Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruostepalo
    Bimmer Rookie
    • Jul 2015
    • 112
    • Helsinki

    Originally posted by Maili View Post
    Jännä jos ecuissa olis laajasti vikoja. Luulis ennemmin että softassa olis jotain, mutta tämä tuntuis kyllä aika uskottavalta ongelman aiheuttajalta :think
    Itselläkin alkaa olemaan jäljellä olevat vaihtoehdot joko kerettiläisen taikuuden puolella, tai sitten ECU:ssa. Mekaaninen vika suljettu jo pois yhtälöstä, sähköpuoli käyty kalliisti ja laajasti läpi (+ johdot ja liittimet kunnostettu), joten itselläkin alkaa homma kallistumaan ECU:n puolelle.:think
    Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
    ex: E93 325i M-Sport vm. -08
    ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
    ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
    ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
    ex: Fiat Marea HLX vm. -01

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Se korkeapainepumpun toimivuus ei kyllä välttämättä selviä kuin vaihtamalla uusi pumppu tilalle vaikka olisi INPAlla testitkin ajettu.

      Kuulostaa kyllä loogiselta lähteä tutkimaan sitä ECU puolta, kun tekniikka ja johdotuksetkin on kerran tsekattu läpi.

      Comment

      • Ruostepalo
        Bimmer Rookie
        • Jul 2015
        • 112
        • Helsinki

        Originally posted by brainsurgery View Post
        Se korkeapainepumpun toimivuus ei kyllä välttämättä selviä kuin vaihtamalla uusi pumppu tilalle vaikka olisi INPAlla testitkin ajettu.

        Kuulostaa kyllä loogiselta lähteä tutkimaan sitä ECU puolta, kun tekniikka ja johdotuksetkin on kerran tsekattu läpi.
        Eikö siihen ole mitään kunnollista tapaa testata sitä? Livedatat kaikki kunnossa, mutta se ei vissiin kerro täyttä totta välttämättä. Ymmärtääkseni pitäisi silmä kovana tuijottaa livedataa kokoajan ajon lopusta alkuun, kylmänä ja kuumana, että sen voisi todentaa.

        Tuntuisi silti jotenkin oudolta, että ongelma ilmenisi vain 2 sylinterissä jatkuvasti, ei muualla. Luulisi, että korkeapainepumpun oireilu ilmenisi satunnaisesti missä sylinterissä milloin sattuisikin(?).
        Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
        ex: E93 325i M-Sport vm. -08
        ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
        ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
        ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
        ex: Fiat Marea HLX vm. -01

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Originally posted by Ruostepalo View Post
          Eikö siihen ole mitään kunnollista tapaa testata sitä? Livedatat kaikki kunnossa, mutta se ei vissiin kerro täyttä totta välttämättä. Ymmärtääkseni pitäisi silmä kovana tuijottaa livedataa kokoajan ajon lopusta alkuun, kylmänä ja kuumana, että sen voisi todentaa.

          Tuntuisi silti jotenkin oudolta, että ongelma ilmenisi vain 2 sylinterissä jatkuvasti, ei muualla. Luulisi, että korkeapainepumpun oireilu ilmenisi satunnaisesti missä sylinterissä milloin sattuisikin(?).
          Totta tuo, että voisi kuvitella huonon korkeapainepumpun vaikuttavan muihinkin kuin kahteen viimeiseen sylinteriin.

          Itsellä hajosi N54:stä pumppu siten, että mitään ongelmaa ei ollut missään vaiheessa mutta yksi aamu auto ei vain enää lähtenyt käyntiin. Tai lähti mutta mutta ei käynyt kunnolla eikä korkeapainepumppu antanut mitään painetta vaikka starttaili uudelleen.

          Comment

          • Ruostepalo
            Bimmer Rookie
            • Jul 2015
            • 112
            • Helsinki

            Lisäyksenä nyt tänne, että äsken soitettiin huollon puolelta. Autoa en ole vielä saamassa takaisin, kun lambdan vaihtaminen olikin odotettua pidempi operaatio.

            Listaa asioista, mitkä on suljettu yhtälöstä ulos:
            -Suuttimet
            -Puolat
            -Tulpat
            -Kannen halkeama
            -Tiiviste rikki

            Epäilytyjen listalta löytyy:
            -ECU
            -Liittimet ja johdot. (Tämä varauksella vaan sen takia, kun juttelin mekaanikon kanssa, niin kun liittimet oli puhdistettu, oli auto käynyt viikonlopun seisomisen jälkeen nätisti huoltoliikkeen pihassa aamulla, minkä takia soittivatkin minulle ja ilmoittivat olevan kunnossa. Kaukaa haettua, mutta ehkä asialla on sitten kytköstä sähköpuolelle ja liittimiin? Sähköt oli kyllä mitattu, ja todettu toimivan.)
            -Katti(?)

            Auto oli siis saatu tässä välillä kehräämään mukavasti viikonlopun seisomisen jälkeen, kun oli liittimet kunnostettu. On joko pelkkää sattumaa, tai sitten liitoksissa varsinaiseen ongelmaan. Saa nähdä. Sama ongelmahan alkoi heti seuraavana aamuna sitten taas, ja on huoltoliikkeen puolella jatkunut myös.

            Hommaa myös hidastaa se, että toimenpiteen X jälkeen auto pitää aina seistä yhden ihmiselämän verran, jotta testaus voidaan tehdä oikeissa olosuhteissa.

            Paljonkos ECU:n vaihtaminen maksaisi valuuttaa? Vissiin puhutaan aika kalliista operaatiosta, joka hirvittääkin jo valmiiksi tämän kaiken jo tehdyn päälle.



            ...
            Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
            ex: E93 325i M-Sport vm. -08
            ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
            ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
            ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
            ex: Fiat Marea HLX vm. -01

            Comment

            • hcaape
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2009
              • 837
              • hyvinkää

              nyt vaihdettiin lambda anturi ja aamulla saa taas pettyä näin uskoisin,ei taida näitä saada millään kuntoon
              no onneksi z4 tulossa
              sDrive23i A E89 Roadster -10

              ex E92 325i -09

              ex E65 735i -02
              ex E38 730d -98 ;(

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                Ei vaikuta lambda kylmänä misfireen. Taas taisi mennä yhden suuttimen hinta väärän osan vaihtoon. Ainoa järkevä tapa on vaihtaa uudet suuttimet, saahan ne vanhat sinne takaisin jos ei nyt jostain syystä vika ole niissä.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • hcaape
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2009
                  • 837
                  • hyvinkää

                  Originally posted by suppari View Post
                  Ei vaikuta lambda kylmänä misfireen. Taas taisi mennä yhden suuttimen hinta väärän osan vaihtoon. Ainoa järkevä tapa on vaihtaa uudet suuttimet, saahan ne vanhat sinne takaisin jos ei nyt jostain syystä vika ole niissä.
                  oikeassa olit, onneksi oli "halpa"osa 100,mutta ei kait kaikki 6 suutinta hajoa samana päivänä,joo ja saahan ne vanhat takaisin mutta eipä niitä uusia voi palauttaa.
                  sDrive23i A E89 Roadster -10

                  ex E92 325i -09

                  ex E65 735i -02
                  ex E38 730d -98 ;(

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    Jos mä vaihdan turhaan suuttimet niin vanhat menee paikalleen takaisin ja uusista ei toki tarvitse maksaa mitään jos ei vika sillä tokene. Kertaakaan eibole tarvinnut kyllä vielä tätä lunastaa
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • hcaape
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2009
                      • 837
                      • hyvinkää

                      Originally posted by suppari View Post
                      Jos mä vaihdan turhaan suuttimet niin vanhat menee paikalleen takaisin ja uusista ei toki tarvitse maksaa mitään jos ei vika sillä tokene. Kertaakaan eibole tarvinnut kyllä vielä tätä lunastaa
                      täytyy vissiin tilata lisää suuttimia 1 kpl vaihdettu jos vaihtaa 2kpl bank 1:seen mistä heittää herjaa ja jos ei toimi sitten 3kpl lisää onpa elämä halpaa,varsinkin kun ei tule varmasti kuntoon vaikka vaihtaa kaikki suuttimet
                      sDrive23i A E89 Roadster -10

                      ex E92 325i -09

                      ex E65 735i -02
                      ex E38 730d -98 ;(

                      Comment

                      • jake2710
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 828

                        Vaihtakaa nyt vähintään se toinen bank mistä ne kooditkin tulee. Täällä kysytään neuvoa mut sitten ei uskota mitään.

                        Comment

                        • hcaape
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2009
                          • 837
                          • hyvinkää

                          Originally posted by Ruostepalo View Post
                          Lisäyksenä nyt tänne, että äsken soitettiin huollon puolelta. Autoa en ole vielä saamassa takaisin, kun lambdan vaihtaminen olikin odotettua pidempi operaatio.

                          Listaa asioista, mitkä on suljettu yhtälöstä ulos:
                          -Suuttimet
                          -Puolat
                          -Tulpat
                          -Kannen halkeama
                          -Tiiviste rikki

                          Epäilytyjen listalta löytyy:
                          -ECU
                          -Liittimet ja johdot. (Tämä varauksella vaan sen takia, kun juttelin mekaanikon kanssa, niin kun liittimet oli puhdistettu, oli auto käynyt viikonlopun seisomisen jälkeen nätisti huoltoliikkeen pihassa aamulla, minkä takia soittivatkin minulle ja ilmoittivat olevan kunnossa. Kaukaa haettua, mutta ehkä asialla on sitten kytköstä sähköpuolelle ja liittimiin? Sähköt oli kyllä mitattu, ja todettu toimivan.)
                          -Katti(?)

                          Auto oli siis saatu tässä välillä kehräämään mukavasti viikonlopun seisomisen jälkeen, kun oli liittimet kunnostettu. On joko pelkkää sattumaa, tai sitten liitoksissa varsinaiseen ongelmaan. Saa nähdä. Sama ongelmahan alkoi heti seuraavana aamuna sitten taas, ja on huoltoliikkeen puolella jatkunut myös.

                          Hommaa myös hidastaa se, että toimenpiteen X jälkeen auto pitää aina seistä yhden ihmiselämän verran, jotta testaus voidaan tehdä oikeissa olosuhteissa.

                          Paljonkos ECU:n vaihtaminen maksaisi valuuttaa? Vissiin puhutaan aika kalliista operaatiosta, joka hirvittääkin jo valmiiksi tämän kaiken jo tehdyn päälle.



                          ...
                          mitenkäs homma etenee me pidetään pieni miettimistauko ja sitten tilataan ehkä suutttimia onko sulle vaihdettu yhtään uutta suutinta:think
                          sDrive23i A E89 Roadster -10

                          ex E92 325i -09

                          ex E65 735i -02
                          ex E38 730d -98 ;(

                          Comment

                          • Ruostepalo
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2015
                            • 112
                            • Helsinki

                            Originally posted by hcaape View Post
                            mitenkäs homma etenee me pidetään pieni miettimistauko ja sitten tilataan ehkä suutttimia onko sulle vaihdettu yhtään uutta suutinta:think
                            Tuollahan se on imemässä rahoja. Ongelma kääntynyt päälaelleen, ja nyt ECU:n ja sähköjen sijasta epäillään, että sytytyshäiriö on oikeasti 4-sylinterissä, mutta tietokone ei tajua tätä, vaan luulee sen olevan 5- ja 6-sylintereissä. Takaisinkutsuna vaihdettu kaikki suuttimet 2009 joka peltoon, mutta suuttimet silti koneessa indexiä 7 ja 8 (2 kpl 8 ""). Olivat nyt kurkanneet sylinteriin sisälle ja todenneet, että 6-sylinteri näyttää juurikin siltä, että siellä ollut palamiskatkoksia, yllättäen, koska auto sammuttelee kyseistä sylinteriä käynnistyksessä. 4-sylinterin tulppa oli taas ihan mustana, ja siis kaikki tulpathan vaihdettiin tuossa jokunen viikko sitten, ja nyt sinne jouduttiin laittamaan taas uusi tulppa.

                            Vein kulkineen alunperin ideana tehdä suutinvaihto, jota sitten tutkittiin ja todettiin, että ei ole suuttimet. Nyt sitten kaikkien näiden viikkojen jälkeen palataan kuitenkin suuttimiin, ehkä.

                            Pelkään tässä käyvän niin, että nyt sinne lyödään 2000€ edestä lisää romua sisään, joka ei korjaakkaan mitään, niinkuin se on mennyt tähän asti. Kohta kirjaimellisesti vararikossa tämän kulkineen takia. Auto seissyt käytännössä kuukauden pajalla tämän viikon jälkeen.

                            Lisäys: Minä olin elänyt käsityksessä, että myös 4-sylinterin suutin oli vaihdettu ristiin "toimivan" kanssa, mutta 4 suutin olikin jätetty paikalleen, joka osittain voisi käydä järkeen, mikäli tietokone oikeasti luulee 4-sylinterin sytytyshäiriön sijaitsevan toisessa sylinterissä.

                            Lisälisäys: Seuraavaksi varmaan selviää, että katti on paskana tjs.
                            Last edited by Ruostepalo; 24-05-2016, 10:53.
                            Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                            ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                            ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                            ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                            ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                            ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              Eikös tähän oltu vaihdettu kaikkiin pyttyihin uudet suuttimet mutta ei ollut auttanut?

                              Comment

                              • Ruostepalo
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2015
                                • 112
                                • Helsinki

                                Originally posted by brainsurgery View Post
                                Eikös tähän oltu vaihdettu kaikkiin pyttyihin uudet suuttimet mutta ei ollut auttanut?

                                http://www.btcf.fi/forum/showthread....00#post3735000
                                Olin käsittänyt tuolloin huollon toimenpiteen väärin. Olivat siis samoilla olemassa olevilla suuttimilla vain testailleet. Olivat nykyiset suuttimet vaihtaneet ristiin toimivilta sylintereiltä ongelmallisille sylintereille.
                                Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                                ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                                ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                                ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                                ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                                ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎