Tuossan sanottiin että korjaus ja VAHVISTUS. Pelkkä remppa on alle puolet tuosta.
Okei juu eihän se sitten enää kauhean paha ole jos vertaa esim pelkkään öljynvaihtoon. Onko ne osat hirmu kalliita vai tuleeko hinta erikoistyökaluista ja korjausajasta lähinnä? Kaverilla alkoi Nissan Micran CVT laatikko luistaa joku vuosi takaperin...merkkihuollon tuomio oli uusi laatikko, jonka hinta 8000€ luultavasti hyvin lähellä auton arvoa..
Kallistahan se rebuild on. Kaverilla kävi aikoinaan laatikko laitossa ja oisko ollut pyöreä 4-5k korjaus ja vahvistus.
Itsellä 250tkm taulussa. Ongelmia oli vuosi takaperin noin 220 taulussa ja "ikiöljyillä". Vaihdatin ölpät ja öp:n huuhtomalla niin parani laatikko pirusti ja ei mitään ongelmia vielä tänäpäivänäkään noilla tehoilla ole ollut.
Miten sulla on öljyt vaihettu? Käsipelillä kun ei kaikkea kierrosta taida saada, voisiko vaikuttaa asiaan?
Öljyt vaihdettiin huuhtelumenetelmällä ainakin kuitin mukaan...öljyä oli laskutettu n. 9l. Jäi koko hommasta aika paska fiilis kun ensin vakuutettiin, että homman korvaa takuun myöntänyt firma. Ei korvannut, koska kyseessä huolto. Maksoi melkein 700€ kaikenmaailman alennuksineen JA tuossa tehtiin vielä se adaptaatioiden nollaus mitä ei kai pitäisi tehdä ilman osien vaihtoa. En edes ollut itse huomannut vaihteistossa mitään vikaa vain potku alakierroksilla tuntui olevan kadoksissa. Firman nokkamies itse sanoi, että vaihteisto ei toimi kuten pitäisi ja suositteli öljynvaihtoa...no siinä mentiin sitten vain huonompaan suuntaan. Noh mutta se on mennyttä, paska fiilis jäi, vähän sellainen kusetetaan tietämätöntä...mutta enpä laita penniäkään enää kyseiseen mestaan enkä suosittele kenellekään. Tästä on tosin jo ainakin kolme vuotta aikaa ja nykyisin tietääkin jo autoista jotain ja perushommat onnistuu tehdä itse.
Liittynee useampaan bemariin mutta olen huomannut monesti parkkitutkien olevan violetit vaikka auto on ihan muun värinen. Omassa e91 sama homma. Musta auto ja lilat tutkat. Maalaukseen menee mutta kiinnostaisi miksi näin on? Tarvikkeet näyttäisi olevan mustia ja oem anturit myös.
Edit: BMW oemit maalaamattomana tulee violettinä. Case solved.
Koskee pre-LCI tutkia tuo outovärisävy ja johtuu auringosta, ne uutena ole ihan niin radikaalit olleet, korkeintaan vähän väriä taittaneet violettiin. Mustissa autoissa tutkat (koskee myös LCI) ovat maalaamattomat, muissa väreissä maalatut jo tehtaalta. Voit maalata omasi toki korinväriin.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Koskee pre-LCI tutkia tuo outovärisävy ja johtuu auringosta, ne uutena ole ihan niin radikaalit olleet, korkeintaan vähän väriä taittaneet violettiin. Mustissa autoissa tutkat (koskee myös LCI) ovat maalaamattomat, muissa väreissä maalatut jo tehtaalta. Voit maalata omasi toki korinväriin.
Kuvista päättelinkin että suht tummat nuo tehtaalta lähtiessään on. Maalarille soitettu, 200e olisi vailla kun suojaa kaiken ja maalaa irroittamatta mustaksi. Voi olla että lämpimien tullessa suhautan itse nuo korin väriin.
Kuvista päättelinkin että suht tummat nuo tehtaalta lähtiessään on. Maalarille soitettu, 200e olisi vailla kun suojaa kaiken ja maalaa irroittamatta mustaksi. Voi olla että lämpimien tullessa suhautan itse nuo korin väriin.
Irroittamatta? Ei tuu kyllä hyvää kun siinä on se tiivistekin ympärillä. Ota puskuri irti ja anturit käteen, ei ole iso homma..
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Omassa N46B20 myllyssä veti pakkasten takia ilmeisesti huohottimen tukkoon ja öljyjä venttilinkopantiivisteen välistä pihalle. Kuulosti aika pahalta kun kylmäkäynnistyksen jälkeen heittää öljyvalon ja moottorin häiriövalon + moottorin käynti kuulosti pahalta.
Pajalla diagnosoivat tuon tukkeutuneen huohottimen, oli myös jotain vikakoodeja vanoksesta kun öljynpaineet heittäneet mutta ilmeisesti mitään ei siellä hajalla(?).. Itse varauduin jo ketjuremppaan mutta onneksi ei tällä kertaa. Huohotinrempan hinnaksi arvioivat noin 900e töineen.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia tukkeutuneen huohottimen kanssa?
P***kele mistä voi johtua yhtäkkiä alkanu tomaattilaatkon öljyvuoto? Aikasemmin ei ollut mitään läikkiä, nytten yks kaks aamulla aika kirkkaan keltaista tuotosta. Suunnilleen justiinsa laatikon kohdilta ni eipä se varmaan mukaan voi olla? Jos nyt miettii laatikon öljytilavuutta niin siihenverrattuna suhteellisen reilu vuoto..
P***kele mistä voi johtua yhtäkkiä alkanu tomaattilaatkon öljyvuoto? Aikasemmin ei ollut mitään läikkiä, nytten yks kaks aamulla aika kirkkaan keltaista tuotosta. Suunnilleen justiinsa laatikon kohdilta ni eipä se varmaan mukaan voi olla? Jos nyt miettii laatikon öljytilavuutta niin siihenverrattuna suhteellisen reilu vuoto..
no lähtisin iha ekana arvaamaan sitä johtoläpivientiä joka vuotaa jokaikisessa tomaatissa jossain vaiheessa.
Siinä vielä kuva minkäväristä tavaraa. Onko kuinka paha ja kallis homma?
Vaikea tuosta sanoa vuodon määrää, mutta on siellä laatikossa muistaakseni yli 9 iltraa öljyä. Toki jo semmosen litran vajeen huomasi töksähtävänä alasvaihtona pikkuvaihteilla.
Taisi olla että öljypohjan joutuu irroittamaan, että saa vapautettua sen läpivientiholkin lukituksen. Samalla vaivalla menisi öljypohjan ja öljyjen vaihto. Oli muistaakseni öljypisteellä luokkaa 600e huuhtelun kanssa osineen ja öljyineen.
Vähän toi litkun väri hämää, onko ZF:n öljy ton väristä, vai onko jäähdytinnestettä?
Pohjamuovithan näissä on aika laajat ja vuoto voi olla kaukanakin siitä mistä vuoto pääsee maahan saakka, eli vaikea sanoa mistä se vuoto oikeasti tulee, ennen kuin kurkkaa muovien alle.
Vaikea tuosta sanoa vuodon määrää, mutta on siellä laatikossa muistaakseni yli 9 iltraa öljyä. Toki jo semmosen litran vajeen huomasi töksähtävänä alasvaihtona pikkuvaihteilla.
Taisi olla että öljypohjan joutuu irroittamaan, että saa vapautettua sen läpivientiholkin lukituksen. Samalla vaivalla menisi öljypohjan ja öljyjen vaihto. Oli muistaakseni öljypisteellä luokkaa 600e huuhtelun kanssa osineen ja öljyineen.
Vähän toi litkun väri hämää, onko ZF:n öljy ton väristä, vai onko jäähdytinnestettä?
Niimpä niimpä... Jäähdytinneste on autossa punaista niin sitä ei ainakaan voi olla. Edellinen omistaja kyllä väitti että laatikkon öljyremppa on tehty niin luulis että siellä on kaikki kondiksessa :think Läikkä oli symmetrisesti auton keskikohdalla. Edit: Jos väristä ei saa selvää ni on siis aivan tollasta kirkkaan keltasta.
Niimpä niimpä... Jäähdytinneste on autossa punaista niin sitä ei ainakaan voi olla. Edellinen omistaja kyllä väitti että laatikkon öljyremppa on tehty niin luulis että siellä on kaikki kondiksessa :think Läikkä oli symmetrisesti auton keskikohdalla.
Itellä vuoti öljypohja ja läpivienti. Vuoto toki oli enemmänki tihkumista vanhuuttaan (11v ja 190tkm). Pohjamuovissa on muistaakseni just aukko siinä laatikon öp:n ja läpiviennin kohdalla.
Comment