Jatkan edellistä, jos joku joskus painii samojen ongelmien kanssa. Eli homma jatkui Laakkosella. Vaihtoon meni vanosten säätöyksiköt, solenoidit sekä nokkaketjun kiristin ja imukanavat pähkinäpuhallettiin karstasta.
Kustannukset tähän asti 6000€
Konkurs.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Auto 318i vm2008 N43, ajettu 133tkm (sokeus iski, enkä löytänyt ketjua N43:n käyntihäiriöistä).
Oireina tyhjäkäynti heittelehtii kylmänä. Tukossa ja nykii.
Yleiskorjaamo vaihtoi vikakoodien (30EA, 2EF5, 2AF4, 2AF2, 2AF6, 2AF9) perusteella nox-anturin ja termostaatin sekä tulpat.
Seuraavaksi Laakkonen vaihtoi kaikki suuttimet + tiivisteet ja sytytyspuolat. Sekä ajettiin uusi softa, jonka takia vaihtoon meni myös viallinen kytkentäyksikkö.
Häiriövaloja ei ole palanut missään vaiheessa. Laakkosella ei vikakoodeja löytynyt, koska ne oli yleiskorjaamolla korjauksen yhteydessä nollattu. Ja autolla ajettu tuossa välissä ainoastaan parin kilometrin siirtomatka.
Suuttimet ja puolat päädyttiin vaihtamaan oireiden sekä suutintestin perusteella.
Yleiskorjaamo otti pyynnöstäni pakokaasutestin ennen nox-anturin vaihtoa -> kaikki muu ok, paitsi lambda (jäännöshappi?)
Jatkan edellistä, jos joku joskus painii samojen ongelmien kanssa. Eli homma jatkui Laakkosella. Vaihtoon meni vanosten säätöyksiköt, solenoidit sekä nokkaketjun kiristin ja imukanavat pähkinäpuhallettiin karstasta.
Kustannukset tähän asti 6000€
Jatkoa seuraa edelleen.. Auto pysyy Laakkosella. Tukkoisuus ja nykiminen kuulema saatu pois, kylmäkäynti humppaa edelleen ylös-alas.
Kysymys: Aiheuttaako viallinen korkeapainepumppu ja polttoaineen paineanturi käyntihäiriöitä sekä kylmäkäynnissä, että lämpimänä? Vai vaan kylmäkäynnissä? Eiks tuohon ole jo kaikki muu mahdollinen vaihdettu?
Last edited by Aniliinis; 19-09-2017, 16:17.
Reason: Lisätty kysymys
Jatkoa seuraa edelleen.. Auto pysyy Laakkosella. Tukkoisuus ja nykiminen kuulema saatu pois, kylmäkäynti humppaa edelleen ylös-alas.
Kysymys: Aiheuttaako viallinen korkeapainepumppu ja polttoaineen paineanturi käyntihäiriöitä sekä kylmäkäynnissä, että lämpimänä? Vai vaan kylmäkäynnissä? Eiks tuohon ole jo kaikki muu mahdollinen vaihdettu?
Kysy osaako ne siellä Laakkosella seurata livedatasta miltä ne paineet näyttää kylmänä, vai vaihdetaanko seuraavaksi kaikki auton pumput ja anturit kalleimmasta aloittaen?
Voihan siellä olla joku oikeasti mystinen vika takana, mistä mä mitään tiedän kunhan huutelen.
Kysy osaako ne siellä Laakkosella seurata livedatasta miltä ne paineet näyttää kylmänä, vai vaihdetaanko seuraavaksi kaikki auton pumput ja anturit kalleimmasta aloittaen?
Voihan siellä olla joku oikeasti mystinen vika takana, mistä mä mitään tiedän kunhan huutelen.
Mulle oikeastaan yks paskan hailea, mitä vaihtavat, kun 2000€:n kuluttajasuoja-osa omalta kohdalta täynnä ja laskut lähtee myyjälle. Mut olishan se toki kiva saada auto ajoon, kun myyjä ei suostu kaupanpurkuun. Tässä on jo 6vkoa kuljettu työmatkat bussilla
Jatkoa seuraa edelleen.. Auto pysyy Laakkosella. Tukkoisuus ja nykiminen kuulema saatu pois, kylmäkäynti humppaa edelleen ylös-alas.
Kysymys: Aiheuttaako viallinen korkeapainepumppu ja polttoaineen paineanturi käyntihäiriöitä sekä kylmäkäynnissä, että lämpimänä? Vai vaan kylmäkäynnissä? Eiks tuohon ole jo kaikki muu mahdollinen vaihdettu?
Korkeapainepumppu voi oireilla sekä kylmänä, että lämpimänä.
Auto 318i vm2008 N43, ajettu 133tkm (sokeus iski, enkä löytänyt ketjua N43:n käyntihäiriöistä).
Oireina tyhjäkäynti heittelehtii kylmänä. Tukossa ja nykii.
Yleiskorjaamo vaihtoi vikakoodien (30EA, 2EF5, 2AF4, 2AF2, 2AF6, 2AF9) perusteella nox-anturin ja termostaatin sekä tulpat.
Seuraavaksi Laakkonen vaihtoi kaikki suuttimet + tiivisteet ja sytytyspuolat. Sekä ajettiin uusi softa, jonka takia vaihtoon meni myös viallinen kytkentäyksikkö.
Häiriövaloja ei ole palanut missään vaiheessa. Laakkosella ei vikakoodeja löytynyt, koska ne oli yleiskorjaamolla korjauksen yhteydessä nollattu. Ja autolla ajettu tuossa välissä ainoastaan parin kilometrin siirtomatka.
Suuttimet ja puolat päädyttiin vaihtamaan oireiden sekä suutintestin perusteella.
Yleiskorjaamo otti pyynnöstäni pakokaasutestin ennen nox-anturin vaihtoa -> kaikki muu ok, paitsi lambda (jäännöshappi?)
Jatkan edellistä, jos joku joskus painii samojen ongelmien kanssa. Eli homma jatkui Laakkosella. Vaihtoon meni vanosten säätöyksiköt, solenoidit sekä nokkaketjun kiristin ja imukanavat pähkinäpuhallettiin karstasta.
Kustannukset tähän asti 6000€
Laakkonen nosti kätensä pystyy. Kaikki on tutkittu, mitä tutkittavissa on. Automyyjä suostui vihdoinkin kaupanpurkuun, joten saa nähdä kuka tämän ongelman kanssa seuraavaksi täällä painii.
Pähkinäpuhalluksen hintaa kun kyseltiin, niin siihen oli kuulema mennyt puolen työpäivän tunnit. Kaikenkaikkiaan työtunteja oli mennyt 20h, joista Laakkonen tuli vastaan laskuttamalla 6h.
- Bank 2 katalysaattori vaihdettu (korjaantui sen hetkisen vikakoodit)
- Nox anturi vaihdettu
- Takalambdat vaihettu
- Bank 1 suuttimet vaihdettu viimeisimpänä
Joka kerta vikat tuntuu siirtyvän seuraavaan paikkaan ja aina uudet vikakoodit. Liitteenä olevassa kuvassa viimeisin eli Bank 1 etulambda arvot liian alhaisia moottorijarrutuksen aikana. Laakkonen diagnosoi tuon, että #3 suutin vuotaa. Vaihdoin 1-3 sylinterien suuttimet uusiin /-11 revisiolle. Mikään ei muuttunut.
Livedataa seuraamalla moottorijarrutuksen aikana näkyy, että bank 1 etulambda arvot on noin 2.3V ja Bank 2 etulambda yli 3.0V. Laakkosen testien mukaan lambdoissa ei ole vikaa.
Mitäs seuraavaksi?
Edit: aiemmat vikasepustukset sivuilla 38 ja 41
Edit: Bank 2 eli sylintereissä 4-6 suuttimet ovat revisiota /-11 , /-07 ja /-05. Puolat NGK ja tulpat vanhan näköisiä.
Näyttäisi olevan taas NOX-sensori lopussa, kestihän tuo noin 8kk.
Onko kellään kokemuksia tuosta NOX-emulaattorista, jossa ilmeisesti käytetään bosch motorsport sensoria sopivan emuloinnin läpi, pitäisi olla pitkäikäisempi ja on ainakin hieman halvempi?
Onko kellään kokemuksia tuosta NOX-emulaattorista, jossa ilmeisesti käytetään bosch motorsport sensoria sopivan emuloinnin läpi, pitäisi olla pitkäikäisempi ja on ainakin hieman halvempi?
Täällä on paljon keskustelua NOx asiasta, myös emulaattoreista
Ehkä tyhmä kysymys mutta miksi NOx-sensorin pitää toimia? Menee läpi katsastuksesta ja kuluttaa vähän enemmän mutta ei ole ilmaista NOx-jumppakaan.
Nojoo, ei periaatteessa tarvitsekaan jos uhraa polttoainetaloudellisuuden, mutta koska N43/N53 on varustettu NOx katalysaattorilla, väitän että se lopulta tukkeutuu viallisen järjestelmän ansiosta - vaikka auto ei laihaseoksella omatahtoisesti toimisikaan.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Millaisissa kilometreissä rupee mikäkin leipomaan? Kiikarissa 2010 80tkm n53b30. Ainakin kavi tyhjäkäyntiä ihan nätisti. Onko samantien luvassa pari tonnia suutinremonttiin jne. ?
Millaisissa kilometreissä rupee mikäkin leipomaan? Kiikarissa 2010 80tkm n53b30. Ainakin kavi tyhjäkäyntiä ihan nätisti. Onko samantien luvassa pari tonnia suutinremonttiin jne. ?
eiköhän suuttimien vaihtoväli 100tkm nm.kokemusta on
Comment