Originally posted by mmie
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by mmie View Post2007 e92.
Ihmetellyt jo pari vuotta päivävalojen toimintaa, kun avaa lukot avaimen napilla. Toisinaan syttyvät mutta useimmin eivät vaan pelkästään ovenkahvavalot syttyvät.
Nyt huomasin, että takalasinlämmitin on myös pois pelistä. Valo syttyy nappiin, mutta lasi ei lämpene.
En ole vielä tutkinut kuin nettiä ja lasille löytyy useampi mahdollinen vikapaikka, mutta näitä vikoja yhdistämään löytyy myös muutama.
Eli: intelligent battery sensor (https://www.youtube.com/watch?v=yQYk83ADUwo) ja akku itse.
Mitään koodia ei ole, ja vehjas starttaa hyvin kylmilläkin keleillä.
Onkos kellään kokemuksia vastaavista toimintahäiriöistä?
Katso diagnostiikalla onko alhaisesta varauksesta vikakoodeja, ja katso mikä on akun tämän hetkinen varaustaso älykkään latausjärjestelmän mielestä.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Enon preface e90 320dA alkoi heittelemään latausta. Muutaman sekunnin välein saattoi lataus laskea n. 12v huiteille ja sit hetken päästä palasi 14v huiteille. Edes pidemmässä ajossa ei saanut akkua ladattua riittävästi ja auton sammutettua herjasi akusta. Aamulla ei lähtenyt enää käyntiin. Akku kunnon laturilla täyteen ja samaa jatkunut tämän päivän.
En tiedä mistä keksi mutta nappasi kuvassa punaisella ympyröidyn sinisen liittimen irti ja oireet lakkasivat. Nyt lataa jatkuvasti yli 14v eikä enää herjaa akusta.
Siispä kysymys, mihin tuon liittimen toiminta liittyy ja mikähän autoa saattaisi vaivata?
Auto on parin sadan kilometrin päässä joten tarkempi syynäys ei onnistu, vaan etätuki puhelimessa ei niin autonatiivin kanssa.
Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Lähtökohtaisesti pidän vähän vaarallisena korjauksena tuota liittimen irti ottamista. Menikö samalla latauksen ohjaus? Mahtaako vika kuitenkin olla tuossa IBS kaapelissa?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Veikkaan että akku on huono siitä huolimatta, tai sitten viimeistä akun vaihtoa ei ole kerrottu autolle. Voihan se IBS kaapelikin olla viallinen.
Vikakoodeista lähtisin liikkeelle anyways.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Unohtui mainita ettei kuva ole kyseisestä yksilöstä. Akkuvaihdettu -19 kesällä ja kuulemma on koodattu autoon tämä.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by mmie View Posthttps://www.youtube.com/watch?v=Sqn9e-cB9fM
Kellään kokemuksia aiheesta käyttää M3 tukivarsia?
Pyöränkulmat pitänee säätää myös M3 arvoihin?
omassa e92ssa oli nuo m3 tukivarret ja m3 kulmilla säädettynä, muuten hyvä mutta veteli urissa aika paljo niin vaihdoin taaemmat tukivarret takas nii loppu se vetely. nuo etummaiset on saman mittaset kun normi 3 sarjalaisessa nii ei vaikuta pyöränkulmiin.e36 ///M3 -97
e92 335d -07
Comment
-
-
Originally posted by Pete_93 View Postomassa e92ssa oli nuo m3 tukivarret ja m3 kulmilla säädettynä, muuten hyvä mutta veteli urissa aika paljo niin vaihdoin taaemmat tukivarret takas nii loppu se vetely. nuo etummaiset on saman mittaset kun normi 3 sarjalaisessa nii ei vaikuta pyöränkulmiin.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by mmie View PostOk. Saakos nuilla etummaisten vaihdolla jotain konkreettista etua?
ainut ero on tuossa puslassa, m3ssa on aika jäykkä umpikuminen ja normi 3ssa on aika löysä pusla, tuo vaihto kyllä jämäköittää tota keulaa hiukan mutta tärinät ja muut tuntuu selkeemmin ratissa.e36 ///M3 -97
e92 335d -07
Comment
-
-
Originally posted by Pete_93 View Postomassa e92ssa oli nuo m3 tukivarret ja m3 kulmilla säädettynä, muuten hyvä mutta veteli urissa aika paljo...
Minusta toi sigun E92 on jotenkin liian tunnoton varsinkin keskialueelta ja tämä häiritsee maantieajossa kaikkein eniten. Urat tuntuu toki nytkin jonkin verran, mutta kaipaisin keskialueelle enemmän tuntoa ja isommilla kääntökulmilla kaupunkiajossa enemmän palautusta ohjaukseen. Suuntauksessa pitää toki käyttää keväällä heti ja uudet kesärenkaat saada alle.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Ei mitään, noissa M3 olikin kovemmat puslat reaktiotangoissa, mutta jos haluaa pientä muutosta, niin vaihtaa sinne päihin punaiset strongflexLast edited by MikeDry; 12-12-2020, 20:12.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOsaatko sanoa oliko tuosta minkäänlaista etua ohjaustuntumaan?
Minusta toi sigun E92 on jotenkin liian tunnoton varsinkin keskialueelta ja tämä häiritsee maantieajossa kaikkein eniten. Urat tuntuu toki nytkin jonkin verran, mutta kaipaisin keskialueelle enemmän tuntoa ja isommilla kääntökulmilla kaupunkiajossa enemmän palautusta ohjaukseen. Suuntauksessa pitää toki käyttää keväällä heti ja uudet kesärenkaat saada alle.
on tuo omasta mielestä ainaki paljon paremman tuntonen mutkateillä ja esim rampeista tullessa noilla m3 osilla vs vakiona, tosin omassa oli kyllä ennen osien vaihtoa keulalla kuskin puolella etummaisessa tukivarressa pusla hajalla, niin sen kyllä huomas kun auto tuntu aika epävakaalta erityisesti ohittaessa jne. lisäks vaihdoin taaksekkin kaikki m3 tukivarret + kovat nivelet "auraus tankoon" ja performance alustan alle samalla niin sekin kyllä jämäköitti autoa aika paljo.e36 ///M3 -97
e92 335d -07
Comment
-
Comment