Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5262
    • Pirkkala

    Väärä paikka
    Last edited by Urpo_rotta; 24-11-2020, 22:44.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Kinkero
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 81
      • Uusimaa

      Näissä sen on sylinterin kannen sisällä ja ei ole suodatinta yms vaan pitäisi olla "elinikäinen "

      Löysin kyllä Vaico merkkisen osan tuohon V20-1797 joku crankcase ventilation valve kokeilen sen vaihtaa ensin.

      Originally posted by hpniemi View Post
      Itellä ei oo dieseliä niin anteeksi mahdolliset virheet, mutta jos toi olisi n54 niin sanoisin että ekana pcv-valve uusintaan. Kait siinä sunkin koneessa joku pcv/ccv on, jos se on pasana, se tekee tolleen.
      F31 318d -16
      Ex. E91 320d touring -08
      Ex: E36 328 Touring -95
      Ex: E39 528 -96
      Ex: E30 325 Coupe -88
      Ex: E30 316i -89

      Comment

      • Kinkero
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 81
        • Uusimaa

        Originally posted by Kinkero View Post
        Näissä sen on sylinterin kannen sisällä ja ei ole suodatinta yms vaan pitäisi olla "elinikäinen "

        Löysin kyllä Vaico merkkisen osan tuohon V20-1797 joku crankcase ventilation valve kokeilen sen vaihtaa ensin.
        No eipä muuttunut mihinkään. Onko kellään N47 omistajalla kokemusta miten se hönkii öljykorkista?
        F31 318d -16
        Ex. E91 320d touring -08
        Ex: E36 328 Touring -95
        Ex: E39 528 -96
        Ex: E30 325 Coupe -88
        Ex: E30 316i -89

        Comment

        • strandell
          BTCF Member
          • Oct 2016
          • 90
          • Sipoo

          DKG ja kärry

          Saako DKG askilla vetää peräkärryä? Jos saa, osaako joku sanoa paljon sallitut vetomassat ovat?
          Ex.
          F20 LCI M140i
          E91 LCI 335dA
          E91 LCI 335iA xDrive
          F31 328iA
          E39 530dA

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3406
            • Kotka

            Mistä kohtaa E9X:ssä kannattaa vetää sisätilan lämppärin johto tulipellistä läpi? Onko jotain hyvää valmista läpivientiä?
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17839
              • PKS

              Originally posted by Skarpa View Post
              Mistä kohtaa E9X:ssä kannattaa vetää sisätilan lämppärin johto tulipellistä läpi? Onko jotain hyvää valmista läpivientiä?
              Itse suosin läpivientiä joka sijaitsee ECU:n muovilaatikon sisällä. Eli siis vie sisähaaran kaapeli sisään siihen apukuljettajan puoleiseen laatikkoon, ja sieltä pohjassa olevasta läpiviennistä sisätilaan repsikan jalkatilaan. Sopiva kaapelin pituus on 1,5m.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • Skarpa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2007
                • 3406
                • Kotka

                Originally posted by Dualfun View Post
                Itse suosin läpivientiä joka sijaitsee ECU:n muovilaatikon sisällä. Eli siis vie sisähaaran kaapeli sisään siihen apukuljettajan puoleiseen laatikkoon, ja sieltä pohjassa olevasta läpiviennistä sisätilaan repsikan jalkatilaan. Sopiva kaapelin pituus on 1,5m.
                Kiitos!
                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                E30 Armo "330i"

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7414
                  • Oulu

                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Itse suosin läpivientiä joka sijaitsee ECU:n muovilaatikon sisällä. Eli siis vie sisähaaran kaapeli sisään siihen apukuljettajan puoleiseen laatikkoon, ja sieltä pohjassa olevasta läpiviennistä sisätilaan repsikan jalkatilaan. Sopiva kaapelin pituus on 1,5m.
                  Ite laitoin tollasen Defan Termini-liittimellä olevan sisähaaran tuosta E92:een. Näkyisköhän nää kuvat:



                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • hpniemi
                    BTCF Member
                    • Feb 2020
                    • 97
                    • Järvenpää

                    Tein asennuksen E92een hiljattain. Olin kahden vaiheilla, mutta päätin laittaa Defan silleen, että ulkopistoke kuskin puolelle puskurin ritilään (helppo ja siisti), siitä kaapeli suoraan jarrusylinterin eteen ja siitä alas ohjaamoon valmiista läpivientikumista (oli valmis kohta puhkaisua odottamassa) ja siitä sitten kaapeli Defan suosittelemalla jatkokaapelilla repsikan puolelle.

                    Sisäveto oli helppo ja nopea, sitä vähän arvelin, että kuin veemäinen on kuskata kaapeli kuskin jalkatilasta toiselle puolelle, mutta vain muovi pois ja siellä on just kaapelin kokoinen suora tila mistä saa työnnettä johdon toiselle puolelle siitä keskitolpan juuresta helposti.




                    Originally posted by Skarpa View Post
                    Mistä kohtaa E9X:ssä kannattaa vetää sisätilan lämppärin johto tulipellistä läpi? Onko jotain hyvää valmista läpivientiä?

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17839
                      • PKS

                      Originally posted by hpniemi View Post
                      Tein asennuksen E92een hiljattain. Olin kahden vaiheilla, mutta päätin laittaa Defan silleen, että ulkopistoke kuskin puolelle puskurin ritilään (helppo ja siisti), siitä kaapeli suoraan jarrusylinterin eteen ja siitä alas ohjaamoon valmiista läpivientikumista (oli valmis kohta puhkaisua odottamassa) ja siitä sitten kaapeli Defan suosittelemalla jatkokaapelilla repsikan puolelle.

                      Sisäveto oli helppo ja nopea, sitä vähän arvelin, että kuin veemäinen on kuskata kaapeli kuskin jalkatilasta toiselle puolelle, mutta vain muovi pois ja siellä on just kaapelin kokoinen suora tila mistä saa työnnettä johdon toiselle puolelle siitä keskitolpan juuresta helposti.
                      Tämähän on Defan asennusohje tuolle sisähaaran reitille, siksi myös pidempi kaapeli heidän sivuillaan E9x autoon. Olin itse rohkeasti erilainen jo vuonna 2012 kun tuon asensin ja hyödynsin samaa tuttua reittiä kuin aiemmissa autoissa ja olen lopputulokseen oikein tyytyväinen. Mielen virkistykseksi tuli tuossa loppukesästä tehtyä yhteen E91 samalla kaavalla.

                      Tuo Petrin yllä oleva ratkaisu missä sisähaaran johdossa on kuori leikattu pois sisään menevältä osuudelta on mielenkiintoinen tyyli - miksei.

                      Itse vedin viimeksi itseasiassa sisähaaran johdon tuon valkoisen muovirasian ulkopuolella. Eli sisään tuonne metallipoteroon vaan tuosta etureunassa olevasta pellin ja muovirasian väliin jäävästä pienestä lovesta. Sekin ihan toimiva tapa.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7414
                        • Oulu

                        Originally posted by Dualfun View Post
                        Tuo Petrin yllä oleva ratkaisu missä sisähaaran johdossa on kuori leikattu pois sisään menevältä osuudelta on mielenkiintoinen tyyli - miksei.
                        En ole siis tuota kuorta itse leikannut vaan käytin tätä johtoa jossa on sisähaaran päässä Termini-liitin eikä siis tartte mitään pistorasiaa asentaa:
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17839
                          • PKS

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          En ole siis tuota kuorta itse leikannut vaan käytin tätä johtoa jossa on sisähaaran päässä Termini-liitin eikä siis tartte mitään pistorasiaa asentaa:
                          https://www.motonet.fi/fi/tuote/4560...-15175m-460751
                          Aina oppii uutta, en tiennytkään tälläisestä tuotteesta. Kiitos selvennyksestä.
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36
                          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          Muut talouden vehkeet:
                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • TPM1
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 127
                            • Kerava

                            Istuinmatto

                            Moro!


                            Apukuskin puoleinen tunnistinmatto on mennyt pimeäksi, eli herjaa heittää... Sai aluksi kuittaamalla hälyn pois, mutta nyt on tullut jäädäkseen. Kysymys siis kuuluu, että missä olette niitä vaihdattaneet tai hyvää vinkkiä kyseisen operaation tekemiseen toivon? Uudenmaan alueella mielellään. Tai jos OIKEIN hyvät ohjeet löytyy itsevaihtamiseen, niin sekin ehkä käy :think

                            Comment

                            • Juice
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 820

                              1-sarjalaisen vastaava:

                              https://www.1addicts.com/forums/show....php?t=1456923


                              Esim. Schmiedmann myy osaa (+tekee):

                              Airbag tunnistinmatto, apukuljettajan puoli - 65779153119, 65 77 9 153 119, 9153119, 65-77-9-153-119 - Sopii malleihin: E90
                              Last edited by Juice; 02-12-2020, 22:51. Reason: parempi neuvo :)

                              Comment

                              • mmie
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 504
                                • Kouvola

                                2007 e92.

                                Ihmetellyt jo pari vuotta päivävalojen toimintaa, kun avaa lukot avaimen napilla. Toisinaan syttyvät mutta useimmin eivät vaan pelkästään ovenkahvavalot syttyvät.

                                Nyt huomasin, että takalasinlämmitin on myös pois pelistä. Valo syttyy nappiin, mutta lasi ei lämpene.

                                En ole vielä tutkinut kuin nettiä ja lasille löytyy useampi mahdollinen vikapaikka, mutta näitä vikoja yhdistämään löytyy myös muutama.

                                Eli: intelligent battery sensor (https://www.youtube.com/watch?v=yQYk83ADUwo) ja akku itse.

                                Mitään koodia ei ole, ja vehjas starttaa hyvin kylmilläkin keleillä.

                                Onkos kellään kokemuksia vastaavista toimintahäiriöistä?
                                ex e36 325
                                ex e46 328
                                e92 335i FBO
                                Ducati 900S ie
                                KTM 640
                                Suzuki GT550
                                Honda CBR600

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎