E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Madfexx
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3646
    • Lempäälä

    Originally posted by longi View Post
    Pari levyä nyt saatu jyrsinnästä. Melkein kalustettu.



    Aika kova homma. Mutta kohta pitäis päästä testaamaan.
    Mistä tässä L-Jetissä tulee tieto pyörintänopeudesta? Ja mitä sieltä tulee? (muistelin nähneeni tästä juttua, mutta en onnistunut sitä löytämään)
    Näyttää mielenkiintoiselta! Uskaltaako tiedustella, että paljonko tuollaisten levyjen teettäminen maksoi?:think
    Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
    Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

    Comment

    • |foder|
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 7143
      • Forssa

      Originally posted by smpovers View Post
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post1997186
      Tuommoinen auto. Taidan myydä sen tänään kaverille Yksi parhaimmista kavereista on etsinyt tuollaista e28:a joten taidan myydä sen siihen hintaan että saan kulut pois ja vähän päälle. Tän auton parissa tulevaisuudessa varmaan tulee muutama autotalli/kaljotteluilta vietettyä.

      Nyt lakkasi ABS toimimasta ja jarrut muutenkin. Kun polkimen painaa pohjaan niin jarruttaa vaan kuskinpuolen pyörällä. Muuten poljin on ihan löysä. Nestettä tuo ei vuoda.
      Jarruntehostajassa oleva paineanturi oli kyllä märkä:think
      Anteeksi offtopick mutta, ET kyllä myy. Taisit speksatakin kenetä siitä oli kiinnostunut ja voin muuten kertoa että sillä jätkällä se yksilö kuolee ihan täysin. En usko että jaksaa alkaa laittamaan kuntoon sen enempää että pysyy jollain tavalla ajokuntoisena. Siinä kuitenkin on tekemistä ja paljon.
      Nyt:
      E82 135i -11

      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

      Comment

      • smpovers
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2371
        • Tammela

        Originally posted by |foder| View Post
        Anteeksi offtopick mutta, ET kyllä myy. Taisit speksatakin kenetä siitä oli kiinnostunut ja voin muuten kertoa että sillä jätkällä se yksilö kuolee ihan täysin. En usko että jaksaa alkaa laittamaan kuntoon sen enempää että pysyy jollain tavalla ajokuntoisena. Siinä kuitenkin on tekemistä ja paljon.
        En sit tiedä. Itsellä vähän rahapulaakin on.. Kyl mä Saken tiedän ja osaa se autoja laittaa jotenkin. On se siihen Nissaniinkin tehny kaikenlaista ja myös Annan ja sen äitin bemariin ollaan tehty monta "huoltoa". Jos sen sille myyn niin aion kyllä ilmoittaa jos se on aikeissa raiskata sitä jollain lailla. Joka viikonloppu tulee nähtyä...
        Pakoputki,jarru,sisustan ehostus, paikkamaalia sinne sun tänne pitäisi saada tehtyä...
        Kone myös savuttaa saatana. Eikö tuo m30(m107) ole ikuinen ainakin vakiona ja automaatin jatkeena?
        Mielummin myyn kaverille kun jollekkin tyypille mikä vetää sen osiks...
        Last edited by smpovers; 25-04-2010, 22:04.
        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
        BMW 330d touring e46 -05
        Ford Cortina Mk2 1600 -70
        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

        Comment

        • Madfexx
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3646
          • Lempäälä

          Originally posted by smpovers View Post
          En sit tiedä. Itsellä vähän rahapulaakin on.. Kyl mä Saken tiedän ja osaa se autoja laittaa jotenkin. On se siihen Nissaniinkin tehny kaikenlaista ja myös Annan ja sen äitin bemariin ollaan tehty monta "huoltoa". Jos sen sille myyn niin aion kyllä ilmoittaa jos se on aikeissa raiskata sitä jollain lailla. Joka viikonloppu tulee nähtyä...
          Pakoputki,jarru,sisustan ehostus, paikkamaalia sinne sun tänne pitäisi saada tehtyä...
          Kone myös savuttaa saatana. Eikö tuo m30(m107) ole ikuinen ainakin vakiona ja automaatin jatkeena?
          Mielummin myyn kaverille kun jollekkin tyypille mikä vetää sen osiks...
          Mä voin ostaa pois, jos on muussa tapauksessa hunningolle joutumassa kyseinen yksilö...
          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

          Comment

          • Soininen
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 1296
            • Kajaani

            Kattelin tuossa tuota k.a.w:n alusta valikoimaa ja sattu silmään nuo pelkät jousi sarjat. Lienekköhän vallan mitään järkeä laittaa tuo pelkkä 65/40 jousi satsi? Kuitenkin hinta ero on suuri ja vetääkö sitten miten jäykäksi tuon jos laittaa kokosetin iskarit ja jouset? itse ainakin pidän enemmän pehmeästä kyydistä
            E28 "525i" M52 -84
            F11 520d xDrive -16

            Comment

            • tobezki
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 98
              • Rauma

              Varmaan tuhannet kerrat kysytty, mutta haku ei toiminut. Jotain erikoisia paikkoja, mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun olis yks e28 tarjolla ja tekis mieli ostaa se. Moottorina toimii stroukattu ex 2.5, nykyinen 2.7litranen. Harraste peliksi meinasin, ja siihen liittyen, että saako noihin varaosia vielä helposti?
              E30 Touring M50B25+ZF
              E114 1600-2 1969
              Colorado 5.3 ZQ8
              K1500 5.7 4WD

              Comment

              • longi
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 50
                • Vantaa

                Originally posted by Madfexx View Post
                Näyttää mielenkiintoiselta! Uskaltaako tiedustella, että paljonko tuollaisten levyjen teettäminen maksoi?:think
                En ole uskaltanut lopullista hintaa kysellä. Nämä olleet protoja. Suurin homma on ollut tuon piirtäminen ja komponenttien sekä johdinratojen mahduttaminen sinne.

                Vielä tuosta pyörintänopeuden signaalista. Onko niin, ettei L-Jetissä ole mitään tietoa polttoaineesta? Mites toi kulutusmittari laskee/arpoo kulutusta?

                Comment

                • sleepertuning
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 662
                  • Kotka

                  Originally posted by tobezki View Post
                  Jotain erikoisia paikkoja, mihin kannattaa kiinnittää huomiota
                  Takakelkan isot puslat sekä niiden kiinnityspultit koriin :think
                  Alustan väljät :think
                  Mittariston toiminta :think

                  Siinä suurimmat "tyyppiviat" mitä tulee mieleen :think Osta vaan ihmeessä pois jos yhtään hyvässä kunnossa!

                  Comment

                  • sleepertuning
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 662
                    • Kotka

                    Originally posted by longi View Post
                    Vielä tuosta pyörintänopeuden signaalista. Onko niin, ettei L-Jetissä ole mitään tietoa polttoaineesta? Mites toi kulutusmittari laskee/arpoo kulutusta?
                    Jetti lähettää mittaristolle kulutussignaalin suuttimien aukioloajan perusteella ja
                    näin tekee myös motronikki.

                    Comment

                    • terska
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 207
                      • Suur-Kuusaa

                      Originally posted by tobezki View Post
                      Jotain erikoisia paikkoja, mihin kannattaa kiinnittää huomiota
                      Etuiskarien yläpäät :think

                      Comment

                      • tsbmw
                        BTCF Member
                        • Jun 2004
                        • 1495
                        • Ilvola

                        E28 hoito-ohje:
                        - Painepesuriin kulmasuutin, alusta ja lokasuojien pokkaukset sekä kulmien kolot säännöllisesti puhtaaksi. Kivenhakkaamat irrottavat suojauksia, täydennys vuosittain kaikkialle sekä öljyt ja bitumit koteloihin. Erityisesti talvella alustan pesu ja suolattujen pääteiden välttäminen.
                        - Kumiosat glyseriini tai musta vaha säännöllisesti.
                        - Vahaus suojaksi korille, vanteille.

                        Originally posted by sleepertuning View Post
                        Takakelkan isot puslat sekä niiden kiinnityspultit koriin :think
                        Alustan väljät :think
                        Mittariston toiminta :think

                        Siinä suurimmat "tyyppiviat" mitä tulee mieleen :think Osta vaan ihmeessä pois jos yhtään hyvässä kunnossa!
                        Ja hinnat:
                        - Takakelkan isot puslat joku 30€ ja yhdenillan homma, ohjeet tällä sivustolla.
                        - Alustan väljät... vähän sama juttu, eikä teettämälläkään paljon maksa jos joskus yksi nivel vaihdetaan. Ebay uusia osia pullollaan jos ei Suomesta marmoritiskiltä halua hankkia.
                        - Mittariston toimita, noita tosiaan alkaa kertyä, mutta toimiva eri pohjia yhdistelemällä.

                        Että mikä noista ny jotain maksoi?

                        Pahempia tyyppivikoja ovat:
                        - Suomi autoissa polttoainetankki pitäisi vaihtaa kun vuotaa, ruostuu päältä.
                        - Jakopään ketjun ohjuri kuluuu paloiksi siinä 300000km kohdalla, joten se muoviosa pitää vaihtaa! Muutamalla ekellä välttää kansirempan.
                        - Tuulilasi naarmuuntuu väkisin, onko säästäviä sulkia tai vinkkiä tähän?
                        - Muoviset kromiosat ikkunalistoissa haalistuvat, vinkki myös?
                        Last edited by tsbmw; 27-04-2010, 05:53.
                        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                        - E28 528i, 528i+, M5

                        Comment

                        • Petepetteri
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 174
                          • Helsinki

                          Mikähän ohjausboksi tämä on? Näytää ajotietokoneen, mutta osanumero ei täsmää. Voiskohan liittyä orkkis varashälyttimeen. Ja osaisko joku kertoo mistä tällä numerolla oleva ohjausboksi on kotosin 82929402597 jostain uudemmasta bemusta se on kun löyty bmw logo ja vuosileima 7/94, realoem ei ainakaan tunnista tota numeroa. Se on kytkettynä ajotietokoneeseen kauheella johtovirityksellä.
                          Last edited by Petepetteri; 28-08-2010, 14:53.

                          Comment

                          • Pretoriaani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 3842
                            • Hyvinkää, Finland

                            Kertokaapas tyhmälle ja tietämättömälle mitä tapahtuu, jos laittaa esmes 518i:hin vaikkapa 535i:n IMM:n? :think
                            I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                            Comment

                            • sleepertuning
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 662
                              • Kotka

                              Originally posted by tsbmw View Post
                              Että mikä noista ny jotain maksoi?
                              Eihän tässä hintaa kysytty? Sun pointti kuitenkin oli varmasti se, että pikkurahalla ja pikkuvaivalla saa myös huonokuntoisemman iskuun!

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                Originally posted by Pretoriaani View Post
                                Kertokaapas tyhmälle ja tietämättömälle mitä tapahtuu, jos laittaa esmes 518i:hin vaikkapa 535i:n IMM:n? :think
                                518i=jetronic
                                535i=Motronic

                                Käy huonosti, jos käy lainkaan.

                                Jos vaihdat sisuskalut ristiin, niin käy, mutta seokset ovat varmaan sekaisin, oletuksella, että moottori on muuten vakio, tätä voi yrittää petrata löysyttämällä mittarin jousta, mutta voi olla, ettei saa koskaan toimimaan oikein.

                                Ei vakiossa moottorissa voit vapauttaa tällä muutoksella hieman tehoa, edellyttäen tietysti, että mittarin läppä liikkuu siinä suhteessa imettyyn ilmaan nähden, että ruisku toimii oikein.
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X