Epäilisin enempi esim. ahtopaineanturia joka pätkii, menee kone vikatilaan ja nollautuu tuolla virtojen katkaisulla? Yliahtamisesta tuskin johtuu, jos kierrokset ollut alhaalla vian ilmetessä. Ilmanmäärämittarin voi poissulkea ottamalla johdon irti, menee oletusarvoilla oikeastaan normaalisti.
Vikakoodit lukuun, on kyllä jättänyt sinne merkin.
Saattaa hyvin pitää paikkaansa. Tuntuu juuri siltä että turbo ei toimi. Kokeilen jokatapauksessa ottaa sen ilmamäärämittarin irti. Kannattaako edes käydä korjaamolla lukemassa vikakoodit kun noita halvimpia lukulaitteita saa suhteellisen edullisesti? Vielä kun voi tulevaisuudessakin tulla käyttöä. Mitä suosittelette?
Kuinkas väki on nyt sitten noita cambereita saanut helpoiten etupäähän. Ebaysta sais 70€ säädettäviä yläpäitä, mutta onko noista mihinkään? Schmiedmann myy järeämpiä rapiat 300€/pari, mutta menee taas vähän tyyriiksi.
Ainakin pari(2) astetta pitäisi saada eteen, että menee balanssiin takapään kanssa ja samalla saa etuvanteen sujahtamaan kaareen tarvittaessa. Vaikka YV:tä, jos ei rahkeet riitä jokaiselle jakaa ideoitaan.
Stopperi pois iskaritolpasta ja viilaamalla reikiä ulommas kunnes prikaton mutteri ottaa kiinni?
EDIT: siis haluut -2.00º etupäähän??
Sama homma, mutta viilaat eri suuntaan
Itse asiassa uskoisin että noin -1.20° arvoihin pääsee madalletulla autolla jo ilman viilaamistakin, joten ei sitä paljoa tarvitse vinguttaa lisää että pääsee tuohon -2.00° arvoon.
Sama homma, mutta viilaat eri suuntaan
Itse asiassa uskoisin että noin -1.20° arvoihin pääsee madalletulla autolla jo ilman viilaamistakin, joten ei sitä paljoa tarvitse vinguttaa lisää että pääsee tuohon -2.00° arvoon.
Juu, siis luonnollisesti miinus camberista oli puhe. Tällä hetkellä ollaan aika lähellä nolla-arvoa, eikä tuo renkaan kulma tunnu oikein muuttuvan, onko auto ylhäällä vai alhaalla.
Juu, siis luonnollisesti miinus camberista oli puhe. Tällä hetkellä ollaan aika lähellä nolla-arvoa, eikä tuo renkaan kulma tunnu oikein muuttuvan, onko auto ylhäällä vai alhaalla.
Ei voi pitää paikkansa.. e46:n etupään rakenne on sellainen, että camber-kulma kasvaa mitä matalammaksi auto menee. Eli reilusti madalletulla camber-kulma on jo valmiiksi reilusti miinuksella.
Ei voi pitää paikkansa.. e46:n etupään rakenne on sellainen, että camber-kulma kasvaa mitä matalammaksi auto menee. Eli reilusti madalletulla camber-kulma on jo valmiiksi reilusti miinuksella.
No siltä tuo nyt tuntuu enivei. Ehkä en ole sitten madaltanut autoani vielä tarpeeksi , mutta läheskään samanlaista camberkulman muutosta madaltaessa ei tule, kuin takapäähän.
No siltä tuo nyt tuntuu enivei. Ehkä en ole sitten madaltanut autoani vielä tarpeeksi , mutta läheskään samanlaista camberkulman muutosta madaltaessa ei tule, kuin takapäähän.
Paljonko siellä edessä/takana nyt on camberia ja paljonko pudotettu?
Auto on -00 320d farmari. EGR putki katkeilee ja korjaamolla epäilivät moottoin tukikumeja huonoiksi. Missä ne sijaitsee, ja pääseekö ne tsekkaamaan / vaihtamaan ilman nosturia? Käytössä siis ihan basic työkalut ja perus hallitunkki, eli jos täytyy vaikka moottoria vähän tunkata niin se siis onnistuu.
Kiitti etukäteen!
Kuuluisiko tuon muoviputken palan lähteä syyläristä ihan vetämällä? tuntuu aika tiukassa olevan, mutta silti vuotaa
Kuuluisi. Todennäköisesti o-rengas rutussa siellä välissä, joten ei pidä, mutta ahdistaa irrottaessa. Kokeile suihkauttaa sinne väliin hieman jotain voiteluainetta liukkariksi. Irti vetäessä pientä kiertävää liikettä edestakaisin.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Tuolla madalluksella takana on varmaankin -2.50° luokkaa camber ja edessä jos ei ole säädettäviä yläpäitä ja stoppari paikallaan, niin jossain -1.00° paikkeilla. Otat edestä stopparin pois, viilaat niihin reikiin sisäänpäin lisää säätövaraa jonkun 5-10mm niin pitäisi mennä edessäkin alle kahden asteen.
Ja kannattaa oikeasti käydä sen jälkeen säädättämässä ne kulmat, siellä muuttuu näillä toimenpiteillä myös auraus ja silmämääräisesti niitä kulmia ei saa edes kartalle.
Comment