Originally posted by Tommix
View Post
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Okei juu eihän se sitten enää kauhean paha ole jos vertaa esim pelkkään öljynvaihtoon. Onko ne osat hirmu kalliita vai tuleeko hinta erikoistyökaluista ja korjausajasta lähinnä? Kaverilla alkoi Nissan Micran CVT laatikko luistaa joku vuosi takaperin...merkkihuollon tuomio oli uusi laatikko, jonka hinta 8000€
luultavasti hyvin lähellä auton arvoa..
-
Öljyt vaihdettiin huuhtelumenetelmällä ainakin kuitin mukaan...öljyä oli laskutettu n. 9l. Jäi koko hommasta aika paska fiilis kun ensin vakuutettiin, että homman korvaa takuun myöntänyt firma. Ei korvannut, koska kyseessä huolto. Maksoi melkein 700€ kaikenmaailman alennuksineen JA tuossa tehtiin vielä se adaptaatioiden nollaus mitä ei kai pitäisi tehdä ilman osien vaihtoa. En edes ollut itse huomannut vaihteistossa mitään vikaa vain potku alakierroksilla tuntui olevan kadoksissa. Firman nokkamies itse sanoi, että vaihteisto ei toimi kuten pitäisi ja suositteli öljynvaihtoa...no siinä mentiin sitten vain huonompaan suuntaan. Noh mutta se on mennyttä, paska fiilis jäi, vähän sellainen kusetetaan tietämätöntä...mutta enpä laita penniäkään enää kyseiseen mestaan enkä suosittele kenellekään. Tästä on tosin jo ainakin kolme vuotta aikaa ja nykyisin tietääkin jo autoista jotain ja perushommat onnistuu tehdä itse.Originally posted by amisqo View PostKallistahan se rebuild on. Kaverilla kävi aikoinaan laatikko laitossa ja oisko ollut pyöreä 4-5k korjaus ja vahvistus.
Itsellä 250tkm taulussa. Ongelmia oli vuosi takaperin noin 220 taulussa ja "ikiöljyillä". Vaihdatin ölpät ja öp:n huuhtomalla niin parani laatikko pirusti ja ei mitään ongelmia vielä tänäpäivänäkään noilla tehoilla ole ollut.
Miten sulla on öljyt vaihettu? Käsipelillä kun ei kaikkea kierrosta taida saada, voisiko vaikuttaa asiaan?
Comment
-
Pre lci 330d
Etupään laakerit aattelin vaihtaa. FAG vai SKF? SKF malleissa ABS anturi autodocin mukaan? Kumpaa laitan?
Comment
-
Ei taida olla väliä kumman otatOriginally posted by ASFilms View PostPre lci 330d
Etupään laakerit aattelin vaihtaa. FAG vai SKF? SKF malleissa ABS anturi autodocin mukaan? Kumpaa laitan?
Ketjussa siis mainittu juuri e90 etupyöränlaakerit: https://www.btcf.fi/forum/showthread...24#post4023324F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Thanks! Yritin ettiä laakeri ketjua mut en nähtävästi tarpeeks hyvi ettinyOriginally posted by fraatti View PostEi taida olla väliä kumman otat
Ketjussa siis mainittu juuri e90 etupyöränlaakerit: https://www.btcf.fi/forum/showthread...24#post4023324
Comment
-
Koskee pre-LCI tutkia tuo outovärisävy ja johtuu auringosta, ne uutena ole ihan niin radikaalit olleet, korkeintaan vähän väriä taittaneet violettiin. Mustissa autoissa tutkat (koskee myös LCI) ovat maalaamattomat, muissa väreissä maalatut jo tehtaalta. Voit maalata omasi toki korinväriin.Originally posted by AnttiJuhani View PostLiittynee useampaan bemariin mutta olen huomannut monesti parkkitutkien olevan violetit vaikka auto on ihan muun värinen. Omassa e91 sama homma. Musta auto ja lilat tutkat. Maalaukseen menee mutta kiinnostaisi miksi näin on? Tarvikkeet näyttäisi olevan mustia ja oem anturit myös.
Edit: BMW oemit maalaamattomana tulee violettinä. Case solved.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Kuvista päättelinkin että suht tummat nuo tehtaalta lähtiessään on. Maalarille soitettu, 200e olisi vailla kun suojaa kaiken ja maalaa irroittamatta mustaksi. Voi olla että lämpimien tullessa suhautan itse nuo korin väriin.Originally posted by Dualfun View PostKoskee pre-LCI tutkia tuo outovärisävy ja johtuu auringosta, ne uutena ole ihan niin radikaalit olleet, korkeintaan vähän väriä taittaneet violettiin. Mustissa autoissa tutkat (koskee myös LCI) ovat maalaamattomat, muissa väreissä maalatut jo tehtaalta. Voit maalata omasi toki korinväriin.
Comment
-
Irroittamatta? Ei tuu kyllä hyvää kun siinä on se tiivistekin ympärillä. Ota puskuri irti ja anturit käteen, ei ole iso homma..Originally posted by AnttiJuhani View PostKuvista päättelinkin että suht tummat nuo tehtaalta lähtiessään on. Maalarille soitettu, 200e olisi vailla kun suojaa kaiken ja maalaa irroittamatta mustaksi. Voi olla että lämpimien tullessa suhautan itse nuo korin väriin.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Omassa N46B20 myllyssä veti pakkasten takia ilmeisesti huohottimen tukkoon ja öljyjä venttilinkopantiivisteen välistä pihalle. Kuulosti aika pahalta kun kylmäkäynnistyksen jälkeen heittää öljyvalon ja moottorin häiriövalon + moottorin käynti kuulosti pahalta.
Pajalla diagnosoivat tuon tukkeutuneen huohottimen, oli myös jotain vikakoodeja vanoksesta kun öljynpaineet heittäneet mutta ilmeisesti mitään ei siellä hajalla(?).. Itse varauduin jo ketjuremppaan mutta onneksi ei tällä kertaa. Huohotinrempan hinnaksi arvioivat noin 900e töineen.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia tukkeutuneen huohottimen kanssa?
Comment
-
P***kele mistä voi johtua yhtäkkiä alkanu tomaattilaatkon öljyvuoto? Aikasemmin ei ollut mitään läikkiä, nytten yks kaks aamulla aika kirkkaan keltaista tuotosta. Suunnilleen justiinsa laatikon kohdilta ni eipä se varmaan mukaan voi olla? Jos nyt miettii laatikon öljytilavuutta niin siihenverrattuna suhteellisen reilu vuoto..
Comment
-
no lähtisin iha ekana arvaamaan sitä johtoläpivientiä joka vuotaa jokaikisessa tomaatissa jossain vaiheessa.Originally posted by DieselPower View PostP***kele mistä voi johtua yhtäkkiä alkanu tomaattilaatkon öljyvuoto? Aikasemmin ei ollut mitään läikkiä, nytten yks kaks aamulla aika kirkkaan keltaista tuotosta. Suunnilleen justiinsa laatikon kohdilta ni eipä se varmaan mukaan voi olla? Jos nyt miettii laatikon öljytilavuutta niin siihenverrattuna suhteellisen reilu vuoto..G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90

Comment
-
-
Vaikea tuosta sanoa vuodon määrää, mutta on siellä laatikossa muistaakseni yli 9 iltraa öljyä. Toki jo semmosen litran vajeen huomasi töksähtävänä alasvaihtona pikkuvaihteilla.Originally posted by DieselPower View Post[ATTACH]152368[/ATTACH]
Siinä vielä kuva minkäväristä tavaraa. Onko kuinka paha ja kallis homma?
Taisi olla että öljypohjan joutuu irroittamaan, että saa vapautettua sen läpivientiholkin lukituksen. Samalla vaivalla menisi öljypohjan ja öljyjen vaihto. Oli muistaakseni öljypisteellä luokkaa 600e huuhtelun kanssa osineen ja öljyineen.
Vähän toi litkun väri hämää, onko ZF:n öljy ton väristä, vai onko jäähdytinnestettä?
Pohjamuovithan näissä on aika laajat ja vuoto voi olla kaukanakin siitä mistä vuoto pääsee maahan saakka, eli vaikea sanoa mistä se vuoto oikeasti tulee, ennen kuin kurkkaa muovien alle.Last edited by mmie; 04-02-2019, 19:39.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Niimpä niimpä... Jäähdytinneste on autossa punaista niin sitä ei ainakaan voi olla. Edellinen omistaja kyllä väitti että laatikkon öljyremppa on tehty niin luulis että siellä on kaikki kondiksessa :think Läikkä oli symmetrisesti auton keskikohdalla. Edit: Jos väristä ei saa selvää ni on siis aivan tollasta kirkkaan keltasta.Originally posted by mmie View PostVaikea tuosta sanoa vuodon määrää, mutta on siellä laatikossa muistaakseni yli 9 iltraa öljyä. Toki jo semmosen litran vajeen huomasi töksähtävänä alasvaihtona pikkuvaihteilla.
Taisi olla että öljypohjan joutuu irroittamaan, että saa vapautettua sen läpivientiholkin lukituksen. Samalla vaivalla menisi öljypohjan ja öljyjen vaihto. Oli muistaakseni öljypisteellä luokkaa 600e huuhtelun kanssa osineen ja öljyineen.
Vähän toi litkun väri hämää, onko ZF:n öljy ton väristä, vai onko jäähdytinnestettä?
Comment
-
Itellä vuoti öljypohja ja läpivienti. Vuoto toki oli enemmänki tihkumista vanhuuttaan (11v ja 190tkm). Pohjamuovissa on muistaakseni just aukko siinä laatikon öp:n ja läpiviennin kohdalla.Originally posted by DieselPower View PostNiimpä niimpä... Jäähdytinneste on autossa punaista niin sitä ei ainakaan voi olla. Edellinen omistaja kyllä väitti että laatikkon öljyremppa on tehty niin luulis että siellä on kaikki kondiksessa :think Läikkä oli symmetrisesti auton keskikohdalla.
Tossa n. 06:30 kohdalla puututaan läpivientiin.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
Comment