Kyllä tässä tulee väkisinkin mieleen että kelpaako tuo Castrolin 10W60 nykyään enää muuhun kun kasausöljyksi. Onko kelvannut ennenkään? Olisi hauska nähdä 100tkm ajetut laakerit joiden voitelun on hoitanut esimerkiksi vihattu ja rakastettu 5W50 "Mika Häkkiset", eli Mobil1. Itse olen ajanut niin Mobil1 kun TWS öljyillä S-moottoreissa. Enkä ota vieläkään kantaa kumpaa sinne kannattaa laittaa
E9X M3 Kokemuksia -yhdistetty topic-
Collapse
X
-
Muualla maailmalla on ajettu jo 5-6 vuotta Mobilin 10w40 ja 0w40 öljyillä. Ei tolla 10w60 öljyllä oo mitään järkee ajaa ellei pääsääntöinen käyttö oo rata-ajoa. Öljynpaineet on mitattu S65:stä ohuemmalla öljyllä ja on täysin spekseissä eli huoleti voi vetää ohueammalla kamalla ja Suomen ilmastoa ajatellen ei ollenkaan huono idea. Sinänsä toi ohuempi öljy ei kyllä niitä ahtaita laakereita pelasta. Helpottaa, mutta ei ole ratkaisu.Originally posted by Tojopa View PostMikä tälle koneelle on nykyään virallinen öljysuositus? Entä onko laakereiden vaihdon jälkeen jotkut päätyneet käyttämään suosituksesta poikkeavaa öljyä?
Virallinen suositus on BMW:n M Twinpower Turbo 10w60, joka on huhujen mukaan Shell Helix Ultra Racing 10w60 öljyä, BMW kun on siirtynyt Castrolilta Shellin talliin. BMW:n hinta pyörii jossain 25-30€/l tietämillä ja Shelliä voi hakea IKH:sta 20l tynnyreissä 200€:lla.Last edited by ChristianH; 22-02-2018, 19:25.
Comment
-
Tuosta yks laakerisetti lisää näytille. WPC laakerit (OEM laakerit pintakäsittelyllä) ARP:n pulteilla ja rundattu 160tkm sekä useampi ratapäivä. Kymmeniä koneita avattu eri kk-laakereilla virheettömänä, mutta kaikille ollut yhteistä ARP:n pultit. ARP:lta siis ei saa itseltään suoraan kuin nuita ARP 625 custom age-pultteja (joita ei suositella), mutta BE Bearingsilta ja VAC Motorsportsilta saa molemmille customina teetetyt, joita suositellaan käytettäväksi. Alkaa tää näyttö tukemaan aika hyvin sitä et pultit näyttelee suurta roolia tässä ongelmassa.
Last edited by ChristianH; 11-03-2018, 01:06.
Comment
-
-
Comment
-
Tuntuu kyllä 10w-60 aika jäykältä öljyltä tähän M3:seen. Jos muutenkin on tiukoilla toleransseilla.
Aikoinaan cossusierrassa toimi ihan ok suositellun 5w-50 rally formulan asemesta ,varsinkin kuumalla koneella. Öljynpainet kuumana ja kylmänä korkeammat.
Pakkasella ilman lohkolämmitintä hitaammin lähti 10w-60 liikkeelle ja venanpainimet saattoi raksuttaa,jos oli pidempään auto seissyt. Vanhalla väljemmällä koneella 10w-60 oli must ,mutta täysremontoidulla koneella ei niinkään. Ainakaan öljynpaineiden takia.
Jotenkin tuo 10w-60 suositus tuntuu olevan ajateltu sitä kuuminta tilannetta ajatellen ,jossa öljyn hyvä pintapaineen kestävyys merkitsee.
Millaista ajoa näillä laakerinsa kuluttaneilla on ajettu. Pitkää matka-ajoa vai lyhyttä reissua. Josko sillä olis vaikutusta.BMW 335i E90 -07
Comment
-
Tästä yksilöstä ei tartte kk-laakereita hetkeen vaihtaa..
https://m.nettiauto.com/bmw/m3/95156...unt=4&vifNav=YG26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
Siistin näköinen peli missä askeettinen varustus, kyllä toimisi tuokin. Mutta mitä helvettiä, kattoluukku hiilikuitukaton tilalla??Originally posted by BFI18 View PostTästä yksilöstä ei tartte kk-laakereita hetkeen vaihtaa..
https://m.nettiauto.com/bmw/m3/95156...unt=4&vifNav=Y
Comment
-
https://www.nettiauto.com/bmw/m3/9435462 Onko kukaan käynyt kyseistä m3 katsomassa? tai edellistä omistajaa täällä?BMW G30 530e
Ex: BMW F11 M550d Volvo S90 T8 R-Desing Volvo s60 T6 Polestar -17, BMW F13 640d M-Sport, F30 330d M-Sport, F11 535i M-Sport, MB s204, Audi A4 Avant, Volvo S40 T5, Volvo S40.
Comment
-
Sattusko kellään olemaan tietoa saako E9x:ään asennettua kuppipenkit niin että airbagit pysyvät toimintakunnossa? Sain Schmiedmanilta tarjouksen Recaro Sportstereista joissa on sivubägit, mutta vähän vielä emmin asian kanssa kun nyt ei ole varmaa tietoa sopiiko penkkien sähköliittimet bemarin liittimiin suoraan ja säilyykö bägien toiminnallisuus normaalina. En haluais alkaa muokkaamaan auton alkuperäsiä johdotuksia. Noilla penkeillä kun ei vielä ole palautusoikeutta niin ei viitsisi ihan sikaa säkissä ostaa kun aika arvokkaat penkit kuitenkin kyseessä. M3 GTS:ssä on jotkut versiot noista Sportstereista mutta niitä ei näytä saavan mistään enää.Last edited by Reeperbahn; 06-05-2018, 17:13.-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
-
Originally posted by Reeperbahn View PostSattusko kellään olemaan tietoa saako E9x:ään asennettua kuppipenkit niin että airbagit pysyvät toimintakunnossa? Sain Schmiedmanilta tarjouksen Recaro Sportstereista joissa on sivubägit, mutta vähän vielä emmin asian kanssa kun nyt ei ole varmaa tietoa sopiiko penkkien sähköliittimet bemarin liittimiin suoraan ja säilyykö bägien toiminnallisuus normaalina. En haluais alkaa muokkaamaan auton alkuperäsiä johdotuksia. Noilla penkeillä kun ei vielä ole palautusoikeutta niin ei viitsisi ihan sikaa säkissä ostaa kun aika arvokkaat penkit kuitenkin kyseessä. M3 GTS:ssä on jotkut versiot noista Sportstereista mutta niitä ei näytä saavan mistään enää.
Tutkimustyö tuotti tulosta, ja Puolasta löytyi yritys Amx Performance jolta löytyy laaja valikoima Recaron penkkejä ja verhoilevat niitä mittatilaustyönä. Tilasin Sportster CS:ät bägi-ja lämmitysvarustuksella verhoiltuna alkuperäisen upholsteryn mukaisesti bamboo beige -nahalla ja pienillä M stripe-detaljeilla. Penkit pitäisi saapua Suomeen kesäkuun loppupuolella.
Seuraava kysymys: osaako joku sanoa onko M3 GTS -mallissa erilainen jarrupääsylinteri kuin kansanmallin M3:ssa? En GTS:än pääsylinterin varaosanumeroa löydä mistään. Laitoin talvella Brembon bigbrake -kitin tohon ja vaikka jarruteho kasvoi tuntuvasti, kaipaisin jarrutuntumaan lisää terävyyttä. Ratkaisu voisi olla isompi jarrupääsylinteri, mutta onnistuuko sellaista laittaa? Mikäli GTS:ssä isompi pääsylinteri on, siitä voisi lähteä liikkeelle. Ainakin 6/4-mäntäsatulat siinä on vs. perusmallin 1-mäntäset.Last edited by Reeperbahn; 31-05-2018, 12:40.-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
-
Pistähän ihmeessä kuvia projekteista! Hienoa että joku näitäkin rakentelee hyvällä maulla.
Laitoitko isojen jarrujen kanssa teräspunosletkuja? Näillä ilmeisesti on jonkinlainen vaikutus myös jarrutuntumaan, minkä lisäksi pala vaikuttaa tuntumaan. Yritin nopeasti googlailla tuota isompaa pääsylinteriä, mutta ainakaan itse en löytänyt mitään viitteitä siitä. Instagramista löytyy useampi käyttäjä, joka näitä E9X Ämmiä ajaa Ringillä, ja lähtisin ehkä heiltä kyselemään yksityisviestillä kokemuksia tuosta jarrupolkimen tuntumasta ja mahdollisesta pääsylinterin vaihtamisesta.
Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.
Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.
Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.
Comment
-
Voisin pari kuvaa laittaa mutta mikähän ois toimiva ilmainen kuvanjakopalvelu nykyään? Dropboxin tai Google kuvapalvelun kautta kun koittaa jakaa kuvan niin ei se tässä näy.
Joo HEL:in punosletkut laitoin joka kulmaan. Palat on Hawk HPS 5.0. Ei itellekkään tarttunut oikein mitään tietoa GTS:än pääsylinteristä. Aiheet joita löysin koskivat lähinnä normi M3:en sylinterin vaihtoa perusmalleihin. Ja nämä OEM-varaosahaut eivät näytä tunnistavan koko GTS-mallia. Löysin joltain saitilta myynnissä olevan GTS:än jonka ilmoituksessa oli VIN-numero mainittu mutta silläkään ei onnistunut löytää mitään varaosia
Suurkiitos noista linkeistä, täytyypä vähän tutkia heidän ratkaisuja ja tarpeen vaatiessa ottaa yhteyttä
Linkeissä satuloista pari kuvaa, ei tosiaan onnistu upottaa postaukseen suoraan kuvaksi. Etusatulat ovat 8-mäntäiset Lamborghini Gallardossa alunperin käytetyt ja takana 4-mäntäiset Porsche Cayannen satulat. Vaihdoin samalla uudet OEM-levyt, alkuperäiset ehtivät kuitenkin jo pyöriä sen 80 tkm.
Last edited by Reeperbahn; 01-06-2018, 10:43.-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
Comment