Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruostepalo
    Bimmer Rookie
    • Jul 2015
    • 112
    • Helsinki

    Originally posted by jake2710 View Post
    Livedata huonosti käydessä tutkittu? Onko ainoat koodit noi missfiret?
    Livedataa on tosissaan tutkittu huonolla käynnillä, sieltä ei paljoa saa irti muuta, kuin sen, että sylinteri/sylinterit poistuu käytöstä. Vikakoodeja tosissaan on vain ja ainaostaan nuo misfiret.
    Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
    ex: E93 325i M-Sport vm. -08
    ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
    ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
    ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
    ex: Fiat Marea HLX vm. -01

    Comment

    • jake2710
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 828

      Ääni edelleen suuttimille, jos se oli sun auto mihin ne oli 100tkm sitten vaihdettu. Olettaen että kaikki tarpeellinen on jo tarkastettu.

      Comment

      • Ruostepalo
        Bimmer Rookie
        • Jul 2015
        • 112
        • Helsinki

        Originally posted by jake2710 View Post
        Ääni edelleen suuttimille, jos se oli sun auto mihin ne oli 100tkm sitten vaihdettu. Olettaen että kaikki tarpeellinen on jo tarkastettu.
        Mutta ihan yleisen logiikan nimissä: Miten ongelma voisi olla suuttimessa, jos "ongelma suutin" on siirretty toiselle sylinterille, mutta ongelma ei siirtynyt sen mukana toiselle sylinterille, vai jäi edelleen samalle sylinterille päälle? :think

        Jos ongelma olisi suuttimessa, niin luulisi sen mekaanisen ongelman silloin siirtyvän sylinteriltä toiselle, jos ongelmallinen suutin laitetaan toiseen sylinteriin.
        Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
        ex: E93 325i M-Sport vm. -08
        ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
        ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
        ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
        ex: Fiat Marea HLX vm. -01

        Comment

        • Ruostepalo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2015
          • 112
          • Helsinki

          Originally posted by Ruostepalo View Post
          Mutta ihan yleisen logiikan nimissä: Miten ongelma voisi olla suuttimessa, jos "ongelma suutin" on siirretty toiselle sylinterille, mutta ongelma ei siirtynyt sen mukana toiselle sylinterille, vai jäi edelleen samalle sylinterille päälle? :think

          Jos ongelma olisi suuttimessa, niin luulisi sen mekaanisen ongelman silloin siirtyvän sylinteriltä toiselle, jos ongelmallinen suutin laitetaan toiseen sylinteriin.
          Jos tässä nyt on jotain, mitä en vain tajua/tiedä, niin valaiskaa toki.
          Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
          ex: E93 325i M-Sport vm. -08
          ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
          ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
          ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
          ex: Fiat Marea HLX vm. -01

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Originally posted by Ruostepalo View Post
            Mutta ihan yleisen logiikan nimissä: Miten ongelma voisi olla suuttimessa, jos "ongelma suutin" on siirretty toiselle sylinterille, mutta ongelma ei siirtynyt sen mukana toiselle sylinterille, vai jäi edelleen samalle sylinterille päälle? :think

            Jos ongelma olisi suuttimessa, niin luulisi sen mekaanisen ongelman silloin siirtyvän sylinteriltä toiselle, jos ongelmallinen suutin laitetaan toiseen sylinteriin.
            Ei se kyllä kaiken järjen mukaan ainakaan juuri niissä suuttimissa voi olla.

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              Kannattaiskohan kohtapuoliin ottaa auto pois pajalta, kun selvästikkään eivät vikaa löydä. Taitais halvemmaksi tulla ostaa parin sadan väliaikainen auto ja miettiä mahdollisia vian aiheuttajia ihan ilmaseksi tovi. Eiköhän ecun korjaukseen / testaukseen löydy pajoja Euroopasta jos sille alkaa tuntua olevan tarvetta. Lambdatki voisi kykeä pois ja katsoa vaikutuksia ennen uusien ostoa. Ilmeisesti sinulla oli ihan paperilla puristukset mittauksista? Onko muuten maffi oem tuote vai tarvike?
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4628
                • Tampere

                Originally posted by Ruostepalo View Post
                Jäähdytysnesteen tasot eivät ole huvenneet, sekä se on normaalin väristä. Öljykin normaalin väristä, eikä öljynsyönti ole muuttunut. Pakokaasut eivät ole sinistä tai muutenkaan pistä silmään. Lämmöt myös olleet optimaaliset, eikä lämmöt ole päässeet kohoamaan lähellekkään "kriittisiä" tasoja koskaan omassa ajossa. Mitäs muita oireita tuollaisella voi olla? Luulisi, että nesteet/öljyt kuluisi, tai sekottuisivat, tai jotain? Öljyä tuskin vuotaa palotilaan, koska pakokaasu ei ole muuttunut väriltään tai mitään, sitten taas luulisi jäähdytysnesteen kuluvan edes vähän poikkeavasti, jos sitä pääsisi vuotamaan? :think
                Mikäs keissi tämä oli? Ketjun aloittajan autoa ronklasin itse joskus ja siksi on tullut luettua tätä ketjua ja oli jäänyt tämä mieleen...



                Originally posted by ola
                No sitten tuli analyysi. 5-sylinterin suutin kanavassa on halkeama joka polttaa suuttimen tiivisterenkaan ja siten rikkoo myös sitä suutinta koko ajan. Tuomio oli että uusi kansi Saksasta tilaukseen ja muutama viikko menee.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Ruostepalo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2015
                  • 112
                  • Helsinki

                  Originally posted by Cunttory View Post
                  Kannattaiskohan kohtapuoliin ottaa auto pois pajalta, kun selvästikkään eivät vikaa löydä. Taitais halvemmaksi tulla ostaa parin sadan väliaikainen auto ja miettiä mahdollisia vian aiheuttajia ihan ilmaseksi tovi. Eiköhän ecun korjaukseen / testaukseen löydy pajoja Euroopasta jos sille alkaa tuntua olevan tarvetta. Lambdatki voisi kykeä pois ja katsoa vaikutuksia ennen uusien ostoa. Ilmeisesti sinulla oli ihan paperilla puristukset mittauksista? Onko muuten maffi oem tuote vai tarvike?
                  Paperilta löytyy puristukset. Maffi on ihan oem tuote, kyllä. Jos ei tule tällä viikolla kuntoon, tai vika edes löydy, niin sitten haen auton pois seisomaan pihaan ja vetäsen itseni polvia myöten mietintämyssyyn. Epätoivo alkaa jo kasvamaan, kun auto seisoo viikkotolkulla, eikä vikaa vain löydy mitenkään.
                  Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                  ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                  ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                  ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                  ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                  ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                  Comment

                  • Ruostepalo
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2015
                    • 112
                    • Helsinki

                    Originally posted by fraatti View Post
                    Mikäs keissi tämä oli? Ketjun aloittajan autoa ronklasin itse joskus ja siksi on tullut luettua tätä ketjua ja oli jäänyt tämä mieleen...

                    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...98&postcount=5
                    Kyllä kovin vakuuttelivat huollosta, että puristukset testattu, eikä kannessa olisi mitään vikaa. Kauhistuttaa vaan, kun tuokin operaatio maksaa 6000€ (?). Itsellä ei enää mitkään virhevastuut ole voimassa, joten omasta lompakosta lähtee kaikki kulut. Kohta vaan parempi tuikata koko auto tuleen, jättää polttomoottoreilla liikkuvat autot historiaan ja alkaa kulkemaan pyörällä vissiin.

                    Kaikenlaiset kauhukuvat jo täyttäneet mielen tässä. Kohta sieltä varmaan oikeasti löytyy joku sellainen vika, jonka korjaaminen maksaa 50% auton kokonaishinnasta.
                    Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                    ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                    ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                    ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                    ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                    ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                    Comment

                    • Ruostepalo
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2015
                      • 112
                      • Helsinki

                      Originally posted by Ruostepalo View Post
                      Kyllä kovin vakuuttelivat huollosta, että puristukset testattu, eikä kannessa olisi mitään vikaa. Kauhistuttaa vaan, kun tuokin operaatio maksaa 6000€ (?). Itsellä ei enää mitkään virhevastuut ole voimassa, joten omasta lompakosta lähtee kaikki kulut. Kohta vaan parempi tuikata koko auto tuleen, jättää polttomoottoreilla liikkuvat autot historiaan ja alkaa kulkemaan pyörällä vissiin.

                      Kaikenlaiset kauhukuvat jo täyttäneet mielen tässä. Kohta sieltä varmaan oikeasti löytyy joku sellainen vika, jonka korjaaminen maksaa 50% auton kokonaishinnasta.
                      Tähän vielä kaiken lisäksi se, että omalla kohdalla käytännössä auto vaan pitää saada kuntoon, jonka jälkeen pistän sen myyntiin. Palaan kouluun työelämästä syksyllä, niin alkaa tulemaan aikamoinen saakelin kiire saada tuo ulos korjauksesta ja myyntiin. Kylläpä on hyvä tuuri käynyt itsellä tässä.
                      Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                      ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                      ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                      ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                      ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                      ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        Joko se olis aika tuoda tänne
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • hcaape
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2009
                          • 837
                          • hyvinkää

                          Originally posted by fraatti View Post
                          Mikäs keissi tämä oli? Ketjun aloittajan autoa ronklasin itse joskus ja siksi on tullut luettua tätä ketjua ja oli jäänyt tämä mieleen...

                          http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...98&postcount=5
                          mun mielestä jos kannessa on vikaa ei ala toimimaan lämpimänä
                          päinvastoin luulisi huononevan :think
                          sDrive23i A E89 Roadster -10

                          ex E92 325i -09

                          ex E65 735i -02
                          ex E38 730d -98 ;(

                          Comment

                          • hcaape
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2009
                            • 837
                            • hyvinkää

                            Originally posted by suppari View Post
                            Joko se olis aika tuoda tänne
                            ja olisiko sun "lääke"kaikki suuttimet ja puolat tulpat.ei kai ne kaikki suuttimet yhtä aikaa hajoa vai olenko väärässä, onko auto niin "tyhmä"että ei osaa kertoa mikä suutin on rikki vaan arpoo miten sattuu.
                            entä mitenkä lambda anturi vaikuttaa täälläkin käy hyvin noin 10-15sek kunnes alkaa täristämään
                            sDrive23i A E89 Roadster -10

                            ex E92 325i -09

                            ex E65 735i -02
                            ex E38 730d -98 ;(

                            Comment

                            • nalleupuh
                              Newbiemmer
                              • Nov 2013
                              • 8
                              • helsinki

                              Mulla on ollut samanlaisia ongelmia, tulppia, suuttimia, puolia on tullut vaihdeltua nyt oon tullut sellaiseen päätelmään että ecu on ongelman aiheuttaja. Vikakoodi on 30ba. Tietääkö kukaan msd80 ecun korjaajaa?http://www.ecutesting.com/catalogue/...eemk93632.html
                              Tyyliin tälläistä...

                              Comment

                              • Maili
                                BTCF Member
                                • Aug 2011
                                • 446
                                • E-pohjanmaa

                                Jännä jos ecuissa olis laajasti vikoja. Luulis ennemmin että softassa olis jotain, mutta tämä tuntuis kyllä aika uskottavalta ongelman aiheuttajalta :think
                                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎