Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aaape
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 615
    • Muaninka

    Paljonko 330da:n automaattilaatikko kestää vääntöjä??

    koitin haulla etsiä mutta en löytänyt vastausta tai sitten en osaa etsiä
    e36 328i turbo (95)
    vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
    e30 316 (m30)(87) projekti

    EX.
    e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

    Comment

    • m1g3
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 66
      • Tampere

      Originally posted by Esal View Post
      Epäilisin enempi esim. ahtopaineanturia joka pätkii, menee kone vikatilaan ja nollautuu tuolla virtojen katkaisulla? Yliahtamisesta tuskin johtuu, jos kierrokset ollut alhaalla vian ilmetessä. Ilmanmäärämittarin voi poissulkea ottamalla johdon irti, menee oletusarvoilla oikeastaan normaalisti.

      Vikakoodit lukuun, on kyllä jättänyt sinne merkin.
      Saattaa hyvin pitää paikkaansa. Tuntuu juuri siltä että turbo ei toimi. Kokeilen jokatapauksessa ottaa sen ilmamäärämittarin irti. Kannattaako edes käydä korjaamolla lukemassa vikakoodit kun noita halvimpia lukulaitteita saa suhteellisen edullisesti? Vielä kun voi tulevaisuudessakin tulla käyttöä. Mitä suosittelette?
      Volvo V40 2.0T -04

      Comment

      • McBeast
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 2998
        • Tallinn

        Kuinkas väki on nyt sitten noita cambereita saanut helpoiten etupäähän. Ebaysta sais 70€ säädettäviä yläpäitä, mutta onko noista mihinkään? Schmiedmann myy järeämpiä rapiat 300€/pari, mutta menee taas vähän tyyriiksi.

        Ainakin pari(2) astetta pitäisi saada eteen, että menee balanssiin takapään kanssa ja samalla saa etuvanteen sujahtamaan kaareen tarvittaessa. Vaikka YV:tä, jos ei rahkeet riitä jokaiselle jakaa ideoitaan.
        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          Stopperi pois iskaritolpasta ja viilaamalla reikiä ulommas kunnes prikaton mutteri ottaa kiinni?

          EDIT: siis haluut -2.00º etupäähän??
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            Originally posted by Dani View Post
            Stopperi pois iskaritolpasta ja viilaamalla reikiä ulommas kunnes prikaton mutteri ottaa kiinni?

            EDIT: siis haluut -2.00º etupäähän??
            Sama homma, mutta viilaat eri suuntaan
            Itse asiassa uskoisin että noin -1.20° arvoihin pääsee madalletulla autolla jo ilman viilaamistakin, joten ei sitä paljoa tarvitse vinguttaa lisää että pääsee tuohon -2.00° arvoon.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • McBeast
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2007
              • 2998
              • Tallinn

              Originally posted by NokiLeka View Post
              Sama homma, mutta viilaat eri suuntaan
              Itse asiassa uskoisin että noin -1.20° arvoihin pääsee madalletulla autolla jo ilman viilaamistakin, joten ei sitä paljoa tarvitse vinguttaa lisää että pääsee tuohon -2.00° arvoon.
              Juu, siis luonnollisesti miinus camberista oli puhe. Tällä hetkellä ollaan aika lähellä nolla-arvoa, eikä tuo renkaan kulma tunnu oikein muuttuvan, onko auto ylhäällä vai alhaalla.
              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                Originally posted by McBeast View Post
                Juu, siis luonnollisesti miinus camberista oli puhe. Tällä hetkellä ollaan aika lähellä nolla-arvoa, eikä tuo renkaan kulma tunnu oikein muuttuvan, onko auto ylhäällä vai alhaalla.
                Ei voi pitää paikkansa.. e46:n etupään rakenne on sellainen, että camber-kulma kasvaa mitä matalammaksi auto menee. Eli reilusti madalletulla camber-kulma on jo valmiiksi reilusti miinuksella.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • McBeast
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 2998
                  • Tallinn

                  Originally posted by NokiLeka View Post
                  Ei voi pitää paikkansa.. e46:n etupään rakenne on sellainen, että camber-kulma kasvaa mitä matalammaksi auto menee. Eli reilusti madalletulla camber-kulma on jo valmiiksi reilusti miinuksella.
                  No siltä tuo nyt tuntuu enivei. Ehkä en ole sitten madaltanut autoani vielä tarpeeksi , mutta läheskään samanlaista camberkulman muutosta madaltaessa ei tule, kuin takapäähän.
                  Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    Originally posted by McBeast View Post
                    No siltä tuo nyt tuntuu enivei. Ehkä en ole sitten madaltanut autoani vielä tarpeeksi , mutta läheskään samanlaista camberkulman muutosta madaltaessa ei tule, kuin takapäähän.
                    Paljonko siellä edessä/takana nyt on camberia ja paljonko pudotettu?
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • keitiim
                      Newbiemmer
                      • Sep 2011
                      • 27
                      • Sipoo

                      Auto on -00 320d farmari. EGR putki katkeilee ja korjaamolla epäilivät moottoin tukikumeja huonoiksi. Missä ne sijaitsee, ja pääseekö ne tsekkaamaan / vaihtamaan ilman nosturia? Käytössä siis ihan basic työkalut ja perus hallitunkki, eli jos täytyy vaikka moottoria vähän tunkata niin se siis onnistuu.
                      Kiitti etukäteen!

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        Originally posted by NokiLeka View Post
                        Paljonko siellä edessä/takana nyt on camberia ja paljonko pudotettu?
                        En ole noita koskaan alkanut mittailemaan sen tarkemmin.

                        Autossa Bilstein B14 säädettävä. Edessä kierteet tapissa ja 10mm madaltavat jousilautaset, takana jouset vaihdettu ja jäykistekumit välissä.

                        http://koti.mbnet.fi/mcbeast/BMW330/...333editweb.jpg

                        http://koti.mbnet.fi/mcbeast/BMW330/...330editweb.jpg



                        Ja tämän jälkeen on vielä tuo tehtaan epäkeskopultti käännetty maksimiasentoon suurempaa miinuskulmaa tavoitellen.

                        http://koti.mbnet.fi/mcbeast/BMW330/...428webedit.jpg
                        Tuossahan tota vähän hahmottaa.
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • bmw89
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 563
                          • Ulvila



                          Kuuluisiko tuon muoviputken palan lähteä syyläristä ihan vetämällä?
                          tuntuu aika tiukassa olevan, mutta silti vuotaa
                          -E30 "316i"

                          ex. e46 328i,

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9138
                            • Oulu

                            Originally posted by bmw89 View Post
                            Kuuluisiko tuon muoviputken palan lähteä syyläristä ihan vetämällä? tuntuu aika tiukassa olevan, mutta silti vuotaa
                            Kuuluisi. Todennäköisesti o-rengas rutussa siellä välissä, joten ei pidä, mutta ahdistaa irrottaessa. Kokeile suihkauttaa sinne väliin hieman jotain voiteluainetta liukkariksi. Irti vetäessä pientä kiertävää liikettä edestakaisin.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • bmw89
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 563
                              • Ulvila

                              kiitoksia

                              ei mitään näkyvää vikaa ollut, joten kasailin uudella o-renkaalla ja vaseliinilla.
                              -E30 "316i"

                              ex. e46 328i,

                              Comment

                              • NokiLeka
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2341
                                • Eurajoki

                                Originally posted by McBeast View Post
                                En ole noita koskaan alkanut mittailemaan sen tarkemmin.

                                Autossa Bilstein B14 säädettävä. Edessä kierteet tapissa ja 10mm madaltavat jousilautaset, takana jouset vaihdettu ja jäykistekumit välissä.

                                http://koti.mbnet.fi/mcbeast/BMW330/...333editweb.jpg

                                http://koti.mbnet.fi/mcbeast/BMW330/...330editweb.jpg



                                Ja tämän jälkeen on vielä tuo tehtaan epäkeskopultti käännetty maksimiasentoon suurempaa miinuskulmaa tavoitellen.

                                http://koti.mbnet.fi/mcbeast/BMW330/...428webedit.jpg
                                Tuossahan tota vähän hahmottaa.
                                Tuolla madalluksella takana on varmaankin -2.50° luokkaa camber ja edessä jos ei ole säädettäviä yläpäitä ja stoppari paikallaan, niin jossain -1.00° paikkeilla. Otat edestä stopparin pois, viilaat niihin reikiin sisäänpäin lisää säätövaraa jonkun 5-10mm niin pitäisi mennä edessäkin alle kahden asteen.

                                Ja kannattaa oikeasti käydä sen jälkeen säädättämässä ne kulmat, siellä muuttuu näillä toimenpiteillä myös auraus ja silmämääräisesti niitä kulmia ei saa edes kartalle.
                                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎