Originally posted by hkarr
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Originally posted by AceTeam View PostEi ole tullut vielä tarkistettua miten lambda seilaa lämpimänä.
Tähän tuli vielä muutama lisäkoodi:
29F5 Catalytic-converter conversion 2
2B07 Nitrogen-oxide sensor, electric
2B06 Nitrogen-oxide sensor, lambda linear
2AFB Nitrogen-oxide sensor, lambda binar..
2A27 Catalytic converter 2, conversion in stratified mode
Nämä kun nollasi niin takaisin tuli 100km ajolla:
29F5 Catalytic-converter conversion 2
30DA Nitrogen-oxide sensor, signal
Kävin Laakkoselta hakemassa Nox-anturin (470€), jolla nuo Nox koodit hävisi, mutta vikavalo syttyy entiseen malliin ja koodi 29F5 ja 2A27 tulee takaisin. Meniköhän rahat hukkaan..
Mitä pitäisi seuraavaksi tehdä? En ole tulppia vielä kurkannut. Kone käy ja kiihtyy hyvin. Risteyksissä joskus saattaa yskähtää ja heilauttaa autoa satunnaisesti.
Edit: Takalambdat tasaisella ajolla noin 0,8V, mutta bank 2 käy välillä alhaalla 0,1V toisen pysyessä tasaisena.
Edit2: Tästä vielä arvoja (oli vissiin tyhjäkäynnillä)
Oxygen - sensor control Active
Oxygen - sensor control 2 Active
Signal, oxygen sensor before catalytic converter 2.03 V
Signal, oxygen sensor 2 before catalytic converter 2.07 V
Signal, oxygen sensor behind catalytic converter 0.83 V
Signal, oxygen sensor 2 behind catalytic converter 0.16 V
Additional mixture adaptation 0.19 mg/stroke
Additional mixture adaptation 2 0.08 mg/stroke
Multiplicative mixture adaptation 0 %Last edited by AceTeam; 28-07-2017, 14:32.
Comment
-
-
Originally posted by JanskiAWD View PostEi ainakaan omaan silmään näytä pahalta.
Yksi hyvä keino metsästää viallista suutinta on vaihtaa uudet tulpat, ja ajaa niillä hetki. Omasta oli kaksi tulppaa noessa jo muutaman 100km ajelun jälkeen, ja loput neljä tulppaa oli puhtaita.
Sulla oli jotain häikkää sen rail pressuren kanssa käynnistyksen jälkeen, sieltä lähtisin tutkimaan lisää.
Vaihdoin sunnuntai-iltana autoon uudet NGK tulpat.
https://www.dropbox.com/s/yyjtqn84xy...small.jpg?dl=0[
Ajelen 100-200 km ja katson miltä uudet tulpat näyttävät parin päivän päästä.G21 320d xDrive (G26 i4 M50 tilattu)
Comment
-
-
Index 11 suuttimet
Palaan aiheeseen vielä sen verran, että ilmeisesti index 11 suuttimia ei saisi sekoittaa keskenään vanhempien kanssa ainakaan pankin sisällä, koska toimivat hieman eritavalla kuin 10 tai pienemmällä indeksillä olevat. Kun on vaihtanut vähintään -11 indeksillä olevat niin jatkossa voi sitten vaihtaa pelkästään yksittäisiä.
Eli kun itse vaihdoin 5 & 6 sylintereihin, niin pitänee varmaan vaihtaa vielä tuohon neloseenkin -11 sarjainen.
Käsittääkseni tämä -11 sarja on viimeisin N53 koneeseen ja siinä pitäisi olla korjattu lopullisesti vika joka aiemmissa malleissa, joten toivottavasti investoinnille tulee vastinetta.
Keskustelua aiheesta esim. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1332098
N54 suuttimista (jotka eivät paljolti näistä ilmeisesti poikkea) löytyi seuraava lainaus:
Here is a quote from the most current N54 fuel injector replacement service bulletin: IMPORTANT: Injectors with index 11 and higher have a different calibration and construction than injectors with index 10 and lower. Due to this difference, the injectors with index 11 and higher and injectors with index 10 and lower cannot be mixed on the same engine bank (i.e., cylinders 1-3 or 4-6). Once a bank of injectors is at index 11 or higher, the “bank set replacement” requirement no longer applies. For index 11 injector failures, only replace the failed injectorE90lci'09
Comment
-
-
Mun tapauksessa suuttimet on jo sekoitettu aiempien omistajien toimesta.
Mainitsinko, että tämä bemu myös savuttaa toisinaan, harmaata savua. Öljyt ja jäähdytinneesteet eivät näytä vähenevän.
INPA:n sain toimimaan, mutta diagnoosiin asti en kyllä vielä päässyt. Aiheuttaako rikkinäinen katalysaattori tuollaista savuamista?
Comment
-
-
Originally posted by hkarr View PostAjelen 100-200 km ja katson miltä uudet tulpat näyttävät parin päivän päästä.
Tänään su 6.8. aamulla +10C kesäkylmänä moottori ravisti pirusti ja sytytti moottorivikavalon.
Tällaista oli käynti 5 min ajon jälkeen: https://youtu.be/LunCjjqI_YU
"Reset" (moottorin sammutus ja uudelleenkäynnistys) paransi: https://youtu.be/q2GtzzXAs70
Käyntihäiriön ollessa päällä Bluetooth OBD lukijalla löytyi vikakoodit:
* Cylinder 4 Misfire Detected
* Cylinder 5 Misfire Detected
* Cylinder 6 Misfire Detected
* Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
Nämä hävisivät, kun kone lämpeni.
Tässä kuvat tulpista 200 km ajon jälkeen:
kuva 1
kuva 2
...vitospytyn tulppa on tosi karstainen. = Vuotava suutin?
Pitäisikö vaihtaa sarjana 4-6 sylintereiden suuttimet, jotta saisi yhteen bankkiin uudet saman indexin suuttimet?G21 320d xDrive (G26 i4 M50 tilattu)
Comment
-
-
Nyt on omaan yksilöön vaihdettu kaikki suuttimet, puolat ja tulpat (takuuseen). Kakkospyttyyn keväällä ja loppuihin ihan äskettäin. Auto siis 2011 mallia, manuaalivaihteinen. Kilsat 80 tkm.
Kysymys kuuluu että kuinka tasaisesti tämän auton kuuluu kulkea tilanteessa kun kone on kylmä ja lähdet liikkeelle varovasti (siis normaalisti esim. pihasta tai parkkikselta jossa ei ole tilaa lähteä reippaasti) eli ilman alkukierroksia? Siis siten että rundit pysyy 1000:ssa kunnes kytkin on ylhäällä ja sitten painat hieman pintakaasua. Koska tällaisessa tilanteessa mun yksilö ei liikahda edelleenkään täydellisen smuutisti vaan hieman heijaa ennen kuin kierrokset nousevat lähemmäs kahta tonnia. Ei rytkytä eikä varsinaisesti nyi mutta ei kuitenkaan ole niin tasainen kuin esim. diesel auto.
Siis kuuluuko tämän koneen olla 100 % tasaisesti autoa liikuttava myös kylmänä? Edellinen bensa bmw oli 1996 520 i ja en kyllä muista että se olisi soutanut kylmänäkään kunhan nokka ja kampiakselin tunnistimet vaihtoi säännöllisesti.325i sedan manuaali 2011
320d xdrive Touring 2019
Comment
-
-
Originally posted by hkarr View PostPitäisikö vaihtaa sarjana 4-6 sylintereiden suuttimet, jotta saisi yhteen bankkiin uudet saman indexin suuttimet?
Mielenkiintoista katsoa miten seuraavina kylminä elokuun aamuina kone käyttäytyy.G21 320d xDrive (G26 i4 M50 tilattu)
Comment
-
-
Originally posted by hkarr View PostVaihdatin tänään kaikki 6 suutinta "uusiin" (tehdaskunnostettuja, takuu) bemarihuollossa Espoossa.
Mielenkiintoista katsoa miten seuraavina kylminä elokuun aamuina kone käyttäytyy.G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
Originally posted by Matti M View PostJoku jolla on varmasti ehjä auto tällä moottorilla ja manuaalina niin saisinko lyhyesti kokeilla että voisin verrata?G21 320d xDrive (G26 i4 M50 tilattu)
Comment
-
-
Vaihdoin tänään taas muutaman suuttimen, ja huomasin että parin vanhan suuttimen kärjet olivat öljyn peitossa. Ainakin venttiilikopan tiiviste vuotaa ja on menossa vaihtoon, mutta johtuuko öljyiset suuttimet siitä vai voiko olla jotain muuta? Tulpanreijissä oli myös vähän öljyä..e92 "330"xiA M-sport
Mini Cooper R50
Comment
-
-
Suuttimet vaihdettu, Fuel Rail Pressure vielä 15000 tasolla kylmässä koneessa
Perjantaina 25.8. vaihdettiin suuttimet ja kylmäkäyntiongelmat (kierrosluku heiluu, ravistaa, joskus myös misfire) näyttäisivät hävinneen.
Moottorin veto pintakaasulla 1500-2000 rpm välillä on edelleen hieman ohutta. Ei ihan pätki, muttei vedä 100% tasaisesti. Katsoin sunnuntaina aamulla kylmästä koneesta OBD:n kautta Fuel Rail paineet ja edelleenkin pyörivät 15.000 tasolla ensimmäiset 5 minuuttia. Lopulta nousevat 20.000 lukemiin.
Olisikohan korkeapainepumpussa myös vikaa?G21 320d xDrive (G26 i4 M50 tilattu)
Comment
-
Comment