Jaa sitten ongelmasta toiseen olisiko vinkkejä mistä voimansiirrosta kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun kytkimen painaa pohjaan ja päästää ylös vähänkin nopeammin niin tekee sellaisen "rykäsyn" eli jossain on väljää?:think pehmeesti kun nostaa niin ei nykäse.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by MNi View Post1. Pirssissä on valupakosarja, epätodennäköistä että se olisi halki muttei mahdotonta. Pakosarjan tiivisteet? Turbon ja pakoputken välinen tiiviste? EGR:n putket ehjät? Pakoputken jousto-osa vuotaa? Veikkaisin viimeistä todennäköisimmäksi.
2. Molemmat.
3. Tasoanturivika todennäköisimmin. Kauanko valo palaa käynnistyksen yhteydessä? Sekunti, pari --> ok, kymmenen sekuntia --> särki.
Ok, kiitos tiedoista. Menee pajalle ens kuun alusta kun ei ole oikein tiloja itsellä missä tehdä ja tuo termostaatin vaihto vaikuttaa suht vmäiseltä operaatiolta, vaikka työkalut kyllä pysyvät kädessä. Pajalta sanoivat syyksi juurikin ton "pää"termarin ja ainoastaan OEM -laatua laittaavat.
Valo palaa yli 10sek ja saattaa tosiaan kesken ajon syttyä. Pitää tarkkailla vielä, liikkeen takuuta kun on hyvin jäljellä (6kk takuu tekniikalle)e46 320d pre-FL -01 Touring
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostLukkopesä vaihtoon. Uuden saa merkkiliikkeestä n.60e hintaan. Vaihtaminen onnistuu oven karmissa olevan muovitulpan takaa löytyvän ruuvin avaamalla, vanha vetämällä pois, muovien vaihto uuden päälle ja takaisin kasaan.Upee kupee
Comment
-
-
Lämpiämisestä
Päivää ukot!
Miten teillä lämpiää nuot autot kun kylmäkäynnistää roikasta esim: 20 pakkasella e36:sessa alkaa laseista kuura sulamaan jo viidenminuutin käytön jälkeen e46:ssa kestää ihan pirun kauan 10-20 minuuttia käy tyhjäkäyntiä niin alkaa vasta sulamaan ilmaa ei pitäs :think järjestelmässä ollaEx Bmw 320 coupe e36 Hellrot
Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz
Comment
-
-
Originally posted by Jonbeam View PostOk, kiitos tiedoista. Menee pajalle ens kuun alusta kun ei ole oikein tiloja itsellä missä tehdä ja tuo termostaatin vaihto vaikuttaa suht vmäiseltä operaatiolta, vaikka työkalut kyllä pysyvät kädessä. Pajalta sanoivat syyksi juurikin ton "pää"termarin ja ainoastaan OEM -laatua laittaavat.
Valo palaa yli 10sek ja saattaa tosiaan kesken ajon syttyä. Pitää tarkkailla vielä, liikkeen takuuta kun on hyvin jäljellä (6kk takuu tekniikalle)
Jos ei ole tiedossa milloin vesipumppu on vaihdettu -01 pirssissä niin suosittelisin lämpimästä vaihtamaan senkin samalla. Alkuperäisessä on nääs muovinen siipipyörä.
Öljyn tasoanturi vaan vaihtoon, särki se on kun kerran ilmoittaa käynnistäessä, ei se korjaannu itsestään. Kannattaa ehkä odottaa seuraavaan öljynvaihtoon ja pistää siinä yhteydessä, pääsee vähemmällä.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostNo, termostaatit tuntuu olevan kulutustavaraa, olipa OEM tai ei. EGR:n termaria vaihtaessa ostin "tarvikkeen", BMW-logo ja osanumero oli ilmeisesti rälläköity siitä pois.
Jos ei ole tiedossa milloin vesipumppu on vaihdettu -01 pirssissä niin suosittelisin lämpimästä vaihtamaan senkin samalla. Alkuperäisessä on nääs muovinen siipipyörä.
Öljyn tasoanturi vaan vaihtoon, särki se on kun kerran ilmoittaa käynnistäessä, ei se korjaannu itsestään. Kannattaa ehkä odottaa seuraavaan öljynvaihtoon ja pistää siinä yhteydessä, pääsee vähemmällä.
Pitää selvittää vielä kuiteista tuo vesipumpun tilanne. Tasoanturin ajattelinkin seuraavan öljynvaihdon yhteydessä vaihtaa, loppuu kummittelemasta. Kaikenkaikkiaan olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen tuohon pirssiin, tuli vaihdettua bensa s40 volvon tilalle tuo touring dieseli tilan ja kulutuksen vuoksi. M-sport(?) alusta ilmeisesti alla, on todella hyvä ajaa. Ei vetele, ei kolise. Toivotaan, että auton kanssa ei tule isompia ongelmia, sillä volvoillessa niitä riitti aika paljonkin. Korjausoppaan ostoon pääsee silti, hyvä olla varalla
Ettei vallan riistäydy OT:ksi, niin en haulla kovin selvää vastausta löytänyt polttimotyypeistä tohon e46 touring -malliin, että mitä menee minnekkin? Tarkoitus olisi laittaa jokunen ledi. eBaysta katellutkin jo tosin muutaman kokovalopaketin.
Ja kun auto on tällä hetkellä n. 300km päässä olinpaikastani, niin onko noissa lisävarusteena ollut nuo jalkatilan valot edessä vai löytyykö ne kaikista? Ei siis pääse tutkimaan just nyt
Ja vänkärin ikkuna ei toimi, onko siellä joku moottori palanut (ei inahdakkaan) vai ihan kiskoilta mahdollisesti tippunut? Kesälle menee tuon tutkinta, kun ei niin kriittinen ole.
Ja ajotietokone näyttää pakkasta vähän milloin mitenkin, aikalailla 8 astetta liikaa tai sitten -40. Ilmeisesti tuo anturi on tiensä päässä. Se löytyi siis kuskin puolelta jostain renkaan likeltä, minkälainen homma vaihtaa? :think
Kiitos jälleen kerran jo ennakkoon, valtava kirjoitusripuli iski taas vaihteeksi.e46 320d pre-FL -01 Touring
Comment
-
-
Onko kenelläkään kokemusta Meylen iskareista? Ajattelin jos tilaisin http://www.ebay.de/itm/BMW-E46-TOURI...item20c5c62ad6 tuommosen setin eibachin vietereiden kaveriksi.E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Originally posted by Jonbeam View PostJa vänkärin ikkuna ei toimi, onko siellä joku moottori palanut (ei inahdakkaan) vai ihan kiskoilta mahdollisesti tippunut? Kesälle menee tuon tutkinta, kun ei niin kriittinen ole.
Ja ajotietokone näyttää pakkasta vähän milloin mitenkin, aikalailla 8 astetta liikaa tai sitten -40. Ilmeisesti tuo anturi on tiensä päässä. Se löytyi siis kuskin puolelta jostain renkaan likeltä, minkälainen homma vaihtaa?
Lämpötila-anturi tais olla vaan vedetään ulos, irroitetaan kaapeli ja takasin: KLIK.
Comment
-
-
Originally posted by Messier View PostATF:ää vois kokeilla...
Atf :stä en tiedä. Mitä merkkii jengi käyttää, mikä toimis pakkasellaki yms?G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
Comment