Originally posted by Maili
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostSe korkeapainepumpun toimivuus ei kyllä välttämättä selviä kuin vaihtamalla uusi pumppu tilalle vaikka olisi INPAlla testitkin ajettu.
Kuulostaa kyllä loogiselta lähteä tutkimaan sitä ECU puolta, kun tekniikka ja johdotuksetkin on kerran tsekattu läpi.
Tuntuisi silti jotenkin oudolta, että ongelma ilmenisi vain 2 sylinterissä jatkuvasti, ei muualla. Luulisi, että korkeapainepumpun oireilu ilmenisi satunnaisesti missä sylinterissä milloin sattuisikin(?).Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostEikö siihen ole mitään kunnollista tapaa testata sitä? Livedatat kaikki kunnossa, mutta se ei vissiin kerro täyttä totta välttämättä. Ymmärtääkseni pitäisi silmä kovana tuijottaa livedataa kokoajan ajon lopusta alkuun, kylmänä ja kuumana, että sen voisi todentaa.
Tuntuisi silti jotenkin oudolta, että ongelma ilmenisi vain 2 sylinterissä jatkuvasti, ei muualla. Luulisi, että korkeapainepumpun oireilu ilmenisi satunnaisesti missä sylinterissä milloin sattuisikin(?).
Itsellä hajosi N54:stä pumppu siten, että mitään ongelmaa ei ollut missään vaiheessa mutta yksi aamu auto ei vain enää lähtenyt käyntiin. Tai lähti mutta mutta ei käynyt kunnolla eikä korkeapainepumppu antanut mitään painetta vaikka starttaili uudelleen.
Comment
-
-
Lisäyksenä nyt tänne, että äsken soitettiin huollon puolelta. Autoa en ole vielä saamassa takaisin, kun lambdan vaihtaminen olikin odotettua pidempi operaatio.
Listaa asioista, mitkä on suljettu yhtälöstä ulos:
-Suuttimet
-Puolat
-Tulpat
-Kannen halkeama
-Tiiviste rikki
Epäilytyjen listalta löytyy:
-ECU
-Liittimet ja johdot. (Tämä varauksella vaan sen takia, kun juttelin mekaanikon kanssa, niin kun liittimet oli puhdistettu, oli auto käynyt viikonlopun seisomisen jälkeen nätisti huoltoliikkeen pihassa aamulla, minkä takia soittivatkin minulle ja ilmoittivat olevan kunnossa. Kaukaa haettua, mutta ehkä asialla on sitten kytköstä sähköpuolelle ja liittimiin? Sähköt oli kyllä mitattu, ja todettu toimivan.)
-Katti(?)
Auto oli siis saatu tässä välillä kehräämään mukavasti viikonlopun seisomisen jälkeen, kun oli liittimet kunnostettu. On joko pelkkää sattumaa, tai sitten liitoksissa varsinaiseen ongelmaan. Saa nähdä. Sama ongelmahan alkoi heti seuraavana aamuna sitten taas, ja on huoltoliikkeen puolella jatkunut myös.
Hommaa myös hidastaa se, että toimenpiteen X jälkeen auto pitää aina seistä yhden ihmiselämän verran, jotta testaus voidaan tehdä oikeissa olosuhteissa.
Paljonkos ECU:n vaihtaminen maksaisi valuuttaa? Vissiin puhutaan aika kalliista operaatiosta, joka hirvittääkin jo valmiiksi tämän kaiken jo tehdyn päälle.
...Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Ei vaikuta lambda kylmänä misfireen. Taas taisi mennä yhden suuttimen hinta väärän osan vaihtoon. Ainoa järkevä tapa on vaihtaa uudet suuttimet, saahan ne vanhat sinne takaisin jos ei nyt jostain syystä vika ole niissä.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostEi vaikuta lambda kylmänä misfireen. Taas taisi mennä yhden suuttimen hinta väärän osan vaihtoon. Ainoa järkevä tapa on vaihtaa uudet suuttimet, saahan ne vanhat sinne takaisin jos ei nyt jostain syystä vika ole niissä.sDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
-
Jos mä vaihdan turhaan suuttimet niin vanhat menee paikalleen takaisin ja uusista ei toki tarvitse maksaa mitään jos ei vika sillä tokene. Kertaakaan eibole tarvinnut kyllä vielä tätä lunastaasigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostJos mä vaihdan turhaan suuttimet niin vanhat menee paikalleen takaisin ja uusista ei toki tarvitse maksaa mitään jos ei vika sillä tokene. Kertaakaan eibole tarvinnut kyllä vielä tätä lunastaasDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostLisäyksenä nyt tänne, että äsken soitettiin huollon puolelta. Autoa en ole vielä saamassa takaisin, kun lambdan vaihtaminen olikin odotettua pidempi operaatio.
Listaa asioista, mitkä on suljettu yhtälöstä ulos:
-Suuttimet
-Puolat
-Tulpat
-Kannen halkeama
-Tiiviste rikki
Epäilytyjen listalta löytyy:
-ECU
-Liittimet ja johdot. (Tämä varauksella vaan sen takia, kun juttelin mekaanikon kanssa, niin kun liittimet oli puhdistettu, oli auto käynyt viikonlopun seisomisen jälkeen nätisti huoltoliikkeen pihassa aamulla, minkä takia soittivatkin minulle ja ilmoittivat olevan kunnossa. Kaukaa haettua, mutta ehkä asialla on sitten kytköstä sähköpuolelle ja liittimiin? Sähköt oli kyllä mitattu, ja todettu toimivan.)
-Katti(?)
Auto oli siis saatu tässä välillä kehräämään mukavasti viikonlopun seisomisen jälkeen, kun oli liittimet kunnostettu. On joko pelkkää sattumaa, tai sitten liitoksissa varsinaiseen ongelmaan. Saa nähdä. Sama ongelmahan alkoi heti seuraavana aamuna sitten taas, ja on huoltoliikkeen puolella jatkunut myös.
Hommaa myös hidastaa se, että toimenpiteen X jälkeen auto pitää aina seistä yhden ihmiselämän verran, jotta testaus voidaan tehdä oikeissa olosuhteissa.
Paljonkos ECU:n vaihtaminen maksaisi valuuttaa? Vissiin puhutaan aika kalliista operaatiosta, joka hirvittääkin jo valmiiksi tämän kaiken jo tehdyn päälle.
...sDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
-
Originally posted by hcaape View Postmitenkäs homma etenee me pidetään pieni miettimistauko ja sitten tilataan ehkä suutttimia onko sulle vaihdettu yhtään uutta suutinta:think
Vein kulkineen alunperin ideana tehdä suutinvaihto, jota sitten tutkittiin ja todettiin, että ei ole suuttimet. Nyt sitten kaikkien näiden viikkojen jälkeen palataan kuitenkin suuttimiin, ehkä.
Pelkään tässä käyvän niin, että nyt sinne lyödään 2000€ edestä lisää romua sisään, joka ei korjaakkaan mitään, niinkuin se on mennyt tähän asti. Kohta kirjaimellisesti vararikossa tämän kulkineen takia. Auto seissyt käytännössä kuukauden pajalla tämän viikon jälkeen.
Lisäys: Minä olin elänyt käsityksessä, että myös 4-sylinterin suutin oli vaihdettu ristiin "toimivan" kanssa, mutta 4 suutin olikin jätetty paikalleen, joka osittain voisi käydä järkeen, mikäli tietokone oikeasti luulee 4-sylinterin sytytyshäiriön sijaitsevan toisessa sylinterissä.
Lisälisäys: Seuraavaksi varmaan selviää, että katti on paskana tjs.Last edited by Ruostepalo; 24-05-2016, 10:53.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostEikös tähän oltu vaihdettu kaikkiin pyttyihin uudet suuttimet mutta ei ollut auttanut?
http://www.btcf.fi/forum/showthread....00#post3735000Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
Comment
-
Comment