Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Homebrew
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 347
    • Paimio

    Originally posted by Cyan View Post
    Siinä lienee mukana vikakoodien luku johtuen tuosta ABS herjasta jonka laakeri aiheuttaa (ei ollut laskussa eritelty). Pyynnöstäni laittoivat reklamaatiota varten selostuksen mitä on tehty ja mitä ilmeni. Ensiviikolla laitetaan toinen laakeri, jos sillä pelaa suoraan niin tuo Schmiedmannin myymä laakeri on paska.

    Merkkihuoltojen tuntiveloitushinta on käsittääkseni luokkaa 90 eur. Sitä en tiedä onko laakerin vaihdolle joku ohjeellinen veloitushinta, tuohan on kuitenkin ihan rutiinihommaa.
    Jotain tuollaista varmaankin tullut lisänä.. Raision autokeskuksesta kun tuota hommaa kyselin, niin ilmoittivat vaihtoajaksi 0.8h ja työn hinta rapsakat 99€/h. Orggislaakerin/navan olis saanut 250€, joten alle 350€ olis siellä suoritettuna tullut hommalle hintaa... Itellä selvis sillä 110€ ja kaverille parikymppiä vaivanpalkkaa...
    Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
    Ex. E91 330d -07

    Comment

    • Casull
      Bimmer Fanatic
      • May 2010
      • 207
      • Nivala

      Originally posted by pav View Post
      Sulla on omassasi vissiin Bi-Xenon valot, joissa linssi nousee xenonin edestä kun laittaa pitkät päälle. Isälläsi on pelkät Xenon valot, jotka ovat vain lähivalot. H7:t sinulla sisemmissä on vain väläytystä varten.
      ?
      Nyt oon vahvasti erimieltä.
      Autoni on tosin -05 mutta siinä on kaksoisksenonit kurvitoiminnolla ja pitkien kanssa palaa kaikki neljä lamppua kerralla.

      Valoja viiksestä väläyttäessä vain sisemmät H7:t välähtää, kaksoisksenonien pysyessä edelleen lähivaloasennossa.


      Eikö kellään ole edelleenkään ollu ongelmia automaatin toimimattoman kepin kanssa?
      Ledit pimeänä, manuaali ja sporttiasento ei toimi.
      Last edited by Casull; 17-07-2011, 22:57. Reason: Lisäys
      Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
      Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

      Comment

      • Routa
        BTCF Member
        • May 2005
        • 607
        • Halsua-Kokkola

        Originally posted by Casull View Post
        Nyt oon vahvasti erimieltä.
        Autoni on tosin -05 mutta siinä on kaksoisksenonit kurvitoiminnolla ja pitkien kanssa palaa kaikki neljä lamppua kerralla.

        Valoja viiksestä väläyttäessä vain sisemmät H7:t välähtää, kaksoisksenonien pysyessä edelleen lähivaloasennossa.
        No jopas, elikkä pelittääköhän minulla sitten nuo oikein. Muitten kokemuksi?

        Parkkitutkakin alkoi pelittämään paremmin kun rassasi liittimiä, tiedä vaikuttaako kuivempi sää kun ei kertaakaan ole piipannut ylimääräistä.

        Ja sitten se mystinen vika mikä on vaivanut tätä yksilöä. Elikkä lähes joka kerta kun oven aukaisee lukituksesta, joko napilla taikka lukosta vääntämällä, niin vänkärin peili hakee aina uuden paikan. On kokeiltu kahdella eri avaimella ja samaa se tekee. Alkuvaiheessa se teki vielä semmoista että ilmastoinnin paneelissa meni kaikki säädöt ihan miten sattuu ja kuskin peili meni uusiin säätöihin. Voisiko vaikuttaa jos peili on joskus vaihdettu kolarin seurauksena, vaatiiko ne ohjelmointia? Meillä on nyt kahdessa autossa ollut samaa vikaa ja kukaan ei osaa sanoa missä vikaa, kolmessa eri merkkiliikkeessä olen käynnyt kyselemässä ja jokainen ehdottaa eri vikaa. Luulisi että kohtalontovereita on kun meilläkin on kahdessa autossa ollut samaa, kumpikin siis vm -07 touring. Jos tuosta nyt jotain selvää sai.
        NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"

        EX: F20 M-Sport
        Mondeo
        E91 320D -07 AjTech power
        E34 M5 Tipu
        Muutama japsirottelo

        Comment

        • pav
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 178
          • Varkaus

          Originally posted by Casull View Post
          Nyt oon vahvasti erimieltä.
          Autoni on tosin -05 mutta siinä on kaksoisksenonit kurvitoiminnolla ja pitkien kanssa palaa kaikki neljä lamppua kerralla.

          Valoja viiksestä väläyttäessä vain sisemmät H7:t välähtää, kaksoisksenonien pysyessä edelleen lähivaloasennossa.


          Eikö kellään ole edelleenkään ollu ongelmia automaatin toimimattoman kepin kanssa?
          Ledit pimeänä, manuaali ja sporttiasento ei toimi.
          Taitaa tuo vuosiluku vaikuttaa tuohon, eli sulla ei ole ns. Bi-Xenon valot?
          Bi-Xenon valossa on linssi joka ohjautuu tuon keilan edestä pitkillä, jolloin keila muuttuu. Tavan Xenoneissa tuo projektori vähän nousee ylemmäksi ja samalla syttyy H7:t tuosta sisemmistä valoista. Näin olen ainakin ymmärtänyt itse. Olisikohan tuo vuosiluku ollut 2006 jolloin tuo muutos tuli?

          Comment

          • J-Boy
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2011
            • 405
            • Länsi-rannikko

            Originally posted by Routa View Post
            No jopas, elikkä pelittääköhän minulla sitten nuo oikein. Muitten kokemuksi?

            Parkkitutkakin alkoi pelittämään paremmin kun rassasi liittimiä, tiedä vaikuttaako kuivempi sää kun ei kertaakaan ole piipannut ylimääräistä.

            Ja sitten se mystinen vika mikä on vaivanut tätä yksilöä. Elikkä lähes joka kerta kun oven aukaisee lukituksesta, joko napilla taikka lukosta vääntämällä, niin vänkärin peili hakee aina uuden paikan. On kokeiltu kahdella eri avaimella ja samaa se tekee. Alkuvaiheessa se teki vielä semmoista että ilmastoinnin paneelissa meni kaikki säädöt ihan miten sattuu ja kuskin peili meni uusiin säätöihin. Voisiko vaikuttaa jos peili on joskus vaihdettu kolarin seurauksena, vaatiiko ne ohjelmointia? Meillä on nyt kahdessa autossa ollut samaa vikaa ja kukaan ei osaa sanoa missä vikaa, kolmessa eri merkkiliikkeessä olen käynnyt kyselemässä ja jokainen ehdottaa eri vikaa. Luulisi että kohtalontovereita on kun meilläkin on kahdessa autossa ollut samaa, kumpikin siis vm -07 touring. Jos tuosta nyt jotain selvää sai.
            Katopa autosta onko käytössä sellainen asetus, että kun avaa ovet tietyllä avaimella, niin viime kerran asetukset (ilmastointi, peilit, radiokanavat) menee samaan kuin viimeksi lähtiessä. Ainakin iDrivellisessä pystyy ihan sieltä settingeistä säätämään. Tosin tää on vaan se helpoin ensiksi vastaus, että aika kujalla ovat merkkiliikkeessä, jos tää on syynä. Eli auto siis tunnistaa avaimen, mitä sille tarjoaa ja säädöt sen avaimen mukaan.
            F31 320xDA
            M-B Sprinter 319

            Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

            Comment

            • E39-530A
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 941
              • Espoo

              Originally posted by Casull View Post
              Nyt oon vahvasti erimieltä.
              Autoni on tosin -05 mutta siinä on kaksoisksenonit kurvitoiminnolla ja pitkien kanssa palaa kaikki neljä lamppua kerralla.

              Valoja viiksestä väläyttäessä vain sisemmät H7:t välähtää, kaksoisksenonien pysyessä edelleen lähivaloasennossa.


              Eikö kellään ole edelleenkään ollu ongelmia automaatin toimimattoman kepin kanssa?
              Ledit pimeänä, manuaali ja sporttiasento ei toimi.
              Eipä ole ainakaan itsellä enkä ole kuullut. Oletko aukaissut vielä mitään, siis keskikonsolia? Jos mikään muu ei autossa ole rikki - siis hajonnut samaan aikaan tai selkeästi liity tuohon - niin kuulostaa ihan joltain vanhan liiton vialta. Kytkin rikki, joku johtonipun liitin irti/rikki/huonolla kontaktilla.

              Tähän tämä ei varsinaisesti liity, mutta oma katiska (E90) rupesi rykimään ja pätkimään pahasti ajossa, auto tärskyytti ja mittarit hakkasivat nollatappiin. Rupesi sitten sammumaan paikallaan, lopuksi vauhdissakin ja bensaa alkoi mennä sellaiset 20l/100km. Oli merkkihuollossa "iltaprojektina" eivätkä siellä olleet törmänneen vastaavaan keikkaan ainakaan E90:n tapauksessa. Noh, puolien maadoituspiuhan mutteri oli auki .
              E92 335iA -08

              ---
              ex E34 540iA -93
              ex E90 325iA -05
              ex E39 530iA -00
              ex Toyota Avensis
              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

              Comment

              • 535SD
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1068
                • Lahti

                Mistäköhän johtuu et yhtäkkiä avain alkoi toimimaan niin että kun painaa kerran avausnappia niin aukeaa vain kuskin ovi ja toisella kertaa loput. mistä noita voi säädellä kun ei ole sitä iiii-triveäkään ja auto on alkupään 320d
                Olleita ja menneitä
                1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                Comment

                • Routa
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 607
                  • Halsua-Kokkola

                  Originally posted by J-Boy View Post
                  Katopa autosta onko käytössä sellainen asetus, että kun avaa ovet tietyllä avaimella, niin viime kerran asetukset (ilmastointi, peilit, radiokanavat) menee samaan kuin viimeksi lähtiessä. Ainakin iDrivellisessä pystyy ihan sieltä settingeistä säätämään. Tosin tää on vaan se helpoin ensiksi vastaus, että aika kujalla ovat merkkiliikkeessä, jos tää on syynä. Eli auto siis tunnistaa avaimen, mitä sille tarjoaa ja säädöt sen avaimen mukaan.
                  Ei tosiaan ole tuota iDriveä, mistähän niitä säätöjä sitten pystyy muuttamaan? Radion säädöt pysyy kohdillaan ihan hyvin, elikkä bassot sun muut systeemit, ne olen tarkistanut moneen kertaa. Tässä hetki sitten taas kokeilin tuota hommaa kun lähdin ajamaan niin vänkärin peili taas otti uutta asentoa, mutta muuten kaikki säädöt on kohdillaan. Kuskin peili pysyy aina paikallaan ja pari päivää on pelannu tuo ilmastointikin hyvin, eli ei ole säätynyt itsekseen mihinkään. Jos sitä huomenna koittasi taas ropeltaa.
                  NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"

                  EX: F20 M-Sport
                  Mondeo
                  E91 320D -07 AjTech power
                  E34 M5 Tipu
                  Muutama japsirottelo

                  Comment

                  • kooma
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1022
                    • Pikis

                    Originally posted by Routa View Post
                    Ei tosiaan ole tuota iDriveä, mistähän niitä säätöjä sitten pystyy muuttamaan? Radion säädöt pysyy kohdillaan ihan hyvin, elikkä bassot sun muut systeemit, ne olen tarkistanut moneen kertaa. Tässä hetki sitten taas kokeilin tuota hommaa kun lähdin ajamaan niin vänkärin peili taas otti uutta asentoa, mutta muuten kaikki säädöt on kohdillaan. Kuskin peili pysyy aina paikallaan ja pari päivää on pelannu tuo ilmastointikin hyvin, eli ei ole säätynyt itsekseen mihinkään. Jos sitä huomenna koittasi taas ropeltaa.
                    Mielenkiinnosta googlasin kyseistä ongelmaa, jollain jenkillä kun oli samanmoista niin liittyi siihen että kun laittaa pakin päälle niin peili muuttaa asentoa ja sitten jos siinä peilin moottorissa on häikkää se ei osaa tuoda sitä oikeaan paikkaan takaisin. Eli onkohan sulla ollut pakki päällä ja jos on niin testaa että jätät sen valitsimen että kumpaa peiliä säädetään hanttarin puolelle koska silloin tuo pakkisäätö pitäisi olla pois toiminnasta.
                    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                    Comment

                    • Routa
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 607
                      • Halsua-Kokkola

                      Originally posted by kooma View Post
                      Mielenkiinnosta googlasin kyseistä ongelmaa, jollain jenkillä kun oli samanmoista niin liittyi siihen että kun laittaa pakin päälle niin peili muuttaa asentoa ja sitten jos siinä peilin moottorissa on häikkää se ei osaa tuoda sitä oikeaan paikkaan takaisin. Eli onkohan sulla ollut pakki päällä ja jos on niin testaa että jätät sen valitsimen että kumpaa peiliä säädetään hanttarin puolelle koska silloin tuo pakkisäätö pitäisi olla pois toiminnasta.

                      Olen kokeillut jo tuota hommaa ja samaa tekee. Kun tosiaan löytyy tuo ominaisuus että pakittaessa kääntyy ala-asentoon. Mutta kokeilempa vielä jos se siittä asettuisi kun laittaa valitsinnapin sille vänkärin puolelle.
                      NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"

                      EX: F20 M-Sport
                      Mondeo
                      E91 320D -07 AjTech power
                      E34 M5 Tipu
                      Muutama japsirottelo

                      Comment

                      • oscar
                        Newbiemmer
                        • Feb 2008
                        • 18
                        • Helsinki

                        Hpfp

                        Löytyykö kokemuksia auton takuuajan umpeutumisen jälkeen hajonneista korkeapainebensapumpuista? Ko. pumpullehan ilmeisesti tehtiin takaisinkutsu (http://www.autoliitto.fi/@Bin/429703...0_30122010.pdf), mutta oletteko saaneet uutta pumppua tilalle ilman suurempia vääntöjä BMW:n piikkiin vaikka pumppu olisi jo kertaalleen vaihdettu? USA:ssahan BMW on kernaasti myöntänyt kyseiselle osalle 10 vuoden / 120k mailin takuun, mutta sama ei päde Eurooppaan.

                        Nyt mitä todennäköisimmin kolmas pumppu tulossa enkä ajatellut maksaa siitä pennin hyrrää.
                        Last edited by oscar; 24-07-2011, 09:42.
                        135i

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          onkohan E92 ja E93 takalipat yhteensopivia?
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • oscar
                            Newbiemmer
                            • Feb 2008
                            • 18
                            • Helsinki

                            Originally posted by oscar View Post
                            Löytyykö kokemuksia auton takuuajan umpeutumisen jälkeen hajonneista korkeapainebensapumpuista? Ko. pumpullehan ilmeisesti tehtiin takaisinkutsu (http://www.autoliitto.fi/@Bin/429703...0_30122010.pdf), mutta oletteko saaneet uutta pumppua tilalle ilman suurempia vääntöjä BMW:n piikkiin vaikka pumppu olisi jo kertaalleen vaihdettu? USA:ssahan BMW on kernaasti myöntänyt kyseiselle osalle 10 vuoden / 120k mailin takuun, mutta sama ei päde Eurooppaan.

                            Nyt mitä todennäköisimmin kolmas pumppu tulossa enkä ajatellut maksaa siitä pennin hyrrää.

                            Pumpun vaihto meni valmistajan piikkiin ilman mutinoita. Samalla autosta tarkastettiin ruiskusuuttimet ja vialliset vaihdettiin BMW:n kustannuksella. Maksettavaksi jäi vikadiagnoosi sekä imusarjan tiiviste.
                            135i

                            Comment

                            • S.P.R
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1009
                              • Oulu area

                              Originally posted by oscar View Post
                              Pumpun vaihto meni valmistajan piikkiin ilman mutinoita. Samalla autosta tarkastettiin ruiskusuuttimet ja vialliset vaihdettiin BMW:n kustannuksella. Maksettavaksi jäi vikadiagnoosi sekä imusarjan tiiviste.
                              Erittäin hyvää informaatiota! Onko autoon vaihdettu jo tosiaan useampi pumppu? Ihme homma jos eivät osaa tehdä kestävää mallia..

                              Comment

                              • anssivuo
                                Newbiemmer
                                • Jun 2010
                                • 6
                                • Suomi

                                E90 325i Kiihdytyksessä nykäisy/viive 3200RPM kohdalla

                                Terve,
                                Perjantaina tuli ostettua -05 325 ja erityisesti 2-vaihteella kiihdyttäessä huomaa pienen viiveen/nykäisysyn noin 3100-3300 Rpm kohdalla. Kenelläkään tietoa mistä voisi johtua?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎