Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Casull
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 207
    • Nivala

    Originally posted by sassi View Post
    Minulla haju ei tullut siitä, vaan ilmeisesti lämmönvaihtimen kennossa oli jo oma ekosysteeminsä, joten käsittelin sen CRC:n ilmastoinnin puhdistusaineella.
    Se kannattaa ruiskuttaa lämppärin moottorin aukon kautta. CRC:n ohjeessa sanottiin että vaahtoa ei saa päästää sähkölaitteille tai puhaltimen moottorille, eli tuossa ainut keino on irrottaa se moottori.
    Se on kyllä naurettavan helppo homma; Ensin vänkärin jalkatilasta verhoilupaneeli irti, sitten puhaltimen moottorin virtajohto irti. Puhaltimen takaosassa rintapellin ja puhaltimen moottorin välissä on muovinen klipsi, jota pitää hieman taivuttaa auton keulaa kohti samalla kääntää puhaltimen moottoria alapuolelta katsoen myötäpäivään ja sen jälkeen puhaltimen moottori siipineen lähtee alaspäin pois.

    Puhaltimen aukosta yltää kädellä lämmönvaihtimen kennolle, sinne väliin tuo CRC:n letkun päässä oleva suutin ja väli vaahtoa täyteen. Aine on erittäin riittoisaa kun pääsee suoraan kennolle sumuttamaan, joten tein niin että kun ensimmäinen vaahdotus oli painunut kasaan, pukkasin vielä uuden satsin ja annoin vaikuttaa ohjeessa kerrotun ajan. Tämän jälkeen puhaltimen moottori paikalleen ja CRC:n ohjeen mukaan käyntiin ja puhallin täysille kerrotuksi ajaksi.
    Yritinpä minäkin tänään kokeilla saisiko tuon keksinnön lopettamaan edes haisemisen.
    Kaikki varmaan yllättyy kun sanon että ei onnistunut tämä(kään...)

    Tällä kertaa homma meni housulle väärän/viallisen puhdistusaineen vuoksi.
    Ostin nimittäin Motip/Preston näkemyksen puhdistusaineesta kun sattui läheltä löytymään.
    Litku tuli pullosta hirvittävän ravistelunkin jälkeen ihan nesteenä hiljaa valuen ulos ja tietysti suoraan kondenssivesiviemärin kautta pihalle.

    Eipähän haise piha siitä kohti.

    Mutta auto haisee nyt kyllä tosi jännälle.
    Tuo puhdistusaine oli varmaan puoleksi jotain oode kolognea, ainakin yhtä voimakkaasti se haisi.
    Ei onneksi ihan niin pahalle että hiukset käpristyisi ja kynnet halkeaisi.
    Mutta sekaan kun sotketaan vielä se virkistävän kipakka ilmastointilaitteen tuoksu niin ah.
    Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
    Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

    Comment

    • Smistik
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1130
      • Kanta-Häme

      Kokeilin Autoglymin ilmastointisprayta pari viikkoa sitten, ainakin tähän asti on päässyt ajelemaan ilman satunnaista löyhkää.
      ex E91 320d käsiaskilla
      ex E46 330dat
      japski
      ranu

      ex E30 316i 4d

      Comment

      • Tonim81
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 64
        • Seinäjoki

        Originally posted by Smistik View Post
        Kokeilin Autoglymin ilmastointisprayta pari viikkoa sitten, ainakin tähän asti on päässyt ajelemaan ilman satunnaista löyhkää.
        CRC:llä on myös näppärä "granaatti" joka laukaistaan apukuskin jalkatilaan tyhjentymään.
        Eli puhallin sisäkierrolle, täysille ja max viilennykselle. Sitten granaatti apukuskin jalkatilaan tyhjentymään. Odotellaan 10 min. Sen jälkeen puhallus normaalille ja auton huolellinen tuuletus. Avot niin tuoksuu hyvälle ja raikkaalle. 2 bemariin oon tuon tehny ja tyytyväinen oon ollu. Poistaa bakteerit ilmastointikanavista.

        Comment

        • exodus
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 774
          • Oulu

          Sainpa rikottua keskikonsolin roska-astian/tuhkakupin kannen, se ei enää pysy
          kiinni. Mitänkäs tämä saa purettua koko autoa purkamatta?

          Comment

          • k3kvuori
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 116
            • Valkeakoski

            mulla on nyt välillä idrive ilmotellu että repsikan puolen parkki pimeenä, sitten ajaa hetken niin häly häviää ja kuitenkin koko ajaan parkki toimii, alkaako oleen parkki lopussa vai mistä vika voi johtua ?

            perus parkit kiinni eikä ledejä
            BMW 330e f30
            Tesla MYP
            Ford Sierra Cosworth 4x4
            Tunturi Pappa -78

            Comment

            • n0fear
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 289
              • Rollo

              Onko se nyt pyörän laakeri paskana siskon e90 320da -05, kun oikealle kääntäessä kuuluu melkoista ulinaa alustasta, mitä nopeampi vauhti niin sitä kovempi ääni kuuluu ja tuntuu myös ratissa pienen pieni värinä kovissa nopeuksissa, vasemmalle käännettäessä ja suoraan ajettaessa täysin hiljainen?

              Comment

              • k3kvuori
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 116
                • Valkeakoski

                Originally posted by n0fear View Post
                Onko se nyt pyörän laakeri paskana siskon e90 320da -05, kun oikealle kääntäessä kuuluu melkoista ulinaa alustasta, mitä nopeampi vauhti niin sitä kovempi ääni kuuluu ja tuntuu myös ratissa pienen pieni värinä kovissa nopeuksissa, vasemmalle käännettäessä ja suoraan ajettaessa täysin hiljainen?
                kyllä se vahvasti laakerilta kuulostais
                BMW 330e f30
                Tesla MYP
                Ford Sierra Cosworth 4x4
                Tunturi Pappa -78

                Comment

                • n0fear
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 289
                  • Rollo

                  Originally posted by k3kvuori View Post
                  kyllä se vahvasti laakerilta kuulostais

                  Ok.....Kuinka paljon tommonen remontti kustantaa? Etu tai takalaakeri eri hinta kai?

                  Comment

                  • Johto
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 378
                    • Finnland

                    Olen miettinyt E92 335i hankkimista ja mitä täältä foorumilta lukenut, niin moni suosittelisi vaihteistoksi tavallista automaattia. Joku vaan omassa mielessä yleisesti sotii automaatteja vastaan ja omat vaihtoehdot olisivat manuaali tai DKG. Suurin osa käytetyistä E92 335i:sta on automaatteja, joten tarjontaa olisi enemmän. Olisiko mielipiteitä tai kokemusperäistä tietoa 335i:n vaihteiston valintaan?
                    Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                    EX:F80 M3 Mineral Weiss
                    EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                    Comment

                    • Casull
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2010
                      • 207
                      • Nivala

                      Originally posted by n0fear View Post
                      Ok.....Kuinka paljon tommonen remontti kustantaa? Etu tai takalaakeri eri hinta kai?
                      Mulla maksoi takapyöränlaakeri 80 marmorilta.
                      Tarvikelaakeria EI kannata laittaa kuten itse sen kantapään kautta opin...
                      ABSit lakkas toimimasta kun tarvikkeessa ei ollut tarpeeksi voimakas se magneettiraita.

                      Etulaakerista en osaa sanoa, onko siinä ko raitaa, mutta silti neuvon ystävällisesti pysyttelemään alkuperäisessä ihan kaiken varalta.

                      Omien kokemusten perusteella hinnat saa aika hyvin selville REAL OEM:stä kun muuttaa sen hinnat euroiksi ja lisää alvin.

                      Taas uusia ongelmia oman romun kanssa vaikkei entisistäkään ole puoliakaan ollu vara korjata:
                      Tällä kertaa lakkasi automaatin vaihdekeppi toimimasta lähes kokonaan.
                      Eli kepin juuren paneli pimeni, laatikko ei mene sporttiasentoon, eikä manuaalivaihto toimi.
                      Eilen vielä toimi mutta tänään ei.
                      Onneksi kepiltä menee vaijeri laatikkoon joten auto onneksi vielä liikkuu...

                      Mitähän kautta tuota alkaisi ratkomaan?
                      Minkä kaiken kanssa kepin juuren paneeli toimii kimpassa, eli jos vaikka sulake on palanut niin mikähän sen aiheuttaa tai mikä muu ei toimi?
                      Äkkiä tutkittuna mikään muu ei lakannut toimimasta.
                      Vai onko tämäkin suunniteltu samalla tavalla niin päin persettä kuin vanhemmat korimallit, että jos lämppäri alkaa vuotaa, vedet valuu kepinjuuren katkaisijoille/antureille ja sekoittaa/rikkoo koko laatikon?
                      Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
                      Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

                      Comment

                      • Ändi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1292
                        • Pori

                        Mistä kantsis e92:sessa etsiä ensiapupakkausta?

                        Entä onko noissa runflat varustetuissa mitään tunkkivehkeitä mukana?
                        sigpic
                        E46 2d 330 -02
                        EX.
                        E36 2d 328 -97
                        e92 335d -07
                        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                        Bmw 325 iA 2D -93
                        Bmw 325 4d -92

                        Comment

                        • Esca
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1662
                          • Pirkkala

                          Originally posted by Ändi View Post
                          Mistä kantsis e92:sessa etsiä ensiapupakkausta?

                          Entä onko noissa runflat varustetuissa mitään tunkkivehkeitä mukana?
                          Takakontissa oikealla on paikka pakkaukselle.

                          Tunkkia ei ole. Marmorilta se OEM setti jos tarviit. Nostopalathan eivät ole mitkään mukavat jos perustunkilla nostaa. Orkkistunkki sopii juuri nostopalikan sisään. Suosittelen

                          Comment

                          • n0fear
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 289
                            • Rollo

                            Originally posted by Casull View Post
                            Mulla maksoi takapyöränlaakeri 80 marmorilta.
                            Tarvikelaakeria EI kannata laittaa kuten itse sen kantapään kautta opin...
                            ABSit lakkas toimimasta kun tarvikkeessa ei ollut tarpeeksi voimakas se magneettiraita.

                            Etulaakerista en osaa sanoa, onko siinä ko raitaa, mutta silti neuvon ystävällisesti pysyttelemään alkuperäisessä ihan kaiken varalta.

                            Omien kokemusten perusteella hinnat saa aika hyvin selville REAL OEM:stä kun muuttaa sen hinnat euroiksi ja lisää alvin.

                            Taas uusia ongelmia oman romun kanssa vaikkei entisistäkään ole puoliakaan ollu vara korjata:
                            Tällä kertaa lakkasi automaatin vaihdekeppi toimimasta lähes kokonaan.
                            Eli kepin juuren paneli pimeni, laatikko ei mene sporttiasentoon, eikä manuaalivaihto toimi.
                            Eilen vielä toimi mutta tänään ei.
                            Onneksi kepiltä menee vaijeri laatikkoon joten auto onneksi vielä liikkuu...

                            Mitähän kautta tuota alkaisi ratkomaan?
                            Minkä kaiken kanssa kepin juuren paneeli toimii kimpassa, eli jos vaikka sulake on palanut niin mikähän sen aiheuttaa tai mikä muu ei toimi?
                            Äkkiä tutkittuna mikään muu ei lakannut toimimasta.
                            Vai onko tämäkin suunniteltu samalla tavalla niin päin persettä kuin vanhemmat korimallit, että jos lämppäri alkaa vuotaa, vedet valuu kepinjuuren katkaisijoille/antureille ja sekoittaa/rikkoo koko laatikon?
                            Kiitos tiedosta...

                            Osaako kukaan suositella hyvää korjaamoa tampereella?

                            Comment

                            • Cyan
                              Newbiemmer
                              • Nov 2009
                              • 19
                              • lappi

                              Originally posted by Casull View Post
                              Mulla maksoi takapyöränlaakeri 80 marmorilta.
                              Tarvikelaakeria EI kannata laittaa kuten itse sen kantapään kautta opin...
                              ABSit lakkas toimimasta kun tarvikkeessa ei ollut tarpeeksi voimakas se magneettiraita.

                              Etulaakerista en osaa sanoa, onko siinä ko raitaa, mutta silti neuvon ystävällisesti pysyttelemään alkuperäisessä ihan kaiken varalta.

                              Omien kokemusten perusteella hinnat saa aika hyvin selville REAL OEM:stä kun muuttaa sen hinnat euroiksi ja lisää alvin.
                              Sama homma täällä. Eilen vaihdettiin eteen kuskin puolelle (e91 320d) Schmiedmannilta ostettu laakeri merkkiliikkeessä ja ei pelitä, eli ABS anturi ei tunnista. Vittu kun vituttaa!

                              Schmiedmannin laakerin hinta jotain 120eur ja vaihtotyö 170eur. Eli 300 eur tuli sitten hintaa tälle kokeilulle. Ensiviikolla laitetaan uusi "merkkilaakeri" tilalle. Saa nähdä saako edes tuosta Schmiedmannin laakerista rahat takaisin (paskan möivät), näyttävät olevan elokuun loppupuolelle asti lomalla joten sitä ootellessa...

                              EDIT:

                              25.07.2011
                              Schmiedmann hoiti laakerista tekemäni reklamaation varsin asiallisesti ja sujuvasti. Sain hyvityksen sekä laakerista, että vaihtotyöstä esittämääni kuittia vastaan
                              Last edited by Cyan; 25-07-2011, 16:47.

                              Comment

                              • kiljubuu
                                BTCF Member
                                • Nov 2009
                                • 385
                                • turku

                                Kiinnostaa tuommone lci 325d vehje niin miten sen mylly eroaa 330d myllystä ? Mietin vaan tuota ohelmointia kun monet puljut lupaavat sen 240 kaakkia ja 330d saa kuitenkin enemmän ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎