Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    E46:n FAQ-osiosta löytyy Bentleyn manuaali, jossa sanotaan ATF Dexron III. Schmiedmannilta löytyy esim. Castrolin Transmax ATF III: KLIK.

    EDIT: BMW:n orkkis-ATF III 1L: 83-22-9-407-858
    Last edited by MNi; 28-01-2013, 01:17. Reason: OEM ATF III linkki smiidille

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      Originally posted by piitp View Post
      Kävin kysymässä Oulusta Wetteriltä ja tarjosivat 120€ hintaan lukkopesää ja vaihtotyö 50€. Ei taida muualta saada autokohtasta ellei lähde sarjottamaan? Epäilivät että voi olla myös jokin muovitappi poikki (menee lukkopesä kuitenkin vaihtoon?) tai sitten jotain muuta (kalliimpaa). Taidan mennä pelkällä kaukosäätimellä kun pelittää ainakin vielä.
      Soitappa johonkin toiseen merkkiliikkeeseen.. Itse olen ostanut Porin Rinta-Joupilta omaani lukkopesän ja sillä oli muutama vuosi sitten hintaa muistaakseni 63e ja se on sarjoitettu nykyiselle avaimelle. Vaihtohintana tuo 50e on ihan ryöstö, se vaihtaminen kestää ihmettelyineenkin 10min vaikka olisi molemmat peukalot saman kämmenen keskellä! Ei tarvitse avata kuin YKSI ruuvi ja sekin on hyvin tavoitettavissa siitä oven karmista lukon kohdalta.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • ^alexi^
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2009
        • 258
        • Kemi

        Mitä eroa on m3 alustalla ja perus 325? Entä coupen ja sedanin välillä? Säädettäviä ainaki näytetään myyvän erikseen sedaniin ja coupeen :think

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          Originally posted by ^alexi^ View Post
          Mitä eroa on m3 alustalla ja perus 325? Entä coupen ja sedanin välillä? Säädettäviä ainaki näytetään myyvän erikseen sedaniin ja coupeen :think
          - M3:ssa edessä on olka-akselit erilaiset (Ei tiedossa sopiiko iskarit ristiin)
          - Iskaritolpassa koiranluun kiinnitys eri kohdassa (Kallistuksenvakaaja tulee eri asentoon kuin on tarkoitettu)
          - Iskarin yläpää on erilainen (Pidempi kavennus joten tavan iskari ei mene M3 yläpäähän)

          Coupen ja sedanin erot selittyvät ennemminkin kantavuuden eroilla kuin fyysisesti erilaisilla osilla, näin ainakin olen ymmärtänyt.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            Originally posted by NokiLeka View Post
            - M3:ssa edessä on olka-akselit erilaiset (Ei tiedossa sopiiko iskarit ristiin)
            - Iskaritolpassa koiranluun kiinnitys eri kohdassa (Kallistuksenvakaaja tulee eri asentoon kuin on tarkoitettu)
            - Iskarin yläpää on erilainen (Pidempi kavennus joten tavan iskari ei mene M3 yläpäähän)

            Coupen ja sedanin erot selittyvät ennemminkin kantavuuden eroilla kuin fyysisesti erilaisilla osilla, näin ainakin olen ymmärtänyt.
            Osat RealOEM:stä Europe left hand drive 10/2004 E46 pirsseistä. Erot ei pääty tähän, kuten yllä todettiin, nämä esimerkiksi.

            M3 etuvakaaja 26 mm, takavakaaja 21,5 mm.
            Alatukivarsi eteen vasen 31122229453. Alatukivarren takahelan kumi vaihdettavissa erikseen.
            Etuiskari 31312283103, takaiskari 33522283105.
            Takana alatukivarren (wishbone) ulompi pusla on kuulanivel eikä kumipusla.

            330 Ci: Etuvakaaja 23,5 mm, takavakaaja 18 mm.
            Alatukivarsi eteen vasen normi 31126777851, sport/clubsport 31122282121. Takahela vaihdettava kokonaan.
            Etuiskari vasen normi 31306757043, sport 31312282459, takaiskari norm+sport: 33526757045

            330i ja 330d: Etuvakaaja 23,5 mm, takavakaaja 18 mm.
            Alatukivarsi eteen vasen normi 31126777851, M-sport II 31122282121. Takahela vaihdettava kokonaan.
            Etuiskari vasen normi 31306757043, sport 31312282459, takaiskari normi 33526757045, sport: 33522282461.

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              Originally posted by MNi View Post
              Osat RealOEM:stä Europe left hand drive 10/2004 E46 pirsseistä. Erot ei pääty tähän, kuten yllä todettiin, nämä esimerkiksi.

              M3 etuvakaaja 26 mm, takavakaaja 21,5 mm.
              Alatukivarsi eteen vasen 31122229453. Alatukivarren takahelan kumi vaihdettavissa erikseen.
              Etuiskari 31312283103, takaiskari 33522283105.
              Takana alatukivarren (wishbone) ulompi pusla on kuulanivel eikä kumipusla.

              330 Ci: Etuvakaaja 23,5 mm, takavakaaja 18 mm.
              Alatukivarsi eteen vasen normi 31126777851, sport/clubsport 31122282121. Takahela vaihdettava kokonaan.
              Etuiskari vasen normi 31306757043, sport 31312282459, takaiskari norm+sport: 33526757045

              330i ja 330d: Etuvakaaja 23,5 mm, takavakaaja 18 mm.
              Alatukivarsi eteen vasen normi 31126777851, M-sport II 31122282121. Takahela vaihdettava kokonaan.
              Etuiskari vasen normi 31306757043, sport 31312282459, takaiskari normi 33526757045, sport: 33522282461.
              Toki on paljon muitakin eroja, mutta lähinnä jos kyse oli M3:n iskari/jousipaketin sovittamisesta tavalliseen.

              Etupään kallistuksenvakaajat menee kyllä ristiin, vaatii kylläkin säädettävät koiranluut ja M3:n kallistuksenvakaajan puslat jos laittaa M3:n vakaajan tavalliseen. Takavakaajaa ei saa sopimaan.

              Alatukivarret on M3:ssa pidemmät kuin tavallisessa, näin on saatu raideväliä leveämmäksi edessä.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • Jonbeam
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 65
                • Unknown

                Öhöm.. Mistähän tunnistan, onko autossani m47N vai m47 -moottori?

                320d touring - 100kw ja jos merkitystä niin -01. Manuaali.

                Kokeilin haullakin etsiä, muttei oikein saanut hakusanoilla mitään ainakaan selventävää. Kiitos. Varmaan löytyy tästä ja monesta muustakin ketjusta vastaus tähän, muttei minun silmään osu. Kiitos.

                e46 320d pre-FL -01 Touring

                Comment

                • Slazha
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2284
                  • Joensuu/Syvyys

                  Originally posted by Jonbeam View Post
                  Öhöm.. Mistähän tunnistan, onko autossani m47N vai m47 -moottori?

                  320d touring - 100kw ja jos merkitystä niin -01. Manuaali.

                  Kokeilin haullakin etsiä, muttei oikein saanut hakusanoilla mitään ainakaan selventävää. Kiitos. Varmaan löytyy tästä ja monesta muustakin ketjusta vastaus tähän, muttei minun silmään osu. Kiitos.

                  Autossasi on m47 moottori.

                  m47 jakajapumpulla
                  m47n common rail
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  E36 318is class II, e30 turpo

                  Comment

                  • BmwGt
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 95
                    • Kempele

                    Vaihtelin tuossa öjyjä e46 330d:hen ja huomasin siinä öljypropun yläpuolella oleva turbon hukkaportti/kello? pyöreä jonka keskeltä lähtee n1cm paksu kangaspunottu letku joka oli vähän sen näköinen että oli melkein poikki on siitä jotain haittaa?

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      Originally posted by BmwGt View Post
                      Vaihtelin tuossa öjyjä e46 330d:hen ja huomasin siinä öljypropun yläpuolella oleva turbon hukkaportti/kello? pyöreä jonka keskeltä lähtee n1cm paksu kangaspunottu letku joka oli vähän sen näköinen että oli melkein poikki on siitä jotain haittaa?
                      Yleensä alkaa viimeistään silloin haittaamaan, kun auton kulku muistuttaa vanhaa dieselmersua. Eli alle 2500 kierroksilla täysin tehottoman tuntuinen, kun turbon säädin jää "kiinni". Sinne moottorin tukikumeille menee kanssa alipaineletkut.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • Pekumie
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 243
                        • -

                        Originally posted by Pekumie View Post
                        Passatissa ja saabissa oli näköjään 57mm aten satulat. Otin nyt tuollaisen tiivistesetin, saa nähdä mennäänkö perse edellä puuhun
                        Itselleni vastaten, eihän ne olis sopivat olleet. Onneks kävin kysymässä toisesta varaosapuljusta, ennenkuin rupesin vaihtelemaan. Sieltä löytyi käypäset tiivisteet, paketissa luki sopivuus: Nissan primera, Rover 75. Olivat identtiset alkuperäisten kanssa

                        Comment

                        • NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

                          ATE:n osia ja sopivuuksia voi ihmetellä ATE:n omasta Online-kataloogista.
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                          Comment

                          • BmwGt
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2012
                            • 95
                            • Kempele

                            Originally posted by Esal View Post
                            Yleensä alkaa viimeistään silloin haittaamaan, kun auton kulku muistuttaa vanhaa dieselmersua. Eli alle 2500 kierroksilla täysin tehottoman tuntuinen, kun turbon säädin jää "kiinni". Sinne moottorin tukikumeille menee kanssa alipaineletkut.
                            jeps. tuo on ihan ärhäkän oloinen koko vääntö alueella, tuntuu et ex 2.4T. 200hp bensa volvo oli semmonen mersu.

                            En tarkemmin kattonu sitä letkua mutta äkkiseltään näytti ahtopaine kellolle menevän, voiko se kello edes olla noin alhalla heti siinä öljy propun yläpuolella mutta pitää tarkistaa, oliko se se.

                            Siis tä miksi niille tukikumeille menee alipaine letkut?

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Originally posted by BmwGt View Post
                              Siis tä miksi niille tukikumeille menee alipaine letkut?
                              WDS sanoo:

                              The controllable engine mounts are switched to ”hard” or ”soft” corresponding to operating conditions.

                              Function
                              The pressure converter connects the engine mounts to the vacuum supply. When activated by the DDE master control unit, the pressure converter switches vacuum to the engine mounts which in turn switch to ”soft”.
                              The engine mounts are activated at:
                              • low speeds (under around 60 km/h) and
                              • below engine speeds that are dependent on the coolant temperature (the engine speeds are between 1000 rpm and 1200 rpm)



                              Moottorin tukikumeista yleisesti: KLIK. Tuolta katso "switchable hydraulic mounts".

                              Comment

                              • BmwGt
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2012
                                • 95
                                • Kempele

                                Originally posted by Esal View Post
                                Yleensä alkaa viimeistään silloin haittaamaan, kun auton kulku muistuttaa vanhaa dieselmersua. Eli alle 2500 kierroksilla täysin tehottoman tuntuinen, kun turbon säädin jää "kiinni". Sinne moottorin tukikumeille menee kanssa alipaineletkut.
                                Kävin laittaa kuntoon ja hukkaportin letkuhan se oli, vahvike kangas oli vaan rispaantunu. Ei kovat paineet vissiin kule kun pysyy ilman lemmaria.

                                turbo oli vähän öljyinen mutta saa kait se näillä kilometreillä ollakkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎