Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwenthusiast
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 84
    • Helsinki

    kantavuus

    Onko tietoa, että voiko avaimen kantavuutta parantaa akkua vaihtamalla tai jotenkin muuten? Itsellä samanlainen compacti, ja ottaa vain 3m päästä kun koittaa ovia avata.


    Originally posted by Togarashi View Post
    Akku siellä on. Akut voivat mennä rikki ja yleensä menevätkin jossain vaiheessa.

    Ennen kuin julistat avaimen kuolleeksi ja tilaat kalliin avaimen, kokeile huviksesi ladata ja koodata se uudestaan. Avaimen akku voi olla tyhjentynyt, jos avainta ei ole käytetty pitkään aikaan. Avaimen koodaus voi unohtua, jos se on tarpeeksi vailla sähköä.

    Tee näin:

    1) Aja toimimaton avain virtalukossa (pidempi matka). Älä turhaan painele nappeja.

    2) Kun olet ladannut avainta tarpeeksi, kokeile koodata se näillä ohjeilla: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...77&postcount=4

    Mulla lähti mykkä avain toimimaan tällä reseptillä, mutta sen kantomatka on tosi lyhyt, eikä olennaisesti parane lataamalla. Akku siis lienee joka tapauksessa finaalissa. Kandee kuitenkin kokeilla.

    Akun vaihtokin kai onnistuu, mutta akkuja ei saa Prismasta ja sen vaihtaminen vaatii vähän askartelua ja kolvausta. En valitettavasti muista missä näin tutorialin, mutta Google saattaa tietää...
    Last edited by bmwenthusiast; 03-03-2013, 17:39. Reason: korjaus

    Comment

    • Mitza
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 158
      • Mäntsälä

      Originally posted by huppu View Post
      Potilas, E46 318d vm -04 sedan/manuaali

      Moro TAAS uusien vikojen merkeissä Johan tässä toista viikkoa vierähtikin edellisestä remontista

      Tosiaan kävin eilen näyttämässä autoani pajalla n. 6 kk jatkuneen tyhjäkäynnin humppauksen vuoksi ja siellä katsoivat vikakoodit. Mitään ei näkynyt. Varattiin ens viikolle aika, missä tekevät suuttimien ohivuotomittauksen. Eilen aamulla auto lähti heikosti käyntiin, pienen rymähdyksen kera ja kierrokset olivat normaalia käynnistystä korkeammalla ja ne heittelivät hetken aikaa rajusti (alle 30s. kunnes käynti tasoittui). Päivällä kun käynnistin auton, ei ollut mitään vastaavaa.

      Kunnes tänään olin lähdössä pihasta, niin eipäs vaan meinannut lähteä käyntiin ollenkaan avainta kun väänsi niin sahasi monta sekuntia ennen kuin edes yritti käynnistyä. Sahauksen jälkeen kuuluin lyhyt "brum" eikä kone käynnistynyt. Seuraavalla kerralla annoin kevyesti kaasua ja kone hurahti käyntiin. Kävin ajamassa auton lämpimäksi (ajossa ei mitään erikoista) ja pihassa vielä sammutin/käynnistin autoa useaan kertaan. Toimi normaalisti.

      Syksyllä uusittu kaikki hehkut ja niiden ohjausyksikkö. Tämän jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa käynnistämisessä, kunnes eilen ja tänään Ollut talvella käytännössä pelkästään pätkäajoa, joten olen ladannut kerran akkuakin. En usko että se olisi nyt yhtäkkiä hyytynyt. Laitoin sen nyt kuitenkin lataukseen.

      Aiheuttaako suutinvuoto tällaista? Ja mistä tietää että startti tai laturi on kaput? :think eikös niillä ollu jotain tekemistä tällaisten ongelmien kanssa?

      Commonrailin anturi tai sille vievä liitin sökö? Omassa 330D oli samankaltaisia oireita.

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Originally posted by Tube- View Post
        Motonet myy Meyle HD ja Lemförder kamaa, ovatko laatutavaraa vai eivät?
        Lähinnä tukivarsien ja puslien osalta?:think

        Jos jollain on heittää muita paikkoja josta saisi laatutavaraa alustaan niin saa kertoa. (mm. e46 etualatukivarret hakusessa)

        Tänks!
        Lemförder (samoin kuin Boge ja Sachs) ovat ZF-konsernin tuotteita, kataloogi löytyy täältä: KLIK. ZF on iso OEM-valmistaja, todennäköisesti BMW:n alkuperäiset ovat sieltä kotoisin.

        Comment

        • huppu
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 423
          • Rovaniemi

          Originally posted by Mitza View Post
          Commonrailin anturi tai sille vievä liitin sökö? Omassa 330D oli samankaltaisia oireita.
          Voitko tarkentaa, mikä osa. Railpaine anturiko? :think sen vikaa ei taida selvittää muuten kuin kokeilemalla osabingoa, eli uutta tilalle ja testiä
          BMW E46 318d 10/04

          Comment

          • Mitza
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 158
            • Mäntsälä

            Originally posted by huppu View Post
            Voitko tarkentaa, mikä osa. Railpaine anturiko? :think sen vikaa ei taida selvittää muuten kuin kokeilemalla osabingoa, eli uutta tilalle ja testiä
            En tiedä missä sijaitsee 318D motissa mutta tuossa 330D se osa mikä on koneen tulipellin puoleisessa päädyssä. Laita auto käyntiin ja heiluttele johtoa / liitintä.

            Comment

            • Pilsneri
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 71
              • Alavus

              Oon hankimassa rattinappuloita tämän näköiseen rattiin.
              Onko tuossa nappula osassa eroa esim. M-Sportin rattiin, kun kerta airbag on molemissa pyöreä?



              VS



              Vai käykö kaikki, kunhan kehä on pyöreä?
              Entäs tuo kytkentä?
              Johto kiinni ja kaikki toimii vai pitääkö koodata jotenkin?

              EDIT:
              Ilmeisesti käy molempiin sama.
              Vaatii johtosarja ja ei tarvitse koodata.

              EDIT2:
              Löysin johtosarjan koodin täältä foorumilta 61120022875 saako tuolla johtosarjalla toimimaan myös radion ohjauksen?
              Last edited by Pilsneri; 04-03-2013, 20:21.
              E46 318i Touring '03
              Ex: E36 328I M-Sport '97
              Ex: E36 318Is '92
              Toisen sukupolven Bemaristi.

              Comment

              • riippis
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 200
                • Laukaa

                Pistetääs tänne jos tulis vastaus. Eli keskikulutus kova 7,5l-7,9l välillä, vaikka pääosin ajan matkaa. Auto 320da -04. Ilmamassamittari puhdistettu. Helsinki-Jyväskylä väli pääsin 6,7l nätisti ajellen. MAFin arvo oli tyhjäkäynnillä ~8g/s ja kävi korkeimmillaan kiihdytyksessä ~120g/s. Mitä nuo lukemat sitten kertovat? Ahdot max 1,5bar. Irroitin Mafin anturin johdon, siinä huomasin sen eron että hetkellinen kulutus oli pienimpi kiihdytyksissä kuin anturi kiinni. Mitä seuraavaksi tutkimaan?
                E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

                Comment

                • Danukos
                  Alueaktiivi
                  • Feb 2011
                  • 1106
                  • pks

                  Hei!

                  Onko prefacelift mallien takavalojen sopivuuksissa eroa kun puhutaan sedanista ja coupesta? :think
                  E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
                  Ex - E34
                  ///M5 -90 Alpin Weiss II

                  Comment

                  • alpine3
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2010
                    • 1265
                    • Kajjjaani

                    Originally posted by -Hekaaa View Post
                    mistä sais hommattua tuommoiset angel eyes rinkulat? tommosia keltasia, halogeenin värisiä lähinnä oon aatellu kun jos laittais valkoset tai kirkkaan väriset niin saattaa näyttää hiukan tyhmältä kun vakio H7 valot on autossa.

                    Tämmöisiä rinkuloita siis jos sais jostain niin olis aika bueno : http://data.motor-talk.de/data/galle...depo-61476.jpg

                    Liekköhän nuo semmoset että vaan heittäis paikalleen ja se olis siinä? http://www.fk-shop.de/en/Promotion-s...lack-oxid.html
                    Tuossa ensimmäisessä linkissä taitaa olla depon umpiot missä tulee kiinteästi nuo muutamalla parkkipolttimolla toteutetut "enkelit". Näyttää käsitellyissä myyntikuvissa hienoilta mutta todellisuudessa aivan hirveät. Jälkimmäisessä sitten fk:n vastaavat, ihan yhtä hirveät tekeleet. Lisäksi umpioissa onneton kuvio ja valoteho.
                    Last edited by alpine3; 05-03-2013, 01:28.
                    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                    Comment

                    • McBeast
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 2998
                      • Tallinn

                      Originally posted by DaNU_92 View Post
                      Hei!

                      Onko prefacelift mallien takavalojen sopivuuksissa eroa kun puhutaan sedanista ja coupesta? :think
                      On.
                      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        Originally posted by BMWjunkie View Post
                        Tuossa ensimmäisessä linkissä taitaa olla depon umpiot missä tulee kiinteästi nuo muutamalla parkkipolttimolla toteutetut "enkelit". Näyttää käsitellyissä myyntikuvissa hienoilta mutta todellisuudessa aivan hirveät. Jälkimmäisessä sitten fk:n vastaavat, ihan yhtä hirveät tekeleet. Lisäksi umpioissa onneton kuvio ja valoteho.
                        Ostaa suoraan ebaysta tai epdm:ltä ccfl rinkuloilla varustetut ajovalot. Ei se normi H7 niin typerältä näytä, kun tulee linssin läpi.

                        Esimerkki omasta viime kesältä.
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • huppu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 423
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by huppu View Post
                          Potilas, E46 318d vm -04 sedan/manuaali

                          Tosiaan kävin eilen näyttämässä autoani pajalla n. 6 kk jatkuneen tyhjäkäynnin humppauksen vuoksi ja siellä katsoivat vikakoodit. Mitään ei näkynyt. Varattiin ens viikolle aika, missä tekevät suuttimien ohivuotomittauksen. Eilen aamulla auto lähti heikosti käyntiin, pienen rymähdyksen kera ja kierrokset olivat normaalia käynnistystä korkeammalla ja ne heittelivät hetken aikaa rajusti (alle 30s. kunnes käynti tasoittui). Päivällä kun käynnistin auton, ei ollut mitään vastaavaa.

                          Kunnes tänään olin lähdössä pihasta, niin eipäs vaan meinannut lähteä käyntiin ollenkaan avainta kun väänsi niin sahasi monta sekuntia ennen kuin edes yritti käynnistyä. Sahauksen jälkeen kuuluin lyhyt "brum" eikä kone käynnistynyt. Seuraavalla kerralla annoin kevyesti kaasua ja kone hurahti käyntiin. Kävin ajamassa auton lämpimäksi (ajossa ei mitään erikoista) ja pihassa vielä sammutin/käynnistin autoa useaan kertaan. Toimi normaalisti.

                          Syksyllä uusittu kaikki hehkut ja niiden ohjausyksikkö. Tämän jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa käynnistämisessä, kunnes eilen ja tänään Ollut talvella käytännössä pelkästään pätkäajoa, joten olen ladannut kerran akkuakin. En usko että se olisi nyt yhtäkkiä hyytynyt. Laitoin sen nyt kuitenkin lataukseen.
                          Auto oli yön lämpimässä hallissa ja siellä lähti tänään aamulla käyntiin kuin palmun alta :think Ajossa toimii niin kuin pitääkin. Ongelma on tyhjäkäynnin kierroshumppa. Käynnistykseen liittyvä vika tuntuu nyt liittyvän kylmään koneeseen.
                          Last edited by huppu; 05-03-2013, 11:55. Reason: Korjaus
                          BMW E46 318d 10/04

                          Comment

                          • -Hekaaa
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 154
                            • Pyhäjärvi/Iisalmi

                            Originally posted by McBeast View Post
                            Ostaa suoraan ebaysta tai epdm:ltä ccfl rinkuloilla varustetut ajovalot. Ei se normi H7 niin typerältä näytä, kun tulee linssin läpi.

                            Esimerkki omasta viime kesältä.
                            okeei, tommoset löysin eBaysta http://viewitem.eim.ebay.fi/BMW-E36-...922808802/item mietityttää vaa se asennus kun joutuu aikalailla varmasti räpeltämään jos tommoset laittaa. Toisaalta olis kyllä helpompi ostaa koko hoito kerralla, pääsee varmaanki paljon helpommalla asennuksen puolella, vai miten meni laitto tuohon omaasi silloin?

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

                              Originally posted by -Hekaaa View Post
                              okeei, tommoset löysin eBaysta http://viewitem.eim.ebay.fi/BMW-E36-...922808802/item mietityttää vaa se asennus kun joutuu aikalailla varmasti räpeltämään jos tommoset laittaa. Toisaalta olis kyllä helpompi ostaa koko hoito kerralla, pääsee varmaanki paljon helpommalla asennuksen puolella, vai miten meni laitto tuohon omaasi silloin?
                              No eivät ole kovin kummoiset asentaa, jos ovat oikean kokoiset.

                              Umpio halki ja paikoilleen ja johtojen vienti umpion takaosaan.

                              Tai sitten ostaa suorilta CCFL renkaiset kuten tuossa aiemmin jo mainitsin. Niitäkin, kun saa suoraan kaupasta.
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              • -Hekaaa
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2011
                                • 154
                                • Pyhäjärvi/Iisalmi

                                Originally posted by McBeast View Post
                                No eivät ole kovin kummoiset asentaa, jos ovat oikean kokoiset.

                                Umpio halki ja paikoilleen ja johtojen vienti umpion takaosaan.

                                Tai sitten ostaa suorilta CCFL renkaiset kuten tuossa aiemmin jo mainitsin. Niitäkin, kun saa suoraan kaupasta.
                                Selvä homma, pitää melkeen katsella että miten laitan, halvemmalla pääsis kun tilais vaan nuo rinkulat..

                                Menee varmaan iha heittämällä paikalleen sitten nuo valmiit setit, mitkä oot maininnu?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎