Tuo moottoriohjain ei ole noin yksioikoinen, suuttimet vaihtoon niin alkaa toimia.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
Uskaltaako edes kysyä paljonko rahaa on palanut tähän leikkiin? Siis jo tähän mennessä...:thinkOriginally posted by Ruostepalo View PostNo niin, pistetääs vähän päivitystä, vaikka autoa en ole vielä pajalta saanutkaan. Auto tosissaan ollut jo toista viikkoa pajalla, ja itse olen pyöräillyt töihin
.
Listaa, mitä on tehty tähän asti:
-Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu
-Suuttimet käyty läpi ja todettu, että toimivat, niinkuin pitääkin
-Puristustestit tehty
-ECU päivitetty
-ECU:n toiminta testattu
-Johdotukset käyty läpi
-Katit todettu toimiviksi
-NOX-sensori toiminta varmistettu
-Korkeapainepumpun toiminta varmistettu
-Lambdat tarkistettu
Comment
-
Originally posted by suppari View PostTuo moottoriohjain ei ole noin yksioikoinen, suuttimet vaihtoon niin alkaa toimia.Suuttimet on siis vaihdettu ristiin, koodattu ja jätetty paikoilleen. Silti vika palaa samoihin sylintereihin, vaikka kyseisten sylintereiden suuttimet on laitettu täysin eri paikoille, sekä koodattu paikoilleen oikeaoppisesti. En siis jaksa uskoa, että kyse on enää suuttimista millään logiikalla. Oikeastaan pois suljetut komponentit ovat nyt siis suuttimet, puolat ja tulpat satavarmuudella.Originally posted by jake2710 View PostSuuttimet edelleen...
Eilen hain auton pois, kun olivat käyneet johdotukset läpi (testanneet siis johdot), puhdistaneet liittimet, antaneet auton seistä viikonlopun yli pajalla, jonka jälkeen testasivat toiminnan maanantaiaamuna, milloin auto toimi ongelmitta, jonka jälkeen ilmoittivat minulle auton olevan kunnossa. Hain sen sitten pois, ajoin kotipihaan, ja taas tänä aamuna täysin sama vanha ongelma.
Vein auton aamulla suoraan samaan paikkaan takaisin ja selitin, että homma jatkuu, ja juttelin samalla pitkät tovit ongelmasta autoani kunnostaneen mekaanikon kanssa. Minulla on kyllä täysi luotto nyt siihen, että ongelma ei todellakaan johdu ainakaan suuttimista
Moottoriohjausyksikköäni on kokeiltu viilentää ja testata sitä kautta sen toimintaa. Seuraavaksi menee minun pyynnöstäni lambda vaihtoon bank 2:lle, mikä tuskin auttaa, mutta kokeillaan kuitenkin. Jos ja kun se ei auta, niin sitten kuulemma lähdetään miettimään jo moottoriohjausyksikön vaihtoa, joka on toki kallis paukku, mutta on vastaavanlaisia ongelmatapauksia korjanneet. Ovat aikaisemminkin vääntäneet samantyyppisten tapausten kanssa, missä nimenomaan suuttimien, korkeapainepumpun, puolien ja tulppien vaihto ei korjannut ongelmaa.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
Rahallinen menetys etenee siinä about 1500€ kohdilla tällä hetkellä, ja suunta on vain ylöspäinOriginally posted by Zeta View PostUskaltaako edes kysyä paljonko rahaa on palanut tähän leikkiin? Siis jo tähän mennessä...:think
.
Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Jäähdytysnesteen tasot eivät ole huvenneet, sekä se on normaalin väristä. Öljykin normaalin väristä, eikä öljynsyönti ole muuttunut. Pakokaasut eivät ole sinistä tai muutenkaan pistä silmään. Lämmöt myös olleet optimaaliset, eikä lämmöt ole päässeet kohoamaan lähellekkään "kriittisiä" tasoja koskaan omassa ajossa. Mitäs muita oireita tuollaisella voi olla? Luulisi, että nesteet/öljyt kuluisi, tai sekottuisivat, tai jotain? Öljyä tuskin vuotaa palotilaan, koska pakokaasu ei ole muuttunut väriltään tai mitään, sitten taas luulisi jäähdytysnesteen kuluvan edes vähän poikkeavasti, jos sitä pääsisi vuotamaan? :thinkOriginally posted by fraatti View PostEilös tälläinen toinen vastaava keissi ollut täällä ja lopulta kansi/lohko oli halki?Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
Pitänee soittaa liikkeeseen ja tiedustella, että ovatko kurkanneet/kurkkaamassa pyttyihin mahdollisesti. Puristustestit tekivät, mutta sen syvällisemmin eivät ole vissiin vielä sylintereihin perehtyneet.Originally posted by brainsurgery View PostPitäiskö niihin 5. ja 6. pyttyihin kurkistaa sisälle miltä ne näyttää?Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
Ei ala. Kun kone käy heikosti, niin heikko käynti myös jatkuu korkeammilla kierroksilla, vaikka ei ole niin helposti huomattavissa silloin. Suuttimet on tosissaan edelleen samat, mitkä on takaisinkutsuna sinne pistetty 2012, niiden järjestys on vaan muutettu ja ongelmasylinterien suuttimet vaihdettu normaalisti toimiviin eri bankin sylintereihin ristiin.Originally posted by jake2710 View PostMitkä suuttimet siellä nyt on, se ei ole vieläkään selvinnyt? Ja alkaako käymään kunnolla kun polkasee kaasua?Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Soitin äsken liikkeeseen ja kysyin, että onko kannen/tiivisteen kuntoa varmistettu. Puhelimeen vastannut henkilö sanoi, että on varmistettu ja se vika on poissuljettu, mutta sanoi vielä, että pistää mekaanikon soittamaan minulle, niin saan tarkemmat speccsit miten tämä on todettu. Uskoisin kuitenkin jo näillä puheilla, plus omilla observaatioilla, että vika tuskin on kannessa/tiivisteissä.Originally posted by Ruostepalo View PostJäähdytysnesteen tasot eivät ole huvenneet, sekä se on normaalin väristä. Öljykin normaalin väristä, eikä öljynsyönti ole muuttunut. Pakokaasut eivät ole sinistä tai muutenkaan pistä silmään. Lämmöt myös olleet optimaaliset, eikä lämmöt ole päässeet kohoamaan lähellekkään "kriittisiä" tasoja koskaan omassa ajossa. Mitäs muita oireita tuollaisella voi olla? Luulisi, että nesteet/öljyt kuluisi, tai sekottuisivat, tai jotain? Öljyä tuskin vuotaa palotilaan, koska pakokaasu ei ole muuttunut väriltään tai mitään, sitten taas luulisi jäähdytysnesteen kuluvan edes vähän poikkeavasti, jos sitä pääsisi vuotamaan? :thinkAudi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
Ymmärtääkseni seuraamalla paineita tyhjäkäynnillä, ajossa, kylmänä ja lämpimänä. Juuri tänä aamuna kyseli tästä korkeapainepumpun testailusta, ovat kuulemma tutustuneet myös näihin pumpun ongelmiin moneen otteeseen aiemmin. Epätodennäköistä kuulemma on, että vika on korkeapainepumpussa. Pitänee tästäkin kysellä yksityiskohtaiset speccsit, kun mekaanikko soittaa.Originally posted by brainsurgery View PostMiten muuten se korkeapainepumpun toiminta on varmistettu?Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
Comment