Ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa paisuntasäiliön kunto, siellä voi olla ihan pieni reikä josta tirisee kuumana ulos ja lähes haihtuu samantien, niin ei jää edes länttiä auton alle. Toinen yleinen ongelma on paisuntasäiliön korkki, jos sitä ei ole vuosiin vaihdettu, niin sen toiminta heikkenee aikojen saatossa ja aiheuttaa mm. ensimmäisen kohdan vian. (Tällä korkilla on varmaankin tarkoitettu tuota syylärin korkin tiivistettä? Siihen ei erikseen saa mitään tiivisteitä vaan korkki suosiolla vaihtoon.)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by vize View PostNoniin hyvät uv:t kaikille, omani alkoi näin.
Tapaus siis 2001 318i 1.9
Ajelin tänään uudenvuoden riennoista kotiinpäin ja yhtäkkiä auto herjas jäähdytysnesteen valoa. Noh, ajelin menemään kunnes alko tuleen kylmää ilmaa sisälle ja vetää ikkunoita sinkkiin. Lämmöt kuitenkin mittarin mukaan ihan normaalissa kokoajan. Pääsin huoltsikan pihalle josta sain ostettua nestettä ja matka jatkui, oli paisari ihan kuiva.
Noh, n.30km jälkeen oli taas paisari kuiva ja ei muutako nestettä täyteen ja kotiin kuitenki pääsin. Lämmöt ok.
Mitä nyt nopeaa tutkiskelin niin moottorin takaa pukkaa jostaki sen nesteen ulos. Peilin kans yritin kurkkia, enkä ihan tarkkaa suuntaa saanu. Moottorin takana kuitenkin. Pohjamuovi ui nesteessä. Näkyvillä olevat letkut näytti olevan kunnossa. Moottori käy ihan normaalisti.
Paisarissa ei näkyny öljyä, öljykorkissa ei nestettä ja öljytikussakaan ei mitään ylimäärästä. Pakokaasu suht normaalia. Eli kannen tiivisteen pitäs olla ehjä?
Onko yhtään tutunkuulosta?
Hyvinkin tutunkuulosta...
Kuten tuossa joku jo mainitsi niin osa nro. 1:http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ttached_parts/
hyvinkin tyypillinen vika m43 moottoris ja samalla kannattaa vaihtaa toinen varma vikapaikka on osa nro. 1 tässäkin kuvassa: http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ounting_parts/
Vaihdoin kyseiset osat 2viikkoa sitten.. molemmat aika vittumaisis paikois, mutta ton mikä tulee tonne kannen takaosaan vaihtaa pelkän raitisilmansuodatikotelon purkamisella kun taas se lohkon kylkeen tulevaan pitää purkaa imusarja + yms..Last edited by VoDevil; 03-01-2013, 13:16.-VaasaConnection-
Comment
-
-
Originally posted by VoDevil View PostHyvinkin tutunkuulosta...
Kuten tuossa joku jo mainitsi niin osa nro. 1:http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ttached_parts/
hyvinkin tyypillinen vika m43 moottoris ja samalla kannattaa vaihtaa toinen varma vikapaikka on osa nro. 1 tässäkin kuvassa: http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ounting_parts/
Vaihdoin kyseiset osat 2viikkoa sitten.. molemmat aika vittumaisis paikois, mutta ton mikä tulee tonne kannen takaosaan vaihtaa pelkän raitisilmansuodatikotelon purkamisella kun taas se lohkon kylkeen tulevaan pitää purkaa imusarja + yms..
Comment
-
-
Originally posted by Hhenkkka View PostPaisuntasäiliö on muistaakseni vaihdettu. Pitääpä tästä lähteä samantien motonettiin uutta korkkia hakemaan :P Missä se ilmausruuvi/venttiili sijaitsee tarkalleen? Onko se siinä korkin vieressä muovisen näköinen ristipää-ruuvi?
Comment
-
-
Originally posted by magilainen View Post-02 prefacelift sedan --> facelift
mitä osia keulaan tarvii muutokseen?
-valot
-lokarit
-konepelti
-puskuri?
Tuli pikku keulapusu joten sama päivittää samalla
Comment
-
-
Originally posted by Hhenkkka View PostPaisuntasäiliö on muistaakseni vaihdettu. Pitääpä tästä lähteä samantien motonettiin uutta korkkia hakemaan :P Missä se ilmausruuvi/venttiili sijaitsee tarkalleen? Onko se siinä korkin vieressä muovisen näköinen ristipää-ruuvi?Originally posted by McBeast View PostTämähän se taitaa olla. Itsellä ei ole kokemuksia motonetistä ostetuilla paisarin korkeilla, mutta suosittelen tässäkin tapauksessa kääntymään merkkiliikkeen puoleen, niin ei tartte ihmetellä..
Merkkiliikkeessä paisarinkorkilla ei hintaa muistaakseni ollut 20e joten ei kannata olla niin juutalainen että säästää tuossakin sen pari euroa hakemalla mätänetin korkin..
edit. Niin ja jos se korkki on jätetty vaihtamatta silloin kun paisari on vaihdettu, niin kyllä se paisari voi taas olla halki johtuen juurikin siitä huonosta korkista.Last edited by NokiLeka; 03-01-2013, 15:25."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Matka-ajosta kun joutuu jarruun koskemaan, tuntuu että polkimessa olisi hieman tyhjää alussa sekä poljin hieman tunnoton ainakin ensimmäisen polkasun, sen jälkeen toimii normalisti kunnes taas ajaa pitemmän matkan koskematta polkimeen. Taajama-ajossa tätä ei tapahdu, yön yli tai pitempään paikallaan parkissa olon jälkeen ei myöskään oireile. Nesteet pysyy lähellä max-rajaa, edellisestä vaihdosta tosin ei varmaa tietoa. Oire tullut nyt joulun kovien pakkasten jälkeen. 320d -02 kyseessä.
Lähdetäänkö nesteistä ja ilmauksesta liikkeelle vai onko luvassa jotain muuta kivaa, mahdollisesti jotain tämmöstä? Tuo seutu on kyllä purettu pariin otteeseen syksyn aikana ettei siellä ainakaan mitään pusikkoa ole päässyt kertymään tukoksi sekä auto on aina katoksessa parkissa.BMW - korjaamisen iloa...sitäpä juuri prkl..
Comment
-
-
Originally posted by maverick999 View PostMikä öljy on parasta lastutettuun 330d (M57N). Virallinen suositus on longlife 01-öljyt esim. kallis(!) Castrol 0W-30. Jotenkin tekisi mieli siirtyä halvempaan esim. 5W-40 ja "normaaliin" vuosittaiseen vaihtoväliin. Vaikuttaakohan lastutus öljyn valintaan?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by hakala- View PostOnkos kellään kokemusta kun mittaristo väittää että kuskinpuolen takavaloissa häikkää vaikka kaikki palaa ja tarkistin niin mitään maa/oikosulkuja ei kyllä mielestäni löytynyt..?
Lopulta vaihdoin palaneet rekisterikilvenvalon polttimot uusiin, ni hävis mittaristosta ylimääräset valot.
Jos on vaan toinen kilvenvalo palanut, niin silloin ei mittaristo vielä herjaa.F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
Comment
-
-
Originally posted by maverick999 View PostMikä öljy on parasta lastutettuun 330d (M57N). Virallinen suositus on longlife 01-öljyt esim. kallis(!) Castrol 0W-30. Jotenkin tekisi mieli siirtyä halvempaan esim. 5W-40 ja "normaaliin" vuosittaiseen vaihtoväliin. Vaikuttaakohan lastutus öljyn valintaan?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by maverick999 View PostMikä öljy on parasta lastutettuun 330d (M57N). Virallinen suositus on longlife 01-öljyt esim. kallis(!) Castrol 0W-30. Jotenkin tekisi mieli siirtyä halvempaan esim. 5W-40 ja "normaaliin" vuosittaiseen vaihtoväliin. Vaikuttaakohan lastutus öljyn valintaan?
Itse käyttänyt 5w-30 Castrolia ja 10 - 12tkm vaihtoväli. Miettinyt, jos vaihtas 10w-60 kesä ajaksi, ei kylläkään tuolla 5w-30 öljylläkään ollut ongelmia.
Tiedän, että pitempäänkin vois tuolla 5w-30 ajaa, mutta auton ohjelmoinnin jälkeen ruvennut vaihtaan tiheämpää.BMW e91 320d -08
ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Comment
-
Comment