Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Siim
    Bimmer Rookie
    • Apr 2012
    • 41
    • Helsinki

    Originally posted by Supra^ View Post
    100mg syöttö @ 4000rpm kutoskoneessa on about 169ltr/h.
    Laske kerra viellä


    Polttoaine lämpötila +15 (noin 0,82)

    4000 rpm

    100mg per stroke (about 390-400hv)
    Last edited by Siim; 21-08-2015, 09:27.
    "A turbo: exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by Siim View Post
      Laske kerra viellä


      Polttoaine lämpötila +15 (noin 0,82)

      4000 rpm

      100mg per stroke (about 390-400hv)
      laskin 0,85 massalla, mutta joo, puolet tuosta 170lph on vähän lähempänä totuutta.

      Originally posted by böntti View Post
      Vai olisko puolet tästä kun työtahti on joka toisella kierroksella?
      Laitetaan väsymyksen piikkiin
      Last edited by Supra^; 21-08-2015, 09:58.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        Originally posted by Siim View Post
        4 tahti
        Niin on. Noilla lähtöarvoilla 88 l/h.
        Last edited by böntti; 21-08-2015, 10:52.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • Siim
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 41
          • Helsinki

          Miten 88?
          "A turbo: exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Originally posted by Siim View Post
            Miten 88?
            4000rpm = 240000rph
            100mg ja 6cyl = 300mg / kierros
            300mg * 240000rph = 72000000mg/h = 72000g/h = 72kg/h
            72kg/h / 0,82 = 87,8ltr/h
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              Originally posted by Siim View Post
              Miten 88?
              Etkö osaa laskea vai onko vastaus mielestäsi joku muu?
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Hastra
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 545
                • Espoo

                No heitetääs lisää teoreettista spekulointia. Sigun 325d:stä lähti 1600bar (? vakio ruiskutuspaine?) 270hv, niin jos ruiskutuspaineen nostaa 1800 tai 2000 bar niin paljonko pitäis tulla lisäpotkua?

                Edit: Oletuksena, että tuo polttoaineen syöttö on se rajoittava tekijä.
                Audi A3 GTRON
                EX: BMW 325D Coupe -07
                EX: BMW 320ia -08

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2855
                  • Tampere

                  Paljonko on toteutunut ruiskutusmäärä huipputehon kohdalla? Sen kun tietäisi niin saisi laskettua suuttimien virtausvastuksen ja pääsisi arvailemaan tehon nousua.

                  Edit. Ei sitä tarvitse tietää, virtausvastus pysyy vakiona ja supistuu pois. Tämä on todella karkea lasku ja olettaa että esimerkiksi moottorin hyötysuhde, ruiskutusaika ja suuttimien virtauksen laatu pysyy samana. Suuttimet myös oletetaan suoriksi putkiksi mitä ne ei todellisuudessa ole. Sylinterin paine on nolla vaikka se ei sitä oikeasti ole, se on kuitenkin niin pieni luku että ei lopputulokseen käytännössä vaikuta.

                  Yksinkertaisessa virtauslaskussa voi käyttää virtapiirianalogiaa. Jännite = paine-ero p, virta = tilavuusvirta q, vastus = virtausvastus r. U=RI -> p=rq.

                  p1= 1600 mbar
                  p2= 1800 mbar
                  q1= vakio
                  q2= ?
                  r= vakio

                  p1 = r q1
                  r = p1/q1 = p2/q2
                  p1 q2 = p2 q1
                  q2 = p2/p1 q1

                  q2 = 1800/1600 q1
                  q2 = 1,125 q1 -> virtaus kasvaa paineiden suhteen verran -> jos kaikki muu pysyisi vakiona, teho kasvaisi samassa suhteessa. 270 hp * 1,125 = 303,75 hp ~ 300 hp.
                  Last edited by böntti; 23-08-2015, 12:46.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • arben
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1120
                    • suomi

                    autona 325d,auto ohjelmoitu joskus kaiketi..dpf poistettu nyt,polttoa ei ole poistettu,onko muuta haittaa kuin paha haju satunnaisesti kun poltto menee päälle. Vai meneekö auto ns vikatilaan kun vastapaineet onkin 0..

                    Comment

                    • Hastra
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 545
                      • Espoo

                      Originally posted by böntti View Post
                      Paljonko on toteutunut ruiskutusmäärä huipputehon kohdalla? Sen kun tietäisi niin saisi laskettua suuttimien virtausvastuksen ja pääsisi arvailemaan tehon nousua.

                      Edit. Ei sitä tarvitse tietää, virtausvastus pysyy vakiona ja supistuu pois. Tämä on todella karkea lasku ja olettaa että esimerkiksi moottorin hyötysuhde, ruiskutusaika ja suuttimien virtauksen laatu pysyy samana. Suuttimet myös oletetaan suoriksi putkiksi mitä ne ei todellisuudessa ole. Sylinterin paine on nolla vaikka se ei sitä oikeasti ole, se on kuitenkin niin pieni luku että ei lopputulokseen käytännössä vaikuta.

                      Yksinkertaisessa virtauslaskussa voi käyttää virtapiirianalogiaa. Jännite = paine-ero p, virta = tilavuusvirta q, vastus = virtausvastus r. U=RI -> p=rq.

                      p1= 1600 mbar
                      p2= 1800 mbar
                      q1= vakio
                      q2= ?
                      r= vakio

                      p1 = r q1
                      r = p1/q1 = p2/q2
                      p1 q2 = p2 q1
                      q2 = p2/p1 q1

                      q2 = 1800/1600 q1
                      q2 = 1,125 q1 -> virtaus kasvaa paineiden suhteen verran -> jos kaikki muu pysyisi vakiona, teho kasvaisi samassa suhteessa. 270 hp * 1,125 = 303,75 hp ~ 300 hp.
                      Hienoa, kiitoksia. Karkea arviohan tuo on, mutta riittää mulle. Nykyisessä syöttöpumpussa ei ilmeisesti tuotto riitä tuohon paineiden nostoon enkä viitsi alkaa pumppua uusimaan jossei vanha hajoo, mutta takaraivossa pikkusen kolkuttelee et "mitä jos...".
                      Audi A3 GTRON
                      EX: BMW 325D Coupe -07
                      EX: BMW 320ia -08

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2855
                        • Tampere

                        Niin, semmoisen faktan tuosta saa että yli lasketun arvon ei ainakaan teho nouse, jos ei hyötysuhde parane. 2000 bar -> 337 hp.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • makeclick
                          BTCF Member
                          • Mar 2005
                          • 268
                          • Turku

                          Originally posted by böntti View Post
                          Niin, semmoisen faktan tuosta saa että yli lasketun arvon ei ainakaan teho nouse, jos ei hyötysuhde parane. 2000 bar -> 337 hp.
                          Mutta se, että mihin laitteisiin ton 2000bar uskaltaa laittaa . Solenoideihin ei ainakaan! Piezot.... maybe?
                          Harrastepaholainen 335d:
                          Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                          Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            Originally posted by makeclick View Post
                            Mutta se, että mihin laitteisiin ton 2000bar uskaltaa laittaa . Solenoideihin ei ainakaan! Piezot.... maybe?
                            No käytäntö on tässä kohtaa tetenkin eri juttu, nyt vain laskin periaatteellisen polttoineen määrän kasvun ja siitä seuraavaan tehon nousun.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • Siim
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2012
                              • 41
                              • Helsinki

                              Originally posted by böntti View Post
                              Etkö osaa laskea vai onko vastaus mielestäsi joku muu?

                              En osa

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              4000rpm = 240000rph
                              100mg ja 6cyl = 300mg / kierros
                              300mg * 240000rph = 72000000mg/h = 72000g/h = 72kg/h
                              72kg/h / 0,82 = 87,8ltr/h


                              Mistä toi 300 per kierros tuli?
                              "A turbo: exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2855
                                • Tampere

                                Kuusi suutinta, jokaisesta tulee yhden työkierron aikana 100mg. Nelitahtikone eli sylinterinohtainen ruiskutus tapahtuu joka toisella moottorin kierroksella. Kahden moottorin kierroksen aikana kaikista suuttimista tulee yhteensä 6 x 100 mg = 600 mg. Tämä pitää jakaa kahdella että saadaan yhden kierroksen aikana toteutunut kokonaisruiskutusmäärä. 600mg / 2 = 300mg.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎