E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • k3kvuori
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 116
    • Valkeakoski

    onkos ihmiset vaihtanu hehkuja ? maksaa joku n.15€ kappale ja varmaan kaikki kannattaa kerralla vaihtaa ? ja minkä hintasta vaihto on ?

    sitten termostaateista, montako niitä on 2 vai 3 ja onko kaikki samanlaisia vai ?

    talvee varten ajattelin päivittää nuo vaikka hehkuissa ei ongelmia ole ilmennyt niin varmuuden vuoksi
    BMW 330e f30
    Tesla MYP
    Ford Sierra Cosworth 4x4
    Tunturi Pappa -78

    Comment

    • wibzu
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 149
      • Muurame

      Originally posted by k3kvuori View Post
      onkos ihmiset vaihtanu hehkuja ? maksaa joku n.15€ kappale ja varmaan kaikki kannattaa kerralla vaihtaa ? ja minkä hintasta vaihto on ?

      sitten termostaateista, montako niitä on 2 vai 3 ja onko kaikki samanlaisia vai ?

      talvee varten ajattelin päivittää nuo vaikka hehkuissa ei ongelmia ole ilmennyt niin varmuuden vuoksi
      Vaihdatin viime talvena kaikki hehku kun lähti hieman nihkeästi käyntiin. Mitään vikakoodeja ei antanut vaikka kaksi oli pimeänä. Hinta töineen 170e. Samalla vaivalla kannattaaa vaihtaa kaikki. Termostaatteja on 2, EGR(vajaa 40€) ja "normaali"(vajaa 60€).
      E91 320dA -06

      Comment

      • Kema
        Bimmer Rookie
        • Apr 2011
        • 71
        • Oulu

        Originally posted by Gissa View Post
        Minulla sama ongelma, onko ongelmaan löytynyt muuta lääkettä kuin vaihtaa puhelin, ideoita?
        Ei ole. Odotellaan vielä Nokia Anna päivitystä ja jos ei senkään jälkeen toimi niin vaihdetaan puhelinta.

        Comment

        • k3kvuori
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 116
          • Valkeakoski

          Originally posted by wibzu View Post
          Vaihdatin viime talvena kaikki hehku kun lähti hieman nihkeästi käyntiin. Mitään vikakoodeja ei antanut vaikka kaksi oli pimeänä. Hinta töineen 170e. Samalla vaivalla kannattaaa vaihtaa kaikki. Termostaatteja on 2, EGR(vajaa 40€) ja "normaali"(vajaa 60€).
          eli tolla hintaa vaihtaa sitten molemmat termostaatitkin samalla kun hehkut.
          BMW 330e f30
          Tesla MYP
          Ford Sierra Cosworth 4x4
          Tunturi Pappa -78

          Comment

          • wibzu
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 149
            • Muurame

            Poks ja kulutus pieneni

            Ajelin perjantaina noin 60km matkan ja noin 30km kohdalla kuului auton pohjasta kiven osumisen kaltainen kopsahdus. Ei siis mitenkään kova tai paha ääni. Vauhtia oli reilu 100kmh ja asfaltitie, tiellä en huomannut yhtään kiviä. Kopsahduksen seurauksena/jälkeen kulutus putosi varovastikin arvioiden noin 1.0-1.5l/100km. Ensimmäiset 30km tuntui siltä, että auto tärisi aavistuksen, mutta en sitä sen enempää alkanut ihmettelemään. Tärinä loppui myös kopsahduksen jälkeen.

            Pidempiaikainen kulutus on ollut noin 7 litran tuntumissa ja nyt heiluu jossain 5-6 välillä. Ei sillä, että tuo kulutuksen putoaminen haittaisi, mutta olisihan tuo mielenkiintoista tietää mistä johtuu? :think Veto on autossa tallella eli sen puolesta ei ongelmia. Kyseessä siis E91 320dA -06
            E91 320dA -06

            Comment

            • anntti
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 237
              • Seinäjoki

              Ois tarkotus madaltaa oma e90 ns. hillitysti eli ihan jousisetti vakio iskareille. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta madalluksesta ja miltä se näyttää ? Lähinnä Eibachin settiä olen ajatellut. Toinen vaihtoehto on H&R, mutta ilmeisesti eibach on hieman mukavampi tavallisessa ajossa, mitä nyt tulee suurimmaksi osaksi.
              ex. E90 320d 'M-sport LCI'

              Comment

              • Casull
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 207
                • Nivala

                Originally posted by Kema View Post
                Olisi tuossa pöydällä nuo vanhat polttimorungot ja mietin että modaanko sisälle ledit vai vaihdanko vain polttimot uusiin tavallisiin. Oli hieman kiire tuon vaihdon kanssa niin menin merkkitiskin kautta.

                Onko noissa ledeissä tehovastukset joilla simuloidaan sitä 10W polttimoa? Ilmeisesti tuo 6W ledi ei riitä poistamaan varoitusta yksinään?

                Harvinaisen ikävä tuo polttimon vaihto niin ei viitsisi kokeilla lediväkerrystä ihan joka päivä

                Saako muuten sumariakaan vaihdettua ilman sisälokasuojan pois ottamista? Tosin en niitä edes käytä, joten tuskin palaakaan.
                Käsittääkseni ledivirityksissä on tehovastukset narraamassa autoa luulemaan sitä normaaliksi polttimoksi.
                Siksi ne varmaan kuumeneekin ja sulavat muodottomaksi möykyksi.
                Pystyy nuo enkelinsilmät vaihtamaan yläkauttakin kun tarpeeksi monesti harjoittelee, mulla menee enää nykyään noin 10 min/puoli vaikka pimeässä...

                Sumarin polttimo on yllättävän helppo vaihtaa yläkauttakin, siis jos käsi on niin ohut että mahtuu polttimolle asti. (tämä ei ole painonnonostajien laji )
                Liitin irti johdon suuntaisesti vetämällä (saattoi siinä olla joku klipsukin mitä piti samalla puristaa) ja poltin lähtee pyöräyttämällä 1/4 kierrosta aukipäin.

                Joku kyseli N8:n ja bemarin bluetoothyhteydestä.
                Vaikka tuo puhelin onkin toimivan kapistuksen irvikuva niin mulla jostain syystä tämä viimeisin (3.) yksilö on toiminut bemarin kanssa ihmeen hyvin yhteen, siis pelkät puhelut.
                Numeroiden lataaminen SIM:ltä on ihan turha haave.

                Tosin tuokin vaati 4 erillistä parituskertaa ennenkuin alkoi toimia kunnolla ja pätkimättä.

                Kiitokset JNIJNI:lle ledilinkistä.
                Pitää kokeilla vielä joskus noitakin.
                (loppusummaksi tosin tulis viimein toimivista ledeistä 450€! )
                Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
                Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

                Comment

                • Tonim81
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2008
                  • 64
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by monniii View Post
                  Ois tarkotus madaltaa oma e90 ns. hillitysti eli ihan jousisetti vakio iskareille. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta madalluksesta ja miltä se näyttää ? Lähinnä Eibachin settiä olen ajatellut. Toinen vaihtoehto on H&R, mutta ilmeisesti eibach on hieman mukavampi tavallisessa ajossa, mitä nyt tulee suurimmaksi osaksi.
                  Täältä ääni Eibachin pro-kitille. Omassa e91:ssä toimii orkkis iskareilla oikein mukavasti. Mukavan jämäkkä ajaa ja orkkis jousia vaivannut pintakovuus hävisi kokonaan. Ja ainakin omaan silmään hyvän näkönen, ehkä edestä vois olla pikkasen matalampikin, mutta madaltavilla jousilautasilla tuokin hoituisi.

                  Comment

                  • anntti
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 237
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Tonim81 View Post
                    Täältä ääni Eibachin pro-kitille. Omassa e91:ssä toimii orkkis iskareilla oikein mukavasti. Mukavan jämäkkä ajaa ja orkkis jousia vaivannut pintakovuus hävisi kokonaan. Ja ainakin omaan silmään hyvän näkönen, ehkä edestä vois olla pikkasen matalampikin, mutta madaltavilla jousilautasilla tuokin hoituisi.
                    Joo kyllä se muutaman kuvan perusteella matalampikin voisi olla, mutta varmasti riittävä ns. perus siisti madallus ettei ihan traktorilta näytä. Hyvä tietää että alusta toimii sulla samoilla "asetuksilla". Taidanpa laittaa jouset tilaukseen heti huomenna.
                    ex. E90 320d 'M-sport LCI'

                    Comment

                    • bmw77
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 132
                      • P-pohojanmaa

                      Minkähänlainen operaatio on kuivaimen vaihto ilmastointisysteemiin? Putki/letkurikon vuoksi ilmastoinnista on nesteet karannut, ja kuivainkin pitäisi ilmeisesti samalla vaihtaa. Korjaamollahan tuo homma toki tehdään, mutta kiinnostaa silti, että mitä siitä pitää purkaa jotta kuvaimen saa vaihdettua. Putken/letkun vaihto ei varmaan kummoinen homma ole, se on aika hyvin näkösällä. Mutta vaihtakoot senkin korjaamolla samalla...
                      ???
                      EX: 530D F10 LCI -15
                      EX: 530D E61 LCI -08
                      EX: 320D E91 -07

                      Comment

                      • JH.
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 794
                        • PKS

                        Mikäs on porukoilla ollut 325i:n öljynkulutus?

                        Vähän taustaa:

                        Ostin omani pari kk sitten Laakkoselta. Kun auto oli minulla koeajolla, niin se alkoi herjata öljyn tasosta. Auto tarkistettiin ja he totesivat öljyn tasoanturin olleen rikki. Suhtauduin tähän hieman skeptisesti, mutta koska sain väännettyä kauppakirjaan pari lisäehtoa öljyasian suhteen teimme kaupat.

                        Ostohetkellä autolla oli ajettu 155tkm ja nyt 158 tkm. Muutama viikko sitten öljytaso oli laskenut tasolta "MAX" tasolle "OK". Nyt tänään parkkeeratessa ruutuun vilahti sitten "Lisää litra öljyä" -ilmoitus. Laakkonen ottaa perusvänkäyksen jälkeen auton parin viikon päästä tutkintaan, mutta jaksoi muistuttaa, että normaali öljynkulutus on 0,7l/1000km....
                        MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                        Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                        BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                        Käyttis i4 eDrive40
                        Kesällä E36 M3
                        Radalla E36 325i track day tool

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7566
                          • Kotona

                          Originally posted by JH. View Post
                          Laakkonen ottaa perusvänkäyksen jälkeen auton parin viikon päästä tutkintaan, mutta jaksoi muistuttaa, että normaali öljynkulutus on 0,7l/1000km....
                          No mulla on mennyt ehkä nippanappa 0.7l/10 000km, mutta yksilöitähän nämä bemut ovat...
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                          Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
                          -

                          Comment

                          • kemo81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2010
                            • 1248
                            • ylöjärvi

                            Originally posted by JH. View Post
                            Mikäs on porukoilla ollut 325i:n öljynkulutus?

                            Vähän taustaa:

                            Ostin omani pari kk sitten Laakkoselta. Kun auto oli minulla koeajolla, niin se alkoi herjata öljyn tasosta. Auto tarkistettiin ja he totesivat öljyn tasoanturin olleen rikki. Suhtauduin tähän hieman skeptisesti, mutta koska sain väännettyä kauppakirjaan pari lisäehtoa öljyasian suhteen teimme kaupat.

                            Ostohetkellä autolla oli ajettu 155tkm ja nyt 158 tkm. Muutama viikko sitten öljytaso oli laskenut tasolta "MAX" tasolle "OK". Nyt tänään parkkeeratessa ruutuun vilahti sitten "Lisää litra öljyä" -ilmoitus. Laakkonen ottaa perusvänkäyksen jälkeen auton parin viikon päästä tutkintaan, mutta jaksoi muistuttaa, että normaali öljynkulutus on 0,7l/1000km....
                            Hyvä että hoksasit tehdä ko diilin.Minullekin sanottu että se 0,7dl/1000km raja arvo minkä bmw finland on antanut.Siihen asti täysin normaalia.VAG:llahan tuo on 1l/1000km.Omani on haukannut tasasesti n.2,5dl/1000km.Kukaan ei puutu asiaan kun ollaan normaalin rajoissa ja erikseen ei mitään diilejä myyjä liikkeiden kans olla sovittu.Taso anturikin tuli vaihdettua kättelyssä.Se meni myyjä liikkeen piikkiin onnex.
                            Onkos omassasi viellä longlifet?Minulla on ja huvittais vaihtaa pois niistä.Kyselinkin marmorilta että saisiko myös ajotitokoneen ohjelmoitua näyttämään öljynvaihto välin pienempänä.Väittivät että bmw finland oli poistanut ohjelmasta sen mahdollisuuden.Melkoista,mutta näillä mennnään.
                            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                            Ex.
                            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                            e91 325i 2005 ArktisMetal
                            e46 320ci 2001 TobassBlue
                            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                            S1000rr 2010 Thunder grey

                            Comment

                            • JH.
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 794
                              • PKS

                              Originally posted by kemo81 View Post
                              Onkos omassasi viellä longlifet?Minulla on ja huvittais vaihtaa pois niistä.Kyselinkin marmorilta että saisiko myös ajotietokoneen ohjelmoitua näyttämään öljynvaihto välin pienempänä.Väittivät että bmw finland oli poistanut ohjelmasta sen mahdollisuuden.Melkoista,mutta näillä mennnään.
                              Joo, ihan orggisöljyillä mennään ja aion kyllä mennä bemarin suosituksilla jatkossakin. Öljynkulutustahan saa aina kyllä vähennettyä viskositettiia jäykentämällä, mutta sillä voi olla muita negatiivisiä vaikutuksia. Käyttöautossa on mielestäni järkevintä käyttää sitä mitä valmistaja on autoon speksannut.

                              Täytyy Jussin jälkeen alkaa kaivaa vanhoja omistajia kiinni Aken kautta ja kysellä onko öljyä kulunut ja/tai onko autoa joskus pajoitettu em. asioissa.
                              MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                              Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                              BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                              Käyttis i4 eDrive40
                              Kesällä E36 M3
                              Radalla E36 325i track day tool

                              Comment

                              • Eki79
                                Newbiemmer
                                • Dec 2009
                                • 15
                                • finland

                                Laatu auto. kolmas kerta vuoden sisään ku moottorivikavalo loistaa.

                                Luin paikallisessa jotain diagnoosia kolme vikakoodia löyty. Suomeksi prkl tuli lappu joten lähdetääs pähkäileen et mikä nyt on rikki

                                2AF9 = "Typpimonoksiditunnistin signaali liian laiha syötönkatkaisun jälkeen"
                                30EA = "NOx-varaajakatalysaattori rikkioksidipitoisuudet ylittää sallitun alueen"
                                30E6 = Typpimonoksiditunnistin riittämätön dynamiikka 3"

                                Onkos jollain heittää vinkkiä mikä on nyt rikki vai ajanko suoraan paalaamoon.
                                Auto 320i LCI eli 170hp versio.

                                Jotenkin viittais vika siihen kun auton moottori menee laihaseostilaan jolloin NOxia pitäis polttaa varaajakatissa , mut sitä muodostuu liikaa?

                                Comment

                                Working...
                                X