Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonee^^^^
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 141
    • Viitasaari

    Originally posted by lateksi View Post
    mites olette tulpanneet egr:n 525 tds:ssästä? onko haittaa koneelle? ja jos joltain löytyis kuvia niin olisi iso apu
    ite oon jokaisesta omasta autosta tulpannu jos ei oo ollu tulpattuna. peltilätkä vaan laippojen väliin
    F01 730D
    E30 4d M60 turbo

    Comment

    • Haatainen
      BTCF Member
      • Jul 2009
      • 1451
      • Tampere

      525i touring tasonsäätö

      Kaikkien mahdollisten murheiden päälle tänään rupesi checkpaneeli herjaamaan tasonsäädöstä: "suspension levlng - check user manual". tjsp Tämä ilmenee jonkun viidentoista minuutin ajamisen jälkeen, ja poistuu virrat katkaistessa.

      Silmämääräisesti auto näyttäisi kulkevan ihan oikealla korolla, ja myös pysyy parkissa ollessaan siinä, eikä valu alas. Nestepinnan tarkistin säiliössä -OK

      Järjestelmään vaihdoin paineakut puolisen vuotta sitten, kun vanhoista oli kalvot antautuneet. Siittä alkaen alusta on tuntunut kaikin puolin normaalilta.

      Onko nuo tasonsäädön anturit miten herkkiä vikaantumaan (väärä hälytys), tai kuinka suuri muutos normaaliin ajokorkeuteen aiheuttaa hälytyksen (oikea hälytys, mutta ei vielä silminnähtävää muutosta)?

      Pian menee paaliin koko paska, edellisiäkään vikoja en ole ehtinyt kaikkia korjaamaan.
      Last edited by Haatainen; 09-01-2012, 18:33. Reason: typo
      Alla:
      E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
      E24 635Csi -84 Polaris metallic

      Ennenkin on ollut autoja

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14457
        • Oulu

        Itselläni 730iL:stä meni se camber kulman tunnistin rikki. Suspn leveling tuli ruutuun jonku minuutin jälkeen kun lähti ajamaan. Eli kyllä sekin rikki voi mennä.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Kilipukki
          Newbiemmer
          • Jan 2012
          • 4
          • HML

          Tuli sitten hommailtua tällainen '88 vuosimallin E34 M20B20 automaattilootalla. Eipä tuo häävi ole mutta pellin alla kaikki käy ja kukkuu ihan kohtuullisesti ainakin. Mikään muu sitten ei taidakaan toimia...

          Eli mites tuosta sisävaloista nyt on löytynyt vikaa? Ei pala mitkään valot mitenkään päin ja sulakkeet ovat ehjät. Vika releessä sitten ehkä maybe? No milläs sitten tämän saisi varmennettua vai mistäs uuden releen löytäisin? Vai onko olemassa jotain tiettyä kohtaa josta johdot tuppaavat katkeilemaan, niin voisi tarkistella ensiksi?

          Keskuslukitus sitten toimii kanssa miten sattuu. Avaimesta kun kerran kääntää aukeavat lukot ja menevät heti kiinni. Toisella kerralla sitten jäävät auki, paitsi kuskin oven lukko pitää avata sisäpuolelta. Apparin ovi taas ei mene keskarilla lukkoon ollenkaan, mutta aukeaa. Eli keksiskös kukaan tähän mitään logiikkaa missä vika olisi?

          Haullakaan en näihin nyt mitään kovin täsmällistä vastausta löytänyt, muutakuin pirusti arvailuja. Ihan ajattelin jos jollain tulisi jotain mieleen, mitä nyt ensiksi kävisi läpi?

          Comment

          • thst
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 252
            • Jkl

            Originally posted by Kilipukki View Post
            Eli mites tuosta sisävaloista nyt on löytynyt vikaa? Ei pala mitkään valot mitenkään päin ja sulakkeet ovat ehjät. Vika releessä sitten ehkä maybe? No milläs sitten tämän saisi varmennettua vai mistäs uuden releen löytäisin? Vai onko olemassa jotain tiettyä kohtaa josta johdot tuppaavat katkeilemaan, niin voisi tarkistella ensiksi?
            Oletko tarkistanut myös takapenkin alla olevat sulakkeet? Koska siellä muistaakseni on noiden sisävalojen sulake.

            Originally posted by Kilipukki View Post
            Keskuslukitus sitten toimii kanssa miten sattuu. Avaimesta kun kerran kääntää aukeavat lukot ja menevät heti kiinni. Toisella kerralla sitten jäävät auki.
            Itsellä kanssa vastaava, mutta tuo on kyllä satunnaista.. Joskus kun käy kontin lukkoa avaimella kääntelemässä, niin lopettaa tuon ja saattaa parikin viikkoa pelata normaalisti. Syytä tuohon en kyllä ole keksinyt

            Comment

            • 525TurboIC
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 663
              • Pomarkku

              Originally posted by thst View Post
              Oletko tarkistanut myös takapenkin alla olevat sulakkeet? Koska siellä muistaakseni on noiden sisävalojen sulake.



              Itsellä kanssa vastaava, mutta tuo on kyllä satunnaista.. Joskus kun käy kontin lukkoa avaimella kääntelemässä, niin lopettaa tuon ja saattaa parikin viikkoa pelata normaalisti. Syytä tuohon en kyllä ole keksinyt
              Takaluukun johtosarja tarkistettu saranoiden kohdalta? Tyyppivika e34sissa että johdot murtuvat sieltä ajan kuluessa...

              Comment

              • thst
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 252
                • Jkl

                Originally posted by 525TurboIC View Post
                Takaluukun johtosarja tarkistettu saranoiden kohdalta? Tyyppivika e34sissa että johdot murtuvat sieltä ajan kuluessa...
                Thänks! Tuotapa ei ole tullut vielä katseltua Joku pieni kosketushäiriö voisikin selittää tuon.. Myöskin pakkivalot olivat pimeänä kun leimalle tarjosin, mutta sitten taas vartin päästä tallilla toimi. Joten tuokin varmaan ratkennee sieltä

                Comment

                • Axum
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 4416
                  • Kuopio

                  Kysytään vielä kaikenvaralta:

                  M50 non-vanos koneessa on 6 napainen ilmaMÄÄRÄmittari ja vanoksessa 4 napainen ilmaMASSAmittari?
                  - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                  - E39 528ia
                  - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Puretaan 520ia -97
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                  Comment

                  • AnttiR
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 819
                    • Jyväskylä

                    Takapäästä vuotaa öljyä se ilmeisesti perän korkeuden tunnistin, millainen kapistus se on? Saako siihen kenties tiivistesarjaa tai onko siinä joku tietty paikka mistä se alkaa vuotamaan?
                    En vielä viitsinyt irti rassata sitä kun letkut on sen näköiset ettei välttämättä ehjänä aukea joten ajattelin kysyä josko täällä joku tietäisi että mistä se yleensä vuotaa?
                    E61 535d -04

                    Comment

                    • Roisto
                      BTCF Member
                      • Nov 2010
                      • 2542
                      • Kajaani

                      Sattu vipuvirhe pirulainen töistä lähtiessä ja tönäisin pyyhkijän päälle, kuskin puolen vinkkari oli jäätyny lasiin kiinni ja rouhasi tyhjää jonkun matkaa. Nyt sen lepoasento olis jossain päin konehuonetta

                      Mitenkäs tuo vinkkari on kiinni, tai no mutterihan tuossa varren päässä näkyy pienen muovikuoren alla olevan mutta eihän se tipu se koneisto sinne jonnekki syövereihin jos tuon mutterin aukaisee ja pistää vinkkarin oikeaan asentoon...? Ei jaksa tuolla pimeässä ruveta äheltämään, kattoo päivemmällä sitte uusilla silmillä.
                      2001 E39 525iA
                      1992 E34 "540i/5"

                      Comment

                      • baijeri88
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 958
                        • Mikkeli

                        Originally posted by Putkirunkkari View Post
                        Sattu vipuvirhe pirulainen töistä lähtiessä ja tönäisin pyyhkijän päälle, kuskin puolen vinkkari oli jäätyny lasiin kiinni ja rouhasi tyhjää jonkun matkaa. Nyt sen lepoasento olis jossain päin konehuonetta

                        Mitenkäs tuo vinkkari on kiinni, tai no mutterihan tuossa varren päässä näkyy pienen muovikuoren alla olevan mutta eihän se tipu se koneisto sinne jonnekki syövereihin jos tuon mutterin aukaisee ja pistää vinkkarin oikeaan asentoon...? Ei jaksa tuolla pimeässä ruveta äheltämään, kattoo päivemmällä sitte uusilla silmillä.
                        ei tipu, avaa vaan se mutteri. saattaa sen jälkeen joutua näyttämään vähän vasaraa ennenkun napsahtaa irti se varsi.
                        E36 Cab Atlantisblau
                        E92 325i


                        eX:
                        E39 525i, E36 325i
                        E34 Sedan Alpinweiss II
                        , 316 -87 & 316i -90

                        Comment

                        • Kilipukki
                          Newbiemmer
                          • Jan 2012
                          • 4
                          • HML

                          Originally posted by Kilipukki View Post
                          Tuli sitten hommailtua tällainen '88 vuosimallin E34 M20B20 automaattilootalla. Eipä tuo häävi ole mutta pellin alla kaikki käy ja kukkuu ihan kohtuullisesti ainakin. Mikään muu sitten ei taidakaan toimia...

                          Eli mites tuosta sisävaloista nyt on löytynyt vikaa? Ei pala mitkään valot mitenkään päin ja sulakkeet ovat ehjät. Vika releessä sitten ehkä maybe? No milläs sitten tämän saisi varmennettua vai mistäs uuden releen löytäisin? Vai onko olemassa jotain tiettyä kohtaa josta johdot tuppaavat katkeilemaan, niin voisi tarkistella ensiksi?

                          Keskuslukitus sitten toimii kanssa miten sattuu. Avaimesta kun kerran kääntää aukeavat lukot ja menevät heti kiinni. Toisella kerralla sitten jäävät auki, paitsi kuskin oven lukko pitää avata sisäpuolelta. Apparin ovi taas ei mene keskarilla lukkoon ollenkaan, mutta aukeaa. Eli keksiskös kukaan tähän mitään logiikkaa missä vika olisi?

                          Haullakaan en näihin nyt mitään kovin täsmällistä vastausta löytänyt, muutakuin pirusti arvailuja. Ihan ajattelin jos jollain tulisi jotain mieleen, mitä nyt ensiksi kävisi läpi?
                          Ja on takapenkin altakin sulakkeet katsottu. Johtoja ajattelinkin ruveta tarkistelemaan ja keskuslukon vika varmaan löytyneekin jonkin oven tai takaluukun johtosarjasta.

                          Muuuttta mistäs noille sisävaloille etsisi vikaa? Onko jotain tiettyä kohtaa, josta johdot tuppaavat katkeilemaan ja minkä väriset johdot? Ja miten mitataan releen toimivuus? Tai onko kellään Hämeenlinnan seudulla lainata relettä kokeiltavaksi?

                          Tänks juu!

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by Axum View Post
                            Kysytään vielä kaikenvaralta:

                            M50 non-vanos koneessa on 6 napainen ilmaMÄÄRÄmittari ja vanoksessa 4 napainen ilmaMASSAmittari?

                            Kyllä kummassakin on sama mööpeli, eikö ilmamäärämittari ole semmonen läppä versio?

                            Ja tulikohan tuo pinnimäärä moottorin ohjauksen mukaan, (bosch vs. siemens) TÄMÄ on ihan mutua. :think

                            Comment

                            • Axum
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 4416
                              • Kuopio

                              Originally posted by isoR View Post
                              Kyllä kummassakin on sama mööpeli, eikö ilmamäärämittari ole semmonen läppä versio?

                              Ja tulikohan tuo pinnimäärä moottorin ohjauksen mukaan, (bosch vs. siemens) TÄMÄ on ihan mutua. :think
                              http://realoem.com/bmw/showparts.do?...33&hg=13&fg=15

                              mitä mä tuosta kattelin niin syyskuusta -92 lähtien on kuumalanka tyyppinen massa mittari.
                              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                              - E39 528ia
                              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                              Puretaan 520ia -97
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                              Comment

                              • Guest's Avatar

                                Originally posted by Axum View Post
                                http://realoem.com/bmw/showparts.do?...33&hg=13&fg=15

                                mitä mä tuosta kattelin niin syyskuusta -92 lähtien on kuumalanka tyyppinen massa mittari.
                                Voin toki olla väärässäkin, mutta mielestäni tuo massamittari muuttui jossakin vaiheessa kuumafilmi mittarista > kuumalanka mittariksi. Ja vanhemmat, yleensä alurunkoiset, läpälliset ovat ilmamäärämittareita.
                                Last edited by Guest; 10-01-2012, 11:46. Reason: pilkkuja puuttui

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎