Originally posted by Ruostepalo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Originally posted by hcaape View Postkatit paskana?:thinkAudi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostArvot ovat kaikki kohdillaan. NOX-kattikin regeneroi ihan normaalisti. Kylmänä ja lämpimänä siis arvot semmoisia, mitä pitääkin olla. :thinkAudi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostHuollossa tosissaan löivät uudet suuttimet sisään ja testasivat seuraavana aamuna niillä. Ei ollut vaikutusta suuntaan tai toiseen, plus tarkistivat vanhojen suuttimien kunnon. Uusia suuttimia ei jätetty sisälle, koska olisi vain ollut parin tonnin hukkaan heittämistä käytännössä.
Uudet puolat, tulpat? Delphi puolat? Kaikki?
Ja siis käy pidemmän seisottamisen jälkeen huonosti, mutta jos lämpimällä Koneella lähdet liikkeelle niin käy kunnolla?Last edited by jake2710; 06-05-2016, 18:37.
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View PostSiis kokeilevat ihan uusilla käyttämättömillä suuttimilla ja ottavat takkiin itse sen pari tonnia kun ei niitä enää uutena voi myydä? Mikä index niissä uusissa suuttimissa oli ja oliko kaikki samat?
Uudet puolat, tulpat? Delphi puolat?
Ja siis käy pidemmän seisottamisen jälkeen huonosti, mutta jos lämpimällä Koneella lähdet liikkeelle niin käy kunnolla?
Uudet puolat ja tulpat jokaiseen peltoon. En nyt kuollaksenikaan muista, että mitkä puolat sinne lyötiin, ja en voi edes kuitista tarkistaa, kun kuitti on autossa. Pyysin vielä tarkistamaan puolien toiminnan uusiksi, kun vein takaisin. Tarkistivat ja totesivat, että ei ole ongelmaa siellä puolella.
Ja kyllä, käy huonosti nimenomaan pidemmän seisottamisen jälkeen, joka kaiken järjen mukaan viittaisi juurikin suuttimiin, mutta mitkä eivät sitten olleetkaan ongelman ydin. Lämpimällä koneella moottori käy normaalisti.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by hcaape View Postonkohan kukaan saanut näitä kuntoon nykimis+moottorin vikavalo ongelman jälkeenAudi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostEn ole ihan varma, että miten he niitä suuttimia saivat testaukseen. Olikohan itsellään varastossa tjs. En ole ihan varma tuosta yksityiskohdasta.
Uudet puolat ja tulpat jokaiseen peltoon. En nyt kuollaksenikaan muista, että mitkä puolat sinne lyötiin, ja en voi edes kuitista tarkistaa, kun kuitti on autossa. Pyysin vielä tarkistamaan puolien toiminnan uusiksi, kun vein takaisin. Tarkistivat ja totesivat, että ei ole ongelmaa siellä puolella.
Ja kyllä, käy huonosti nimenomaan pidemmän seisottamisen jälkeen, joka kaiken järjen mukaan viittaisi juurikin suuttimiin, mutta mitkä eivät sitten olleetkaan ongelman ydin. Lämpimällä koneella moottori käy normaalisti.Last edited by jake2710; 06-05-2016, 18:58.
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View PostVähän epäilen niitä "uusia" suuttimia. Ei näitä yhden tai kahden suuttimen testauksella saa kuntoon. Jos sitten ovat kaikki uudet suuttimet tohon uhranneet ja puolat on kunnossa niin ei voi muuta kuin ihmetellä ettei toimi.
Kun jotenkin alkaa tuntumaan oudolta, että miten ei voi ongelma löytyä/korjaantua. Kun kuulemma puolat, tulpat, suuttimet, pumppu, johdot ja imupuoli ovat kunnossa, plus vielä itse varmistanut aiemmin pumpun ja kattien toiminnan. Eihän tässä enää kohta ole vaihtoehtoja. Ei nuo polttomoottorit mitään kvanttitietokoneita ole sentäs monimutkaisuudeltaan.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostOlisiko mahdollista, että olen ymmärtänyt väärin, ja ovat esim testanneet suuttimien toiminnan vaihtamalla suuttimia ristiin moottorissa? Eli laittaneet ei-sytytyshäiriöisen sylinterin suuttimet sytytyshäiriöiseen sylinteriin ja sieltä suuttimen sinne toimivaan sylinteriin, jonka jälkeen lyöneet tulille seuraavana päivänä testiksi? Toimisko tuollainen edes?
Kun jotenkin alkaa tuntumaan oudolta, että miten ei voi ongelma löytyä/korjaantua. Kun kuulemma puolat, tulpat, suuttimet, pumppu, johdot ja imupuoli ovat kunnossa, plus vielä itse varmistanut aiemmin pumpun ja kattien toiminnan. Eihän tässä enää kohta ole vaihtoehtoja. Ei nuo polttomoottorit mitään kvanttitietokoneita ole sentäs monimutkaisuudeltaan.
Näissä voi pitää 100tkm hyvänä suuttimien vaihtovälinä.
Selvitä tarkkaan mitä on tehty.
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View PostVoihan niitä ristiin vaihtaa, mutta ei mitään hyötyä. Sitten sinne pitäisi suuttimien arvot vielä syöttää vaihdon jälkeen. Se ei nyt siitä kiinni jää mutta kyllä nekin siellä kuuluu oikein olla.
Näissä voi pitää 100tkm hyvänä suuttimien vaihtovälinä.
Selvitä tarkkaan mitä on tehty.sDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View PostVoihan niitä ristiin vaihtaa, mutta ei mitään hyötyä. Sitten sinne pitäisi suuttimien arvot vielä syöttää vaihdon jälkeen. Se ei nyt siitä kiinni jää mutta kyllä nekin siellä kuuluu oikein olla.
Näissä voi pitää 100tkm hyvänä suuttimien vaihtovälinä.
Selvitä tarkkaan mitä on tehty.
Sinänsä tuo "100tkm" väli olisi 1:1 asian kanssa. Itsellä vaihdettu suuttimet takaisinkutsuna vähän päälle 60tkm kohdalla, ja autolla on nyt ajettu 152tkm. Jotenkin vaan tuntuu erikoiselta, oli kyse sitten ristiin vaihtamisesta tai kokonaan uusilla testaamisesta, että ongelma EI olisi häipynyt testissä, kun tosissaan VAIN 5 ja 6 sylinteri antaa sytytyshäiriötä.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
Comment