Originally posted by Aniliinis
View Post
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Originally posted by Aniliinis View PostAuto 318i vm2008 N43, ajettu 133tkm (sokeus iski, enkä löytänyt ketjua N43:n käyntihäiriöistä).
Oireina tyhjäkäynti heittelehtii kylmänä. Tukossa ja nykii.
Yleiskorjaamo vaihtoi vikakoodien (30EA, 2EF5, 2AF4, 2AF2, 2AF6, 2AF9) perusteella nox-anturin ja termostaatin sekä tulpat.
Seuraavaksi Laakkonen vaihtoi kaikki suuttimet + tiivisteet ja sytytyspuolat. Sekä ajettiin uusi softa, jonka takia vaihtoon meni myös viallinen kytkentäyksikkö.
Häiriövaloja ei ole palanut missään vaiheessa. Laakkosella ei vikakoodeja löytynyt, koska ne oli yleiskorjaamolla korjauksen yhteydessä nollattu. Ja autolla ajettu tuossa välissä ainoastaan parin kilometrin siirtomatka.
Suuttimet ja puolat päädyttiin vaihtamaan oireiden sekä suutintestin perusteella.
Yleiskorjaamo otti pyynnöstäni pakokaasutestin ennen nox-anturin vaihtoa -> kaikki muu ok, paitsi lambda (jäännöshappi?)Jatkoa seuraa edelleen.. Auto pysyy Laakkosella. Tukkoisuus ja nykiminen kuulema saatu pois, kylmäkäynti humppaa edelleen ylös-alas.Originally posted by Aniliinis View PostJatkan edellistä, jos joku joskus painii samojen ongelmien kanssa. Eli homma jatkui Laakkosella. Vaihtoon meni vanosten säätöyksiköt, solenoidit sekä nokkaketjun kiristin ja imukanavat pähkinäpuhallettiin karstasta.
Kustannukset tähän asti 6000€
Kysymys: Aiheuttaako viallinen korkeapainepumppu ja polttoaineen paineanturi käyntihäiriöitä sekä kylmäkäynnissä, että lämpimänä? Vai vaan kylmäkäynnissä? Eiks tuohon ole jo kaikki muu mahdollinen vaihdettu?
Comment
-
Kysy osaako ne siellä Laakkosella seurata livedatasta miltä ne paineet näyttää kylmänä, vai vaihdetaanko seuraavaksi kaikki auton pumput ja anturit kalleimmasta aloittaen?Originally posted by Aniliinis View PostJatkoa seuraa edelleen.. Auto pysyy Laakkosella. Tukkoisuus ja nykiminen kuulema saatu pois, kylmäkäynti humppaa edelleen ylös-alas.
Kysymys: Aiheuttaako viallinen korkeapainepumppu ja polttoaineen paineanturi käyntihäiriöitä sekä kylmäkäynnissä, että lämpimänä? Vai vaan kylmäkäynnissä? Eiks tuohon ole jo kaikki muu mahdollinen vaihdettu?
Voihan siellä olla joku oikeasti mystinen vika takana, mistä mä mitään tiedän kunhan huutelen.e92 "330"xiA M-sport
Mini Cooper R50
Comment
-
Originally posted by JanskiAWD View PostKysy osaako ne siellä Laakkosella seurata livedatasta miltä ne paineet näyttää kylmänä, vai vaihdetaanko seuraavaksi kaikki auton pumput ja anturit kalleimmasta aloittaen?
Voihan siellä olla joku oikeasti mystinen vika takana, mistä mä mitään tiedän kunhan huutelen.
Mulle oikeastaan yks paskan hailea, mitä vaihtavat, kun 2000€:n kuluttajasuoja-osa omalta kohdalta täynnä ja laskut lähtee myyjälle. Mut olishan se toki kiva saada auto ajoon, kun myyjä ei suostu kaupanpurkuun. Tässä on jo 6vkoa kuljettu työmatkat bussilla
Comment
-
Korkeapainepumppu voi oireilla sekä kylmänä, että lämpimänä.Originally posted by Aniliinis View PostJatkoa seuraa edelleen.. Auto pysyy Laakkosella. Tukkoisuus ja nykiminen kuulema saatu pois, kylmäkäynti humppaa edelleen ylös-alas.
Kysymys: Aiheuttaako viallinen korkeapainepumppu ja polttoaineen paineanturi käyntihäiriöitä sekä kylmäkäynnissä, että lämpimänä? Vai vaan kylmäkäynnissä? Eiks tuohon ole jo kaikki muu mahdollinen vaihdettu?Last edited by pyroz; 21-09-2017, 22:06.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Originally posted by Aniliinis View PostAuto 318i vm2008 N43, ajettu 133tkm (sokeus iski, enkä löytänyt ketjua N43:n käyntihäiriöistä).
Oireina tyhjäkäynti heittelehtii kylmänä. Tukossa ja nykii.
Yleiskorjaamo vaihtoi vikakoodien (30EA, 2EF5, 2AF4, 2AF2, 2AF6, 2AF9) perusteella nox-anturin ja termostaatin sekä tulpat.
Seuraavaksi Laakkonen vaihtoi kaikki suuttimet + tiivisteet ja sytytyspuolat. Sekä ajettiin uusi softa, jonka takia vaihtoon meni myös viallinen kytkentäyksikkö.
Häiriövaloja ei ole palanut missään vaiheessa. Laakkosella ei vikakoodeja löytynyt, koska ne oli yleiskorjaamolla korjauksen yhteydessä nollattu. Ja autolla ajettu tuossa välissä ainoastaan parin kilometrin siirtomatka.
Suuttimet ja puolat päädyttiin vaihtamaan oireiden sekä suutintestin perusteella.
Yleiskorjaamo otti pyynnöstäni pakokaasutestin ennen nox-anturin vaihtoa -> kaikki muu ok, paitsi lambda (jäännöshappi?)Laakkonen nosti kätensä pystyy. Kaikki on tutkittu, mitä tutkittavissa on. Automyyjä suostui vihdoinkin kaupanpurkuun, joten saa nähdä kuka tämän ongelman kanssa seuraavaksi täällä painii.Originally posted by Aniliinis View PostJatkan edellistä, jos joku joskus painii samojen ongelmien kanssa. Eli homma jatkui Laakkosella. Vaihtoon meni vanosten säätöyksiköt, solenoidit sekä nokkaketjun kiristin ja imukanavat pähkinäpuhallettiin karstasta.
Kustannukset tähän asti 6000€
Pähkinäpuhalluksen hintaa kun kyseltiin, niin siihen oli kuulema mennyt puolen työpäivän tunnit. Kaikenkaikkiaan työtunteja oli mennyt 20h, joista Laakkonen tuli vastaan laskuttamalla 6h.
Comment
-
Onko tuo kyseinen ääni tuttu kellekkään? Omassa tuollainen kuuluu lämpimänä,mutta vaikea paikallistaa.
Comment
-
Homma jatkuu.
- Bank 2 katalysaattori vaihdettu (korjaantui sen hetkisen vikakoodit)
- Nox anturi vaihdettu
- Takalambdat vaihettu
- Bank 1 suuttimet vaihdettu viimeisimpänä
Joka kerta vikat tuntuu siirtyvän seuraavaan paikkaan ja aina uudet vikakoodit. Liitteenä olevassa kuvassa viimeisin eli Bank 1 etulambda arvot liian alhaisia moottorijarrutuksen aikana. Laakkonen diagnosoi tuon, että #3 suutin vuotaa. Vaihdoin 1-3 sylinterien suuttimet uusiin /-11 revisiolle. Mikään ei muuttunut.
Livedataa seuraamalla moottorijarrutuksen aikana näkyy, että bank 1 etulambda arvot on noin 2.3V ja Bank 2 etulambda yli 3.0V. Laakkosen testien mukaan lambdoissa ei ole vikaa.
Mitäs seuraavaksi?
Edit: aiemmat vikasepustukset sivuilla 38 ja 41
Edit: Bank 2 eli sylintereissä 4-6 suuttimet ovat revisiota /-11 , /-07 ja /-05. Puolat NGK ja tulpat vanhan näköisiä.Last edited by AceTeam; 15-03-2021, 19:24.
Comment
-
Näyttäisi olevan taas NOX-sensori lopussa, kestihän tuo noin 8kk.
Onko kellään kokemuksia tuosta NOX-emulaattorista, jossa ilmeisesti käytetään bosch motorsport sensoria sopivan emuloinnin läpi, pitäisi olla pitkäikäisempi ja on ainakin hieman halvempi?
NOXEM series NOx emulator will restore the initial power, economy and smooth run of your car’s engine! an alternative for OEM NOx sensors: 11787587129 11787587130 11787590402 developed for: BMW N43 & N53 ENGINES BMW Models Read more…
Jos kokeilisi sellaista vaihteeksi.
Jotain keskustelua löytyi näistä:
E90lci'09
Comment
-
Täällä on paljon keskustelua NOx asiasta, myös emulaattoreistaOriginally posted by tiakri View PostOnko kellään kokemuksia tuosta NOX-emulaattorista, jossa ilmeisesti käytetään bosch motorsport sensoria sopivan emuloinnin läpi, pitäisi olla pitkäikäisempi ja on ainakin hieman halvempi?
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Ehkä tyhmä kysymys mutta miksi NOx-sensorin pitää toimia? Menee läpi katsastuksesta ja kuluttaa vähän enemmän mutta ei ole ilmaista NOx-jumppakaan.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Nojoo, ei periaatteessa tarvitsekaan jos uhraa polttoainetaloudellisuuden, mutta koska N43/N53 on varustettu NOx katalysaattorilla, väitän että se lopulta tukkeutuu viallisen järjestelmän ansiosta - vaikka auto ei laihaseoksella omatahtoisesti toimisikaan.Originally posted by 205/65-15H View PostEhkä tyhmä kysymys mutta miksi NOx-sensorin pitää toimia? Menee läpi katsastuksesta ja kuluttaa vähän enemmän mutta ei ole ilmaista NOx-jumppakaan.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Millaisissa kilometreissä rupee mikäkin leipomaan? Kiikarissa 2010 80tkm n53b30. Ainakin kavi tyhjäkäyntiä ihan nätisti. Onko samantien luvassa pari tonnia suutinremonttiin jne.
?
F07 535d xDrive Gran Turismo
Ex. Seat Cupra 290
Ex. F20 118i MHD Stage 2
Ex. E60 2006 525i
Comment
-
eiköhän suuttimien vaihtoväli 100tkm nm.kokemusta onOriginally posted by Petsku333 View PostMillaisissa kilometreissä rupee mikäkin leipomaan? Kiikarissa 2010 80tkm n53b30. Ainakin kavi tyhjäkäyntiä ihan nätisti. Onko samantien luvassa pari tonnia suutinremonttiin jne.
?sDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
Nyt on alkanut ilmaantumaan vikakoodia 30E0, eli Nox sensor offset. Tuo tulee erityisesti kylmällä koneella käynnistyksen jälkeen.
Laihaseos/Stratified charge toimii kuitenkin ihan hyvin kunhan kone vähän lämpenee.
Veikkauksia mistä tuo voisi tulla?E90lci'09
Comment

Comment