Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    Originally posted by Tommix View Post
    Tuossan sanottiin että korjaus ja VAHVISTUS. Pelkkä remppa on alle puolet tuosta.
    Okei juu eihän se sitten enää kauhean paha ole jos vertaa esim pelkkään öljynvaihtoon. Onko ne osat hirmu kalliita vai tuleeko hinta erikoistyökaluista ja korjausajasta lähinnä? Kaverilla alkoi Nissan Micran CVT laatikko luistaa joku vuosi takaperin...merkkihuollon tuomio oli uusi laatikko, jonka hinta 8000€ luultavasti hyvin lähellä auton arvoa..

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      Originally posted by amisqo View Post
      Kallistahan se rebuild on. Kaverilla kävi aikoinaan laatikko laitossa ja oisko ollut pyöreä 4-5k korjaus ja vahvistus.

      Itsellä 250tkm taulussa. Ongelmia oli vuosi takaperin noin 220 taulussa ja "ikiöljyillä". Vaihdatin ölpät ja öp:n huuhtomalla niin parani laatikko pirusti ja ei mitään ongelmia vielä tänäpäivänäkään noilla tehoilla ole ollut.

      Miten sulla on öljyt vaihettu? Käsipelillä kun ei kaikkea kierrosta taida saada, voisiko vaikuttaa asiaan?
      Öljyt vaihdettiin huuhtelumenetelmällä ainakin kuitin mukaan...öljyä oli laskutettu n. 9l. Jäi koko hommasta aika paska fiilis kun ensin vakuutettiin, että homman korvaa takuun myöntänyt firma. Ei korvannut, koska kyseessä huolto. Maksoi melkein 700€ kaikenmaailman alennuksineen JA tuossa tehtiin vielä se adaptaatioiden nollaus mitä ei kai pitäisi tehdä ilman osien vaihtoa. En edes ollut itse huomannut vaihteistossa mitään vikaa vain potku alakierroksilla tuntui olevan kadoksissa. Firman nokkamies itse sanoi, että vaihteisto ei toimi kuten pitäisi ja suositteli öljynvaihtoa...no siinä mentiin sitten vain huonompaan suuntaan. Noh mutta se on mennyttä, paska fiilis jäi, vähän sellainen kusetetaan tietämätöntä...mutta enpä laita penniäkään enää kyseiseen mestaan enkä suosittele kenellekään. Tästä on tosin jo ainakin kolme vuotta aikaa ja nykyisin tietääkin jo autoista jotain ja perushommat onnistuu tehdä itse.

      Comment

      • ASFilms
        Bimmer Rookie
        • Jul 2018
        • 37
        • Hyvinkää

        Pre lci 330d

        Etupään laakerit aattelin vaihtaa. FAG vai SKF? SKF malleissa ABS anturi autodocin mukaan? Kumpaa laitan?
        F30 330e

        Auton ohjelmointia Hyvinkäällä! .

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          Originally posted by ASFilms View Post
          Pre lci 330d

          Etupään laakerit aattelin vaihtaa. FAG vai SKF? SKF malleissa ABS anturi autodocin mukaan? Kumpaa laitan?
          Ei taida olla väliä kumman otat

          Ketjussa siis mainittu juuri e90 etupyöränlaakerit: https://www.btcf.fi/forum/showthread...24#post4023324
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • ASFilms
            Bimmer Rookie
            • Jul 2018
            • 37
            • Hyvinkää

            Originally posted by fraatti View Post
            Ei taida olla väliä kumman otat

            Ketjussa siis mainittu juuri e90 etupyöränlaakerit: https://www.btcf.fi/forum/showthread...24#post4023324
            Thanks! Yritin ettiä laakeri ketjua mut en nähtävästi tarpeeks hyvi ettiny
            F30 330e

            Auton ohjelmointia Hyvinkäällä! .

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17837
              • PKS

              Originally posted by AnttiJuhani View Post
              Liittynee useampaan bemariin mutta olen huomannut monesti parkkitutkien olevan violetit vaikka auto on ihan muun värinen. Omassa e91 sama homma. Musta auto ja lilat tutkat. Maalaukseen menee mutta kiinnostaisi miksi näin on? Tarvikkeet näyttäisi olevan mustia ja oem anturit myös.

              Edit: BMW oemit maalaamattomana tulee violettinä. Case solved.
              Koskee pre-LCI tutkia tuo outovärisävy ja johtuu auringosta, ne uutena ole ihan niin radikaalit olleet, korkeintaan vähän väriä taittaneet violettiin. Mustissa autoissa tutkat (koskee myös LCI) ovat maalaamattomat, muissa väreissä maalatut jo tehtaalta. Voit maalata omasi toki korinväriin.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • AnttiJuhani
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 2056
                • Kittilä

                Originally posted by Dualfun View Post
                Koskee pre-LCI tutkia tuo outovärisävy ja johtuu auringosta, ne uutena ole ihan niin radikaalit olleet, korkeintaan vähän väriä taittaneet violettiin. Mustissa autoissa tutkat (koskee myös LCI) ovat maalaamattomat, muissa väreissä maalatut jo tehtaalta. Voit maalata omasi toki korinväriin.
                Kuvista päättelinkin että suht tummat nuo tehtaalta lähtiessään on. Maalarille soitettu, 200e olisi vailla kun suojaa kaiken ja maalaa irroittamatta mustaksi. Voi olla että lämpimien tullessa suhautan itse nuo korin väriin.

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17837
                  • PKS

                  Originally posted by AnttiJuhani View Post
                  Kuvista päättelinkin että suht tummat nuo tehtaalta lähtiessään on. Maalarille soitettu, 200e olisi vailla kun suojaa kaiken ja maalaa irroittamatta mustaksi. Voi olla että lämpimien tullessa suhautan itse nuo korin väriin.
                  Irroittamatta? Ei tuu kyllä hyvää kun siinä on se tiivistekin ympärillä. Ota puskuri irti ja anturit käteen, ei ole iso homma..
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • juvee_
                    BTCF Member
                    • Feb 2012
                    • 68
                    • Kuopio & Kouvola

                    -

                    Omassa N46B20 myllyssä veti pakkasten takia ilmeisesti huohottimen tukkoon ja öljyjä venttilinkopantiivisteen välistä pihalle. Kuulosti aika pahalta kun kylmäkäynnistyksen jälkeen heittää öljyvalon ja moottorin häiriövalon + moottorin käynti kuulosti pahalta.
                    Pajalla diagnosoivat tuon tukkeutuneen huohottimen, oli myös jotain vikakoodeja vanoksesta kun öljynpaineet heittäneet mutta ilmeisesti mitään ei siellä hajalla(?).. Itse varauduin jo ketjuremppaan mutta onneksi ei tällä kertaa. Huohotinrempan hinnaksi arvioivat noin 900e töineen.
                    Onko muilla ollut vastaavia ongelmia tukkeutuneen huohottimen kanssa?

                    Comment

                    • DieselPower
                      Newbiemmer
                      • Jan 2019
                      • 27
                      • Finland

                      P***kele mistä voi johtua yhtäkkiä alkanu tomaattilaatkon öljyvuoto? Aikasemmin ei ollut mitään läikkiä, nytten yks kaks aamulla aika kirkkaan keltaista tuotosta. Suunnilleen justiinsa laatikon kohdilta ni eipä se varmaan mukaan voi olla? Jos nyt miettii laatikon öljytilavuutta niin siihenverrattuna suhteellisen reilu vuoto..

                      Comment

                      • amisqo
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 1612
                        • Vantaa

                        Originally posted by DieselPower View Post
                        P***kele mistä voi johtua yhtäkkiä alkanu tomaattilaatkon öljyvuoto? Aikasemmin ei ollut mitään läikkiä, nytten yks kaks aamulla aika kirkkaan keltaista tuotosta. Suunnilleen justiinsa laatikon kohdilta ni eipä se varmaan mukaan voi olla? Jos nyt miettii laatikon öljytilavuutta niin siihenverrattuna suhteellisen reilu vuoto..
                        no lähtisin iha ekana arvaamaan sitä johtoläpivientiä joka vuotaa jokaikisessa tomaatissa jossain vaiheessa.
                        G30 530e iPerfomance M-sport -18
                        Ex: F30 330D M-sport -15
                        Ex: E90 330D M-sport -06
                        Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                        Ex: e30 320i -89
                        Ex: e30 318iS -90

                        Comment

                        • DieselPower
                          Newbiemmer
                          • Jan 2019
                          • 27
                          • Finland

                          Originally posted by amisqo View Post
                          no lähtisin iha ekana arvaamaan sitä johtoläpivientiä joka vuotaa jokaikisessa tomaatissa jossain vaiheessa.
                          Click image for larger version

Name:	794C1269-2C42-4610-AEBC-9869F07DD585.jpg
Views:	1
Size:	87.6 KB
ID:	4837051

                          Siinä vielä kuva minkäväristä tavaraa. Onko kuinka paha ja kallis homma?

                          Comment

                          • mmie
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 502
                            • Kouvola

                            Originally posted by DieselPower View Post
                            [ATTACH]152368[/ATTACH]

                            Siinä vielä kuva minkäväristä tavaraa. Onko kuinka paha ja kallis homma?
                            Vaikea tuosta sanoa vuodon määrää, mutta on siellä laatikossa muistaakseni yli 9 iltraa öljyä. Toki jo semmosen litran vajeen huomasi töksähtävänä alasvaihtona pikkuvaihteilla.

                            Taisi olla että öljypohjan joutuu irroittamaan, että saa vapautettua sen läpivientiholkin lukituksen. Samalla vaivalla menisi öljypohjan ja öljyjen vaihto. Oli muistaakseni öljypisteellä luokkaa 600e huuhtelun kanssa osineen ja öljyineen.

                            Vähän toi litkun väri hämää, onko ZF:n öljy ton väristä, vai onko jäähdytinnestettä?

                            Pohjamuovithan näissä on aika laajat ja vuoto voi olla kaukanakin siitä mistä vuoto pääsee maahan saakka, eli vaikea sanoa mistä se vuoto oikeasti tulee, ennen kuin kurkkaa muovien alle.
                            Last edited by mmie; 04-02-2019, 19:39.
                            ex e36 325
                            ex e46 328
                            e92 335i FBO
                            Ducati 900S ie
                            KTM 640
                            Suzuki GT550
                            Honda CBR600

                            Comment

                            • DieselPower
                              Newbiemmer
                              • Jan 2019
                              • 27
                              • Finland

                              Originally posted by mmie View Post
                              Vaikea tuosta sanoa vuodon määrää, mutta on siellä laatikossa muistaakseni yli 9 iltraa öljyä. Toki jo semmosen litran vajeen huomasi töksähtävänä alasvaihtona pikkuvaihteilla.

                              Taisi olla että öljypohjan joutuu irroittamaan, että saa vapautettua sen läpivientiholkin lukituksen. Samalla vaivalla menisi öljypohjan ja öljyjen vaihto. Oli muistaakseni öljypisteellä luokkaa 600e huuhtelun kanssa osineen ja öljyineen.

                              Vähän toi litkun väri hämää, onko ZF:n öljy ton väristä, vai onko jäähdytinnestettä?
                              Niimpä niimpä... Jäähdytinneste on autossa punaista niin sitä ei ainakaan voi olla. Edellinen omistaja kyllä väitti että laatikkon öljyremppa on tehty niin luulis että siellä on kaikki kondiksessa :think Läikkä oli symmetrisesti auton keskikohdalla. Edit: Jos väristä ei saa selvää ni on siis aivan tollasta kirkkaan keltasta.

                              Comment

                              • mmie
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 502
                                • Kouvola

                                Originally posted by DieselPower View Post
                                Niimpä niimpä... Jäähdytinneste on autossa punaista niin sitä ei ainakaan voi olla. Edellinen omistaja kyllä väitti että laatikkon öljyremppa on tehty niin luulis että siellä on kaikki kondiksessa :think Läikkä oli symmetrisesti auton keskikohdalla.
                                Itellä vuoti öljypohja ja läpivienti. Vuoto toki oli enemmänki tihkumista vanhuuttaan (11v ja 190tkm). Pohjamuovissa on muistaakseni just aukko siinä laatikon öp:n ja läpiviennin kohdalla.



                                Tossa n. 06:30 kohdalla puututaan läpivientiin.
                                ex e36 325
                                ex e46 328
                                e92 335i FBO
                                Ducati 900S ie
                                KTM 640
                                Suzuki GT550
                                Honda CBR600

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎