Originally posted by Reaper90
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Originally posted by ahat View PostAsia itselläkin ajankohtainen. Onko tietoa tuosta Leebmanista, että ovatko osat alkuperäisiä (ja uusia sekä index 11) ja miten takuuasiat toimivat?Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostVielä vuotaviin suuttimiin liittyen -
Tässä myös yksi hyvä testiohjelma ISTA:ssa (bongattu toisesta threadista, kiitos Supa) -
Testi alkaa nimittäin kohdassa 1:23 vuototestillä.
Toinen (varmempi tapa) on katsoa tippuuko railipaineet esim. yön aikana. Eli katsoo paineet välittömästi sen jälkeen kun auton sammuttaa ja uusiksi useamman tunnin seisonnan jälkeen. Ehjässäkin autossa uskoisin että laskua tapahtuu vähän, eli en osaa sanoa suorilta mikä on sopiva raja-arvo minkä jälkeen voisi tehdä jotain pääteltiä jos suuttimet vuotaa.
Comment
-
-
Originally posted by Reaper90 View PostKatoin railipaineet inpalla. Tunti ajon jälkeen railipaineet tippu n.4400 kohdalle. Tulpat ei ollu oikeastaan mustia, mutta viidessä tulpassa kierteet oli märät. Näytti kyllä vähän öljyltä ja venakoppa vuotaa ainakin eli se menee kans vaihtoon. Voiko n53 koneisessa vaihtaa pelkästään tiivisteen vai meneekö koko venakoppa vaihtoon? Tuosta en oikein löytänyt mitään tietoa googlettelemalla.
Tiiviste - https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3968E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostPaljonko oli heti sammutuksen jälkeen?
Tiiviste - https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3968
5 min sammutuksen jälkeen 4999-5030. Arvo vaihteli. Tasan tunti sammutuksesta 4440.Last edited by Reaper90; 27-08-2018, 16:14.
Comment
-
-
Laitoin eilen kyselyä bimmerprofs sivun omistajalle ja kerroin viat sekä inpassa näkyvät arvot. Integrator arvot on kylmäkäynnistyksessä -25-30% ja heidän mukaansa olisi kyseessä imuvuoto. Neuvoi kokeilee huohottimen toimintaa avaamalla öljykorkki ja kattomalla integrator arvoa. Nousi samantien +30% arvoon ja sitten vielä kokeilin tukkimalla huohottimen päällä olevat aukot ja silloinkin integrator arvo nousi +30% heti. Eli huohotin on vissiin viallinen ja menee nyt vaihtoon. Menee siis koko venakoppa vaihtoon kun tiivistekin vuosi. Katotaa auttaako tuo toimenpide sitten.
Comment
-
-
Tuossa olis korjaussarjaa tarjolla. https://m.ebay.co.uk/itm/Valve-Cover...wAAOSwTWZberldBMW i3
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostEn ole kyllä ikinä tehnyt varsinaisesti mitään tarkkaa ajotapahtumaa adaptaationollauksen jälkeen :think Ihan nollannut vaan aina kun tehty jotain selkeää autolle, kuten uudet tulpat tai puolat. Yleisen huomio on ollut että tyhjäkäynti tasoittuu autoissa, mutta ajossa tuntuu että puuttuu tehoja - kunnes jossain vaiheessa ilmeisesti adaptaatiot on rekisteröity jolloin meno paranee. Ehkä jotain kymmeniä kilometrejä, muutama puolikiihdytys, jne. Voisihan tuota "täyttä tapahtumaa" kokeilla joskus. :think
Sen sijaan esim. yo caseen ei ole adaptaatioiden nollauksella ollut lopulta mitään vaikutusta.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Oman yksilöni pienet nypytykset (esiintyi varsinkin kylmällä koneella, mutta lievemmin myös lämpimänä). loppuivat adaptaatioiden nollauksella (kiitos Vanquish).
Tyhjäkäynti tasoittui myös ja muuttui jotenkin nätimmäksi. Nyt kiesi tuntuu sellaiselta kuin voisi olettaa että sen kuuluisi tuntua. Parhaiten muutoksen huomaa liikkeelle lähdössä ja hyvin hitaassa kaupunkiajossa. Esim. kun tulee risteykseen kakkosvaihteella moottorijarruttaen niin ennen auto tavallaan "heijasi" eli vauhti ei hidastunut tasaisesti. Samoin kakkosella kun valuttelee kytkin pohjassa risteykseen siten että nopeus lähentelee jo kävelyvauhtia ja siitä kun nostaa kytkimen ja lähtee liikkeelle niin nyt se paljon helpompaa tehdä ilman että meno meinaa ensin puutua. Eli se pintakaasun annostelu ja vedon ja moottorijarrutuksen rajapinta on ehkä se missä nollauksen hyödyn huomaa parhaiten.
Adaptaatioajon aikana myös todettiin että laihaseosmoodi rupesi toimimaan.
Autoon on vaihdettu suuttimet, puolat ja tulpat reilu vuosi / 20 tkm sitten.325i sedan manuaali 2011
320d xdrive Touring 2019
Comment
-
-
Onko kukaan puhdistellut tai vaihdellut noita Vanos suodattimia N53 koneesta? Jos on niin ovatko keränneet likaa tms?
Tässä video aiheesta, on ilmeisesti N52 koneesta mutta samanlaiset/vastaavat taitaa olla N53:ssakin.
https://www.youtube.com/watch?v=OOm40EewTPwE90lci'09
Comment
-
-
Mä oon parista N52:sta noi puhdistanut. Toinen 160 tkm ja toinen 210 tkm ajettuna. Ei kummassakaan mitään merkittävää likaa ollut. Bräkleenillä ja paineilmalla putsasin.
Tein kyllä molemmat pyörän aukosta ja ensin tuon johtosarjan kiinnikkeen irrotin yläkautta. On noi niin piilossa, että mun makuun mukavampi sieltä pyörän aukosta puuhastella.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
N53B30 antaa vikakoodia 0029dc, cylinder injection cutout. Vika tullut pari kertaa päälle parin viikon aikana. Koodit luettu ISTAlla. Lähtee kylmänä ja lämpimänä nätisti käyntiin ja käy hyvin. Parin kilsan ajon jälkeen alkaa käymään vajaalla. Kun sammuttaa ja starttaa niin käy taas normaalisti. Välillä ajossa ja vedättäessä pientä nykimistä havaittavissa. Nox ohjelmoitu pois, imupuolen vanos solenoidi vaihdettu ja uudet tulpat. Olisiko korkea- vai matalapainepumppu? Huomiona että tulppia vaihdettaessa 3 ja 4 tulppapoteroissa oli hieman öljyä.
Comment
-
-
Originally posted by OPT View PostN53B30 antaa vikakoodia 0029dc, cylinder injection cutout. Vika tullut pari kertaa päälle parin viikon aikana. Koodit luettu ISTAlla. Lähtee kylmänä ja lämpimänä nätisti käyntiin ja käy hyvin. Parin kilsan ajon jälkeen alkaa käymään vajaalla. Kun sammuttaa ja starttaa niin käy taas normaalisti. Välillä ajossa ja vedättäessä pientä nykimistä havaittavissa. Nox ohjelmoitu pois, imupuolen vanos solenoidi vaihdettu ja uudet tulpat. Olisiko korkea- vai matalapainepumppu? Huomiona että tulppia vaihdettaessa 3 ja 4 tulppapoteroissa oli hieman öljyä.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Eiköhän jos auto myös oikeasti oireilee. Tuskin paineanturi.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Comment