Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
tietääkö joku mistä johtuu sytytysennakon vaihtelu tyhjäkäynnillä, samalla tkäynti hiukan notkahtelee jos kauan antaa käydä. vikavalon sytyttää välillä ja sammuu itekseen, viaks sanoo että kattien suodatusteho liian alahinen eli vääränlaista seosta sinne välillä sitten pääser jolloin pakokaasut huonot. päästöistä mmenee kuitenkin läpi. voiko hajonnut puola aiheuttaa tollasta ?e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Tässä tapauksessa ongelmana oli että auto luulee takaluukun olevan auki vaikka se ei ole.
Luukun vastakappaleessa olevassa lukkomoottorissa on mikrokytkin missä on 2 asentoa. Toinen asento (luukku auki) sytyttää sisävalot ja toinen kertoo korimoduulille (luukku kiinni) että luukku on kiinni.
Nyt tämä toinen asentotieto jää puuttumaan. Se voi myöskin selittää miksi se ei yritä avata luukkua kaukkarista kun toteaa sen olevan jo auki.
Korimoduulilta lähtee sitten tieto mittaristolle että luukku on auki.
Tämä selviää helpoiten kun katsoo korimoduulilta tilatietoja, näkeekö se että luukku on kiinni vai auki kun sitä rämppää.
Myöskää takaluukun johtosarja ei tuohon vaikuta koska mikrokytkin on lukkomoottorin kanssa korin puolella. Joten vika löytynee sieltä todennäköisesti.
Ohessa kaavio:
Last edited by Supa; 18-01-2013, 11:09.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostEi kyllä miltään osin kuulosta relevialta? Se vaikuttaa lähinnä ovien lukkojen avaukseen, oli sitten kyseessä kaukkarikäyttö tai avainkäyttö.
Tässä tapauksessa ongelmana oli että auto luulee takaluukun olevan auki vaikka se ei ole.
Luukun vastakappaleessa olevassa lukkomoottorissa on mikrokytkin missä on 2 asentoa. Toinen asento (luukku auki) sytyttää sisävalot ja toinen kertoo korimoduulille (luukku kiinni) että luukku on kiinni.
Nyt tämä toinen asentotieto jää puuttumaan. Se voi myöskin selittää miksi se ei yritä avata luukkua kaukkarista kun toteaa sen olevan jo auki.
Korimoduulilta lähtee sitten tieto mittaristolle että luukku on auki.
Tämä selviää helpoiten kun katsoo korimoduulilta tilatietoja, näkeekö se että luukku on kiinni vai auki kun sitä rämppää.
Myöskää takaluukun johtosarja ei tuohon vaikuta koska mikrokytkin on lukkomoottorin kanssa korin puolella. Joten vika löytynee sieltä todennäköisesti.
Ohessa kaavio:
Jos näin niin sitten tietty vain tuo mikrokytkin on hajalla.
Jos kaukkarista ei kaikkien ovien aukaisu toimi joka kerta niin sitten on antenni- tai korimoduulivika. Kun ei ollut lukitusetäisyydestä puhe niin menin automaattisesti GM5:n puolelle.
Comment
-
-
mitäs vaihteistoöljyä suosittelette e46 getrag manuaalilootaan...ympäri vuotises käytös, nii ja ilmeisesti keltanen lätkä laatikon kyljes...
tämä ilmeisesti käy?Last edited by hartge e46; 19-01-2013, 16:56.
Comment
-
-
Pitäs kortti saada taskuun tässä lopputalvesta ja sitte lumiensulamisen aikoihin ois tarkotus hakea jonkin lainen kärry saksanmaalta. Budjettia ois autoon+veroihin noin 4500e(saattaa saada venytettyä vielä 500e). Olenkin hieman katsellu ja laskeskellu, että tollasen 320d(E46) sais vielä jotenkuten osumaan tohon budjettiin. Mahd. luotettava auto hakusessa, eli nyt teiltä viisaammilta kysyisinkin seuraavia:
Mitä kannattaa katsoa kun tollasta lähtee ostamaan?
Luin että läppärin sais jollai piuhalla kytkettyä autoon, pystyykö sillä tavalla lukea myös varmempia kilometrilukemia kuin mittarista?
Saako tosta koneesta kutiteltua lastun kanssa yhtään lisätehoja? Lähinnä noita vuostuhannen vaihteen autoja katellu eli koneena M47D20.
Muutenkin mitä + ja - antaisitte kyseiselle vehkeelle?
Comment
-
-
Tämmöinen kummastuttaa nyt pientä kulkijaa. Kojelaudan ovien/kontinluukun raollaan olon ilmaiseva valo toimii jostai syystä väärinpäin. Kuskin ovi auki, niin näyttää että apukuskin ovi olisi auki.
Alkoi ilmeisesti kun asensin cd-vaihtajan paikalle semmoisen mp3 boksin, tosin silloin se ilmaisi vänkärin puolen että kuskin puolen ovetkin vänkärin puolella. Nyt cd-vaihtaja on takaisin paikoillaan ja tuo ilmaisin toimii, mutta väärinpäin.
edit. Voisiko tuo ilmaisin olla yhteydessä hanskalokeron valoon jotenkin? Piti purkaa hanskalokero ton asennuksen yhteydessä ja pari liitintä piti irroittaa.Last edited by RT_x; 20-01-2013, 00:38.
Comment
-
-
Originally posted by Intoilija View PostPitäs kortti saada taskuun tässä lopputalvesta ja sitte lumiensulamisen aikoihin ois tarkotus hakea jonkin lainen kärry saksanmaalta. Budjettia ois autoon+veroihin noin 4500e(saattaa saada venytettyä vielä 500e). Olenkin hieman katsellu ja laskeskellu, että tollasen 320d(E46) sais vielä jotenkuten osumaan tohon budjettiin. Mahd. luotettava auto hakusessa, eli nyt teiltä viisaammilta kysyisinkin seuraavia:
Mitä kannattaa katsoa kun tollasta lähtee ostamaan?
Luin että läppärin sais jollai piuhalla kytkettyä autoon, pystyykö sillä tavalla lukea myös varmempia kilometrilukemia kuin mittarista?
Saako tosta koneesta kutiteltua lastun kanssa yhtään lisätehoja? Lähinnä noita vuostuhannen vaihteen autoja katellu eli koneena M47D20.
Muutenkin mitä + ja - antaisitte kyseiselle vehkeelle?
Perusvarma käyttis tuo on ainakin minulla ollut. Laturin pelkästään vaihtanut. Autolla kumminkin ajettu 411tkm.
Tässä esimerkki lastutuksesta.
Ennen
100 kW/136 PS 280 Nm 207 km/h
Jälkeen
120 kW/163 PS 335 Nm 213 km/hLast edited by toNmbbA; 20-01-2013, 04:22.Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Originally posted by toNmbbA View PostTuohon hintaan saa suomestakin noita niin miksi hakea saksasta? Osa tosin paljon ajettuja, mutta on siellä vähemmänkin rullailtuja esim: http://www.nettiauto.com/bmw/320/5328017
Perusvarma käyttis tuo on ainakin minulla ollut. Laturin pelkästään vaihtanut. Autolla kumminkin ajettu 411tkm.
Tässä esimerkki lastutuksesta.
Ennen
100 kW/136 PS 280 Nm 207 km/h
Jälkeen
120 kW/163 PS 335 Nm 213 km/h
Esim.
Saksa: http://www.autoscout24.de/Details.as...000000&asrc=st
Suomi: http://www.nettiauto.com/bmw/320/5297140
Omien laskujen mukaan aika samassa hintaluokassa em. autot kun saksan autoon pistää verot päälle (n.1000-1200e). Matkakuluja en nyt tuossa ottanut huomioon, mutta pidän itsematkaa osin myös hupi-/loma-/kokemusmatkana, joten en ajattele niitä niin suurena osuteena auton hinnassa. Tietenkin saksan autoissa on suurempi riski ruuvatusta mittarista, mutta esim. tuo näyttäisi olevan päälleppäin todella siistissä kunnossa.
Miten muuten tollasesta E46 sais varmemman kilometrilukeman. Esim. mersuissahan pystyy jollai Star(?) nimisella laitteella/ohjelmalla katsoa virtalukosta?
Comment
-
-
Originally posted by Intoilija View PostSaksasta tuontia ajatellut lähinnä sen takia, ettei oo autoa niin paljon ryvetetty suolassa ja muutenkin kuulemma keskimäärin paremmalla pidolla autot siellä päin. Ja pienemmillä kilsoilla, esim. tuossa linkittämässäs autoskaan ei täyttä varmuutta kilsoista. Ja useimmiten paremmin varusteltujakin.
Esim.
Saksa: http://www.autoscout24.de/Details.as...000000&asrc=st
Suomi: http://www.nettiauto.com/bmw/320/5297140
Omien laskujen mukaan aika samassa hintaluokassa em. autot kun saksan autoon pistää verot päälle (n.1000-1200e). Matkakuluja en nyt tuossa ottanut huomioon, mutta pidän itsematkaa osin myös hupi-/loma-/kokemusmatkana, joten en ajattele niitä niin suurena osuteena auton hinnassa. Tietenkin saksan autoissa on suurempi riski ruuvatusta mittarista, mutta esim. tuo näyttäisi olevan päälleppäin todella siistissä kunnossa.
Miten muuten tollasesta E46 sais varmemman kilometrilukeman. Esim. mersuissahan pystyy jollai Star(?) nimisella laitteella/ohjelmalla katsoa virtalukosta?Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Semmosta ongelmaa pukkaa -02 330da:n kanssa, että ei lähde kylmänä käyntiin.
Polttoainesuodattimen kun lämmittää tuliseksi, ja antaa lisävirtaa niin saa käymään. Suodatin vaihdettu juuri, eli ei pitäisi siinä vika olla.
Vikakoodeja luettu, ja antoi seuraavia
-1028 EGR control
-6660 Coolant temperature heater
-250 Air mass meter
-2550 Rail pressure control at start
-4074 Pre-supply pressure monitoring
-13573 Glow device
Noista nyt nuo 2550 ja 13573 vaikuttaavat tuohon käyntiin lähtöön? Hehkuja ei vielä vaihdettu.
Tuo 2550 mietityttää, onko jossain suuttimessa niin paljon ohivuotoa, että ei saa sen takia käymään? Vaikuttaako suuttimien ohivuoto lämpimänä käyntiin, tai käyntiin lähtöön? Auto toimii täysin ilman ongelmia, kun joskus saa tulille. Lämpimänä lähtee mukisematta käyntiin.
Tuo 13573 on tietysti hehkuista, liekkö sitten kaikki pimeänä, tai ohjausboxi rikki. Lähteekö tuo m57 ilman ainuttakaan hehkua käymään kylmänä?
Mites tuo 4074, viittaa ilmeisesti tuon siirtopumpun paineeseen, jota mittaa anturi polttoainesuotimen päällä? Kuinka kauan siirtopumpun kuuluu pyöriä, kun virrat laittaa päälle? Omassani pyörii n. 15-20 sekunttia. Jos suuttimissa ohivuotoa paljon, niin käykö pumppu koko ajan virtojen ollessa päällä, kun ei saa paineita nostettua?
Johtuuko pitkään pyöriminen sitten väsyneestä pumpusta, jolla kestää tuo paineitten nosto?
Suuttimista löytyi joku dokumentti, että olisi tarkistettu ja korjattu joskus 2010 vuonna, eikä sen jälkeen ole kilometrejä tullut kuin n.30t. Kai niitten pitäisi vähä pitkä-ikäisempiä olla? Tuolle remontille oli silloin kertynyt hintaa melkein 1600e, joten ei itseä kiinnostaisi moista maksaa.
Toivotaan että hehkujen vaihdolla selviäisi tästä vaivasta, ne ostettu jo valmiiksi ja pitäisi vaihtaa vielä.
Comment
-
Comment