Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Originally posted by arben View Post
    juu,avaimen kaukosäädöstä ei aukea...

    juurikin noita läpivienninjohtoja nyppisin,tosin täytyy paremmin syynätä ne viellä.

    outoa että takaluukun sisävalot sammuvat,joten outoa että mittariso ei tiedä että luukku on kiinni :think
    Todennäköisesti releongelma ZKE V eli GM5 -moduulissa: KLIK.

    Keskustelua aiheesta vaikka täällä: KLIK.

    Comment

    • janne[l
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 861
      • Ylöjärvi

      tietääkö joku mistä johtuu sytytysennakon vaihtelu tyhjäkäynnillä, samalla tkäynti hiukan notkahtelee jos kauan antaa käydä. vikavalon sytyttää välillä ja sammuu itekseen, viaks sanoo että kattien suodatusteho liian alahinen eli vääränlaista seosta sinne välillä sitten pääser jolloin pakokaasut huonot. päästöistä mmenee kuitenkin läpi. voiko hajonnut puola aiheuttaa tollasta ?
      e46 330i cabriolet
      e91 320d
      e36 328 törpö

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by MNi View Post
        Todennäköisesti releongelma ZKE V eli GM5 -moduulissa: KLIK.

        Keskustelua aiheesta vaikka täällä: KLIK.
        Ei kyllä miltään osin kuulosta relevialta? Se vaikuttaa lähinnä ovien lukkojen avaukseen, oli sitten kyseessä kaukkarikäyttö tai avainkäyttö.
        Tässä tapauksessa ongelmana oli että auto luulee takaluukun olevan auki vaikka se ei ole.

        Luukun vastakappaleessa olevassa lukkomoottorissa on mikrokytkin missä on 2 asentoa. Toinen asento (luukku auki) sytyttää sisävalot ja toinen kertoo korimoduulille (luukku kiinni) että luukku on kiinni.
        Nyt tämä toinen asentotieto jää puuttumaan. Se voi myöskin selittää miksi se ei yritä avata luukkua kaukkarista kun toteaa sen olevan jo auki.

        Korimoduulilta lähtee sitten tieto mittaristolle että luukku on auki.
        Tämä selviää helpoiten kun katsoo korimoduulilta tilatietoja, näkeekö se että luukku on kiinni vai auki kun sitä rämppää.

        Myöskää takaluukun johtosarja ei tuohon vaikuta koska mikrokytkin on lukkomoottorin kanssa korin puolella. Joten vika löytynee sieltä todennäköisesti.

        Ohessa kaavio:





        Last edited by Supa; 18-01-2013, 11:09.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          Originally posted by Supa View Post
          Ei kyllä miltään osin kuulosta relevialta? Se vaikuttaa lähinnä ovien lukkojen avaukseen, oli sitten kyseessä kaukkarikäyttö tai avainkäyttö.
          Tässä tapauksessa ongelmana oli että auto luulee takaluukun olevan auki vaikka se ei ole.

          Luukun vastakappaleessa olevassa lukkomoottorissa on mikrokytkin missä on 2 asentoa. Toinen asento (luukku auki) sytyttää sisävalot ja toinen kertoo korimoduulille (luukku kiinni) että luukku on kiinni.
          Nyt tämä toinen asentotieto jää puuttumaan. Se voi myöskin selittää miksi se ei yritä avata luukkua kaukkarista kun toteaa sen olevan jo auki.

          Korimoduulilta lähtee sitten tieto mittaristolle että luukku on auki.
          Tämä selviää helpoiten kun katsoo korimoduulilta tilatietoja, näkeekö se että luukku on kiinni vai auki kun sitä rämppää.

          Myöskää takaluukun johtosarja ei tuohon vaikuta koska mikrokytkin on lukkomoottorin kanssa korin puolella. Joten vika löytynee sieltä todennäköisesti.

          Ohessa kaavio:
          Äh, nyt kun luki alkuperäisen ongelman uusiksi niin satunnainen kaukkarivika siis koskee vain takaluukkua. Kuvittelin sen vaikuttavan kaikkiin keskuslukollisiin oviin/luukkuihin.

          Jos näin niin sitten tietty vain tuo mikrokytkin on hajalla.

          Jos kaukkarista ei kaikkien ovien aukaisu toimi joka kerta niin sitten on antenni- tai korimoduulivika. Kun ei ollut lukitusetäisyydestä puhe niin menin automaattisesti GM5:n puolelle.

          Comment

          • hartge e46
            BTCF Member
            • Aug 2006
            • 777
            • e-pohjanmaa

            mitäs vaihteistoöljyä suosittelette e46 getrag manuaalilootaan...ympäri vuotises käytös, nii ja ilmeisesti keltanen lätkä laatikon kyljes...

            tämä ilmeisesti käy?
            Last edited by hartge e46; 19-01-2013, 16:56.
            z3 coupe
            Pari tojotaa
            ex.e36 wompatti alpinweissIII
            ex.e46 titansilber x2
            ex."//HARTGE E46"

            Comment

            • mipy
              Newbiemmer
              • Aug 2012
              • 14
              • kainuu

              m54 moottorin vikavalo

              Elikkäs 330ci sytytti moottorin vikavalon. Valo sammui itsekseen muutaman käynnistyksen jälkeen. Vika koodit luetutin ja muistiin oli jäänyt "seossuhde poikkeama 1 ja 2 sylinterissä. Viitannee pieneen imuvuotoon?
              E30

              Comment

              • Intoilija
                Newbiemmer
                • Jan 2013
                • 8
                • Helsinki

                Pitäs kortti saada taskuun tässä lopputalvesta ja sitte lumiensulamisen aikoihin ois tarkotus hakea jonkin lainen kärry saksanmaalta. Budjettia ois autoon+veroihin noin 4500e(saattaa saada venytettyä vielä 500e). Olenkin hieman katsellu ja laskeskellu, että tollasen 320d(E46) sais vielä jotenkuten osumaan tohon budjettiin. Mahd. luotettava auto hakusessa, eli nyt teiltä viisaammilta kysyisinkin seuraavia:

                Mitä kannattaa katsoa kun tollasta lähtee ostamaan?

                Luin että läppärin sais jollai piuhalla kytkettyä autoon, pystyykö sillä tavalla lukea myös varmempia kilometrilukemia kuin mittarista?

                Saako tosta koneesta kutiteltua lastun kanssa yhtään lisätehoja? Lähinnä noita vuostuhannen vaihteen autoja katellu eli koneena M47D20.

                Muutenkin mitä + ja - antaisitte kyseiselle vehkeelle?

                Comment

                • RT_x
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 36
                  • Oulu

                  Tämmöinen kummastuttaa nyt pientä kulkijaa. Kojelaudan ovien/kontinluukun raollaan olon ilmaiseva valo toimii jostai syystä väärinpäin. Kuskin ovi auki, niin näyttää että apukuskin ovi olisi auki.

                  Alkoi ilmeisesti kun asensin cd-vaihtajan paikalle semmoisen mp3 boksin, tosin silloin se ilmaisi vänkärin puolen että kuskin puolen ovetkin vänkärin puolella. Nyt cd-vaihtaja on takaisin paikoillaan ja tuo ilmaisin toimii, mutta väärinpäin.

                  edit. Voisiko tuo ilmaisin olla yhteydessä hanskalokeron valoon jotenkin? Piti purkaa hanskalokero ton asennuksen yhteydessä ja pari liitintä piti irroittaa.
                  Last edited by RT_x; 20-01-2013, 00:38.

                  Comment

                  • toNmbbA
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2009
                    • 2329
                    • Espoo

                    Originally posted by Intoilija View Post
                    Pitäs kortti saada taskuun tässä lopputalvesta ja sitte lumiensulamisen aikoihin ois tarkotus hakea jonkin lainen kärry saksanmaalta. Budjettia ois autoon+veroihin noin 4500e(saattaa saada venytettyä vielä 500e). Olenkin hieman katsellu ja laskeskellu, että tollasen 320d(E46) sais vielä jotenkuten osumaan tohon budjettiin. Mahd. luotettava auto hakusessa, eli nyt teiltä viisaammilta kysyisinkin seuraavia:

                    Mitä kannattaa katsoa kun tollasta lähtee ostamaan?

                    Luin että läppärin sais jollai piuhalla kytkettyä autoon, pystyykö sillä tavalla lukea myös varmempia kilometrilukemia kuin mittarista?

                    Saako tosta koneesta kutiteltua lastun kanssa yhtään lisätehoja? Lähinnä noita vuostuhannen vaihteen autoja katellu eli koneena M47D20.

                    Muutenkin mitä + ja - antaisitte kyseiselle vehkeelle?
                    Tuohon hintaan saa suomestakin noita niin miksi hakea saksasta? Osa tosin paljon ajettuja, mutta on siellä vähemmänkin rullailtuja esim: http://www.nettiauto.com/bmw/320/5328017

                    Perusvarma käyttis tuo on ainakin minulla ollut. Laturin pelkästään vaihtanut. Autolla kumminkin ajettu 411tkm.

                    Tässä esimerkki lastutuksesta.

                    Ennen
                    100 kW/136 PS 280 Nm 207 km/h

                    Jälkeen
                    120 kW/163 PS 335 Nm 213 km/h
                    Last edited by toNmbbA; 20-01-2013, 04:22.
                    Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                    Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                    Comment

                    • kaikkone
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 933
                      • Villähde

                      Mitenkäs näissä E46:ssa tuo eberspächer.
                      Tarvitseeko puhaltimien ohjaukseen jonkin fanmasterin?

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by kaikkone View Post
                        Mitenkäs näissä E46:ssa tuo eberspächer.
                        Tarvitseeko puhaltimien ohjaukseen jonkin fanmasterin?
                        Ei tarvitse. Ihan releyttää paneelin virtoihin vaan.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • amfe
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 281
                          • 54500

                          Oisko mitään tietoa mikä aiheuttaa ihan kamalan kovan vinkumisen??
                          kuuluu moottorin luonta. kierrokset kun pitää yli tonnissa niin vinkuminen loppuu.:think
                          BMW 325 sedan vm 2005


                          ex-BMW 330i touring vm.2002
                          ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

                          ex-BMW 320i coupe vm.92
                          ex-BMW 316 sedan vm.91

                          Comment

                          • Intoilija
                            Newbiemmer
                            • Jan 2013
                            • 8
                            • Helsinki

                            Originally posted by toNmbbA View Post
                            Tuohon hintaan saa suomestakin noita niin miksi hakea saksasta? Osa tosin paljon ajettuja, mutta on siellä vähemmänkin rullailtuja esim: http://www.nettiauto.com/bmw/320/5328017

                            Perusvarma käyttis tuo on ainakin minulla ollut. Laturin pelkästään vaihtanut. Autolla kumminkin ajettu 411tkm.

                            Tässä esimerkki lastutuksesta.

                            Ennen
                            100 kW/136 PS 280 Nm 207 km/h

                            Jälkeen
                            120 kW/163 PS 335 Nm 213 km/h
                            Saksasta tuontia ajatellut lähinnä sen takia, ettei oo autoa niin paljon ryvetetty suolassa ja muutenkin kuulemma keskimäärin paremmalla pidolla autot siellä päin. Ja pienemmillä kilsoilla, esim. tuossa linkittämässäs autoskaan ei täyttä varmuutta kilsoista. Ja useimmiten paremmin varusteltujakin.

                            Esim.
                            Saksa: http://www.autoscout24.de/Details.as...000000&asrc=st
                            Suomi: http://www.nettiauto.com/bmw/320/5297140

                            Omien laskujen mukaan aika samassa hintaluokassa em. autot kun saksan autoon pistää verot päälle (n.1000-1200e). Matkakuluja en nyt tuossa ottanut huomioon, mutta pidän itsematkaa osin myös hupi-/loma-/kokemusmatkana, joten en ajattele niitä niin suurena osuteena auton hinnassa. Tietenkin saksan autoissa on suurempi riski ruuvatusta mittarista, mutta esim. tuo näyttäisi olevan päälleppäin todella siistissä kunnossa.

                            Miten muuten tollasesta E46 sais varmemman kilometrilukeman. Esim. mersuissahan pystyy jollai Star(?) nimisella laitteella/ohjelmalla katsoa virtalukosta?

                            Comment

                            • toNmbbA
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2009
                              • 2329
                              • Espoo

                              Originally posted by Intoilija View Post
                              Saksasta tuontia ajatellut lähinnä sen takia, ettei oo autoa niin paljon ryvetetty suolassa ja muutenkin kuulemma keskimäärin paremmalla pidolla autot siellä päin. Ja pienemmillä kilsoilla, esim. tuossa linkittämässäs autoskaan ei täyttä varmuutta kilsoista. Ja useimmiten paremmin varusteltujakin.

                              Esim.
                              Saksa: http://www.autoscout24.de/Details.as...000000&asrc=st
                              Suomi: http://www.nettiauto.com/bmw/320/5297140

                              Omien laskujen mukaan aika samassa hintaluokassa em. autot kun saksan autoon pistää verot päälle (n.1000-1200e). Matkakuluja en nyt tuossa ottanut huomioon, mutta pidän itsematkaa osin myös hupi-/loma-/kokemusmatkana, joten en ajattele niitä niin suurena osuteena auton hinnassa. Tietenkin saksan autoissa on suurempi riski ruuvatusta mittarista, mutta esim. tuo näyttäisi olevan päälleppäin todella siistissä kunnossa.

                              Miten muuten tollasesta E46 sais varmemman kilometrilukeman. Esim. mersuissahan pystyy jollai Star(?) nimisella laitteella/ohjelmalla katsoa virtalukosta?
                              Pitää muistaa laskea ne matkakulut n 1000e, en tiedä saako näistä katsottua mistään muualta? Tosin Inpa näyttää myös kilometrit mutta en tiedä mistä se ne lukee.. Joku viisaampi voi varmaa kertoa.
                              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                              Comment

                              • Daadaa
                                BTCF Member
                                • Nov 2008
                                • 162
                                • Pohjois-Karjala,

                                Semmosta ongelmaa pukkaa -02 330da:n kanssa, että ei lähde kylmänä käyntiin.

                                Polttoainesuodattimen kun lämmittää tuliseksi, ja antaa lisävirtaa niin saa käymään. Suodatin vaihdettu juuri, eli ei pitäisi siinä vika olla.

                                Vikakoodeja luettu, ja antoi seuraavia

                                -1028 EGR control
                                -6660 Coolant temperature heater
                                -250 Air mass meter
                                -2550 Rail pressure control at start
                                -4074 Pre-supply pressure monitoring
                                -13573 Glow device

                                Noista nyt nuo 2550 ja 13573 vaikuttaavat tuohon käyntiin lähtöön? Hehkuja ei vielä vaihdettu.

                                Tuo 2550 mietityttää, onko jossain suuttimessa niin paljon ohivuotoa, että ei saa sen takia käymään? Vaikuttaako suuttimien ohivuoto lämpimänä käyntiin, tai käyntiin lähtöön? Auto toimii täysin ilman ongelmia, kun joskus saa tulille. Lämpimänä lähtee mukisematta käyntiin.

                                Tuo 13573 on tietysti hehkuista, liekkö sitten kaikki pimeänä, tai ohjausboxi rikki. Lähteekö tuo m57 ilman ainuttakaan hehkua käymään kylmänä?

                                Mites tuo 4074, viittaa ilmeisesti tuon siirtopumpun paineeseen, jota mittaa anturi polttoainesuotimen päällä? Kuinka kauan siirtopumpun kuuluu pyöriä, kun virrat laittaa päälle? Omassani pyörii n. 15-20 sekunttia. Jos suuttimissa ohivuotoa paljon, niin käykö pumppu koko ajan virtojen ollessa päällä, kun ei saa paineita nostettua?
                                Johtuuko pitkään pyöriminen sitten väsyneestä pumpusta, jolla kestää tuo paineitten nosto?

                                Suuttimista löytyi joku dokumentti, että olisi tarkistettu ja korjattu joskus 2010 vuonna, eikä sen jälkeen ole kilometrejä tullut kuin n.30t. Kai niitten pitäisi vähä pitkä-ikäisempiä olla? Tuolle remontille oli silloin kertynyt hintaa melkein 1600e, joten ei itseä kiinnostaisi moista maksaa.

                                Toivotaan että hehkujen vaihdolla selviäisi tästä vaivasta, ne ostettu jo valmiiksi ja pitäisi vaihtaa vielä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎