Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    Originally posted by mmie View Post
    2007 e92.

    Ihmetellyt jo pari vuotta päivävalojen toimintaa, kun avaa lukot avaimen napilla. Toisinaan syttyvät mutta useimmin eivät vaan pelkästään ovenkahvavalot syttyvät.

    Nyt huomasin, että takalasinlämmitin on myös pois pelistä. Valo syttyy nappiin, mutta lasi ei lämpene.

    En ole vielä tutkinut kuin nettiä ja lasille löytyy useampi mahdollinen vikapaikka, mutta näitä vikoja yhdistämään löytyy myös muutama.

    Eli: intelligent battery sensor (https://www.youtube.com/watch?v=yQYk83ADUwo) ja akku itse.

    Mitään koodia ei ole, ja vehjas starttaa hyvin kylmilläkin keleillä.

    Onkos kellään kokemuksia vastaavista toimintahäiriöistä?
    Jos pitäis arvata, niin akku. Onko milloin vaihdettu?

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 504
      • Kouvola

      Originally posted by rizzo View Post
      Jos pitäis arvata, niin akku. Onko milloin vaihdettu?
      Se on mahdollista, en tiedä koska vaihdettu.
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17839
        • PKS

        Originally posted by mmie View Post
        2007 e92.

        Ihmetellyt jo pari vuotta päivävalojen toimintaa, kun avaa lukot avaimen napilla. Toisinaan syttyvät mutta useimmin eivät vaan pelkästään ovenkahvavalot syttyvät.

        Nyt huomasin, että takalasinlämmitin on myös pois pelistä. Valo syttyy nappiin, mutta lasi ei lämpene.

        En ole vielä tutkinut kuin nettiä ja lasille löytyy useampi mahdollinen vikapaikka, mutta näitä vikoja yhdistämään löytyy myös muutama.

        Eli: intelligent battery sensor (https://www.youtube.com/watch?v=yQYk83ADUwo) ja akku itse.

        Mitään koodia ei ole, ja vehjas starttaa hyvin kylmilläkin keleillä.

        Onkos kellään kokemuksia vastaavista toimintahäiriöistä?
        Kuulostaa sille että virranhallinta on alkanut tiputtamaan laitteita pois käytöstä heikon akun varaustason seurauksena. Welcome lightsit ovat ensimmäisiä asioita jotka putoavat pois pelistä avatessa ovia, äärimmeisempiä ovat sitten että puhallusta ei pysty säätämään auton ollessa käynnissä ym.

        Katso diagnostiikalla onko alhaisesta varauksesta vikakoodeja, ja katso mikä on akun tämän hetkinen varaustaso älykkään latausjärjestelmän mielestä.
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet:
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7068
          • Forssa

          Enon preface e90 320dA alkoi heittelemään latausta. Muutaman sekunnin välein saattoi lataus laskea n. 12v huiteille ja sit hetken päästä palasi 14v huiteille. Edes pidemmässä ajossa ei saanut akkua ladattua riittävästi ja auton sammutettua herjasi akusta. Aamulla ei lähtenyt enää käyntiin. Akku kunnon laturilla täyteen ja samaa jatkunut tämän päivän.
          En tiedä mistä keksi mutta nappasi kuvassa punaisella ympyröidyn sinisen liittimen irti ja oireet lakkasivat. Nyt lataa jatkuvasti yli 14v eikä enää herjaa akusta.
          Siispä kysymys, mihin tuon liittimen toiminta liittyy ja mikähän autoa saattaisi vaivata?
          Auto on parin sadan kilometrin päässä joten tarkempi syynäys ei onnistu, vaan etätuki puhelimessa ei niin autonatiivin kanssa.

          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5412
            • S:t Karins

            Lähtökohtaisesti pidän vähän vaarallisena korjauksena tuota liittimen irti ottamista. Menikö samalla latauksen ohjaus? Mahtaako vika kuitenkin olla tuossa IBS kaapelissa?
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17839
              • PKS

              Veikkaan että akku on huono siitä huolimatta, tai sitten viimeistä akun vaihtoa ei ole kerrottu autolle. Voihan se IBS kaapelikin olla viallinen.

              Vikakoodeista lähtisin liikkeelle anyways.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • Pete_93
                Bimmer Rookie
                • Aug 2012
                • 91
                • Joensuu

                Akun logoistaha vois päätellä että autossa on tehtaan orkkis akku (alkaa oleen hiukan vanha...) nii saattaa sekottaa ibs:sää kans.
                e36 ///M3 -97
                e92 335d -07

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7068
                  • Forssa

                  Unohtui mainita ettei kuva ole kyseisestä yksilöstä. Akkuvaihdettu -19 kesällä ja kuulemma on koodattu autoon tämä.
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • mmie
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 504
                    • Kouvola



                    Kellään kokemuksia aiheesta käyttää M3 tukivarsia?

                    Pyöränkulmat pitänee säätää myös M3 arvoihin?
                    ex e36 325
                    ex e46 328
                    e92 335i FBO
                    Ducati 900S ie
                    KTM 640
                    Suzuki GT550
                    Honda CBR600

                    Comment

                    • Pete_93
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2012
                      • 91
                      • Joensuu

                      Originally posted by mmie View Post
                      https://www.youtube.com/watch?v=Sqn9e-cB9fM

                      Kellään kokemuksia aiheesta käyttää M3 tukivarsia?

                      Pyöränkulmat pitänee säätää myös M3 arvoihin?

                      omassa e92ssa oli nuo m3 tukivarret ja m3 kulmilla säädettynä, muuten hyvä mutta veteli urissa aika paljo niin vaihdoin taaemmat tukivarret takas nii loppu se vetely. nuo etummaiset on saman mittaset kun normi 3 sarjalaisessa nii ei vaikuta pyöränkulmiin.
                      e36 ///M3 -97
                      e92 335d -07

                      Comment

                      • mmie
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 504
                        • Kouvola

                        Originally posted by Pete_93 View Post
                        omassa e92ssa oli nuo m3 tukivarret ja m3 kulmilla säädettynä, muuten hyvä mutta veteli urissa aika paljo niin vaihdoin taaemmat tukivarret takas nii loppu se vetely. nuo etummaiset on saman mittaset kun normi 3 sarjalaisessa nii ei vaikuta pyöränkulmiin.
                        Ok. Saakos nuilla etummaisten vaihdolla jotain konkreettista etua?
                        ex e36 325
                        ex e46 328
                        e92 335i FBO
                        Ducati 900S ie
                        KTM 640
                        Suzuki GT550
                        Honda CBR600

                        Comment

                        • Pete_93
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2012
                          • 91
                          • Joensuu

                          Originally posted by mmie View Post
                          Ok. Saakos nuilla etummaisten vaihdolla jotain konkreettista etua?

                          ainut ero on tuossa puslassa, m3ssa on aika jäykkä umpikuminen ja normi 3ssa on aika löysä pusla, tuo vaihto kyllä jämäköittää tota keulaa hiukan mutta tärinät ja muut tuntuu selkeemmin ratissa.
                          e36 ///M3 -97
                          e92 335d -07

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7414
                            • Oulu

                            Originally posted by Pete_93 View Post
                            omassa e92ssa oli nuo m3 tukivarret ja m3 kulmilla säädettynä, muuten hyvä mutta veteli urissa aika paljo...
                            Osaatko sanoa oliko tuosta minkäänlaista etua ohjaustuntumaan?

                            Minusta toi sigun E92 on jotenkin liian tunnoton varsinkin keskialueelta ja tämä häiritsee maantieajossa kaikkein eniten. Urat tuntuu toki nytkin jonkin verran, mutta kaipaisin keskialueelle enemmän tuntoa ja isommilla kääntökulmilla kaupunkiajossa enemmän palautusta ohjaukseen. Suuntauksessa pitää toki käyttää keväällä heti ja uudet kesärenkaat saada alle.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6190
                              • Helsinki

                              Ei mitään, noissa M3 olikin kovemmat puslat reaktiotangoissa, mutta jos haluaa pientä muutosta, niin vaihtaa sinne päihin punaiset strongflex
                              Last edited by MikeDry; 12-12-2020, 20:12.
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • Pete_93
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2012
                                • 91
                                • Joensuu

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Osaatko sanoa oliko tuosta minkäänlaista etua ohjaustuntumaan?

                                Minusta toi sigun E92 on jotenkin liian tunnoton varsinkin keskialueelta ja tämä häiritsee maantieajossa kaikkein eniten. Urat tuntuu toki nytkin jonkin verran, mutta kaipaisin keskialueelle enemmän tuntoa ja isommilla kääntökulmilla kaupunkiajossa enemmän palautusta ohjaukseen. Suuntauksessa pitää toki käyttää keväällä heti ja uudet kesärenkaat saada alle.

                                on tuo omasta mielestä ainaki paljon paremman tuntonen mutkateillä ja esim rampeista tullessa noilla m3 osilla vs vakiona, tosin omassa oli kyllä ennen osien vaihtoa keulalla kuskin puolella etummaisessa tukivarressa pusla hajalla, niin sen kyllä huomas kun auto tuntu aika epävakaalta erityisesti ohittaessa jne. lisäks vaihdoin taaksekkin kaikki m3 tukivarret + kovat nivelet "auraus tankoon" ja performance alustan alle samalla niin sekin kyllä jämäköitti autoa aika paljo.
                                e36 ///M3 -97
                                e92 335d -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎