Originally posted by Aniliinis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Originally posted by Aniliinis View PostAuto 318i vm2008 N43, ajettu 133tkm (sokeus iski, enkä löytänyt ketjua N43:n käyntihäiriöistä).
Oireina tyhjäkäynti heittelehtii kylmänä. Tukossa ja nykii.
Yleiskorjaamo vaihtoi vikakoodien (30EA, 2EF5, 2AF4, 2AF2, 2AF6, 2AF9) perusteella nox-anturin ja termostaatin sekä tulpat.
Seuraavaksi Laakkonen vaihtoi kaikki suuttimet + tiivisteet ja sytytyspuolat. Sekä ajettiin uusi softa, jonka takia vaihtoon meni myös viallinen kytkentäyksikkö.
Häiriövaloja ei ole palanut missään vaiheessa. Laakkosella ei vikakoodeja löytynyt, koska ne oli yleiskorjaamolla korjauksen yhteydessä nollattu. Ja autolla ajettu tuossa välissä ainoastaan parin kilometrin siirtomatka.
Suuttimet ja puolat päädyttiin vaihtamaan oireiden sekä suutintestin perusteella.
Yleiskorjaamo otti pyynnöstäni pakokaasutestin ennen nox-anturin vaihtoa -> kaikki muu ok, paitsi lambda (jäännöshappi?)Originally posted by Aniliinis View PostJatkan edellistä, jos joku joskus painii samojen ongelmien kanssa. Eli homma jatkui Laakkosella. Vaihtoon meni vanosten säätöyksiköt, solenoidit sekä nokkaketjun kiristin ja imukanavat pähkinäpuhallettiin karstasta.
Kustannukset tähän asti 6000€
Kysymys: Aiheuttaako viallinen korkeapainepumppu ja polttoaineen paineanturi käyntihäiriöitä sekä kylmäkäynnissä, että lämpimänä? Vai vaan kylmäkäynnissä? Eiks tuohon ole jo kaikki muu mahdollinen vaihdettu?
Comment
-
-
Originally posted by Aniliinis View PostJatkoa seuraa edelleen.. Auto pysyy Laakkosella. Tukkoisuus ja nykiminen kuulema saatu pois, kylmäkäynti humppaa edelleen ylös-alas.
Kysymys: Aiheuttaako viallinen korkeapainepumppu ja polttoaineen paineanturi käyntihäiriöitä sekä kylmäkäynnissä, että lämpimänä? Vai vaan kylmäkäynnissä? Eiks tuohon ole jo kaikki muu mahdollinen vaihdettu?
Voihan siellä olla joku oikeasti mystinen vika takana, mistä mä mitään tiedän kunhan huutelen.e92 "330"xiA M-sport
Mini Cooper R50
Comment
-
-
Originally posted by JanskiAWD View PostKysy osaako ne siellä Laakkosella seurata livedatasta miltä ne paineet näyttää kylmänä, vai vaihdetaanko seuraavaksi kaikki auton pumput ja anturit kalleimmasta aloittaen?
Voihan siellä olla joku oikeasti mystinen vika takana, mistä mä mitään tiedän kunhan huutelen.
Comment
-
-
Originally posted by Aniliinis View PostJatkoa seuraa edelleen.. Auto pysyy Laakkosella. Tukkoisuus ja nykiminen kuulema saatu pois, kylmäkäynti humppaa edelleen ylös-alas.
Kysymys: Aiheuttaako viallinen korkeapainepumppu ja polttoaineen paineanturi käyntihäiriöitä sekä kylmäkäynnissä, että lämpimänä? Vai vaan kylmäkäynnissä? Eiks tuohon ole jo kaikki muu mahdollinen vaihdettu?Last edited by pyroz; 21-09-2017, 22:06.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by Aniliinis View PostAuto 318i vm2008 N43, ajettu 133tkm (sokeus iski, enkä löytänyt ketjua N43:n käyntihäiriöistä).
Oireina tyhjäkäynti heittelehtii kylmänä. Tukossa ja nykii.
Yleiskorjaamo vaihtoi vikakoodien (30EA, 2EF5, 2AF4, 2AF2, 2AF6, 2AF9) perusteella nox-anturin ja termostaatin sekä tulpat.
Seuraavaksi Laakkonen vaihtoi kaikki suuttimet + tiivisteet ja sytytyspuolat. Sekä ajettiin uusi softa, jonka takia vaihtoon meni myös viallinen kytkentäyksikkö.
Häiriövaloja ei ole palanut missään vaiheessa. Laakkosella ei vikakoodeja löytynyt, koska ne oli yleiskorjaamolla korjauksen yhteydessä nollattu. Ja autolla ajettu tuossa välissä ainoastaan parin kilometrin siirtomatka.
Suuttimet ja puolat päädyttiin vaihtamaan oireiden sekä suutintestin perusteella.
Yleiskorjaamo otti pyynnöstäni pakokaasutestin ennen nox-anturin vaihtoa -> kaikki muu ok, paitsi lambda (jäännöshappi?)Originally posted by Aniliinis View PostJatkan edellistä, jos joku joskus painii samojen ongelmien kanssa. Eli homma jatkui Laakkosella. Vaihtoon meni vanosten säätöyksiköt, solenoidit sekä nokkaketjun kiristin ja imukanavat pähkinäpuhallettiin karstasta.
Kustannukset tähän asti 6000€
Pähkinäpuhalluksen hintaa kun kyseltiin, niin siihen oli kuulema mennyt puolen työpäivän tunnit. Kaikenkaikkiaan työtunteja oli mennyt 20h, joista Laakkonen tuli vastaan laskuttamalla 6h.
Comment
-
-
Homma jatkuu.
- Bank 2 katalysaattori vaihdettu (korjaantui sen hetkisen vikakoodit)
- Nox anturi vaihdettu
- Takalambdat vaihettu
- Bank 1 suuttimet vaihdettu viimeisimpänä
Joka kerta vikat tuntuu siirtyvän seuraavaan paikkaan ja aina uudet vikakoodit. Liitteenä olevassa kuvassa viimeisin eli Bank 1 etulambda arvot liian alhaisia moottorijarrutuksen aikana. Laakkonen diagnosoi tuon, että #3 suutin vuotaa. Vaihdoin 1-3 sylinterien suuttimet uusiin /-11 revisiolle. Mikään ei muuttunut.
Livedataa seuraamalla moottorijarrutuksen aikana näkyy, että bank 1 etulambda arvot on noin 2.3V ja Bank 2 etulambda yli 3.0V. Laakkosen testien mukaan lambdoissa ei ole vikaa.
Mitäs seuraavaksi?
Edit: aiemmat vikasepustukset sivuilla 38 ja 41
Edit: Bank 2 eli sylintereissä 4-6 suuttimet ovat revisiota /-11 , /-07 ja /-05. Puolat NGK ja tulpat vanhan näköisiä.Last edited by AceTeam; 15-03-2021, 19:24.
Comment
-
-
Näyttäisi olevan taas NOX-sensori lopussa, kestihän tuo noin 8kk.
Onko kellään kokemuksia tuosta NOX-emulaattorista, jossa ilmeisesti käytetään bosch motorsport sensoria sopivan emuloinnin läpi, pitäisi olla pitkäikäisempi ja on ainakin hieman halvempi?
https://bimmerprofs.com/
Jos kokeilisi sellaista vaihteeksi.
Jotain keskustelua löytyi näistä:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1435551
E90lci'09
Comment
-
-
Originally posted by tiakri View PostOnko kellään kokemuksia tuosta NOX-emulaattorista, jossa ilmeisesti käytetään bosch motorsport sensoria sopivan emuloinnin läpi, pitäisi olla pitkäikäisempi ja on ainakin hieman halvempi?
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Ehkä tyhmä kysymys mutta miksi NOx-sensorin pitää toimia? Menee läpi katsastuksesta ja kuluttaa vähän enemmän mutta ei ole ilmaista NOx-jumppakaan.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostEhkä tyhmä kysymys mutta miksi NOx-sensorin pitää toimia? Menee läpi katsastuksesta ja kuluttaa vähän enemmän mutta ei ole ilmaista NOx-jumppakaan.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Petsku333 View PostMillaisissa kilometreissä rupee mikäkin leipomaan? Kiikarissa 2010 80tkm n53b30. Ainakin kavi tyhjäkäyntiä ihan nätisti. Onko samantien luvassa pari tonnia suutinremonttiin jne. ?sDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
Comment