Ilmenny tossa hetki sitten semmoinen juttu, kun ajelee taajamassa n.40km/h välillä myös hiljempaa ja tulee töyssy/kuoppa niin auton takapäästä kuuluu jonkilainen kolaus. Itse en ole löytänyt syypäätä kolaukselle, joten ajattelin olisiko teillä jotain mielessä, mistä voisi kyseinen kolaus johtua?
Alustan osistahan tuota kannattaa lähteä liikkeelle, kuten tuossa jo listattiin. Itsellä jatkui melut kaikkien peräpään alustan osien vaihtamisen jälkeenkin ja syylliseksi löytyi tällä viikolla lumi/jää, mikä tarttuu alustaan. Auton pitäminen hallissa poistaa oireet
Huomasin tässä eräänä päivänä tarkastaessani jäähdytinnesteitä, että mittatikku näkyi syvällä säiliössä Lähdin heti hankkimaan merkkiliikkeestä alkuperäistä BMW:n ainetta ja lisäilin säiliön täyteen.
Nyt tuli mieleen, että kuuluuko tuon aineen kulua käytössä ja miten paljon on epänormaali kulutus? Muistaakseni kesällä sitä täytyi hieman lisätä, mutta muuten 3,5 v. aikana minun on tarvinut vain seurata että nesteiden taso pysyy oikealla tasolla. Jossain huollossa taisivat aikoinaan (v. 2010 tienoilla) lisätä säiliöön ainetta. Vaikuttaako esim. pätkäajo siihen, että ainetta kuluisi enemmän?
Ilmenny tossa hetki sitten semmoinen juttu, kun ajelee taajamassa n.40km/h välillä myös hiljempaa ja tulee töyssy/kuoppa niin auton takapäästä kuuluu jonkilainen kolaus. Itse en ole löytänyt syypäätä kolaukselle, joten ajattelin olisiko teillä jotain mielessä, mistä voisi kyseinen kolaus johtua?
Mulla kuulu kans joskus kolinaa takapäästä, ei mennyt kauaa kun iskunvaimentimen yläpää tuli kattomaan kuka autolla ajaa
Kaveri vaihto 325i farkkuunsa ohjaustehostimen ja nyt on ihan ylikevyt. Pikkurillillä saa punoa, vaikka alla 215/45/17 nastat. No kivaha se kaupaungissa on ajaa, mutta kun ei jäykisty ollenkaan matka-ajossakaan. Saako tuota jotenkin säädettyä?
Huomasin tässä eräänä päivänä tarkastaessani jäähdytinnesteitä, että mittatikku näkyi syvällä säiliössä Lähdin heti hankkimaan merkkiliikkeestä alkuperäistä BMW:n ainetta ja lisäilin säiliön täyteen.
Nyt tuli mieleen, että kuuluuko tuon aineen kulua käytössä ja miten paljon on epänormaali kulutus? Muistaakseni kesällä sitä täytyi hieman lisätä, mutta muuten 3,5 v. aikana minun on tarvinut vain seurata että nesteiden taso pysyy oikealla tasolla. Jossain huollossa taisivat aikoinaan (v. 2010 tienoilla) lisätä säiliöön ainetta. Vaikuttaako esim. pätkäajo siihen, että ainetta kuluisi enemmän?
Sitä vuotaa jonnekin, jos paisunta astiasta häviää. Ei ole normaalia ja on korjauksen paikka. E46 paisunta-astian pohjasta saattaapi tihkuttaa, itsellä ainakin näin ja korjaantuu ku vaihtaa pohjaan sen kumisen
O- renkaan.
BMW e91 320d -08 ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Sitä vuotaa jonnekin, jos paisunta astiasta häviää. Ei ole normaalia ja on korjauksen paikka. E46 paisunta-astian pohjasta saattaapi tihkuttaa, itsellä ainakin näin ja korjaantuu ku vaihtaa pohjaan sen kumisen
O- renkaan.
Jaa ikinä en oo ainakaan nähny maassa läikkiä. Pystyykö tuon o-renkaan itse vaihtamaan? Meneekö niin että pitää samalla uusia aineet?
Ilmenny tossa hetki sitten semmoinen juttu, kun ajelee taajamassa n.40km/h välillä myös hiljempaa ja tulee töyssy/kuoppa niin auton takapäästä kuuluu jonkilainen kolaus. Itse en ole löytänyt syypäätä kolaukselle, joten ajattelin olisiko teillä jotain mielessä, mistä voisi kyseinen kolaus johtua?
Alota vaikka tarkistamalla takarontti ja varapyöräkotelo
Ilmenny tossa hetki sitten semmoinen juttu, kun ajelee taajamassa n.40km/h välillä myös hiljempaa ja tulee töyssy/kuoppa niin auton takapäästä kuuluu jonkilainen kolaus. Itse en ole löytänyt syypäätä kolaukselle, joten ajattelin olisiko teillä jotain mielessä, mistä voisi kyseinen kolaus johtua?
Mulla on kuulunut kans kolinaa enimmäkseen nimismihen kiharoissa pienessä vauhdissa vasemmalta takaa, tänää purin verhoiluja ja tarkistin iskarin yläpään kiinityksen.
Se iskarin ylpään pultin alapuolella olevan ison rikan alla on kuminen prikka joka oli kulunut puhki kun iskari ollut vähän löysällä ja se iso prikka hakkas runkoon..
Tein uuen kumi prikan 5mm kumesta sinne väliin ja kolina hävis.
Mulla kuulu kans joskus kolinaa takapäästä, ei mennyt kauaa kun iskunvaimentimen yläpää tuli kattomaan kuka autolla ajaa
Ai muillakin on käynyt noin. Itselleni kävi ja meni verhoilupala uusiksi sitten yläpäiden lisäksi ja juurikin samalta puolelta .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Jaa ikinä en oo ainakaan nähny maassa läikkiä. Pystyykö tuon o-renkaan itse vaihtamaan? Meneekö niin että pitää samalla uusia aineet?
Etkä tule näkemään, jos pohjamuovi on paikallaan
Ei niitä aineita ole pakko vaihtaa, toisin suositeltavaa. Tyhjentää syylärin nesteet astiaan ja irroittaa sitten sen paisunta-astian. 30min työ, kun tietää mitä tekee.
BMW e91 320d -08 ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Ei niitä aineita ole pakko vaihtaa, toisin suositeltavaa. Tyhjentää syylärin nesteet astiaan ja irroittaa sitten sen paisunta-astian. 30min työ, kun tietää mitä tekee.
Eli ei oo minun hommia, kun ei mitään hajua mitä pitää tehdä
Kyllä on sattunut, tosin 3 päivää uuden yläpään asennuksen jälkeen.
Ja minä kun kirosin piheyttäni, kun en aikanaan yläpäitä 65tkm:n kohdalla uusinut ...
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment