi miettiä vaihtoja enää.

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          Originally posted by MNi View Post
                          Mahtaako uudempi vortex-mallinen M57N:n suodatin mennä samaan koloon kuin M57:n suodatin? :think

                          Ei tarttisi miettiä vaihtoja enää.
                          Meneehän se sinne.
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • 5/5
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2012
                            • 135
                            • suomi

                            Tuli sellanen vika, että auto syö öljyä pirusti ja kymänä savuttaa sinertävää savua pari minuuttia. Onko kannentiiviste mennyt vai mikä voisi olla vikana?
                            Tyhjäkäynnillä kierrokset seilaa 900 - 1000 kierroksen välillä. 1.9i m43 koneella.
                            Last edited by 5/5; 09-10-2015, 16:27.

                            Comment

                            • Vildemar
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2014
                              • 75
                              • Forssa

                              Pitäisi sigun autoon vaihtaa etupään jarruletkut, vasemman etutukivarren takapusla ja oikea takaiskari.

                              Jarruletkut: http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...e=34326766966S

                              Oikea takaiskari: http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...te=33521096366

                              Mistäs tuommoinen takapusla?

                              Ja onnistuuko noiden vaihtaminen itse kuinka hyvin ?

                              Comment

                              • Hege_
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2013
                                • 170
                                • Lappeenranta

                                Takapuslan saat vaikka motonetista https://www.motonet.fi/fi/varaosatuo...01?ajoneuvo=58

                                Vaihdettava pareittan. Vasenpuoli helpompi oikealla aika ahdasta.

                                Iskarin vaihto onnituu myös helopsti kontin verhoiluin joutuu purkamaan, jotta pääsee yläpäähän käsiksi. Iskaritkin suositeltava vaihtaa pareittain.

                                E: 16mm ja 18mm hylsyt kannattaa varata tähän operaatioon. Miuluusti 6-kulmaiset.
                                Last edited by Hege_; 09-10-2015, 19:24.
                                E46 320i Coupé -02
                                ex E36 318ia Touring -96
                                ex E34 535ia -91
                                ex E34 525i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎