Kävin kysymässä Oulusta Wetteriltä ja tarjosivat 120€ hintaan lukkopesää ja vaihtotyö 50€. Ei taida muualta saada autokohtasta ellei lähde sarjottamaan? Epäilivät että voi olla myös jokin muovitappi poikki (menee lukkopesä kuitenkin vaihtoon?) tai sitten jotain muuta (kalliimpaa). Taidan mennä pelkällä kaukosäätimellä kun pelittää ainakin vielä.
Soitappa johonkin toiseen merkkiliikkeeseen.. Itse olen ostanut Porin Rinta-Joupilta omaani lukkopesän ja sillä oli muutama vuosi sitten hintaa muistaakseni 63e ja se on sarjoitettu nykyiselle avaimelle. Vaihtohintana tuo 50e on ihan ryöstö, se vaihtaminen kestää ihmettelyineenkin 10min vaikka olisi molemmat peukalot saman kämmenen keskellä! Ei tarvitse avata kuin YKSI ruuvi ja sekin on hyvin tavoitettavissa siitä oven karmista lukon kohdalta.
Mitä eroa on m3 alustalla ja perus 325? Entä coupen ja sedanin välillä? Säädettäviä ainaki näytetään myyvän erikseen sedaniin ja coupeen :think
- M3:ssa edessä on olka-akselit erilaiset (Ei tiedossa sopiiko iskarit ristiin)
- Iskaritolpassa koiranluun kiinnitys eri kohdassa (Kallistuksenvakaaja tulee eri asentoon kuin on tarkoitettu)
- Iskarin yläpää on erilainen (Pidempi kavennus joten tavan iskari ei mene M3 yläpäähän)
Coupen ja sedanin erot selittyvät ennemminkin kantavuuden eroilla kuin fyysisesti erilaisilla osilla, näin ainakin olen ymmärtänyt.
- M3:ssa edessä on olka-akselit erilaiset (Ei tiedossa sopiiko iskarit ristiin)
- Iskaritolpassa koiranluun kiinnitys eri kohdassa (Kallistuksenvakaaja tulee eri asentoon kuin on tarkoitettu)
- Iskarin yläpää on erilainen (Pidempi kavennus joten tavan iskari ei mene M3 yläpäähän)
Coupen ja sedanin erot selittyvät ennemminkin kantavuuden eroilla kuin fyysisesti erilaisilla osilla, näin ainakin olen ymmärtänyt.
Osat RealOEM:stä Europe left hand drive 10/2004 E46 pirsseistä. Erot ei pääty tähän, kuten yllä todettiin, nämä esimerkiksi.
M3 etuvakaaja 26 mm, takavakaaja 21,5 mm.
Alatukivarsi eteen vasen 31122229453. Alatukivarren takahelan kumi vaihdettavissa erikseen.
Etuiskari 31312283103, takaiskari 33522283105.
Takana alatukivarren (wishbone) ulompi pusla on kuulanivel eikä kumipusla.
330 Ci: Etuvakaaja 23,5 mm, takavakaaja 18 mm.
Alatukivarsi eteen vasen normi 31126777851, sport/clubsport 31122282121. Takahela vaihdettava kokonaan.
Etuiskari vasen normi 31306757043, sport 31312282459, takaiskari norm+sport: 33526757045
330i ja 330d: Etuvakaaja 23,5 mm, takavakaaja 18 mm.
Alatukivarsi eteen vasen normi 31126777851, M-sport II 31122282121. Takahela vaihdettava kokonaan.
Etuiskari vasen normi 31306757043, sport 31312282459, takaiskari normi 33526757045, sport: 33522282461.
Osat RealOEM:stä Europe left hand drive 10/2004 E46 pirsseistä. Erot ei pääty tähän, kuten yllä todettiin, nämä esimerkiksi.
M3 etuvakaaja 26 mm, takavakaaja 21,5 mm.
Alatukivarsi eteen vasen 31122229453. Alatukivarren takahelan kumi vaihdettavissa erikseen.
Etuiskari 31312283103, takaiskari 33522283105.
Takana alatukivarren (wishbone) ulompi pusla on kuulanivel eikä kumipusla.
330 Ci: Etuvakaaja 23,5 mm, takavakaaja 18 mm.
Alatukivarsi eteen vasen normi 31126777851, sport/clubsport 31122282121. Takahela vaihdettava kokonaan.
Etuiskari vasen normi 31306757043, sport 31312282459, takaiskari norm+sport: 33526757045
330i ja 330d: Etuvakaaja 23,5 mm, takavakaaja 18 mm.
Alatukivarsi eteen vasen normi 31126777851, M-sport II 31122282121. Takahela vaihdettava kokonaan.
Etuiskari vasen normi 31306757043, sport 31312282459, takaiskari normi 33526757045, sport: 33522282461.
Toki on paljon muitakin eroja, mutta lähinnä jos kyse oli M3:n iskari/jousipaketin sovittamisesta tavalliseen.
Etupään kallistuksenvakaajat menee kyllä ristiin, vaatii kylläkin säädettävät koiranluut ja M3:n kallistuksenvakaajan puslat jos laittaa M3:n vakaajan tavalliseen. Takavakaajaa ei saa sopimaan.
Alatukivarret on M3:ssa pidemmät kuin tavallisessa, näin on saatu raideväliä leveämmäksi edessä.
Öhöm.. Mistähän tunnistan, onko autossani m47N vai m47 -moottori?
320d touring - 100kw ja jos merkitystä niin -01. Manuaali.
Kokeilin haullakin etsiä, muttei oikein saanut hakusanoilla mitään ainakaan selventävää. Kiitos. Varmaan löytyy tästä ja monesta muustakin ketjusta vastaus tähän, muttei minun silmään osu. Kiitos.
Öhöm.. Mistähän tunnistan, onko autossani m47N vai m47 -moottori?
320d touring - 100kw ja jos merkitystä niin -01. Manuaali.
Kokeilin haullakin etsiä, muttei oikein saanut hakusanoilla mitään ainakaan selventävää. Kiitos. Varmaan löytyy tästä ja monesta muustakin ketjusta vastaus tähän, muttei minun silmään osu. Kiitos.
Autossasi on m47 moottori.
m47 jakajapumpulla
m47n common rail
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Vaihtelin tuossa öjyjä e46 330d:hen ja huomasin siinä öljypropun yläpuolella oleva turbon hukkaportti/kello? pyöreä jonka keskeltä lähtee n1cm paksu kangaspunottu letku joka oli vähän sen näköinen että oli melkein poikki on siitä jotain haittaa?
Vaihtelin tuossa öjyjä e46 330d:hen ja huomasin siinä öljypropun yläpuolella oleva turbon hukkaportti/kello? pyöreä jonka keskeltä lähtee n1cm paksu kangaspunottu letku joka oli vähän sen näköinen että oli melkein poikki on siitä jotain haittaa?
Yleensä alkaa viimeistään silloin haittaamaan, kun auton kulku muistuttaa vanhaa dieselmersua. Eli alle 2500 kierroksilla täysin tehottoman tuntuinen, kun turbon säädin jää "kiinni". Sinne moottorin tukikumeille menee kanssa alipaineletkut.
Passatissa ja saabissa oli näköjään 57mm aten satulat. Otin nyt tuollaisen tiivistesetin, saa nähdä mennäänkö perse edellä puuhun
Itselleni vastaten, eihän ne olis sopivat olleet. Onneks kävin kysymässä toisesta varaosapuljusta, ennenkuin rupesin vaihtelemaan. Sieltä löytyi käypäset tiivisteet, paketissa luki sopivuus: Nissan primera, Rover 75. Olivat identtiset alkuperäisten kanssa
Yleensä alkaa viimeistään silloin haittaamaan, kun auton kulku muistuttaa vanhaa dieselmersua. Eli alle 2500 kierroksilla täysin tehottoman tuntuinen, kun turbon säädin jää "kiinni". Sinne moottorin tukikumeille menee kanssa alipaineletkut.
jeps. tuo on ihan ärhäkän oloinen koko vääntö alueella, tuntuu et ex 2.4T. 200hp bensa volvo oli semmonen mersu.
En tarkemmin kattonu sitä letkua mutta äkkiseltään näytti ahtopaine kellolle menevän, voiko se kello edes olla noin alhalla heti siinä öljy propun yläpuolella mutta pitää tarkistaa, oliko se se.
Siis tä miksi niille tukikumeille menee alipaine letkut?
Siis tä miksi niille tukikumeille menee alipaine letkut?
WDS sanoo:
The controllable engine mounts are switched to ”hard” or ”soft” corresponding to operating conditions.
Function
The pressure converter connects the engine mounts to the vacuum supply. When activated by the DDE master control unit, the pressure converter switches vacuum to the engine mounts which in turn switch to ”soft”.
The engine mounts are activated at:
low speeds (under around 60 km/h) and
below engine speeds that are dependent on the coolant temperature (the engine speeds are between 1000 rpm and 1200 rpm)
Moottorin tukikumeista yleisesti: KLIK. Tuolta katso "switchable hydraulic mounts".
Yleensä alkaa viimeistään silloin haittaamaan, kun auton kulku muistuttaa vanhaa dieselmersua. Eli alle 2500 kierroksilla täysin tehottoman tuntuinen, kun turbon säädin jää "kiinni". Sinne moottorin tukikumeille menee kanssa alipaineletkut.
Kävin laittaa kuntoon ja hukkaportin letkuhan se oli, vahvike kangas oli vaan rispaantunu. Ei kovat paineet vissiin kule kun pysyy ilman lemmaria.
turbo oli vähän öljyinen mutta saa kait se näillä kilometreillä ollakkin.
Comment