Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vibaa
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 581
    • Vaasa

    Originally posted by 426Hemi View Post
    Lueskelin paljon juttujua tuosta m60 moottorista kun nyt semmoseen menin itsekin sortumaan. Muutama asia pyörii kuitenkin mielessä.

    Ensinnäkin, jos tuo imusarjan takaosan huohotin on kunnolla rikki/tukossa, niin kuinka vaikea se öljyntäyttökorkki on oikeasti nostaa pois paikoiltaan auton käydessä? Itselläni selvästi huomaa alipaineen, mutta minkäänlaista ongelmaa ei ole korkkia nostaa siitä pois.
    Se miksi tätä mietin, on mm. hieman epätasainen tyhjäkäynti.

    Toinen ongelma mihin olen törmännyt muutaman kerran, on kiihdyttäessä isoilla kierroksilla. Kakkosella huomaa/huomas parhaiten että kun kiihdyttää vaikka 3krpm-6,5krpm täyskaasulla, siinä n. 5 tonnin kohdalla meno selvästi "tökkää" muutaman sadan kierroksen ajaksi ja lähtee taas siitä vetämään nätisti loppuun. Em. ongelma esiintyi taas eilen, ja diagnosoin ongelman liian tyhjään tankkiin. No, 40litr parempaa tankkiin ja ongelma katosi. Se mikä tässä *ituttaa on se, että viimeks ongelma ei kuitenkaan lähtenyt vaikka lisäs bensaa. Jossain kohtaa sitten alko toimimaan taas.

    Auto melko uusi tuttavuus itselle, joten seuraavaksi ohjelmassa tulppien/öljyjen/suodattimien vaihto ainakin. Ja vikakoodit lukuun kun saa kaverin korjaamolta laitteen lainaa.

    Missäs mahtaa bensansuodatin tuossa olla? Ainakin motonet muistaakseni tarjos m60b30/40 koneisiin kahta erilaista, kumpi/mikä yleensä lie sitten oikea ja mistä kannattaa ostaa?

    Ja autohan tosiaan on -94 530i
    Kun omastani meni huohotin oli tyhjäkäynti todella huono, tehot tippuivat sekä yleensäkkin moottori kävi röpöttäen ja miten sattui. Öljykorkin nostamiseen piti raottaa reunaa reiluin ottein että sen sai pois siitä.

    Tuo että stumppaa kesken kiihdytyksen viittaisi bensapumppuun/bensanpaineensäätimeen? Vaikka jäljellä olisi 8 litraa bensaa pitäisi kiihdytykset onnistua ilman ongelmia.

    Suodatin löytyy apukuskin puolelta takarenkaan lähettyviltä, sen vaihtaa aika kätevästi kun ottaa renkaan pois ja pitää sitä nurkkaa autosta ylhäällä.
    Joissain taisi olla 2 suodatinta ja joissakin 1 suodatin, muistaakseni jos oli pitkulainen suodatin niin niitä on kaksi, jos paksumpi niin yksi.
    Täällä jotain juttua lontooksi suodattimen vaihdosta.

    Tyhjäkäyntiongelmaa kannattaa varmaan katsoa tarkemmin vasta perushuoltojen jälkeen (tulpat, öljyt etc.)
    sigpic
    E34 530iA

    Comment

    • 426Hemi
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2008
      • 621
      • Pälkäne

      Originally posted by Vibaa View Post
      Kun omastani meni huohotin oli tyhjäkäynti todella huono, tehot tippuivat sekä yleensäkkin moottori kävi röpöttäen ja miten sattui. Öljykorkin nostamiseen piti raottaa reunaa reiluin ottein että sen sai pois siitä.

      Tuo että stumppaa kesken kiihdytyksen viittaisi bensapumppuun/bensanpaineensäätimeen? Vaikka jäljellä olisi 8 litraa bensaa pitäisi kiihdytykset onnistua ilman ongelmia.

      Suodatin löytyy apukuskin puolelta takarenkaan lähettyviltä, sen vaihtaa aika kätevästi kun ottaa renkaan pois ja pitää sitä nurkkaa autosta ylhäällä.
      Joissain taisi olla 2 suodatinta ja joissakin 1 suodatin, muistaakseni jos oli pitkulainen suodatin niin niitä on kaksi, jos paksumpi niin yksi.
      Täällä jotain juttua lontooksi suodattimen vaihdosta.

      Tyhjäkäyntiongelmaa kannattaa varmaan katsoa tarkemmin vasta perushuoltojen jälkeen (tulpat, öljyt etc.)

      Tehot tuntuu olevan aikalailla tallessa, nyt taas ei ole tehnyt tuota isojen kierrostenkaan ontumista mitä tänään jokusen kymmenen km ehdin jo ajamaan. Lisäksi selkeää savutusta yms ei esiinny, jota jollain oli tuon huohottimen toimimatotmuuden takia oireillut.

      Tulpista katsoin muutaman, oli aika lohduttomassa kunnossa. Hain uudet bkr6ek:t ja täytyy huomenaamulla vaihdella ne tuonne. Öljyä ei tulpanreijissä ollut.

      Samalla täytyy katsoa tuo pa-suodatin ja hakea mahdollisesti uusi/uudet tilalle, mitä sieltä sitten löytyykään.
      ex: viitisenkymmentä bmw+muut

      Comment

      • Purtsi123
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1011
        • Kuopio

        Nonni. Yhen vian saa korjattua nii uutta pukkaa.

        Nyt rupesi koko auto täristämään aina kun veto on päällä. Kytkin pohjassa ja moottorijarrutuksella toimii "normaalisti".
        Tuntuu täristävän sitä pahemmin mitä enemmän kaasua antaa. Sekä alle 1500 kierroksen täristää kovaa myös pintakaasulla.
        Myös tyhjäkäynnillä ravistaa koko autoa melko kovaa. Tätä kyllä tehny aina jonkun verran, mutta nyt moninkertasesti.
        Tämä vika ilmestyi siis ihan puskista. Eilen pelas normaalisti. Tänään temppuillu koko päivän.

        Mikäs ny meni?

        Haulla en löytäny vastaavaa, tai sitten en vaan osannu ettiä.

        Just ku pääsin kehumasta kavereille, että yllättävän pienillä remonteilla päässy tämän kanssa.

        E: Myöskin alakierroksilta tuntuu vetoa puuttuvan melkoisesti.

        E2: Niin ja siis M20B25 kone, vuosimalli 89.
        Last edited by Purtsi123; 27-10-2011, 15:46.
        E61 525xda -08

        Comment

        • TIKU1
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 40
          • Tku

          touringin ikkunalistat? vanhat irti ja uudet paikassa lukuunottamatta pitkää ikkunoiden yläreunassa kulkevaa listaa.. ei sovi sieltä takimmaisen ikkunan tiivisteen välistä millään. täytyykö se tiiviste ottaa irti? miten? vai onko olemmassa joku vippaskonsti millä onnistuu?

          Comment

          • SushiX
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 2107
            • ǝɓuᴉʌʎH

            Originally posted by Kal.ju View Post
            Sieltä piti löytyä tollainen jarruputkisetti. Eli valmiiksi pätkityt osat. Näköjään vituillaan toi linkki. Hieman alas selaamalla tulee vastaan oikea tuote mihin piti linkki olla.

            Ok. Ei kai se auta muu kuin itse taitella. Tasan kerran olen yhden pienen jarruputken vaihtanut, eikä se taittunut ollenkaan siihen palkkiin siististi vaan jäi ihan karmean näköiseksi. Tulta päin, niin kyllä se siitä selvinnee.
            Ei taida saada mistään valmiiksi taivutettuja putkia. Onko ne inssissä pakolliset olla ihan "tehtaan" jättämässä kulmissa? Voiko inssi antaa hylsyt jos joku putki ei mene juuri millilleen siitä mistä sen kuuluisi tehtaalta tullessa mennä?

            Itse olen vaihtanut yhden putken taakse apparin puolelle ihan konehuoneen jakamosta ja aikaa hommaan meni kyllä. Homma itsessään ei kauhean vmäinen ole, mutta aikaa vievää on jos haluaa kunnolla vetää ne putket satuloille

            Alkuperäisessä tehtaalta tullessa putkissa ei ole varmaan mitään yhdyntäkohtaa vaan tulee suoraan jakamolta/tehostajalta suoraan satuloille ilman väli liitoksia? Joku voi korjata tuon jos olen väärässä..
            E90 07 335D
            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

            Comment

            • Wangel436
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1029
              • Ylöjärvi

              Originally posted by TIKU1 View Post
              touringin ikkunalistat? vanhat irti ja uudet paikassa lukuunottamatta pitkää ikkunoiden yläreunassa kulkevaa listaa.. ei sovi sieltä takimmaisen ikkunan tiivisteen välistä millään. täytyykö se tiiviste ottaa irti? miten? vai onko olemmassa joku vippaskonsti millä onnistuu?
              Elikkäs vanha tulee kyllä ihan helposti pois, kun vaan alkaa etupäästä sitä taivuttaan pois paikoiltaa ja takanurkka samallalailla,mutta vähän kinkkinen kylläkin,mut tulee se sieltä pois ilman tiivisteen irroitusta(ja etkä sitä tiivistettä saakkaan irti, kun on liimalasi se viimeinen.) Takaisinlaitto onkin sitten vähän veemäisempi,mutta reilusti jotain luistoa siihen tiivisteeseen(silikonia tai tiskiainetta) ja suurinpiirtein keskivaiheilta aloittaa kohti takapäätä ja kun lista on paikoillaan,niin sitten vasta kapealla pienellä meisselillä kampeaa tiivisteen sen listan päälle ja kun homma ok,niin sitten vasta naputtelee sen etupään paikoilleen ja uusilla kiinnikkeillä tietenkin,koska melko varmaan vanhat ei lähde ehjänä irti.
              Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

              E61 530D ///M-sport




              Comment

              • mika68
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1966
                • ......

                Originally posted by SushiX View Post
                Ei taida saada mistään valmiiksi taivutettuja putkia. Onko ne inssissä pakolliset olla ihan "tehtaan" jättämässä kulmissa? Voiko inssi antaa hylsyt jos joku putki ei mene juuri millilleen siitä mistä sen kuuluisi tehtaalta tullessa mennä?

                Itse olen vaihtanut yhden putken taakse apparin puolelle ihan konehuoneen jakamosta ja aikaa hommaan meni kyllä. Homma itsessään ei kauhean vmäinen ole, mutta aikaa vievää on jos haluaa kunnolla vetää ne putket satuloille

                Alkuperäisessä tehtaalta tullessa putkissa ei ole varmaan mitään yhdyntäkohtaa vaan tulee suoraan jakamolta/tehostajalta suoraan satuloille ilman väli liitoksia? Joku voi korjata tuon jos olen väärässä..
                .......
                Last edited by mika68; 14-09-2012, 11:35.

                Comment

                • Cock
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 752
                  • Tsadi

                  Mikä on todennäköisyys, että kylkilistat saa ehjinä ja suorina irti ? Ikinä ei ole tarvinnut ehjänä yrittää irrottaa kun ovat olleet enemmän tai vähemmän irti tai turvoksissa.

                  Mutta nyt toukka olisi menossa talven aikana maalarille ja pikkuhiljaa pitäisi napsia osia irti, ja tällä kertaa irrotettavat listat ovat aivan priimat. Onko jotain hyviä apuvälineitä ja kikkoja irrottamiseen, vai tilaanko suosiolla uuden kierroksen kiinnikkeineeen odottamaan asennusta ?
                  540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                  Audi A6 C7 S-Line ABT

                  Comment

                  • 426Hemi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2008
                    • 621
                    • Pälkäne

                    Mitähän mahtaa tarkoittaa käytännössä tuo varustekoodi 676-Hifi loudspeaker system; muutakuin etuovien lisädiskantit?

                    Lisäksi omaani ruksattu uutena 658-Radio BMW business CD RDS. Tuo mahtanee olla joku ihan bemarin oma radiolaite?
                    -94 530i
                    ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                    Comment

                    • waudeville
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 2089
                      • Nokia

                      Originally posted by 426Hemi View Post
                      Mitähän mahtaa tarkoittaa käytännössä tuo varustekoodi 676-Hifi loudspeaker system; muutakuin etuovien lisädiskantit?

                      Lisäksi omaani ruksattu uutena 658-Radio BMW business CD RDS. Tuo mahtanee olla joku ihan bemarin oma radiolaite?
                      -94 530i
                      varmaankin toi soitin on ihan kasettisoitin,mutta takapaksissa on cd-kelkka liitettynä soittimeen:think
                      e34 540ia -94 Batmobile
                      candy-king

                      ex: e32 735i -89
                      e34 525i -89

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by waudeville View Post
                        varmaankin toi soitin on ihan kasettisoitin,mutta takapaksissa on cd-kelkka liitettynä soittimeen:think
                        Ei ole kun kojelaudassa on cd soitin missä on rds radio

                        Ainakin farmarissa on kontin katossa hifi paketissa erilaiset kaiuttimet.

                        Comment

                        • smeagul
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 334
                          • Salo

                          Originally posted by Kal.ju View Post
                          Päivä siinä varmasti menee jos ei enemmänkin. Viimesunnuntainan meni 8h pelkkien takalevyjen&palojen vaihtoon, kun olivat ikiruosteessa joka paikka.
                          Mulla meni suurinpiirtein saman verran aikaa. Tosin osittain eri syistä...

                          Sellaisen vinkin voisin antaa tuohon remppaan lähteville, attä kannattaa varmistaa etukäteen löytyykö siitä omasta työkalupakista 7mm kuusiokoloavainta! On ilmeisesti meinaan hieman harvinaisempi!

                          Nimimerkillä: Kolmannesta naapurista sellaisen sai lainaan!
                          My BMW is using what your hybrid is saving

                          E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
                          ex E34 520i 24V -91

                          Originally posted by Rockford
                          Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

                          Comment

                          • jesper.e
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 222
                            • Rovaniemi

                            Mikä vois olla vikana, 525i e34 puhkuu lämmintä ainoastaan jalkatilaan? Ylemmistä puhallinaukoista tulee vaan viileetä ilmaa, lämmöt mittarissa keskellä.
                            e30 m20b27 stroker & e34 525i
                            Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
                            e30 320i-86, e30 318i-88

                            Comment

                            • baijeri88
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 958
                              • Mikkeli

                              Originally posted by jesper.e View Post
                              Mikä vois olla vikana, 525i e34 puhkuu lämmintä ainoastaan jalkatilaan? Ylemmistä puhallinaukoista tulee vaan viileetä ilmaa, lämmöt mittarissa keskellä.
                              eikö tuulilasillekkaan tule lämmintä? jos tulee niin sun auto on iha kunnossa siltä osin.. keskeltä ei kuulu lämmintä tullakkaan..
                              E36 Cab Atlantisblau
                              E92 325i


                              eX:
                              E39 525i, E36 325i
                              E34 Sedan Alpinweiss II
                              , 316 -87 & 316i -90

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎