Onko sulla minkäikäinen auto? Kolme vai kaksi eri lämpövaihtoehtoa painikkeessa?
Jos kolme niin mene sinne keskikonsolin kytkinpaneelin alle inpalla. En muista mikä se nimi oli, centre console switch center tai SZM... Tjs.
Jos kaksi lämpövaihtoehtoa niin:
Flash code
A flash code shows what faults the electronic circuitry has currently detected.
Flash code output is started by following procedure:
Switch off ignition (ignition lock in position 0)
Press and hold the button for seat heating
Switch on ignition (terminal 15) with button depressed (ignition lock in position 2)
Release button
Briefly press button
Initially, the seat heating is activated after pressing the button. Both LEDs come on. The right LED goes out after 10 seconds have elapsed. The flash code is output by the left LED. No fault was found if the right LED does not flash.
The following faults can be indicated by the left LED.
Flashing
Defect
Once
Switch faulty (potentiometer or electronics) or switch overheating due to a short-circuit
Twice
Temperature sensor has break or short
3 times
Heating mat has break or short-circuit (probably break or short-circuit in wiring harness)
Airbagin alta ei löydy mitään penkinlämmittimen juttuja.
Kiitos ohjeista. Auto 98/7 ja kahdella ledillä. Jatketaan etsintöjä.
15k 0,25W tai suurempi vastus lämpöanturin piuhan väliin. Eli niinkun alkuperäisen anturin paikalle. Aiheuttaa että lämpötilan säätö ei enään pelaa ja ehkä muitakin toiminnan epäsäännöllisyyksiä mutta lämpiääpä penkki ainakin. Mitään keinoa tuon lämpöanturin korjaamiseksi ei tietääkseni ole. Arvo vaihtelee 5k -40k välillä ellei enemmänkin eli tavallinen ntc vastus ei sovi..
Kävi tuossa omassa perinteiset eli paisari halkesi ajossa. Uusi paikallaan mutta nyt sitten ei enää sammu nesteen merkkivalo. Taas nesteet pihalle ja anturia vaihtaen? Lisäksi tuntuu että takimmainen pakosarja vuotaa...
Mistähän johtuu että mittaristossa palaa lähivalojen merkki, vaikka kaikki polttimot on kunnossa. Huomasin samalla että kun laitan parkit päälle niin toinen vilkku palaa koko aika. Sammuu sitte kun kääntää pois parkeilta. Vetää jostain maihin? :think vika ilmeni sen jälkeen kun auto suli parkkihallissa vähän aikaa ja sitte jääty taas kun lähin himaan eli vois olla kosteutta jossain?
Mistähän johtuu että mittaristossa palaa lähivalojen merkki, vaikka kaikki polttimot on kunnossa. Huomasin samalla että kun laitan parkit päälle niin toinen vilkku palaa koko aika. Sammuu sitte kun kääntää pois parkeilta. Vetää jostain maihin? :think
Eiku sulla on sen puolen parkkipolttimo rikki, jonka puolelta polttaa vilkun polttimoa parkkina. Häiriötä siinä parkkipolttimon kannassa.
Sen takia polttaa sitä häiriövaloa mittaristossa, kun toinen etuparkki on pimeänä.
BMW e91 320d -08 ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Onko tuulilasinpyyhkijän varren irroittaminen isokin projekti? Ulkomaisilla foorumeilla on hieman ristiriitaista tietoa, pultti auki -> nylkyttämällä lähtee, ehkä hieman wd40:sta pulttiin ja odottelua ja lisää nylkytystä tai osa sanoo ettei mitään toivoa ilman ulosvetäjää.
Onko kukaan moista hommaa tehnyt, onko piis of kakku vai vittumainen vaikka simppelin oloista pitäisi olla?
Itselleni vastaten, helppo homma. Alle 5min ihmettelyineenkin. Vaihdoin varren uuteen, ja nylkyttämällä lähti hienosti, melko helppo oli mallata uusikin kohdalleen. Ei ainakaan minun autossani ollut minkäänlaista tarvetta ulosvetäjälle. En käyttänyt edes rasvaa tai muuta apuvälinettä, varsi pystyyn ja hentoa vetkutusta samalla vetäen.
Jos joku ihmettelee syytä niin aina häiritsi kun edellinen omistaja oli ilmeisen epäpätevä sulanvaihtaja ja maalejahan varresta oli lähtenyt. Sen lisäksi vanha toimi parhaiten taivuttamalla sitä hieman, joten uudella sai visuaalisesti kivemman ilmeen ja toimivan sulan taas
Eihän se kokeileminen mitään maksa? Jos ei lähde nitkuttamalla niin tarvii ulosvetäjää?
Ei se kysyminenkään mitään maksanut, etenkään kun auto ei ollut vuorokauteen ulottuvillani.. Jos joku olisi vastannut että ei millään onnistu ilman ulosvetäjää olisi sellaista ehtinyt käydä jossain kinuamassakin ennen yritystä
E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Mitenkäs onnistuu inpalla ahtopaineiden tarkastelu? Ite en löytäny, vaikka kaikki valikot kahlasin läpi...
Jos toi sigun auto kyseessä niin sieltä dde 3 alta ja olisko tullu ihan heti ekalle livedatan sivulle, millibaareina absoluuttista on yksikkö ainakin mulla INPA:ssa
316i N42 autona ja nyt alkoi vilauttelemaan kylmänä jäähdytinnesteen määrän valoa, mutta se sammuu n. 1min ajon jälkeen. Onko järjestelmästä siis hävinnyt nestettä vai missä vika? Jos on nestettä hävinnyt, miten varmistaa nesteen väri vai onko sillä väliä? Voiko tuota täyttökorkkia availla vaikka kone on lämmin, jotta näkisi paljonko nestettä on koneen ollessa lämmin?
316i N42 autona ja nyt alkoi vilauttelemaan kylmänä jäähdytinnesteen määrän valoa, mutta se sammuu n. 1min ajon jälkeen. Onko järjestelmästä siis hävinnyt nestettä vai missä vika? Jos on nestettä hävinnyt, miten varmistaa nesteen väri vai onko sillä väliä? Voiko tuota täyttökorkkia availla vaikka kone on lämmin, jotta näkisi paljonko nestettä on koneen ollessa lämmin?
316i N42 autona ja nyt alkoi vilauttelemaan kylmänä jäähdytinnesteen määrän valoa, mutta se sammuu n. 1min ajon jälkeen. Onko järjestelmästä siis hävinnyt nestettä vai missä vika? Jos on nestettä hävinnyt, miten varmistaa nesteen väri vai onko sillä väliä? Voiko tuota täyttökorkkia availla vaikka kone on lämmin, jotta näkisi paljonko nestettä on koneen ollessa lämmin?
Ja on väliä minkä väristä lisää. Jos koneessa sinistä, niin laitat sinistä. Jos punaista, niin punaista. Todennäköisesti sinistä.
Alle alarajan näytti olevan. Kävin huoltoasemalla ostamassa lisää ainetta. Väreinä oli kuitenkin vain punaista ja vihreätä nesteen ainetta. Paikallinen huoltomies sanoi vielä, että jos sinistä koneessa niin vihreää voisi kaataa sekaan. Pitääkö paikkansa?
Comment