Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by Petri.Kekkonen; 19-11-2020, 16:05.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Etujarrulevyt ja palat pitäisi vaihtaa E91 318i LCI-malliin. Alustanumeron A525337 perusteella ymmärrän ETK:sta, että pitäisi olla nk. vahvistetut jarrut eli 312 mm halkaisijalla laikat. Rullamitalla katsottuna nykyiset levyt näyttäisi kyllä olevan 300-milliset.
Kysymys kuuluu, onko nykyiset levyt (ja palat) väärää kokoa vai voiko realoem näyttää väärin? Laittamalla 300 mm levyt ja niihin sopivat palat säästäisi kyllä 20-25% osien hinnassa, mutta mieluummin laittaisin autoon kuuluvat osat. En vain haluaisi hommata vääriä ja todeta, ettei jarrusatula enää mahdu paikalleen tms.
Edit: etujarruista kyse.Last edited by Sid; 21-11-2020, 13:00.E36 316i -96
E46 316i -01
E46 316i -03
E91 318i -09
Comment
-
-
Originally posted by Sid View PostJarrulevyt ja palat pitäisi vaihtaa E91 318i LCI-malliin. Alustanumeron A525337 perusteella ymmärrän ETK:sta, että pitäisi olla nk. vahvistetut jarrut eli 312 mm halkaisijalla laikat. Rullamitalla katsottuna nykyiset levyt näyttäisi kyllä olevan 300-milliset.
Kysymys kuuluu, onko nykyiset levyt (ja palat) väärää kokoa vai voiko realoem näyttää väärin? Laittamalla 300 mm levyt ja niihin sopivat palat säästäisi kyllä 20-25% osien hinnassa, mutta mieluummin laittaisin autoon kuuluvat osat. En vain haluaisi hommata vääriä ja todeta, ettei jarrusatula enää mahdu paikalleen tms.
Eteen 312mm
taakse 300mmKaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Kokemuksia kellään miltä alustana-> EIBACH BILSTEIN B4 Prokit Fahrwerk 30mm | BMW 3er E90 E91 E92
Tuntuu vakioalustaisen e92 335i jälkeen?
Laskeutuu toki hiukan, mutta tuleko pintakovuutta Bilstein iskareiden kanssa???
Pientä vakioalusta keulimista pitäs korjata, muuten vakioalusta mulle varovaiseen sunnuntaiköröttelyyn jo ihan riittävän tiukka, ainakin 19" pyörien kanssa.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by Henkka18 View PostMoro. Mulla on autossa sellainen vika että kun vetää pyyhkijän viiksestä niin lasinpesunestettä tulee vain pieni määrä lasille, jonka jälkeen ei toimi enää ollenkaan. Tilanteen pystyy toistamaan sammuttamalla virrat ja laittamalla uusiksi päälle. Autona E92 335is
Comment
-
-
Vaihdoin tänään uuden jäähdyttimen tuulettimen E90:n keulalle. Mutta uusikaan ei pyöri INPAn testillä. Sulakkeet on tarkistettu, eikä niissä pitäisi olla vikaa. Sulakkeiden osalta pieni haaste tosin on että sulaketaulun yhteydessä oleva sulaketaulun kartta ei täsmää sulaketauluun.
Virhekoodihan on 2EFE.
Tässä jonkin aikaa googlailtuani löysin tämmöisen. https://www.bimmerfest.com/threads/e...-issue.909498/
Johdot ovat tossa hapettuneet liikaa, jolloin ilmeisesti ohjausvirta ei enää toimi. Onkos joku törmännyt vastaavaan? Joku mulle nimittäin totesi, että E-sarjassa on aika yleistä toi 2EFE virhekoodi.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Meikulla Aux-tuuletin (pikku motti, vain yksi tuuletin) heitti koodia (en muista mitä) ja ei lähtenyt testerilläkään pyörimään. Kokeiltiin mittarilla ja sähköt ei päässyt tuulettimelle asti yhdessä johdoista.
Avattiin teippiä kunnes löydettiin samoilta seuduilta kuin linkissä pieni vihreä piste, jonka leikkaamalla pois ja yhdiställä piuhat alkoi homma taas pelittämään.
Ulkoa katsoen ei meinattu uskoa että ongelma oli siinä.I3 94Ah REX -16
F31 316d -13
Ex E90 318d -06
Ex E46 320iA Touring - 00
Ex E36 320 Coupé -93
Ex E36 318 Sedan -94
Ex E46 316 Sedan -00
Ex E36 325 Coupé -94
Ex E39 520 Touring -98
Ex E46 316 Compact -03
Comment
-
-
Ok, kiitos tiedosta. Sitten pitää tarkastaa tuota johtoa.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Nyt viime aikoina on tullut esiin sellainen ongelma, että etuperin ajon jälkeen välittömästi peruuttaessa jostakin alustasta tulee terävä kopsahdus, kun jarrua hipaisee. Näin maallikkona luulisin että jossakin puslassa on väljää. En pysty päättelemään tuleeko ääni edestä vai takaa. Edestä on etummaiset tukivarret vaihdettu vasta ja taaemmissa ei tuntunut olevan välystä ainakaan merkittävästi. Voisiko tulla perän puslasta?
Comment
-
-
Huohotus
-08 320d E91 N47
Tyhjäkäynnillä öljykorkki auki onko normaalia pieni pöhötys?
Korjaamo sanoi että huohotuksen takia kampiakselin taka Stefa vuotaa vaikka tiiviste vaihdettu.Last edited by Kinkero; 24-11-2020, 14:08.F31 318d -16
Ex. E91 320d touring -08
Ex: E36 328 Touring -95
Ex: E39 528 -96
Ex: E30 325 Coupe -88
Ex: E30 316i -89
Comment
-
-
e90 - mistä sulakeboxi ja akkujohto?
320i-08 ja ongelmana virran totaalinen hukkuminen, sitten virta saattaa palautua, jne. Pitää todennäköisesti vaihtaa sulakeboxi ja päävirtajohto akulle.
Jostakin videosta näin, että akkukaapeliin saisi korjauspalan, mutta mistä? Uusi sulakeboksi pitisi myös löytää. Mistä olette hankkineet?
Comment
-
-
Linkistä löytyvällä osanumerolla merkkiliikkeeseen kysymään kyseistä korjauskaapelia, kokeilet nyt ekaksi pelkästään tuolla tuleeko kuntoon ennen kuin koko sulakerasiaa vaihtelet...
Omasta kulkineesta ei ole sen koomin virrat enää kadonneet kun tuon vaihtoi... Laakkoselta löytyi suoraan hyllystä, hintaa taisi olla noin 18€e39 523i (m52tu) -01
EX: E90 330iA(n52b30), -05
Comment
-
-
Itellä ei oo dieseliä niin anteeksi mahdolliset virheet, mutta jos toi olisi n54 niin sanoisin että ekana pcv-valve uusintaan. Kait siinä sunkin koneessa joku pcv/ccv on, jos se on pasana, se tekee tolleen.
Originally posted by Kinkero View Post-08 320d E91 N47
Tyhjäkäynnillä öljykorkki auki onko normaalia pieni pöhötys?
Korjaamo sanoi että huohotuksen takia kampiakselin taka Stefa vuotaa vaikka tiiviste vaihdettu.
Comment
-
Comment