Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kuqi
    Moderator
    • Sep 2002
    • 12529
    • Oulu

    Originally posted by Cunttory View Post
    Kyllä esim. Laakkonen myy edelleen ihan alumiinisia pultteja vesipumpulle N51-N54 moottoreihin. Pierburgin pumpussakin tulee mukana alumiiniset.

    ...ja tuohon vesipumpun ja termarin väliseen letkuun, niin ei sitä tarvitse vaihtaa pumpun tai termarinvaihdon yhteydessä. Sama sillon vaihdella muutkin vesiletkut.
    pierupurkin tilasinkin, pitää katella missä kunnossa letku on ja jos on kovin haurastunut niin eiköhän sekin mene vaihtoon.
    BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
    BMW CRUISE BIKE 2017
    TREK POWERFLY 4 2021
    @kukisenjussi instagram

    Comment

    • Pete_93
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 91
      • Joensuu

      Originally posted by strandell View Post
      Tarkoitus olisi asentaa VAG autoista tuttu letkutermari automaattilaatikon lämmönvaihtimen vesiletkuun.

      https://www.autodoc.fi/behr-thermot-tronik/7017023#

      Kysymys kuuluu, kumpi letkuista on paluu (kuvaliiteessä nr. 1 vai 2)? Oletan että termain tulisi asentaa paluu-letkuun :think
      Se termostaatilta tuleva on paluu (#1)
      e36 ///M3 -97
      e92 335d -07

      Comment

      • tryffis
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 271
        • Vantaa

        Originally posted by Cunttory View Post
        Kyllä esim. Laakkonen myy edelleen ihan alumiinisia pultteja vesipumpulle N51-N54 moottoreihin. Pierburgin pumpussakin tulee mukana alumiiniset.
        Pierupurkki ei tee n54 pumppuja, ainakaan oem. Continentalin pumput näissä. Kuten mainittua, n52-n53 ovat magnesiumlohkoja joissa ei tule käyttää teräspultteja, jonka takia niissä edelleen käytössä alumiiniset. N54 vaihdettiin teräkseen, varmaan tarpeeksi monta katkottu lohkoon korjaamoilla.

        Comment

        • mmie
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 504
          • Kouvola

          Originally posted by mmie View Post
          2007 e92.

          Ihmetellyt jo pari vuotta päivävalojen toimintaa, kun avaa lukot avaimen napilla. Toisinaan syttyvät mutta useimmin eivät vaan pelkästään ovenkahvavalot syttyvät.

          Nyt huomasin, että takalasinlämmitin on myös pois pelistä. Valo syttyy nappiin, mutta lasi ei lämpene.

          En ole vielä tutkinut kuin nettiä ja lasille löytyy useampi mahdollinen vikapaikka, mutta näitä vikoja yhdistämään löytyy myös muutama.

          Eli: intelligent battery sensor (https://www.youtube.com/watch?v=yQYk83ADUwo) ja akku itse.

          Mitään koodia ei ole, ja vehjas starttaa hyvin kylmilläkin keleillä.

          Onkos kellään kokemuksia vastaavista toimintahäiriöistä?
          Tämä tuli akun vaihdolla kuntoon.
          ex e36 325
          ex e46 328
          e92 335i FBO
          Ducati 900S ie
          KTM 640
          Suzuki GT550
          Honda CBR600

          Comment

          • Podee
            Newbiemmer
            • Jul 2019
            • 19
            • Joensuu

            E90 320d m47 (eidpf)

            Moro, aattelin nyt kysästä vielä täältäkin vaikka keskustelua aiheesta onkin. Ongelmana nyt se, että auto kuluttaa jotenkin vähän turhan paljon (jopa ~ 7litraa/100km matka-ajossakin) ja tuntuu hieman nuhaiselta. Kokeilin ajella maffin piuha irti niin ei kauheana mitään vaikutusta tunnu, mutta ei myöskään sytyttänyt mitään vikavaloa tästä toimenpiteestä? Pitäiskö tuosta syttyä tauluun joku vikavalo kun piuhan nappasee pois ja ajelee ilman maffia?
            Voi toki olla muuallakin vika nuhaisuuteen ja suht korkeaan kulutukseen, mutta pitäis päästä jossain lukaseen koodit ja kattomaan livedataa, kun itseltä ei löydy siihen vermeitä...

            Comment

            • tryffis
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 271
              • Vantaa

              Originally posted by Podee View Post
              Moro, aattelin nyt kysästä vielä täältäkin vaikka keskustelua aiheesta onkin. Ongelmana nyt se, että auto kuluttaa jotenkin vähän turhan paljon (jopa ~ 7litraa/100km matka-ajossakin) ja tuntuu hieman nuhaiselta. Kokeilin ajella maffin piuha irti niin ei kauheana mitään vaikutusta tunnu, mutta ei myöskään sytyttänyt mitään vikavaloa tästä toimenpiteestä? Pitäiskö tuosta syttyä tauluun joku vikavalo kun piuhan nappasee pois ja ajelee ilman maffia?
              Voi toki olla muuallakin vika nuhaisuuteen ja suht korkeaan kulutukseen, mutta pitäis päästä jossain lukaseen koodit ja kattomaan livedataa, kun itseltä ei löydy siihen vermeitä...

              Kannattaa kysyä tuolta savo-karjalan vikakooditopicista.

              Aika turha lähteä arvuuttelemaan ennenkuin on käynyt piuhassa aluksi.

              Comment

              • JTMD
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 834
                • Helsinki

                Rengaspaineet ja väärä hälytys

                Väärät rengaspainehälytykset alkaa nyt rasittamaan ja mikään ei auta.

                Oon kokeillut hieman eri paineita renkaissa, yli ja alle ohjeen järjen kanssa, mutta resetoinnin jälkeen vikailmoitus tulee aina vaan uudelleen aktiiviseksi kun ajelee menemään. Alla on uudehkot kitkat, mutta esimerkiksi viime talvena ei ollut mitään ongelmia ja tänä talvena taas on. Autossa ei ole muuta esim ABS vikaa tai vastaavaa.

                Ainoa muutos viime vuoteen on, että renkaat on tasapainotettu uudelleen. Voiko esimerkiksi väärin tasapainotettu rengas aiheuttaa tätä?

                Saako sen disabloitua tai edes jotakin talven ajaksi? Hermo menee kyllä.

                Hertskan Vianorilla laittoivat eteen 2,7bar ja taakse 2,4, jättivät laittamatta venttiilinhatut paikalleen ja kiskoivat renkaat irti kuraisesta autosta niin että jäi hanskan kuvat kaariin Paineet laitoin oikeinpäin ekan hälytyksen jälkeen.

                Niinjoo ja tosiaan alkoi tasan siitä renkaan vaihdosta ongelmat.
                Last edited by JTMD; 21-12-2020, 09:40.
                -10 e93 325i
                -04 e46 320i
                -92 e31 850i 6speed
                -92 e30 325 cab
                -93 e36 M3
                -91 e36 325

                Comment

                • Pete_93
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 91
                  • Joensuu

                  Originally posted by JTMD View Post
                  Väärät rengaspainehälytykset alkaa nyt rasittamaan ja mikään ei auta.

                  Oon kokeillut hieman eri paineita renkaissa, yli ja alle ohjeen järjen kanssa, mutta resetoinnin jälkeen vikailmoitus tulee aina vaan uudelleen aktiiviseksi kun ajelee menemään. Alla on uudehkot kitkat, mutta esimerkiksi viime talvena ei ollut mitään ongelmia ja tänä talvena taas on. Autossa ei ole muuta esim ABS vikaa tai vastaavaa.

                  Ainoa muutos viime vuoteen on, että renkaat on tasapainotettu uudelleen. Voiko esimerkiksi väärin tasapainotettu rengas aiheuttaa tätä?

                  Saako sen disabloitua tai edes jotakin talven ajaksi? Hermo menee kyllä.

                  Hertskan Vianorilla laittoivat eteen 2,7bar ja taakse 2,4, jättivät laittamatta venttiilinhatut paikalleen ja kiskoivat renkaat irti kuraisesta autosta niin että jäi hanskan kuvat kaariin Paineet laitoin oikeinpäin ekan hälytyksen jälkeen.

                  Niinjoo ja tosiaan alkoi tasan siitä renkaan vaihdosta ongelmat.
                  Onko tässä niitä tpms antureita vielä vai onko sillä vanhalla systeemillä? Patterit lopussa?/ sulake palanu?/ ei kai ole liian suuri halkaisija ero renkaissa? asentaja hajottanu anturin?(jos on antureilla)
                  Last edited by Pete_93; 21-12-2020, 11:26.
                  e36 ///M3 -97
                  e92 335d -07

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17839
                    • PKS

                    Vikakoodeista löytyy myös vastaus jos autossa on aktiivinen rengaspainevalvonta.
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • JTMD
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 834
                      • Helsinki

                      Originally posted by Pete_93 View Post
                      Onko tässä niitä tpms antureita vielä vai onko sillä vanhalla systeemillä? Patterit lopussa?/ sulake palanu?/ ei kai ole liian suuri halkaisija ero renkaissa? asentaja hajottanu anturin?(jos on antureilla)
                      Vanha systeemi on, eli vanteissa ei ole omia sensoreita. Tällöin myöskään ei vikakoodit jää muistiin jos ei ole erikseen ABS anturissa feelua. Ei ollut vikakoodeja tosiaan muistissa. Renkaat on lähes uudet ja systeemi toimi viime talvena. Mikään rengas ei vuoda :/
                      -10 e93 325i
                      -04 e46 320i
                      -92 e31 850i 6speed
                      -92 e30 325 cab
                      -93 e36 M3
                      -91 e36 325

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17839
                        • PKS

                        Kannattaa vielä tarkistaa se ABS järjestelmän kunto, mutta tällä kertaa sillä tasolla että katsoo livedataa ajaessa. Ajan takaa ettei joku anturi katko ja näytä nopeussignaalin heittelevän, jolloin myös rengaspainevalvonta ei kalibroidu.

                        Tyhmä kymymys, mutta kuittaathan sen rengaspaineen initializing vaiheen päälle? Ainakaan mittariston kautta tehtäessä (auto ilman iDrivea) se ei ole ihan kauhean selkeä mielestäni.
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet:
                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • Silmaauki
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 1804
                          • Turku

                          Originally posted by Dualfun View Post
                          Tyhmä kymymys, mutta kuittaathan sen rengaspaineen initializing vaiheen päälle? Ainakaan mittariston kautta tehtäessä (auto ilman iDrivea) se ei ole ihan kauhean selkeä mielestäni.
                          Ei todellakaan ole kovin intuitiivinen. Kun tuossa mulla pidempään olevassa on iDrive ja sitten tämän karvalakin hommasin syksyllä, niin karvalakin osalta nollaus olikin ensin ihan mahdotonta. Piti ihan manuaalista lukaista miten se tehdään. Muistakseni jotenkin niin että ensin kun on siinä valikossa, niin pitää painaa kerran ja sitten perään vielä toinen pitkä painallus (min 2sek).
                          E93 335i Aarre, Montego blue
                          E90 318i talvipulkka

                          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                          Comment

                          • JTMD
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 834
                            • Helsinki

                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Kannattaa vielä tarkistaa se ABS järjestelmän kunto, mutta tällä kertaa sillä tasolla että katsoo livedataa ajaessa. Ajan takaa ettei joku anturi katko ja näytä nopeussignaalin heittelevän, jolloin myös rengaspainevalvonta ei kalibroidu.

                            Tyhmä kymymys, mutta kuittaathan sen rengaspaineen initializing vaiheen päälle? Ainakaan mittariston kautta tehtäessä (auto ilman iDrivea) se ei ole ihan kauhean selkeä mielestäni.
                            On iDrive, joten on tosi simppeli tehdä. Auto paikallaan ja virrat päällä/auto käynnissä homma kestää kymmenisen sekuntia ja näyttää taas vihreää. Pitääpä laitella sitten se livedata tuolla ISTA:lla.

                            Rengaspaine muuten antaa hälytyksen joidenkin kilometrien jälkeen, ei aivan heti vaan tosiaan kestää melko pitkään.
                            -10 e93 325i
                            -04 e46 320i
                            -92 e31 850i 6speed
                            -92 e30 325 cab
                            -93 e36 M3
                            -91 e36 325

                            Comment

                            • Juice
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 820

                              Saa tuon koko valvonnan tarvittaessa poiskin, mutta toki mahdollinen vika hyvä selvittää ensin

                              Comment

                              • hartsa1
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2008
                                • 77
                                • Ylivieska

                                Xenonin parkkipolttimo, onko ihan normi polttimo vai mikä?
                                Molemmilta puolin rinkulat pimeänä.
                                BMW 320i touring 2007
                                BMW R1200 Gs lc 2013
                                Ex:BMW 320 da touring -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎