Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pääpiru
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 29
    • Kaarina

    Suht isoja ongelmia ton koneen tunnistuksen kanssa,ku itselläni ollut sitten joko pienempää tai isompaa myllyä alla,eikä viissatasta oo ennen ollut,tuosta kuvia ;

    http://imageshack.us/photo/my-images/522/21112011949.jpg/
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.



    jospa noista nyt olisi jotain apua koneen tunnistukseen,kun M30 kone on ihan erinlainen, ja miksi ihmeessä tuonne keulille olisi sit toisaaltaan pistetty 525e nuhapumppukaan.
    Last edited by pääpiru; 21-11-2011, 20:29.

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by pääpiru View Post
      Suht isoja ongelmia ton koneen tunnistuksen kanssa,ku itselläni ollut sitten joko pienempää tai isompaa myllyä alla,eikä viissatasta oo ennen ollut,tuosta kuvia ;
      Ihan perinteiseltä L-Jetronic M20B20-koneelta näyttäis. Voi toki olla myös B23, mutta mistäs sitä päällepäin arvaa.
      Virranjakajan alapuolelta löytyy lohkosta semmonen n.8cm pitkä, suorakaiteenmuotoinen tasainen kohta, johon on meistetty koneen numero ja vähän muutakin. Rätti käteen ja puhdistat sen kohdan. Sitten vaan numerot tänne, niin ollaan paljon viisaampia.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • pääpiru
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 29
        • Kaarina

        Juu täytyypä tuommoinen kohta laittaa puhdistaen, ihan mielenkiinnolla kysyn että lukeeko siellä suoraan mikä mylly on kyseessä vai taas jotain koodinpätkää mistä ei voi matti meikäläinen ilman netin avustusta päätellä mimmonen kone siellä on?

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by pääpiru View Post
          Juu täytyypä tuommoinen kohta laittaa puhdistaen, ihan mielenkiinnolla kysyn että lukeeko siellä suoraan mikä mylly on kyseessä vai taas jotain koodinpätkää mistä ei voi matti meikäläinen ilman netin avustusta päätellä mimmonen kone siellä on?
          Noh, jos siellä on ihan normaali L-Jetronic kone samanikäisestä vehkeestä, niin todennäköisesti siellä on merkinnät: 20 6E B, tai 20 6E D, mahdollisesti myös 20 6E Y, tai jopa 20 6E Z. Noista osaa jo jokainen päätellä moottorin koon. Noiden numeroiden alla on sitten vielä lisäksi sen moottorin numero. Semmoinen 7-numeroinen sarja. Esim sulla se vois olla vaikkapa 9175***.
          Toki siellä voi olla myös tehdasuusi, tai tehdaskorjattu moottori, mutta silloin on merkinnät ihan muuta. Laita nyt ne kaikki tiedot, mitä sinne pieneen ruutuun on stanssattu. Aletaan sitten katsomaan mikä se moottori on.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • pääpiru
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 29
            • Kaarina

            Elieli näemmä ihan normaali kakslitranen siellä möllötteli,ainakin mun järjellä ajatellen.? Joku osaa varmaan tuosta vähän paremmin valaista


            "20 6E B" ja alempana;

            "91 91 421"


            VIN-koodiakin syöttelin niin ei ihmeempiä lisävarustuksia löytynyt.
            Last edited by pääpiru; 22-11-2011, 20:55.

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              Originally posted by pääpiru View Post
              Elieli näemmä ihan normaali kakslitranen siellä möllötteli,ainakin mun järjellä ajatellen.? Joku osaa varmaan tuosta vähän paremmin valaista


              "20 6E B" ja alempana;

              "91 91 421"


              VIN-koodiakin syöttelin niin ei ihmeempiä lisävarustuksia löytynyt.
              Kyllä, ihan normaali 125hv L-Jetronic moottori. Mikäli moottorin numero 9191421 on sama, kun autosi alustanumeron 7-viimeistä merkkiä, on se auton alkuperäinen moottori. Jos se on eri, silloin moottorisi on joskus vaihdettu. Eli nyt ollaan kohtuuvarmoja, ettei autossasi ole suurempaa moottoria, mikä sinne kuuluu, ellei sisuskaluja ole vaihdettu.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • spiidi10
                Bimmer Rookie
                • Nov 2008
                • 78
                • Tampere

                Originally posted by T3 View Post
                Mikäli moottorin numero 9191421 on sama, kun autosi alustanumeron 7-viimeistä merkkiä, on se auton alkuperäinen moottori.
                Vähän tyhmyyttäni kyselen mut onko alustanumero, siis runkoon stanssattu rungonnumero, sama kun tyyppikilvessä oleva valmistenumero, jonka viimeset 7merkkiä on auton vin-koodi? Mihin kohtaan se rungonnumero muuten on lyöty kun en tosta purkuvehkeestäkään vielä ole sitä löytäny?
                0400- 239 238 tai 0400- 512 904
                [email protected]

                En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  Originally posted by spiidi10 View Post
                  Vähän tyhmyyttäni kyselen mut onko alustanumero, siis runkoon stanssattu rungonnumero, sama kun tyyppikilvessä oleva valmistenumero, jonka viimeset 7merkkiä on auton vin-koodi? Mihin kohtaan se rungonnumero muuten on lyöty kun en tosta purkuvehkeestäkään vielä ole sitä löytäny?
                  Kyllä, alustanumero on sama asia, kuin rungonnumero. Pitää vain sitten muistaa, että myöhemmin, kun moottorinnumerot muuttuivat 8-numeroisiksi, eivät ne enää kulkeneet "käsikädessä" alustanumeron kanssa. Eli vanhemmissa autoissa alustanumeron 7-viimeistä merkkiä olivat samat, kun moottorinnumero, jolloin voitiin varmistaa, että autossa joko on, tai ei sen alkuperäinen moottori.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • spiidi10
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 78
                    • Tampere

                    Jos nyt jätetään noi moottorinumerot sivuun niin onko siis alusta- eli rungonnumero sama kun tässä pop-niiteillä konetilaan kiinnitetyssä tyyppikilvessä oleva valmistenumero joka löytyy myös rekisteriotteesta?
                    Eikö rungonnumero kuitenkin ole stanssattu johonkin alustan palkkiin?
                    ("saako naapurin tontille rakentaa, kyselee nimim. paalutinko turhaan")
                    0400- 239 238 tai 0400- 512 904
                    [email protected]

                    En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Originally posted by spiidi10 View Post
                      Jos nyt jätetään noi moottorinumerot sivuun niin onko siis alusta- eli rungonnumero sama kun tässä pop-niiteillä konetilaan kiinnitetyssä tyyppikilvessä oleva valmistenumero joka löytyy myös rekisteriotteesta?
                      Eikö rungonnumero kuitenkin ole stanssattu johonkin alustan palkkiin?
                      ("saako naapurin tontille rakentaa, kyselee nimim. paalutinko turhaan")
                      Kyllä on, juurikin se sama numero. Löytyy siis korista, "alustasta", "rungosta" ja tyyppikilvestä ja tietenkin myös sieltä rekisteriotteesta.
                      Sekoitetaan vielä hieman, sillä nykyään on oikeastaan väärin puhua rungonnumeroista, koska autot eivät juurikaan enää ole rungollisia, vaan niiden korit ovat itsekantavia.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Rifu
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 807
                        • Nukari

                        Vähän ehkä tyhmä kysymys mutta silti kysyn. Irrotin tollasesta -84 316 e30:stä vaihdelaatikon niin meneekö se suoraan heittämällä e28 518? e28:ssa on nyt 4 lovinen ja tuo irroitettu on 5 lovinen. Molemmissa M10b18 kone. Erona se että e30 kone oli ruiskulla ja e28 kaasarilla.
                        -E61-

                        Comment

                        • spiidi10
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2008
                          • 78
                          • Tampere

                          Originally posted by T3 View Post
                          Kyllä on, juurikin se sama numero. Löytyy siis korista, "alustasta", "rungosta" ja tyyppikilvestä ja tietenkin myös sieltä rekisteriotteesta.
                          Sekoitetaan vielä hieman, sillä nykyään on oikeastaan väärin puhua rungonnumeroista, koska autot eivät juurikaan enää ole rungollisia, vaan niiden korit ovat itsekantavia.
                          Kiitoksia. Ja onhan se alustanumero tosiaan se oikeempi sana.
                          Ymmärrät kuitenkin mitä tarkotin.
                          0400- 239 238 tai 0400- 512 904
                          [email protected]

                          En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.

                          Comment

                          • spiidi10
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 78
                            • Tampere

                            Originally posted by Rifu View Post
                            Vähän ehkä tyhmä kysymys mutta silti kysyn. Irrotin tollasesta -84 316 e30:stä vaihdelaatikon niin meneekö se suoraan heittämällä e28 518? e28:ssa on nyt 4 lovinen ja tuo irroitettu on 5 lovinen. Molemmissa M10b18 kone. Erona se että e30 kone oli ruiskulla ja e28 kaasarilla.
                            Eikös se lohko ja kopan kiinnitys kuitenkin ole sama vaikka kannessa onkin eroja??
                            Kun kerran molemmat on m10b18. Jotenkin olen ymmärtäny et toi on nimenomaan lohkon tyyppimerkintä.
                            Last edited by spiidi10; 25-11-2011, 17:35.
                            0400- 239 238 tai 0400- 512 904
                            [email protected]

                            En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.

                            Comment

                            • Rifu
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 807
                              • Nukari

                              Originally posted by spiidi10 View Post
                              Eikös se lohko ja kopan kiinnitys kuitenkin ole sama vaikka kannessa onkin eroja??
                              Kun kerran molemmat on m10b18. Jotenkin olen ymmärtäny et toi on nimenomaan lohkon tyyppimerkintä.
                              Kyllähän se näin pitäisi olla, on vaa osalta kuullut että sopii heittämällä ja osa sanoo että ei sovi kun pituus ei täsmää. Olisi mukava tietää varmaksi ennenkuin yrittää edes vaihtoa. On meinaa aivan perseestä tuolla 4vaihteisella ajaa kun vauhtia on 100km/h niin kierrokset huutaa 4000rpm.
                              -E61-

                              Comment

                              • Erska
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 439
                                • Tuusula

                                Originally posted by Rifu View Post
                                Kyllähän se näin pitäisi olla, on vaa osalta kuullut että sopii heittämällä ja osa sanoo että ei sovi kun pituus ei täsmää. Olisi mukava tietää varmaksi ennenkuin yrittää edes vaihtoa. On meinaa aivan perseestä tuolla 4vaihteisella ajaa kun vauhtia on 100km/h niin kierrokset huutaa 4000rpm.
                                Jos en väärin muista niin 4 vaihteinen on lyhyempi joten kardaani on pidempi 4 vaihteisessa, joten luulisin että kun 5 vaihteisen vaihtaa niin kardaani menee 5 vaihteisen E28 kanssa alle 9/85
                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                                Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                                EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎