Tälläinen pieni pähkinä ja kysymys työkaverin puolesta..
Onko olemassa jotain hyvää suomen/englannin kielistä käyttöohjetta/manuaalia autolle? Varsinkin auton soitin tuottaa kaverilla ongelmia, kun ei ole mitään ohjeita jne..
Kyllä löytyy.Lci malliin ostin marmorilta ohjekirjan hintaan n70€.Niitä oli tuohonkin olemassa kolmea erilaista riippuen varusteista.Stereoihin taitaa olla ohjekirja erikseen ja oletan että se halvempi.
Löytyiskö mistään vesipumpun vaihto-ohjetta M47N2-pannuun?? Tai osaisiko joku kertoa täällä pääpiirteiset ohjeet??
Ajotietokone ilmoitti yhtäkkiä nesteen vajauksesta ja yritin katsoa lampulla moottori käynnissä mahd. vuotoa mutta ei näkynyt... Mutta kun koneen sammutti, hihnapyörän takaa jostain alkoi hiljalleen nestenoro valua... eli vesipumppu varmaankin...?? :think Ml 233tkm.
Onkohan tossa punaiset vai vihreät nesteet sisällä?? kun valuva neste näytti punertavalta paskaista pohjamuovia vasten... Lisäsin eilen kyllä vihreää nestettä puolisen litraa...
Noh, tuli tänään sitten vaihdettua vesipumppu tohon tourinkiin... Loppujen lopuksi aika simppeli juttu kun malttoi sopivasti purkaa tavaraa pois edestä !!
En valitettavasti tehnyt operaatiosta mitään kuvallisia ohjeita mutta vinkkejä saa pyytämällä...
PS. 233tkm kesti tuossa autossa vesipumppu eli noilla kilsoilla kannattaa alkaa varautua !!
No joo voin laittaa sitten "jälkeen kuvat" kun löytyyhän noita työvaiheita vaikka kuinka paljon netistä Tökötit hain yhdeltä kundilta täältä Helsingistä http://www.samiteippi.fi/ 21e/kannu.
Noh, tuli tänään sitten vaihdettua vesipumppu tohon tourinkiin... Loppujen lopuksi aika simppeli juttu kun malttoi sopivasti purkaa tavaraa pois edestä !!
En valitettavasti tehnyt operaatiosta mitään kuvallisia ohjeita mutta vinkkejä saa pyytämällä...
PS. 233tkm kesti tuossa autossa vesipumppu eli noilla kilsoilla kannattaa alkaa varautua !!
Minkähän hintainen tuo itse pumppu on ja millaiseen tuntimäärään saa varautua vaihdossa. Olikos muita oireita kuin nestevajaus? Itsellä kun km määrä alkaa lähestyä tuota rajapyykkiä.
Minkähän hintainen tuo itse pumppu on ja millaiseen tuntimäärään saa varautua vaihdossa. Olikos muita oireita kuin nestevajaus? Itsellä kun km määrä alkaa lähestyä tuota rajapyykkiä.
KL-varaosista tilattuna pumppu maksoi jotain 80 euron kantturoilla...
Vaihtoaika oli noin 3 tuntia, suurin osa ajasta meni suunnitellessa mitä tarttee purkaa edestä pois... Paikallisen korjaamon ohjeaika oli kyseiseen operaatioon 2h10min. eli ei mikään ihan mahdoton...
Itsellä ei tullut muuta oiretta kun yhtäkkiä alkanut nesteen häviäminen mikä myös näkyikin vuotona hihnapyörän takaa pohjapanssarille... Noin puolen millin klappi (välys) oli vanhan pumpun akselissa.
Olen hankkimassa käytettyä bmw 320d e90. Aikaisempaa kokemusta tästä merkistä ei ole. Millaisia mielipiteitä ja kokemuksia autosta? Onko jotain erityistä mitä tulisi ottaa huomioon käytettyä ostaessa? Millaisia tyyppivikoja? Entäs millaisia mahtavat olla +200tkm ajetut?
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta kun autoni on jonkinlaisella automaattisäädöllä varustettu (valot vinks-vonks käynnistettäessä ylösalas) niin saan laittaa jälkiasennusksenonit eikä niistä tule katsastuksessa sanomista...?
Entäpä kikkailun määrä, esim. ksenonikaupasta can-mallinen sarja ja ei tarvitse koodailua jne harrastaa vaan enempikin plug-and-pray moodilla mennään...?
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta kun autoni on jonkinlaisella automaattisäädöllä varustettu (valot vinks-vonks käynnistettäessä ylösalas) niin saan laittaa jälkiasennusksenonit eikä niistä tule katsastuksessa sanomista...?
Entäpä kikkailun määrä, esim. ksenonikaupasta can-mallinen sarja ja ei tarvitse koodailua jne harrastaa vaan enempikin plug-and-pray moodilla mennään...?
Ei mene katsastuksesta läpi, mikäli ei löydy xenon hyväksyttyjä umpioita, lampunpesimiä ja automaattista tasonsäätöä (etu- ja taka-akselille omat anturinsa).
Ei mene katsastuksesta läpi, mikäli ei löydy xenon hyväksyttyjä umpioita, lampunpesimiä ja automaattista tasonsäätöä (etu- ja taka-akselille omat anturinsa).
Näinpä. e9x joissa on vakkarit ja xenonit maksavat yleensä sen muutaman tonnin enemmän kuin karvalakit mutta eipähän tarvitse jälkeenpäin alkaa näitä isolla rahalla laittamaan...
Näinpä. e9x joissa on vakkarit ja xenonit maksavat yleensä sen muutaman tonnin enemmän kuin karvalakit mutta eipähän tarvitse jälkeenpäin alkaa näitä isolla rahalla laittamaan...
Auto on melko karvalakki kyllä, mutta vakkari (vakionopeussäädin) sentään löytyy..
Minkälainen tuo zenon-hyväksyntä lampuissa sitten on, onko täysin poissuljettu että niistä se löytyisi...?
Mikä tuo valojen ylösalas vempautus sitten startatessa on, ellei tasonsäätö?
Ja silmänpesimet kyllä löytyy, tosin sulake poistettu talven ajaksi...
Auto on melko karvalakki kyllä, mutta vakkari (vakionopeussäädin) sentään löytyy..
Minkälainen tuo zenon-hyväksyntä lampuissa sitten on, onko täysin poissuljettu että niistä se löytyisi...?
Mikä tuo valojen ylösalas vempautus sitten startatessa on, ellei tasonsäätö?
Ja silmänpesimet kyllä löytyy, tosin sulake poistettu talven ajaksi...
Käynnistettäessä valot tekevät sekä halogen- että xenon-valoissa sen ylös-alas liikkeen. Kaiketi siksi ettei korkeudensäätömoottorit jumita? Xenon hyväksytyssä umpiossa voi lukea: DC (lähivalo), DR(kaukovalo) ja DCR(bi-xenon). Löytyykö sulla ajovalojen korkeudensäätörulla siitä valokatkaisijan vierestä?
Auto on melko karvalakki kyllä, mutta vakkari (vakionopeussäädin) sentään löytyy..
Minkälainen tuo zenon-hyväksyntä lampuissa sitten on, onko täysin poissuljettu että niistä se löytyisi...?
Mikä tuo valojen ylösalas vempautus sitten startatessa on, ellei tasonsäätö?
Ja silmänpesimet kyllä löytyy, tosin sulake poistettu talven ajaksi...
Kyllä minun mielipide asiaan on,että jollei xenoneita ole vakiona ei ole myöskään xenon hyväksyttyjä umpioita!En tiedä tuosta halogeeni umpioiden "tasonsaadöstä".Xenon valoja kun ei pysty sisältä käsin säätämään,niin kuin halogeneja pystyy rullaatamaan namiskasta eri korkeuksille.Veikkaisin että se valojen ns.automaatti säätö virtojen päälle napsusta tsekkaa että ns.manuaali säätö toimii?!
Comment