Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K2Ri
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1829
    • London, UK & Germany

    Mitä eri audiopaketteja e46:siin on saanut tehtaalta?

    Harman Kardon nyt ainakin, mutta onko perus järjestelmä nimeltään "Hifi System" vai onko sekin joku erikseen tilattavissa ollut lisävaruste?
    sigpic
    BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

    Comment

    • McBeast
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2007
      • 2998
      • Tallinn

      Originally posted by expertti View Post
      Onko autossa epäkeskopultti tuota camberin säätöä varten? Sitä en räjäytyskuvista löydä kylläkään. Mutta täällä jossain topicissa joku mainitsi että olisi. Siksi sitä nyt vielä erikseen tiedustelen kun itse en onnistu sellaista löytämään.

      Olisi tarkoitus ostaa uudet pultit kun edessä jousien ja iskareiden vaihto. Samalla tarkoitus herkistää "öljyllä" pultit ja vaihtaa kun suuntaukseen vie.
      Camberin säätö löytyy siitä suorasta alatukivarresta. Toisella puolella on mutteri joka löysätään ja sitten pulttia pyörittämällä camberia voi hivenen säädellä.
      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

      Comment

      • JMM
        Newbiemmer
        • Jun 2010
        • 1
        • Nummela

        99 vm 323Ci konepelti ei aukee. Sisältä kun avaa konepelti nousee, mutta tuulihaan vipu on aivan tunnoton ja ilmeiseti se sitten ottaa kiinne kun yrittää peltiä nostaa. Mitenköhän tuon sais auki helpolla? Hieman oon rynkyttäny peltiä josko aukeis, mutta heikoin tuloksin..

        Haulla löytyy tusinan verran ohjeita avata e30-39 konepeltiä.. Onko tuo samanlainen systeemi sit tässä mallis että kannattaako noita lueskella?

        Comment

        • Jisv
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 461
          • Pori

          Vahvasta rautalangasta väännät koukun, munuaisten välistä työnnät sisään ja vedät tuulihaan koukun auki. Esimerkiksi metallisesta henkarista voi taivutella sopivan työkalun.
          e46 non m-sport touring
          Dieselin kulutus

          Comment

          • expertti
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 866
            • Kainuu

            Originally posted by expertti View Post
            Onko autossa epäkeskopultti tuota camberin säätöä varten? Sitä en räjäytyskuvista löydä kylläkään. Mutta täällä jossain topicissa joku mainitsi että olisi. Siksi sitä nyt vielä erikseen tiedustelen kun itse en onnistu sellaista löytämään.

            Olisi tarkoitus ostaa uudet pultit kun edessä jousien ja iskareiden vaihto. Samalla tarkoitus herkistää "öljyllä" pultit ja vaihtaa kun suuntaukseen vie.

            Originally posted by McBeast View Post
            Camberin säätö löytyy siitä suorasta alatukivarresta. Toisella puolella on mutteri joka löysätään ja sitten pulttia pyörittämällä camberia voi hivenen säädellä.
            Onko se säätöpultti tuo, numero 8? Vai mikä...?

            http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...el_suspension/

            Comment

            • McBeast
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2007
              • 2998
              • Tallinn

              Originally posted by expertti View Post
              Onko se säätöpultti tuo, numero 8? Vai mikä...?

              http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...el_suspension/
              Kyyyl...
              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by McBeast View Post
                Kyyyl...
                No ei kyl oo vaan nr 10.
                Jollei aukea helposti niin mahdollista että menee poikki joten kantsii varuille ostaa jo valmiiks uudet pultit+epäkeskoprikat jne.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • McBeast
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 2998
                  • Tallinn

                  Originally posted by Supa View Post
                  No ei kyl oo vaan nr 10.
                  Jollei aukea helposti niin mahdollista että menee poikki joten kantsii varuille ostaa jo valmiiks uudet pultit+epäkeskoprikat jne.
                  Tulipahan katottua huolimattomasti. My bad.
                  Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                  Comment

                  • expertti
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 866
                    • Kainuu

                    Originally posted by Supa View Post
                    No ei kyl oo vaan nr 10.
                    Jollei aukea helposti niin mahdollista että menee poikki joten kantsii varuille ostaa jo valmiiks uudet pultit+epäkeskoprikat jne.
                    Thänks. 10 11 ja 12 osat pistän tilaukseen, eli pultit prikat ja mutterit. Muuta ei tarvinne....?

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by expertti View Post
                      Thänks. 10 11 ja 12 osat pistän tilaukseen, eli pultit prikat ja mutterit. Muuta ei tarvinne....?
                      Ei ellei säätöpultti ole hirttänyt puslan sisään kiinni, sitte tarvii poraa taikka uutta puslaa. Ei mitenkään uutta tämäkään
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        Originally posted by expertti View Post
                        Thänks. 10 11 ja 12 osat pistän tilaukseen, eli pultit prikat ja mutterit. Muuta ei tarvinne....?
                        Jepjep, mutta on kyllä aika autokohtaista. Omaan autoon juuri käännettiin camberit maksimiin ja helpohkosti lähti paikat aukeamaan. Tosin avolla ei kilsoja vielä mahdottomasti takana ole ja suolaliuoksessa ei ole uitettu.
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • bitzer223
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2011
                          • 78
                          • Oulu

                          Lainailen nyt vielä itseäni tähän. Onko kellään kokemusta tuon osan 7 vaihdosta? Vaatiiko erikoisia taikatemppuja?

                          [QUOTE=bitzer223;2690719]Käytin auton 316i -04 huollossa ja tuli seuraavanlaisia kommentteja:

                          Ketjunkiristin suositellaan vaihdettavaksi uudempaan malliin. Kyseessä osa 7 ja varmaan 8 myös kannattaa samalla vaihtaa http://bmwfans.info/parts/catalog/E4..._timing_chain/

                          EDIT: Ei mitään enää
                          Last edited by bitzer223; 07-05-2012, 21:33.

                          Comment

                          • Niko-
                            Newbiemmer
                            • Feb 2012
                            • 6
                            • Kauhava

                            Originally posted by Niko- View Post
                            318i ssä ei toimi enää nopeusmittari, mistä vois alkaa selvittelemään ? Kuitenki sähköönen on ilmeesesti. :think
                            testerissä toimii mittarit ja kaikki valot mittaristossa, vikakoodeja ei ole. mikä siis on syy tähän? onko jollakin jotain kaaviota että mikä johto on nopeusmittaria ja kulutusmittaria varten ku ne ei herää sitten millään..

                            Comment

                            • Ape
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2006
                              • 474
                              • Savonlinna

                              Onko tuohon touringin takalasiin jotain säätömahdollisuuksia? Toinen reuna ylempänä ja tuntus aiheuttavan suhinaa sieltä kulmilta.
                              Id.4
                              ex: Toyota avensis
                              Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                              ex:Audi a6 avant 1.8t
                              ex: Suzuki gsx-r750 k6
                              ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                              ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                              ex: e36 320 coupe -93

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                Originally posted by Niko- View Post
                                testerissä toimii mittarit ja kaikki valot mittaristossa, vikakoodeja ei ole. mikä siis on syy tähän? onko jollakin jotain kaaviota että mikä johto on nopeusmittaria ja kulutusmittaria varten ku ne ei herää sitten millään..
                                eihän millään modulill ole vikakoodeja?, esm abs antureissa ei missään ole vikaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎