Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hcaape
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 837
    • hyvinkää

    Originally posted by Ruostepalo View Post
    Luulisi kuitenkin, että tällöin heikko käynti ilmenisi myös lämpimällä moottorilla, eikä vain jäähtymisen/seisomisen jälkeen.

    Alan toivomaan pikku hiljaa, että olisipa vika sittenkin ollut vialliset suuttimet, vaikka kaikki suuttimet samalla kertaa.
    katit paskana?:think
    sDrive23i A E89 Roadster -10

    ex E92 325i -09

    ex E65 735i -02
    ex E38 730d -98 ;(

    Comment

    • Ruostepalo
      Bimmer Rookie
      • Jul 2015
      • 112
      • Helsinki

      Originally posted by hcaape View Post
      katit paskana?:think
      Arvot ovat kaikki kohdillaan. NOX-kattikin regeneroi ihan normaalisti. Kylmänä ja lämpimänä siis arvot semmoisia, mitä pitääkin olla. :think
      Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
      ex: E93 325i M-Sport vm. -08
      ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
      ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
      ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
      ex: Fiat Marea HLX vm. -01

      Comment

      • Ruostepalo
        Bimmer Rookie
        • Jul 2015
        • 112
        • Helsinki

        Originally posted by Ruostepalo View Post
        Arvot ovat kaikki kohdillaan. NOX-kattikin regeneroi ihan normaalisti. Kylmänä ja lämpimänä siis arvot semmoisia, mitä pitääkin olla. :think
        Arvot siis kohdillaan, eikä ole myöskään tullut ainuttakaan vikakoodia kattipuolelta.
        Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
        ex: E93 325i M-Sport vm. -08
        ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
        ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
        ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
        ex: Fiat Marea HLX vm. -01

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7552
          • Kotona

          Originally posted by brainsurgery View Post
          No mutta ongelman aiheuttajahan sulle kerrottiin jo pari viikkoa sitten
          Originally posted by Ruostepalo View Post
          Päivitystä tapaukseeni:
          Suuttimien vaihto ei auttanut.
          Ei auttanut puolat mutta ei näköjään suuttimetkaan
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
          Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
          -

          Comment

          • jake2710
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 828

            Originally posted by Ruostepalo View Post
            Huollossa tosissaan löivät uudet suuttimet sisään ja testasivat seuraavana aamuna niillä. Ei ollut vaikutusta suuntaan tai toiseen, plus tarkistivat vanhojen suuttimien kunnon. Uusia suuttimia ei jätetty sisälle, koska olisi vain ollut parin tonnin hukkaan heittämistä käytännössä.
            Siis kokeilevat ihan uusilla käyttämättömillä suuttimilla ja ottavat takkiin itse sen pari tonnia kun ei niitä enää uutena voi myydä? Mikä index niissä uusissa suuttimissa oli ja oliko kaikki samat?

            Uudet puolat, tulpat? Delphi puolat? Kaikki?

            Ja siis käy pidemmän seisottamisen jälkeen huonosti, mutta jos lämpimällä Koneella lähdet liikkeelle niin käy kunnolla?
            Last edited by jake2710; 06-05-2016, 18:37.

            Comment

            • Ruostepalo
              Bimmer Rookie
              • Jul 2015
              • 112
              • Helsinki

              Originally posted by jake2710 View Post
              Siis kokeilevat ihan uusilla käyttämättömillä suuttimilla ja ottavat takkiin itse sen pari tonnia kun ei niitä enää uutena voi myydä? Mikä index niissä uusissa suuttimissa oli ja oliko kaikki samat?

              Uudet puolat, tulpat? Delphi puolat?

              Ja siis käy pidemmän seisottamisen jälkeen huonosti, mutta jos lämpimällä Koneella lähdet liikkeelle niin käy kunnolla?
              En ole ihan varma, että miten he niitä suuttimia saivat testaukseen. Olikohan itsellään varastossa tjs. En ole ihan varma tuosta yksityiskohdasta.

              Uudet puolat ja tulpat jokaiseen peltoon. En nyt kuollaksenikaan muista, että mitkä puolat sinne lyötiin, ja en voi edes kuitista tarkistaa, kun kuitti on autossa . Pyysin vielä tarkistamaan puolien toiminnan uusiksi, kun vein takaisin. Tarkistivat ja totesivat, että ei ole ongelmaa siellä puolella.

              Ja kyllä, käy huonosti nimenomaan pidemmän seisottamisen jälkeen, joka kaiken järjen mukaan viittaisi juurikin suuttimiin, mutta mitkä eivät sitten olleetkaan ongelman ydin. Lämpimällä koneella moottori käy normaalisti.
              Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
              ex: E93 325i M-Sport vm. -08
              ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
              ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
              ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
              ex: Fiat Marea HLX vm. -01

              Comment

              • hcaape
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2009
                • 837
                • hyvinkää

                onkohan kukaan saanut näitä kuntoon nykimis+moottorin vikavalo ongelman jälkeen
                sDrive23i A E89 Roadster -10

                ex E92 325i -09

                ex E65 735i -02
                ex E38 730d -98 ;(

                Comment

                • Ruostepalo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2015
                  • 112
                  • Helsinki

                  Originally posted by hcaape View Post
                  onkohan kukaan saanut näitä kuntoon nykimis+moottorin vikavalo ongelman jälkeen
                  Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                  ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                  ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                  ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                  ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                  ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                  Comment

                  • jake2710
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 828

                    Originally posted by Ruostepalo View Post
                    En ole ihan varma, että miten he niitä suuttimia saivat testaukseen. Olikohan itsellään varastossa tjs. En ole ihan varma tuosta yksityiskohdasta.

                    Uudet puolat ja tulpat jokaiseen peltoon. En nyt kuollaksenikaan muista, että mitkä puolat sinne lyötiin, ja en voi edes kuitista tarkistaa, kun kuitti on autossa . Pyysin vielä tarkistamaan puolien toiminnan uusiksi, kun vein takaisin. Tarkistivat ja totesivat, että ei ole ongelmaa siellä puolella.

                    Ja kyllä, käy huonosti nimenomaan pidemmän seisottamisen jälkeen, joka kaiken järjen mukaan viittaisi juurikin suuttimiin, mutta mitkä eivät sitten olleetkaan ongelman ydin. Lämpimällä koneella moottori käy normaalisti.
                    Vähän epäilen niitä "uusia" suuttimia. Ei näitä yhden tai kahden suuttimen testauksella saa kuntoon. Jos sitten ovat kaikki uudet suuttimet tohon uhranneet ja puolat on kunnossa niin ei voi muuta kuin ihmetellä ettei toimi. Pitäiskö jonkun lukea live dataa sun autosta kylmänä niin selviäisi vähän enemmän.
                    Last edited by jake2710; 06-05-2016, 18:58.

                    Comment

                    • Ruostepalo
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2015
                      • 112
                      • Helsinki

                      Originally posted by jake2710 View Post
                      Vähän epäilen niitä "uusia" suuttimia. Ei näitä yhden tai kahden suuttimen testauksella saa kuntoon. Jos sitten ovat kaikki uudet suuttimet tohon uhranneet ja puolat on kunnossa niin ei voi muuta kuin ihmetellä ettei toimi.
                      Olisiko mahdollista, että olen ymmärtänyt väärin, ja ovat esim testanneet suuttimien toiminnan vaihtamalla suuttimia ristiin moottorissa? Eli laittaneet ei-sytytyshäiriöisen sylinterin suuttimet sytytyshäiriöiseen sylinteriin ja sieltä suuttimen sinne toimivaan sylinteriin, jonka jälkeen lyöneet tulille seuraavana päivänä testiksi? Toimisko tuollainen edes?

                      Kun jotenkin alkaa tuntumaan oudolta, että miten ei voi ongelma löytyä/korjaantua. Kun kuulemma puolat, tulpat, suuttimet, pumppu, johdot ja imupuoli ovat kunnossa, plus vielä itse varmistanut aiemmin pumpun ja kattien toiminnan. Eihän tässä enää kohta ole vaihtoehtoja. Ei nuo polttomoottorit mitään kvanttitietokoneita ole sentäs monimutkaisuudeltaan.
                      Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                      ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                      ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                      ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                      ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                      ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                      Comment

                      • jake2710
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 828

                        Originally posted by Ruostepalo View Post
                        Olisiko mahdollista, että olen ymmärtänyt väärin, ja ovat esim testanneet suuttimien toiminnan vaihtamalla suuttimia ristiin moottorissa? Eli laittaneet ei-sytytyshäiriöisen sylinterin suuttimet sytytyshäiriöiseen sylinteriin ja sieltä suuttimen sinne toimivaan sylinteriin, jonka jälkeen lyöneet tulille seuraavana päivänä testiksi? Toimisko tuollainen edes?

                        Kun jotenkin alkaa tuntumaan oudolta, että miten ei voi ongelma löytyä/korjaantua. Kun kuulemma puolat, tulpat, suuttimet, pumppu, johdot ja imupuoli ovat kunnossa, plus vielä itse varmistanut aiemmin pumpun ja kattien toiminnan. Eihän tässä enää kohta ole vaihtoehtoja. Ei nuo polttomoottorit mitään kvanttitietokoneita ole sentäs monimutkaisuudeltaan.
                        Voihan niitä ristiin vaihtaa, mutta ei mitään hyötyä. Sitten sinne pitäisi suuttimien arvot vielä syöttää vaihdon jälkeen. Se ei nyt siitä kiinni jää mutta kyllä nekin siellä kuuluu oikein olla.
                        Näissä voi pitää 100tkm hyvänä suuttimien vaihtovälinä.

                        Selvitä tarkkaan mitä on tehty.

                        Comment

                        • hcaape
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2009
                          • 837
                          • hyvinkää

                          Originally posted by jake2710 View Post
                          Voihan niitä ristiin vaihtaa, mutta ei mitään hyötyä. Sitten sinne pitäisi suuttimien arvot vielä syöttää vaihdon jälkeen. Se ei nyt siitä kiinni jää mutta kyllä nekin siellä kuuluu oikein olla.
                          Näissä voi pitää 100tkm hyvänä suuttimien vaihtovälinä.

                          Selvitä tarkkaan mitä on tehty.
                          vieläkin kysyisin onkohan kukaan saanut kuntoon
                          sDrive23i A E89 Roadster -10

                          ex E92 325i -09

                          ex E65 735i -02
                          ex E38 730d -98 ;(

                          Comment

                          • Ruostepalo
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2015
                            • 112
                            • Helsinki

                            Originally posted by jake2710 View Post
                            Voihan niitä ristiin vaihtaa, mutta ei mitään hyötyä. Sitten sinne pitäisi suuttimien arvot vielä syöttää vaihdon jälkeen. Se ei nyt siitä kiinni jää mutta kyllä nekin siellä kuuluu oikein olla.
                            Näissä voi pitää 100tkm hyvänä suuttimien vaihtovälinä.

                            Selvitä tarkkaan mitä on tehty.
                            Töissä tänään omaa duunia tehdessä vähän meni ehkä puhelun sisältö ohi. Kuulin vain, että auto ei ole valmis ja seisoo siellä ensi viikon torstaihin asti, jonka jälkeen alkoi päässä humisemaan. No ei sentäs, mutta se suuttimien alkuperä/testaustapa meni vähän ohi.

                            Sinänsä tuo "100tkm" väli olisi 1:1 asian kanssa. Itsellä vaihdettu suuttimet takaisinkutsuna vähän päälle 60tkm kohdalla, ja autolla on nyt ajettu 152tkm. Jotenkin vaan tuntuu erikoiselta, oli kyse sitten ristiin vaihtamisesta tai kokonaan uusilla testaamisesta, että ongelma EI olisi häipynyt testissä, kun tosissaan VAIN 5 ja 6 sylinteri antaa sytytyshäiriötä.
                            Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                            ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                            ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                            ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                            ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                            ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                            Comment

                            • jake2710
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 828

                              Originally posted by hcaape View Post
                              vieläkin kysyisin onkohan kukaan saanut kuntoon
                              On saanut, miksei olisi?

                              Comment

                              • hcaape
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2009
                                • 837
                                • hyvinkää

                                Originally posted by jake2710 View Post
                                On saanut, miksei olisi?
                                vähän vaikuttaa siltä että kaikki suuttimet puolat tulpat nox anturi vaihdettu ja ei tule kuntoon
                                sDrive23i A E89 Roadster -10

                                ex E92 325i -09

                                ex E65 735i -02
                                ex E38 730d -98 ;(

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎