Mä uskon kans että voi. En tunne m50 konetta hyvin mutta jos stefa näkyy kokonaan , voit työtää huulen välistä koukun ja repiä irti. Toinen ja turvallisempi tapa on porata pieni reikä n. 2-3mm runko osaan ja ruuvata sopivan tiukka puuruuvi siihen josta voit sitten vetää stefan pois. Tällä vältät lisävauriot akselin pinnassa. Ahdasta voi tieten olla.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
-
Kävin KL-varaosasta hakeen öljyt joka nurkkaan ja lukkoperään antoivat Fuchs Titan sintopoid FE SAE 75W-85 öljyä. Alkoi mietityttämään toimiiko tuo kitkalukon kanssa, kun purkin päällä olevassa lapussa lukee ASD
Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
vähä pieneltä kuulostaa tuo kuumanpään viskositeetti, yleensähän näihin taidetaan suositella avoimeen perään 75w-90 tms. ja lukolliseen 75w-140Originally posted by Läbä View PostKävin KL-varaosasta hakeen öljyt joka nurkkaan ja lukkoperään antoivat Fuchs Titan sintopoid FE SAE 75W-85 öljyä. Alkoi mietityttämään toimiiko tuo kitkalukon kanssa, kun purkin päällä olevassa lapussa lukee ASD
Comment
-
Veikkaisin taaempi pidike irronnut/irtoamaisillaan lasista, ovipahvi pois ja ihmetteleen niin kyllä sen huomaa mistä puristaa, koneistossa tuskin on vikaa. Vähä hankalahan noita on kunnolla saada takas jos ovat irronneet, ite aattelin liimata sikamassalla kun näky jo sellasta sielä olevan, alunperin ainakin e32:ssa on jotain kumia sielä välis ja metallinen kiinnike sit vaan puristettu siihen...Originally posted by samppup View PostMistäs vois johtuu et kuskin puolen etu -ja takaikkuna nousee vinossa eikä näin ollen mee kiinni. Ne kuuluisat muoviklipsut oli ehjät. Täytyykö vaan koko nostinhärveli kaikkineen vaihtaa?
Comment
-
-
Ettei olis tiiviste menny lasin väärälle puolelle? Itsellä oli niin päässyt käymään, jolloin lasi ei mennyt kunnolla kiinni vaan nousi vinossa kun jänkää tiivistettä vastaan..Originally posted by samppup View PostMistäs vois johtuu et kuskin puolen etu -ja takaikkuna nousee vinossa eikä näin ollen mee kiinni. Ne kuuluisat muoviklipsut oli ehjät. Täytyykö vaan koko nostinhärveli kaikkineen vaihtaa?E34 525iA -92
Comment
-
Niin voihan sielä tosiaan se ohjurikumi olla sielä lasin takapäässä jotenkin huonosti, se kannattaa kans tarkastaa...Ei nuo nyt kovin heppoisia ole, en usko että sen moottorin voimalla jaksaa mitään vääntää rikki....Originally posted by samppup View Postjuu teki sitäkin välillä. Kuinka hepponen sen systeemi ovipahvin takana on? Voiko joku olla vääntyny kun väkisin yrittäny nousta?
Comment
-
Originally posted by samppup View PostMistäs vois johtuu et kuskin puolen etu -ja takaikkuna nousee vinossa eikä näin ollen mee kiinni. Ne kuuluisat muoviklipsut oli ehjät. Täytyykö vaan koko nostinhärveli kaikkineen vaihtaa?
itselläni teki samaa , no ovipahvi irti ja vika löytyi, kuvassa 1 alempi takimmainen kiinnityspisteen ruuvi/pultti löysällä ( näkyy heti kun ovipahvia raottaa takareunasta ), ikkunamekanismi pääsi heilumaan jolloin takareuna nousi etu reunaa aiemmin jolloin lasi jäi raolleen takareunasta.Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
Eli edelleen ongelmaa ton kusisen m20 padankaa. Aikasemminhan auto ei lähtenyt käymään ollenkaa. Vaihdoin uuden motronicin ja lähti käyntiin.tosin erinumeroinen purkki mutta käsittääkseni pitäisi olla vastaava. Kuiteskii nii auto ei nyt kestä kaasua ollenkaan ja paukuttaa putsarille takaspäin kun painaa kaasun pohjaan. Vaihdettuja osia siis
Imm
Kampuranasento tunnistin
Kaikki sytty osat
Bensapumppu
Virtalukonpohja
Ei vaa mene jakeluun mikä vaivaa.
Mistä jatketaan?
Kaikki liittimet on myös käyty läpi.E28 520i "keke"
E30 "325" turbo
E38 käyttiksen romu
R50 mini cooper🤣
Comment
-
Onhan jako kohdallaan?Originally posted by jönsse22 View PostEli edelleen ongelmaa ton kusisen m20 padankaa. Aikasemminhan auto ei lähtenyt käymään ollenkaa. Vaihdoin uuden motronicin ja lähti käyntiin.tosin erinumeroinen purkki mutta käsittääkseni pitäisi olla vastaava. Kuiteskii nii auto ei nyt kestä kaasua ollenkaan ja paukuttaa putsarille takaspäin kun painaa kaasun pohjaan. Vaihdettuja osia siis
Imm
Kampuranasento tunnistin
Kaikki sytty osat
Bensapumppu
Virtalukonpohja
Ei vaa mene jakeluun mikä vaivaa.
Mistä jatketaan?
Kaikki liittimet on myös käyty läpi.
Olikos tässä vulkanisointi dampperissa?
Comment
Comment