Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matte1411
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 75
    • Jyväskylä

    Noniin palataan tuohon pakokaasupäästö valon syttymiseen, eli luin nyt vikakoodit autocomilla ja moottorista löytyi seuraavanlaisia:
    6A - VANOS-pakonokka-akseli, tiukka tai juuttunut
    E4 - Polttiaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty
    E3 - Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
    7D - Aktivointi, sähkökäyttöinen tuuletin
    F1 - Sytytyshäiriö syl. 4
    CB - Polttoaineen säätö ryhmä 2 säätöraja

    Mitähän näistä voisi päätellä ja mitä kannattaisi seuraavaksi tehdä? Auto siis tuntuu käyvän ihan hyvin, mutta eilen sytty tuo pakokaasupäästö merkkivalo, kulutus tuntuu ehkä myös nousseen vähän..?:think

    Edit: poistin vikakoodit ja käytin autoa hetken aikaa, enää ei löytynyt mitään vikakoodeja, taisin olla turhan hätäinen
    Last edited by Matte1411; 18-03-2013, 10:37.
    BMW E46 320i -99
    BMW E30 320i -85

    Comment

    • janne[l
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 861
      • Ylöjärvi

      Originally posted by vize View Post
      Remonttia pukkaa taas! Kyseessä sigun auto m43 koneena siis.

      Vuotaa huomattavasti öljyä siitä ö-suodattimenjalan välistä. Minkälainen homma vaihtaa tiivisteet?

      Kattelin, että laturi saa varmaan lähteä tieltä. Onkohan muuta huomioitavaa tai vinkkejä?
      Ite juuri tein ton remontin, ei oo paha nakki ollenkaan, etkä tarvi nosturia.
      Osia kannattaa varata se uusi tasotiiviste ja tiivisteprikat vanoksen öljyletkulle, joka tulee kiinni suodattimen jalkaan.
      Samalla kannattaa tsekata laturin hihnan rullien laakerien kunto ja laturin hiilet, kun ovat siinä irrallaan. Mulla meni kiristimen rulla, laturin hiilet ja ohjaustehostimen paluuletku vaihtoon..
      Purkaa pitää ilmanputsarikotelon lisäks tosiaan ohjaustehostimen säiliö,laturi, pohjapanssari, ohjaustehostimen pumppu ja jotkut on purkanut myös flektin ( musta se ei oo tarpeellista) ohjaustehostimen pumpun voi jättää roikkuun sinne alas letkuista, eli ei tarvi kokonaan irrottaa, sen verran joutuu autoo tunkkaan että saat sen pumpun yhen 13mm pultin auki alapuolelta pitkän jatkon kanssa. Ne 6 pulttia jotka pitää jalkaa kiinni lohkossa kannattaa merkata vaikka maalitussilla että tulee oikeisiin kohtiin takasin kun alat kasaan, 3 eri pituutta niissä.
      e46 330i cabriolet
      e91 320d
      e36 328 törpö

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        Originally posted by Matte1411 View Post
        Noniin palataan tuohon pakokaasupäästö valon syttymiseen, eli luin nyt vikakoodit autocomilla ja moottorista löytyi seuraavanlaisia:
        6A - VANOS-pakonokka-akseli, tiukka tai juuttunut
        E4 - Polttiaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty
        E3 - Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
        7D - Aktivointi, sähkökäyttöinen tuuletin
        F1 - Sytytyshäiriö syl. 4
        CB - Polttoaineen säätö ryhmä 2 säätöraja

        Mitähän näistä voisi päätellä ja mitä kannattaisi seuraavaksi tehdä? Auto siis tuntuu käyvän ihan hyvin, mutta eilen sytty tuo pakokaasupäästö merkkivalo, kulutus tuntuu ehkä myös nousseen vähän..?:think
        1.Vanosremontti
        2.Imuvuoto (lambdojen säädöt ylittäny maximin)
        3.Flektis rikki ?
        Kato ihan ekana ne imuletkut ilmamassamittarilta imusarjalle, halkee sieltä alapuolelta, ja tulpat imusarjan päästä.
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • riippis
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 200
          • Laukaa

          Originally posted by Perlenbacher View Post
          Vaihteisto...
          Tarkempaa tietoa?
          E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by riippis View Post
            Tarkempaa tietoa?
            Tuskin täällä kukaan kristallipalloa omistaa. Vikakoodit lukuun laatikonohjaukselta.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • vize
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 96
              • Suomi

              Originally posted by janne[l View Post
              Ite juuri tein ton remontin, ei oo paha nakki ollenkaan, etkä tarvi nosturia.
              Osia kannattaa varata se uusi tasotiiviste ja tiivisteprikat vanoksen öljyletkulle, joka tulee kiinni suodattimen jalkaan.
              Samalla kannattaa tsekata laturin hihnan rullien laakerien kunto ja laturin hiilet, kun ovat siinä irrallaan. Mulla meni kiristimen rulla, laturin hiilet ja ohjaustehostimen paluuletku vaihtoon..
              Purkaa pitää ilmanputsarikotelon lisäks tosiaan ohjaustehostimen säiliö,laturi, pohjapanssari, ohjaustehostimen pumppu ja jotkut on purkanut myös flektin ( musta se ei oo tarpeellista) ohjaustehostimen pumpun voi jättää roikkuun sinne alas letkuista, eli ei tarvi kokonaan irrottaa, sen verran joutuu autoo tunkkaan että saat sen pumpun yhen 13mm pultin auki alapuolelta pitkän jatkon kanssa. Ne 6 pulttia jotka pitää jalkaa kiinni lohkossa kannattaa merkata vaikka maalitussilla että tulee oikeisiin kohtiin takasin kun alat kasaan, 3 eri pituutta niissä.
              Okei, kiitos infosta! Itsellähän ei tuota vanosta löydy ja pyttyjä taitaa olla 2 vähemmän. (oletan, että olet tehnyt remontin sinun sigussa olevaan autoon.) Elikkä tilaa on hieman enemmän.

              Hihnat, rullat ja kiristäjät oon vasta vaihtanutkin. Pitääpä nuo laturin hiilet tsekata samalla!

              Comment

              • Lundersson
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2009
                • 245
                • Kerava

                Jatkoa postaukselle #2819

                Originally posted by Lundersson View Post
                Terve kaikille tasapuolisesti!
                Autona 316ti compact -03. Auton alta suunnilleen bensatankin kohdalta kuuluu välillä outoa ääntä. Ääni kuullostaa ohiajavalta kilpa-autolta kuunneltuna kilometrin päästä.. Auto ollut minulla 3kk ja totuin ääneen sen verran että joskus starttauksen jälkeen kuului kerran vaimea "voouuum", eli ei siis ajossa. Tänään töistä lähtiessä ääni alkoi kuulua jatkuvasti. Onkohan bensapumppu menossa vai onko näillä tietämillä jotain muita vian ilmestyessä meteliä pitäviä laitteita? Kone käy nätisti, kulkupuolella ei huomaa mitään erityistä ja vikavaloja ei pala.

                Tarkastaisin diagnistiikan mutta ongelmia DIS:in ja bluetooth OBD lukijan yhteyttämisessä..

                Video ohessa, mikrofoni *hieman* liioitteleva
                http://www.youtube.com/watch?v=peRuy...ature=youtu.be
                Homma hoitui sen verran että vaihdoin uuden bensasuodattimen ja ääni lakkasi sen myötä. Kaikki toimi hyvin kunnes ~50 kilsan ajon jälkeen syttyi moottorivalo. Pelit seis, ja vikakoodi "P0171 - system too lean". Havaittavissa oli pientä nihkeyttä ja nykimistä. Nollasin mutta taas ~50km ja sama homma. Onko polttoainepuoli ilmattava manuaalisesti suotimen vaihdon jälkeen? Jos ei (yleensä) niin onko suodattimen tukkiutuessa joku ohivirtaus-järjestelmä ettei matkanteko lopu aivan seinään? Mietin jos tästä syystä esim suuttimet tukossa.
                Live-data tyhjäkäynnillä näytti fuel-trim long term 19,5%. Jossain mainittiin että lean-herja tulee jos luku ylittää 25%. Tässä asiayhteydessä kuitenkin puhuttiin MAF-anturin mahd. oireilusta. Mietin vain koska kulutusmittari näyttää aika hiukeita lukemia..
                Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                ex 325 e30, 316ti e46

                Comment

                • Tmba
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 267
                  • Nurmijärvi

                  Mitäs muita hilppeitä mahtaa tarvita, kun vaihtaa vakion etupuskurin m-sport malliseen? Puskimen mukana tuli sumarit kehyksineen ja verkko mutta pitikö onko esim. etujarrujen jäähdytysputket eri mallisia vakio vs. m-sport? Takana vissiin meneekin puskurin vaihto suoraan päittäin? Kyseessä sigun cäbi.
                  E91 325xiA + E90 325i
                  Ex: E39 540iA, E91 Alpina D3 #003, E91 325xiA, E90 330iA, E46 325 CiA M-sport, E46 325Ci cabrio + muunmerkkiset

                  Comment

                  • randy_
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 53
                    • PK-seutu

                    Aamulla lähdin ajelemaan compactillani ja n. 20km ajon jälkeen syttyi keltainen öljyvalo (öljyn määrä vähissä).

                    Sammutin auton ja starttasin uudestaan, valo ei tullut enää takaisin. 40km ajon jälkeen pääsin perille ja tsekkasin öljyt. Tikussa oli hieman keltaista "majoneesia", samoin öljynlisäysaukon korkissa.

                    Onko tämä nyt se kuuluisa huohottimen jäätyminen? Öljyt vaihdettu muutama tonni sitten.

                    Auto oli pari tuntia roikan päässä ennen lähtöä ja pakkastahan on alle -10 tällä hetkellä. Pistin huomiolle ettei lämpömittari noussut lainkaan startatessa. Pitäisikö sen nousta vai lämmittääkö vain plussan puolelle, nopeuttaen ajolämpenemistä?
                    Last edited by randy_; 19-03-2013, 09:23.

                    Comment

                    • Jonbeam
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 65
                      • Unknown

                      Onko näissä business cd liittimissä eroa pre-faceliftissä ja faceliftissä?

                      eBaysta olen ostamassa tuota koko sovitinpakettia (rattiks, kehys, isoliittimet yms..) ja tarjoaa kahta mallia, oma auto menossa ja en tiedä koska (tällä viikolla?) saan takaisin, joten en pääse tarkastamaankaan.

                      Auto siis -01 pre-faceliftiä vielä. Ja tässä mitä tuo pulju tarjoaa liitinvaihtoehdoiksi: Kuva 1 KLIK ja kuva 2 KLIK

                      Eli siis jälkiasennussoitinta olen hommaamassa ja pitäisi tietää, kumpikohan siihen mahdollisesti passaa. Ei ole sitä CD-vaihtajaa autossa, jos sillä merkitystäkään on ja radiona siis se business CD.

                      Danke
                      e46 320d pre-FL -01 Touring

                      Comment

                      • stts
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 70
                        • Finland

                        Onko nämä oikeat alatukivarret facelift touringiin, mikä varustettu vakioalustalla? Valmistaja Lemförder.

                        31 12 6 777 851
                        021-BMW64

                        ja

                        31 12 6 777 852
                        021-BMW63
                        -03 E46 320d Touring

                        Comment

                        • Matte1411
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2012
                          • 75
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Matte1411 View Post
                          Noniin palataan tuohon pakokaasupäästö valon syttymiseen, eli luin nyt vikakoodit autocomilla ja moottorista löytyi seuraavanlaisia:
                          6A - VANOS-pakonokka-akseli, tiukka tai juuttunut
                          E4 - Polttiaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty
                          E3 - Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
                          7D - Aktivointi, sähkökäyttöinen tuuletin
                          F1 - Sytytyshäiriö syl. 4
                          CB - Polttoaineen säätö ryhmä 2 säätöraja

                          Mitähän näistä voisi päätellä ja mitä kannattaisi seuraavaksi tehdä? Auto siis tuntuu käyvän ihan hyvin, mutta eilen sytty tuo pakokaasupäästö merkkivalo, kulutus tuntuu ehkä myös nousseen vähän..?:think

                          Edit: poistin vikakoodit ja käytin autoa hetken aikaa, enää ei löytynyt mitään vikakoodeja, taisin olla turhan hätäinen
                          Vielä itseäni lainaten, valo syttyi uudestaan ja syylsi paljastui imuvuoto, jonka aiheutti jokin imusarjan päällä menevä letku joka oli haljennut.

                          Sitten toiseen asiaan, uskaltaakohan tuommoisella allekirjoituksen autolla ajaa koko huoltovälin eli 25tkm samoilla öljyillä? Itsellä öljynä castrol edge fst 0w-40 jossa on bmw long life - 01 merkintä.
                          Last edited by Matte1411; 19-03-2013, 12:37.
                          BMW E46 320i -99
                          BMW E30 320i -85

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            Originally posted by Matte1411 View Post
                            Sitten toiseen asiaan, uskaltaakohan tuommoisella allekirjoituksen autolla ajaa koko huoltovälin eli 25tkm samoilla öljyillä? Itsellä öljynä castrol edge fst 0w-40 jossa on bmw long life - 01 merkintä.
                            Valmistaja on varmaankin viettänyt muutaman hetken asiaa pohtien, joten miksi ihmeessä ei uskaltaisi??
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Originally posted by Jonbeam View Post
                              Onko näissä business cd liittimissä eroa pre-faceliftissä ja faceliftissä?
                              <clip>
                              Auto siis -01 pre-faceliftiä vielä. Ja tässä mitä tuo pulju tarjoaa liitinvaihtoehdoiksi: Kuva 1 KLIK ja kuva 2 KLIK

                              Eli siis jälkiasennussoitinta olen hommaamassa ja pitäisi tietää, kumpikohan siihen mahdollisesti passaa. Ei ole sitä CD-vaihtajaa autossa, jos sillä merkitystäkään on ja radiona siis se business CD.
                              Muistaakseni 17-round pin/flat pin Quadlock vaihto tapahtui niin että 09/2001 alkaen valmistetut pirssit oli quadlockilla, sitä aiemmin oli pyöreillä liittimillä. Ainakin pikaotanta 2001 sedaneista RealOEM:stä tukee muistikuvaa.

                              Ota runkokoodin 7 viimeistä merkkiä ja katso milloin pirssi on valmistettu. Jos se on lähellä tuota 09/2001 aikaa, niin tarkistaisin kaiken varalta autosta ettei tulee väärää.

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                Kysäsenpäs kaverin puolesta:

                                Tänään kävi piuhan nokassa 04vm 320DA, jossa oli syttynyt ratasvalo mittaristoon ja kierrokset kuulema humpasivat satunaisesti.

                                Öljyn vähyys/tilapäinen sähköhäikkä olisi yksi vaihtoehto, mutta omistaja puhui ettei ainakaan ole havainnut muuta ongelmaa laatikon toiminnassa. Ratasvalokin sammui uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.

                                Mieleeni tuli tämä pelottava case mikä esiintyy ainakin näissä uudemmissa laatikoissa: Turbiinin lukitussolenoidi vuotaa->turbiini/laatikko entinen.
                                Mainitsin näistä asioista omistajalle(worst case scenario), joka ei kyllä ilahtunut kuulessa asiasta.

                                Vikakoodeista ei löytynyt mitään muuta kuin EGS puolelta viitosvaihteen checki. Katsomme tämän asian uudestaan parin päivän päästä ihan inpalla, kun asianomaisella on paremmin aikaa.
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎