Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ahat
    Bimmer Rookie
    • May 2018
    • 31
    • Etelä-Suomi

    Originally posted by Reaper90 View Post
    Ite kattelin ebaysta, toki hinta sama ku leebmannista. 6 suutinta 1200e + postit.
    Asia itselläkin ajankohtainen. Onko tietoa tuosta Leebmanista, että ovatko osat alkuperäisiä (ja uusia sekä index 11) ja miten takuuasiat toimivat?
    E93 325i -07

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1822
      • N/A

      Originally posted by ahat View Post
      Asia itselläkin ajankohtainen. Onko tietoa tuosta Leebmanista, että ovatko osat alkuperäisiä (ja uusia sekä index 11) ja miten takuuasiat toimivat?
      Leebmann on saksalainen BMW-merkkiliike, jolla nyt sattuu olemaan myös web-kauppa. Osat ovat siis alkuperäisosia ja takuuasiat hoituvat kuten merkkiliikkeessä yleensä.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • Reaper90
        Bimmer Rookie
        • May 2017
        • 50
        • Tampere

        Originally posted by Dualfun View Post
        Vielä vuotaviin suuttimiin liittyen -

        Tässä myös yksi hyvä testiohjelma ISTA:ssa (bongattu toisesta threadista, kiitos Supa) -


        Testi alkaa nimittäin kohdassa 1:23 vuototestillä.

        Toinen (varmempi tapa) on katsoa tippuuko railipaineet esim. yön aikana. Eli katsoo paineet välittömästi sen jälkeen kun auton sammuttaa ja uusiksi useamman tunnin seisonnan jälkeen. Ehjässäkin autossa uskoisin että laskua tapahtuu vähän, eli en osaa sanoa suorilta mikä on sopiva raja-arvo minkä jälkeen voisi tehdä jotain pääteltiä jos suuttimet vuotaa.
        Katoin railipaineet inpalla. Tunti ajon jälkeen railipaineet tippu n.4400 kohdalle. Tulpat ei ollu oikeastaan mustia, mutta viidessä tulpassa kierteet oli märät. Näytti kyllä vähän öljyltä ja venakoppa vuotaa ainakin eli se menee kans vaihtoon. Voiko n53 koneisessa vaihtaa pelkästään tiivisteen vai meneekö koko venakoppa vaihtoon? Tuosta en oikein löytänyt mitään tietoa googlettelemalla.

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17837
          • PKS

          Originally posted by Reaper90 View Post
          Katoin railipaineet inpalla. Tunti ajon jälkeen railipaineet tippu n.4400 kohdalle. Tulpat ei ollu oikeastaan mustia, mutta viidessä tulpassa kierteet oli märät. Näytti kyllä vähän öljyltä ja venakoppa vuotaa ainakin eli se menee kans vaihtoon. Voiko n53 koneisessa vaihtaa pelkästään tiivisteen vai meneekö koko venakoppa vaihtoon? Tuosta en oikein löytänyt mitään tietoa googlettelemalla.
          Paljonko oli heti sammutuksen jälkeen?

          Tiiviste - https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3968
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • Reaper90
            Bimmer Rookie
            • May 2017
            • 50
            • Tampere

            Originally posted by Dualfun View Post
            Paljonko oli heti sammutuksen jälkeen?

            Tiiviste - https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3968

            5 min sammutuksen jälkeen 4999-5030. Arvo vaihteli. Tasan tunti sammutuksesta 4440.
            Last edited by Reaper90; 27-08-2018, 16:14.

            Comment

            • Reaper90
              Bimmer Rookie
              • May 2017
              • 50
              • Tampere

              Laitoin eilen kyselyä bimmerprofs sivun omistajalle ja kerroin viat sekä inpassa näkyvät arvot. Integrator arvot on kylmäkäynnistyksessä -25-30% ja heidän mukaansa olisi kyseessä imuvuoto. Neuvoi kokeilee huohottimen toimintaa avaamalla öljykorkki ja kattomalla integrator arvoa. Nousi samantien +30% arvoon ja sitten vielä kokeilin tukkimalla huohottimen päällä olevat aukot ja silloinkin integrator arvo nousi +30% heti. Eli huohotin on vissiin viallinen ja menee nyt vaihtoon. Menee siis koko venakoppa vaihtoon kun tiivistekin vuosi. Katotaa auttaako tuo toimenpide sitten.

              Comment

              • takatalvi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1019
                • Jokela

                Tuossa olis korjaussarjaa tarjolla. https://m.ebay.co.uk/itm/Valve-Cover...wAAOSwTWZberld
                BMW i3

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4595
                  • Tampere

                  Originally posted by Dualfun View Post
                  En ole kyllä ikinä tehnyt varsinaisesti mitään tarkkaa ajotapahtumaa adaptaationollauksen jälkeen :think Ihan nollannut vaan aina kun tehty jotain selkeää autolle, kuten uudet tulpat tai puolat. Yleisen huomio on ollut että tyhjäkäynti tasoittuu autoissa, mutta ajossa tuntuu että puuttuu tehoja - kunnes jossain vaiheessa ilmeisesti adaptaatiot on rekisteröity jolloin meno paranee. Ehkä jotain kymmeniä kilometrejä, muutama puolikiihdytys, jne. Voisihan tuota "täyttä tapahtumaa" kokeilla joskus. :think

                  Sen sijaan esim. yo caseen ei ole adaptaatioiden nollauksella ollut lopulta mitään vaikutusta.
                  Erääseen autoon tehtiin tuo ylläoleva operaation ja sopeutus aiemmin mainitseman ohjeen mukaan. Nyt autolla on ajettu kk ilman ongelmia. Jo bitti siellä oli varmaan mennyt solmuun. :think
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Matti M
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 40
                    • Tuusula, Jokela

                    Oman yksilöni pienet nypytykset (esiintyi varsinkin kylmällä koneella, mutta lievemmin myös lämpimänä). loppuivat adaptaatioiden nollauksella (kiitos Vanquish).
                    Tyhjäkäynti tasoittui myös ja muuttui jotenkin nätimmäksi. Nyt kiesi tuntuu sellaiselta kuin voisi olettaa että sen kuuluisi tuntua. Parhaiten muutoksen huomaa liikkeelle lähdössä ja hyvin hitaassa kaupunkiajossa. Esim. kun tulee risteykseen kakkosvaihteella moottorijarruttaen niin ennen auto tavallaan "heijasi" eli vauhti ei hidastunut tasaisesti. Samoin kakkosella kun valuttelee kytkin pohjassa risteykseen siten että nopeus lähentelee jo kävelyvauhtia ja siitä kun nostaa kytkimen ja lähtee liikkeelle niin nyt se paljon helpompaa tehdä ilman että meno meinaa ensin puutua. Eli se pintakaasun annostelu ja vedon ja moottorijarrutuksen rajapinta on ehkä se missä nollauksen hyödyn huomaa parhaiten.

                    Adaptaatioajon aikana myös todettiin että laihaseosmoodi rupesi toimimaan.

                    Autoon on vaihdettu suuttimet, puolat ja tulpat reilu vuosi / 20 tkm sitten.
                    325i sedan manuaali 2011
                    320d xdrive Touring 2019

                    Comment

                    • tiakri
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 208

                      Onko kukaan puhdistellut tai vaihdellut noita Vanos suodattimia N53 koneesta? Jos on niin ovatko keränneet likaa tms?

                      Tässä video aiheesta, on ilmeisesti N52 koneesta mutta samanlaiset/vastaavat taitaa olla N53:ssakin.

                      https://www.youtube.com/watch?v=OOm40EewTPw
                      E90lci'09

                      Comment

                      • e36coupe
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 719
                        • Nokia

                        Mä oon parista N52:sta noi puhdistanut. Toinen 160 tkm ja toinen 210 tkm ajettuna. Ei kummassakaan mitään merkittävää likaa ollut. Bräkleenillä ja paineilmalla putsasin.

                        Tein kyllä molemmat pyörän aukosta ja ensin tuon johtosarjan kiinnikkeen irrotin yläkautta. On noi niin piilossa, että mun makuun mukavampi sieltä pyörän aukosta puuhastella.
                        Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                        Työn alla: E21 320/6
                        Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                        Comment

                        • OPT
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 167
                          • Liminka

                          N53B30 antaa vikakoodia 0029dc, cylinder injection cutout. Vika tullut pari kertaa päälle parin viikon aikana. Koodit luettu ISTAlla. Lähtee kylmänä ja lämpimänä nätisti käyntiin ja käy hyvin. Parin kilsan ajon jälkeen alkaa käymään vajaalla. Kun sammuttaa ja starttaa niin käy taas normaalisti. Välillä ajossa ja vedättäessä pientä nykimistä havaittavissa. Nox ohjelmoitu pois, imupuolen vanos solenoidi vaihdettu ja uudet tulpat. Olisiko korkea- vai matalapainepumppu? Huomiona että tulppia vaihdettaessa 3 ja 4 tulppapoteroissa oli hieman öljyä.

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17837
                            • PKS

                            Originally posted by OPT View Post
                            N53B30 antaa vikakoodia 0029dc, cylinder injection cutout. Vika tullut pari kertaa päälle parin viikon aikana. Koodit luettu ISTAlla. Lähtee kylmänä ja lämpimänä nätisti käyntiin ja käy hyvin. Parin kilsan ajon jälkeen alkaa käymään vajaalla. Kun sammuttaa ja starttaa niin käy taas normaalisti. Välillä ajossa ja vedättäessä pientä nykimistä havaittavissa. Nox ohjelmoitu pois, imupuolen vanos solenoidi vaihdettu ja uudet tulpat. Olisiko korkea- vai matalapainepumppu? Huomiona että tulppia vaihdettaessa 3 ja 4 tulppapoteroissa oli hieman öljyä.
                            Kyllä tuo menee syöttöpuolelle, eli matalapainepumppu. Mitäs bensansuodatin, ääritapauksessa voisi olla tukossa... Nykimiset menee enemmänkin sinne suutinpuolelle, mutta kaikkihan on jotenkin käsi kädessä lopulta.
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36
                            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            Muut talouden vehkeet:
                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • olli90~
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 123
                              • Kuopio

                              noniin, vikakoodi P302C?

                              HPFP? :think

                              Potilaana vajaatehonen n53, sammui risteykseen, lähti käyntiin ja kävi ihan ok. Syttyi moottorin vikavalo. Luin vikakoodit, jätin auton parkkiin ja korkkasin lonkeron.

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17837
                                • PKS

                                Eiköhän jos auto myös oikeasti oireilee. Tuskin paineanturi.
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36
                                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                                Muut talouden vehkeet:
                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎