Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matti M
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 40
    • Tuusula, Jokela

    Kuulemma testeri näytti misfireä vain kakkosessa. Lähtivät siis kylmällä koneella ajamaan jolloin tuo misfire saatiin kiinni testerillä.
    325i sedan manuaali 2011
    320d xdrive Touring 2019

    Comment

    • Puistis
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 849
      • 09

      Pientä nypyttämistä olen alkanut havaita kylmällä koneella, joten onko suosituksia missä kannattaisi suuttimia vaihdella tai vikaa selvitellä? PK-seudulla mieluiten. Paljonko suunnilleen yhden suuttimen vaihto maksaa?

      Comment

      • Matti M
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 40
        • Tuusula, Jokela

        Nollasin keskikulutuksen joka oli vakiintunut puolen vuoden aikana lukemaan 8.4. Nyt kun remontin jälkeen on ajeltu joitain satoja kilometrejä hyvin samanlaista rauhallista työmatka-ajoa niin vaikuttaisi jäävän jopa alle kahdeksan. Saattaa vielä heilahtaa desin suuntaan tai toiseen mutta aivan varmaa on että kulutus laski.
        325i sedan manuaali 2011
        320d xdrive Touring 2019

        Comment

        • juha77
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 749
          • Vaasa

          Kuinka usein noita suuttimia ja pumppuja saa olla n53 koneeseen uusimassa? Haussa olis 325/330i e90, mutta alkaa hiukan mietityttämään tuo n53 motti kun tässäkin topikissa sivukaupalla näitä suutin, pumppu ja puola ongelmia. Korjaantuuko nuo ongelmat kertaheitolla osat vaihtamalla vai toistuuko tuo ongelma jossain vaiheessa uudelleen? Sitten taas n52 330i noita disa ongelmia ilmeisesti jonkin verran... Vanha on tietysti aina vanha ja korjauksiin jossain määrin täytyy varautua, mutta samaa kallista vikaa kyllä veettäis korjata säännöllisesti?
          e90 330ia
          E36 328i touring
          Ex:
          e46 330i touring facelift
          e46 318ci facelift
          e36 320i cab M-Sport
          e36 325i coupe
          e30 318i

          Comment

          • hcaape
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 837
            • hyvinkää

            Originally posted by juha77 View Post
            Kuinka usein noita suuttimia ja pumppuja saa olla n53 koneeseen uusimassa? Haussa olis 325/330i e90, mutta alkaa hiukan mietityttämään tuo n53 motti kun tässäkin topikissa sivukaupalla näitä suutin, pumppu ja puola ongelmia. Korjaantuuko nuo ongelmat kertaheitolla osat vaihtamalla vai toistuuko tuo ongelma jossain vaiheessa uudelleen? Sitten taas n52 330i noita disa ongelmia ilmeisesti jonkin verran... Vanha on tietysti aina vanha ja korjauksiin jossain määrin täytyy varautua, mutta samaa kallista vikaa kyllä veettäis korjata säännöllisesti?
            no suuttimien vaihtoväli on n.100tkm muut osat kestää pidenpään yleisesti
            sDrive23i A E89 Roadster -10

            ex E92 325i -09

            ex E65 735i -02
            ex E38 730d -98 ;(

            Comment

            • juha77
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 749
              • Vaasa

              Originally posted by hcaape View Post
              no suuttimien vaihtoväli on n.100tkm muut osat kestää pidenpään yleisesti
              Jahas, omilla ajomäärillä siis 5-6v kestäis satsi , mitäs nuo suuttimet muuten kustantaa nykyään?
              e90 330ia
              E36 328i touring
              Ex:
              e46 330i touring facelift
              e46 318ci facelift
              e36 320i cab M-Sport
              e36 325i coupe
              e30 318i

              Comment

              • Ozzy #69#
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1641
                • Pirkanmaa

                Minkäslaisilla kilometreillä teillä on ensimmäinen setti suuttimia ja korkeapainepumppua mennyt vaihtoon?
                G20 330e M-Sport sunset orange

                Comment

                • JTP
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 506
                  • Hpj

                  Originally posted by Ozzy #69# View Post
                  Minkäslaisilla kilometreillä teillä on ensimmäinen setti suuttimia ja korkeapainepumppua mennyt vaihtoon?
                  Ensimmäinen korkeapainepumppu hajosi 39tkm:n kohdalla! Toisella on kohta ajettu jo saman verran..
                  Pumpun hintakin näyttää lähes tuplaantuneen parissa vuodessa. Kesällä -14 vaihtopumppu maksoi n.350€, nyt näyttää maksavan melkein 700€.
                  Suuttimille ei minun ole tarvinnut tehdä toistaiseksi mitään n. 40tkm:n ajotaipaleeni aikana.. Kop, kop
                  e90 330i lci -09
                  Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                  Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                  Comment

                  • Huu Haa
                    Newbiemmer
                    • Apr 2016
                    • 4
                    • Finland

                    Originally posted by JTP View Post
                    Ensimmäinen korkeapainepumppu hajosi 39tkm:n kohdalla! Toisella on kohta ajettu jo saman verran..
                    Pumpun hintakin näyttää lähes tuplaantuneen parissa vuodessa. Kesällä -14 vaihtopumppu maksoi n.350€, nyt näyttää maksavan melkein 700€.
                    Suuttimille ei minun ole tarvinnut tehdä toistaiseksi mitään n. 40tkm:n ajotaipaleeni aikana.. Kop, kop
                    Onkos kukaan tilannu jostain ulkomailta tota pumppua, saako halvemmalla?

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      Tuli taas hankittua tälläinen n53b30 aparaatti.Oikein mielenkiinnolla odotan koska kiukuttelu alkaa tekniikka puolella😂
                      Heti seuraavana omistus päivänä laukesi etupyörän laakeri.Et hyvä startti sinällään.
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • Ozzy #69#
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1641
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by kemo81 View Post
                        Tuli taas hankittua tälläinen n53b30 aparaatti.Oikein mielenkiinnolla odotan koska kiukuttelu alkaa tekniikka puolella😂
                        Heti seuraavana omistus päivänä laukesi etupyörän laakeri.Et hyvä startti sinällään.



                        Originally posted by JTP View Post
                        Ensimmäinen korkeapainepumppu hajosi 39tkm:n kohdalla! Toisella on kohta ajettu jo saman verran..
                        Pumpun hintakin näyttää lähes tuplaantuneen parissa vuodessa. Kesällä -14 vaihtopumppu maksoi n.350€, nyt näyttää maksavan melkein 700€.
                        Suuttimille ei minun ole tarvinnut tehdä toistaiseksi mitään n. 40tkm:n ajotaipaleeni aikana.. Kop, kop
                        Juu katselin kanssa että nuo kaikki kun uusii niin sellainen reilu parin tonnin paukku. Tuleekohan tehdas mahdollisesti vastaan jos pienehköillä kilometrimäärillä jo porsii? Oliko näihin jotain kampanijoita missä vaihdettiin jotain ihan tehtaan piikkiin?
                        G20 330e M-Sport sunset orange

                        Comment

                        • JTP
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 506
                          • Hpj

                          Originally posted by Huu Haa View Post
                          Onkos kukaan tilannu jostain ulkomailta tota pumppua, saako halvemmalla?
                          Ulkomailta tilaaminen ei juurikaan kannata, sillä vanhan pumpun palauttaminen maksaa suomen postin hinnoilla niin paljon, että mahdollinen muutaman kympin säästö pumpun hinnassa menee noihin palautuskustannuksiin.
                          Täysin uusia pumppujahan ei ole myynnissä edes merkkiliikkeessä, vaan kaikki ovat ns. tehdaskunnostettuja vaihto-osia.
                          e90 330i lci -09
                          Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                          Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                          Comment

                          • 205/65-15H
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1422

                            Näyttäisi että myös meillä ollaan päästy nykimis- ja tärinäklubiin kun kylmän koneen laittaa tulille. Korjaushistoria:

                            73 tkm suuttimet
                            n. 100tkm puolat
                            Molemmat tehtaan piikkiin.

                            150 tkm Nox-anturi omaan piikkiin.

                            Onko suosituksia minne kantsisi viedä pääkaupunkiseudulla vikadiagnoosiin?

                            Tulpilla (ja suuttimilla) ajettu 84tkm, onko tulpissa jokin vaihtoväli suositus?

                            Öljyä syö litran/3tkm, ei hyvä mutta tuon kanssa voi elellä kun kilsoja tulee alle 15t/vuosi.
                            Last edited by 205/65-15H; 25-12-2016, 20:01.
                            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                            Ioniq5 AWD -22
                            Leaf 40kwh -18

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              Tulpat 60tkm
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1422

                                N43 -moottoriin näyttää menevän samat suuttimet. Noita lienee myyty paljon enemmän.

                                Varmaan samat ongelmat kaikissa moottorityypeissä?

                                Viikon päästä olisi auto joutilas makaamaan pajalla useamman päivän, ehdotuksia otetaan edelleen vastaan. Laakkosen mukaan meidän yksilöön ei ole avoimia kampanjoita, joten artisti maksaa.
                                Last edited by 205/65-15H; 31-12-2016, 08:17.
                                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                                Ioniq5 AWD -22
                                Leaf 40kwh -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎