Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jj5
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1332
    • pks

    Originally posted by haisuliukko View Post
    tuumia on 15 ja etuset on 55 ja takaset 70
    Renkaan leveys olis myös oleellista tietää, sillä profiili on prosentteina leveydestä.

    Jos leveydet on suurinpiirtein samat ja profiilit tollaset, niin kaipa siitä voi ongelmia tulla. :think
    sigpic

    Comment

    • Worldfuture
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 324
      • Forssa

      Originally posted by jj5 View Post
      Yhdellä
      Noinhan se menee juu. Itel kans M50b20 ja eikös b25 oo kahella putkella sielähän on ne irrotettavat muovilistat sen takia ilmeisesti.

      Comment

      • ilkka 330 ci
        Bimmer Rookie
        • Apr 2012
        • 129
        • varkaus

        Olisko kellä myydä 540ia vm 95 absien relettä?laittakee privana jos löytyy

        Comment

        • oregano
          Newbiemmer
          • Jun 2014
          • 16
          • oulu

          Mikäköhän bemarissa vikana, kun kaasua painaa pikkasen nii kone meinaa sammua ja jos sitä vekslaa siinä ees takas (liikuttaa joku pari milliä kaasua) niin auto sammuu ja sitten vapaalta vaikka lyö D tai R päälle nii auto monesti sammuu ellei anna lisäkaasua ja kulutus mittarikin nousi parilla litralla. Moottorijarrutuksessa monesti kun painaa kaasua niin auto reagoi siihen 1-2sekunttia myöhässä. Ilmamassamittarin kun irti ottaa ja tyhjäkäynnin säätä kohdalleen niin auto käy hyvin ei laske kierroksia kun vähän kaasua painaa ja ei sammu kun vekslaa vaihteita vapaalta päälle ja reagoi kaasun hyvin, mutta ei kierrä yli 4t.

          Savukoneella testasin, niin imusarjasta taisi pikkusen vuotaa ja siitä kaasuläpän yläpuolelta, mutta kuitenkaan vetoja ei ole hukassa. :think
          Last edited by oregano; 05-12-2014, 14:32.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by oregano View Post
            Mikäköhän bemarissa vikana, kun kaasua painaa pikkasen nii kone meinaa sammua ja jos sitä vekslaa siinä ees takas (liikuttaa joku pari milliä kaasua) niin auto sammuu ja sitten vapaalta vaikka lyö D tai R päälle nii auto monesti sammuu ellei anna lisäkaasua ja kulutus mittarikin nousi parilla litralla. Moottorijarrutuksessa monesti kun painaa kaasua niin auto reagoi siihen 1-2sekunttia myöhässä. Ilmamassamittarin kun irti ottaa ja tyhjäkäynnin säätä kohdalleen niin auto käy hyvin ei laske kierroksia kun vähän kaasua painaa ja ei sammu kun vekslaa vaihteita vapaalta päälle ja reagoi kaasun hyvin, mutta ei kierrä yli 4t.

            Savukoneella testasin, niin imusarjasta taisi pikkusen vuotaa ja siitä kaasuläpän yläpuolelta, mutta kuitenkaan vetoja ei ole hukassa. :think
            No imuvuoto jos savuaakin.

            Miten säädit tyhjäkäyntiä?
            Näissä sen pitäisi tapahtua moottorinohjauksen puolesta ja kaasuläpän olla täysin kiinni normaalisti.
            Last edited by Muurahainen; 05-12-2014, 15:58.

            Comment

            • oregano
              Newbiemmer
              • Jun 2014
              • 16
              • oulu

              Originally posted by Muurahainen View Post
              No imuvuoto jos savuaakin.

              Miten säädit tyhjäkäyntiä?
              Näissä sen pitäisi tapahtua moottorinohjauksen puolesta ja kaasuläpän olla täysin kiinni normaalisti.
              Ilmamassamittarin kun irti ottii niin kierrokset seilaili, ja tyhjäkäyntiventtiilin pysty ottaa irti kans eikä vaikuttanu tyhjäkäyntiin, niin säätiin vaan vaijerista sen verran että pysty ajamaan, mutta silti ei antanu kiertää yli 4t. No joo kai se sitten imusarjan tiiviste pitää vaihtaa, kumma kyllä kun ei vetoihin vaikuta ollenkaan

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1278
                • Kokkola

                Originally posted by Worldfuture View Post
                Noinhan se menee juu. Itel kans M50b20 ja eikös b25 oo kahella putkella sielähän on ne irrotettavat muovilistat sen takia ilmeisesti.
                kyllä.

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4320
                  • Turku

                  Originally posted by E39-530A View Post
                  Saako mistään niihin korkeudensäädön moottoreiden ja johtoihin käyviä pistokkeita?

                  Marmorilla olivat vähän nihkeitä, että koita jostain muualta jos löytyy. Yleiselektroniikasta ei löytynyt. Olisi paljon siistimpää ja helpompaa tehdä pieni jatkojohto väliin, kuin leikellä siellä konetilassa kuraisia johtoja.
                  Luulisi marmorilta saavan viimeistään kun antaa oikeat koodit.
                  Munkin pitäis varmaan sumareille tilata uudet liittimien kuoret ja niille se liitin-johto-sarja kun ovat niin hapettuneet.

                  Katso löytyykö tuolta apuja.
                  Last edited by jani73; 05-12-2014, 18:35.

                  Comment

                  • KarkkainenL
                    Aluevastaava
                    • Sep 2013
                    • 767
                    • Tampere

                    Mikäköhän konepeltiä vaivaa? Vanhasta konepellin lukosta meni muoviosa rikki joka yhdessä metallisen osan kanssa lukitsee pellin hakasen kiinni. No kävin kaverilta hakemassa käytetyn lukon, mutta ei se perkele vieläkään lukitu Pitääkö peltiä, hakaa tai lukkoa jotenkin säätää, jotta haka osuu lukkoon?
                    Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                    E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                    EX E36 320iA -98
                    EX E39 520i -01
                    EX E34 525 Tds -95

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by jani73 View Post
                      Luulisi marmorilta saavan viimeistään kun antaa oikeat koodit.
                      Munkin pitäis varmaan sumareille tilata uudet liittimien kuoret ja niille se liitin-johto-sarja kun ovat niin hapettuneet.

                      Katso löytyykö tuolta apuja.
                      http://www.s14.net/forums/forum/s14/...s-pins-sockets
                      Se liittimen toinenpäähän on kiinni siinä korkeudensäätömoottorissa.

                      Sen puoliskon liittimiin ei varmaan ole antaa numeroa marmorille. Niitä johtoihin kuuluvia liittimiä varmasti saa mutta sen vastapuolia taas ei.

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4320
                        • Turku

                        Juu, niihin moottoreihin ei varmaan niitä liittimiä saakaan, samalla lailla ne on varmaan kiinteät kuin jossain sumuvaloissa esimerkiksi.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by jani73 View Post
                          Juu, niihin moottoreihin ei varmaan niitä liittimiä saakaan, samalla lailla ne on varmaan kiinteät kuin jossain sumuvaloissa esimerkiksi.
                          Jep ja oli puhetta "adapteri" johdon tekemisestä minkä voisi vain laittaa väliin.

                          Comment

                          • Roisto
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 2538
                            • Kajaani

                            Kävin talviauton (-93 525i) hakemassa säilöstä, vihdoin ja viimein, niin heti alko hermoja kiristämään kun sain akun paikoilleen. Pyyhkijät ei pyörähdä kuin hieman yli puol kierrosta, pissapoikaa jos nykäset ni heiluu varmaan minuutin putkeen. 30 kilsaa ennen kotia lopetti kokonaan toimimasta. Kävin tallissa ihmettelemässä ja kiristin vivustosta mutterin nro 11 niin rupes taas heilumaan yli puol kierrosta. Sulakkeet ok, vaihdettu takapenkin alta relettä (7 samanmoista löyty puuhapussista) eikä toimi.

                            Relettä ihmetellessä tyrkkäsin sormen kynnyskotelosta läpi. Rupesi jo sen verran vituttamaan että keräsin kamat ja lähdin kotia kohti. Matkalla lievensin ärsytystä antamalla pirssille kunnolla runtua kun valkoista voimaa sataa taivaalta niin jumalauta, ABSit häviää pelistä ja valo syttyy.

                            Mietteitä, kommentteja, osanottoja, vinoilua, neuvoja?
                            2001 E39 525iA
                            1992 E34 "540i/5"

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14353
                              • Oulu

                              Kylläpä auton säilöminen tekee hallaa, kannattaakohan näitä sitten säilöäkkään, ku ajella vaan... :think
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Bansku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2011
                                • 1493
                                • Savo

                                Vahinko....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎