Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SushiX
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 2107
    • ǝɓuᴉʌʎH

    Originally posted by Dankova View Post
    Oorrait. Taidan nakata niillä vanhoilla yläpään laakereilla vesilintua ja samalla vaihtaa ne kumit myös

    Jos tuota mun ääntä tuossa kuvailee niin semmonen perus kolina kun ajaa terävistä kuopista.
    Itsellä tuli myös kolina aina kun ajoi terävästä kuopasta ja syynä oli koiranluu. Mutteri ei kiristänyt tarpeeksi koiranluuta vaan pääsi sivuttaissuunnassa heilumaan.. Ja ei johtunut siitä, ettei voimaa olisi ollut, johan sitä yritettiin petrolheadin kanssakin painepistoolilla iskeä kiinni, mutta ei mennyt ei.. Joten avattiin se ja prikkoja mutterin ja luun väliin niin johan loppu kolina
    E90 07 335D
    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

    Comment

    • Dankova
      BTCF Member
      • May 2011
      • 211
      • Kuortane

      Originally posted by SushiX View Post
      Itsellä tuli myös kolina aina kun ajoi terävästä kuopasta ja syynä oli koiranluu. Mutteri ei kiristänyt tarpeeksi koiranluuta vaan pääsi sivuttaissuunnassa heilumaan.. Ja ei johtunut siitä, ettei voimaa olisi ollut, johan sitä yritettiin petrolheadin kanssakin painepistoolilla iskeä kiinni, mutta ei mennyt ei.. Joten avattiin se ja prikkoja mutterin ja luun väliin niin johan loppu kolina


      No tuohan ois ihan mahtava juttu jos samasta mullakin johtuis.
      Nehän pitää kuitenkin myös avata kun tekee iskariremonttia. Oiskohan vilahtanu kuskinpuoleisen mutterin prikka väärällä puolelle kun sieltä puolen tuo kolina kuuluu enemmän :think
      BMW X3 E83 2.5i Automatic

      Comment

      • SushiX
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 2107
        • ǝɓuᴉʌʎH

        Originally posted by Dankova View Post


        No tuohan ois ihan mahtava juttu jos samasta mullakin johtuis.
        Nehän pitää kuitenkin myös avata kun tekee iskariremonttia. Oiskohan vilahtanu kuskinpuoleisen mutterin prikka väärällä puolelle kun sieltä puolen tuo kolina kuuluu enemmän :think
        Voi hyvin pitää paikkansa. Itse kun omaani vaihdoin luut niin on varmaan jäänyt kuskin puolelta myös prikka välistä, mutta tuohan on niin helppo korjata ja testata oliko ongelma siinä.. Luultavammin syy voi olla nimenomaan tuo prikan puuttuminen, jolloin se pääsee heilumaan sivuttais suunnassa ja kolisemaan kallistuksenvakaajaan.. Ota kiinni vuorotellen luista ja heiluta niitä rivakkaasti sivuttais suunnassa jos kolisee niin aiheuttaja on löytynyt
        Last edited by SushiX; 29-03-2012, 22:54.
        E90 07 335D
        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

        Comment

        • ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

          Originally posted by Dankova View Post


          No tuohan ois ihan mahtava juttu jos samasta mullakin johtuis.
          Nehän pitää kuitenkin myös avata kun tekee iskariremonttia. Oiskohan vilahtanu kuskinpuoleisen mutterin prikka väärällä puolelle kun sieltä puolen tuo kolina kuuluu enemmän :think
          Todella väljä raidetangonpää kolisee myös tuolla tavalla.
          W124 voll, markalla pidemmälle

          Comment

          • 426Hemi
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 621
            • Pälkäne

            M50B25 vanos, ongelmia

            Tulipahan taas haalittua käsiin tommonen vanoksellinen e34 525. Hyvin varusteltu ja kiva autohan tuo on, mutta yksi asia ärsyttää:

            Moottorin toiminta ei mielestäni ole ihan sitä mitä pitäisi, ongelmat:

            -Tyhjäkänti muuttuu n. minuutin tai parin välein n. 100rpm suuntaan tai toiseen. Ärsyttää(?) jos ei muuta. Kylmällä tai lämpimällä koneella ei juuri vaikutusta asiaan

            -Auto jonkinverran puutuu matalilla kierroksilla, huomaa sitä selvemmin mitä pienempi vaihde. Esim. kakkosella n. 2000rpm eteenpäin kun lähtee pintakaasulla kiihdyttämään, meno on hieman täristävää, tuntuu kuin että kävisi jopa vajaalla

            -Sama em. tunne tulee myös, jos ajat ykkösellä kävelyvauhtia ja alat kiihdyttämään täyskaasulla. Kiihtyy hieman ontuen, ehkä vähän tärisevästi tonne n. 4000rpm asti jolloin ääni muuttuu kellossa totaalisesti ja ihan kirjaimellisestikin. Nykäisee aika kovan "piikin" ja vasta noilla isommilla kierroksilla tuntuu että moottori toimisi puhtaasti. Sama efekti siis huomattavissa joka vaihteella, mutta korostuu mitä pienempi vaihde silmässä. Ongelma myös vähän vaihtelee, joskus se on selvempi ja auto meinaa hyytyä kunnolla ja joskus toimii melkein moitteetta

            -Kulutus on suht normaali, käynnistyvyys hyvä, ei paukuta putkeen eikä kulutusmittari seilaa

            Tehtyä:

            -Öljyt, tulpat, suodattimet vaihdettu

            -Puolissa ei näkyviä halkeamia, ja tulpankolot suht puhtaat. Vähätkin öljyt mitä sielä oli, putsattu

            -Jokainen vanha tulppa oli aikatarkkaan samannäköinen/värinen

            Huomioimisen arvoista:

            -Autossa`ei ole katalysaattoria (korvattu suoralla putkella)

            -Imuputkessa vähän sanomista, täytyy se jokatapauksessa uusia ja samalla tarkistaa muiden imupuolen letkujen kunto, sekä puhdistaa tyhjäkäyntimoottori vielä jarrukliinerillä

            Olisiko vanoksella jotain tekemistä em. ongelmien kanssa?

            -Koko vanos mulle ihan uus juttu
            -Ei kuitenkaan rallata?
            -Vanoksen tiivisteet?

            -Kenelläkään mitään vinkkejä annettujen tuntomerkkien myötä? Auto ei ole montaa päivää itselläni ollut joten juuri ja juuri ehtinyt kartoittaa hieman mitä sitä on tullut hankittua
            Last edited by 426Hemi; 31-03-2012, 02:56.
            ex: viitisenkymmentä bmw+muut

            Comment

            • L4isk4m4t0
              BTCF Member
              • Jun 2011
              • 847
              • Seinäjoki

              Originally posted by Julderi View Post
              Pitäisi saada vaihdettua parkit.
              Valoina meillä DEPO, autona 540iA -92

              koodi lyhyissä/lähi : 0627 (E4) IC 00 A 02 DEPO 444-1112NX

              koodi pitkissä/kauko: 20 (E4) 0628 HR 00 A 02 DEPO 444-1113NX 00HR 02 A 125 (E4) 1327




              koodi: 444-1114PXND-E. Näyttävät tällaisilta, mutta koodi ei täsmää.

              Angel Eyes??

              Koitin etsiä noilla omilla koodeilla tuloksetta... Jtn venäjänkielisiä sivustoja tosin löyty

              Pystyykö tommosii ees vaihtaa noita parkkeja? Ja etsinkö niitä parkkeja ihan väärästä kohdasta...? Yritin kattoo niitä parkkeja ensin siitä etuvilkkujen kotelosta, sitten luettuani täältä että parkit olis samassa ku ajovalot, kävin ne kattomassa... Vaikka mulla oli kyllä mielikuva ettei niitä olis meijän valoissa, mut piti kumminki tarkistaa

              What to do next?
              Otin nyt nuo valot irti, ja kattelin niitä pikkase.

              Otin pois vasemmanpuoleisen lähivalon ja vaihdoin siihen nuo parkkivalot, vanhat näyttivät täysin ehjiltä mutta vaihdoin kumminkin uudet. Kokeilin toimiiko parkit, EI toiminu.

              Olisko parkkien toimimattomuuteen jokin muu vika kuin että olis polttimot palaneet? Esim. että olis johdot jossai kytketty väärin? Parkeista lähtee musta ja punainen, mistä oletan että musta on maa? Johdot yhdistyvät (ovat jakautuneet lähi- ja kauko-valoihin), josta jatkuvat jonkinlaiseen sulakkeeseen josta lähtee neljä johtoa, yksi oikealle puolelle, yksi kiinni koriin, yksi converterille (?) ja yksi valkoiseen liittimeen mistä lähtee kaksi mustaa johki auton tod.näk alkuperäisiin valojohtoihin.

              Kuva kauempaa : http://aijaa.com/007809898571

              Kuva lähempää : http://aijaa.com/006869898587

              Jostain olin lukevinani että yksi syy voisi olla että nuo valojen johdot pitäisi liittää ristiin vanhoihin johtoihin, mutta oliko kyseessä nämä valot vai jotku ihan muut? :think

              Muutenki ihan kamala johtoviidakko noissa valoissa, huoh...
              Team E34


              Opel Zafira 1.8 1999

              Comment

              • Dankova
                BTCF Member
                • May 2011
                • 211
                • Kuortane

                Originally posted by SushiX View Post
                Voi hyvin pitää paikkansa. Itse kun omaani vaihdoin luut niin on varmaan jäänyt kuskin puolelta myös prikka välistä, mutta tuohan on niin helppo korjata ja testata oliko ongelma siinä.. Luultavammin syy voi olla nimenomaan tuo prikan puuttuminen, jolloin se pääsee heilumaan sivuttais suunnassa ja kolisemaan kallistuksenvakaajaan.. Ota kiinni vuorotellen luista ja heiluta niitä rivakkaasti sivuttais suunnassa jos kolisee niin aiheuttaja on löytynyt
                Kyllä nuo koiranluut on syynä kolinaan. Alapäät sai muutaman prikan lisää kun olivat väljät. Hieman se kolahtelu vaimeni, mutta on päässyt väljäksi yläpäästä niin pitänee hankkia uudet molemmille puolille. Prikat ei auta jos kolisee ylä- ja alasuunnassa..

                No mutta auton pohja tuli vedettyä samalla korroosionesto aineella ja uusi bensansuodatin tuli asennettua samalla. On se vaan luksusta ku isällä on tallissa rasvamonttu ei tarvii tunkin kanssa pelätä että koska tippuu niskaan.
                BMW X3 E83 2.5i Automatic

                Comment

                • Midway
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 157
                  • Hamina

                  Morjesta

                  Osaisko joku valaista että mikä osa on nro 14 tässä linkissä http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...taching_parts/

                  Comment

                  • Jansu
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 315
                    • Pori

                    E34 525i -93 vaihdetaan ensviikolla uus automaattiloota, niin mitä osia kannattais samalla vaihtaa? Laatikon öljyt ja suodatin ja tiiviste varmaankin kyllä, mut entäs kampiakselin takastefa jne?
                    -E34 525ia Touring
                    -E36 323ia Touring ///M

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14457
                      • Oulu

                      Originally posted by Jansu View Post
                      E34 525i -93 vaihdetaan ensviikolla uus automaattiloota, niin mitä osia kannattais samalla vaihtaa? Laatikon öljyt ja suodatin ja tiiviste varmaankin kyllä, mut entäs kampiakselin takastefa jne?
                      Laatikon ulkostefat. Varsinkin pieni stefa vaihteensiirtäjän akselilla, jota kovin harvoin vaihdetaan.

                      Siis olettaen, ettei nyt oo tiskiltä tilattu uutta lootaa.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • MH motorsport
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 2301
                        • Turku

                        Autona on 530i vm 92 eli m60 b30 koneella. Ilmastointi ei kytkeydy päälle eikä myöskään kiertoilma. Joskus harvoin käynnistäessä valot syttyy molempiin hetkeksi ja sammuu. Kysymys kuuluukin toimiiko kiertoilma vain ilmastoinnin kanssa vai saako lämpimän ilmankin kiertämään? Vissiin paineet laskenu järjestelmäs ni ei kytkeydy tai joku rele tms menny? Jotta ilmastointi toimisi niin pitääkö olla lämmöt pois ja puhallin päällä?
                        Autopalvelu MH-motor
                        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                        Maxxecu myynti ja asennus
                        www.mh-motor.fi
                        0503218217
                        Kulkineet:
                        E6 2000 touring
                        E6 2002 touring
                        E30 318is ///Mtechnic 2
                        E34 ///M5 nürburgring
                        E34 S62b50 turbo dct
                        E39 523i ///Msport
                        F30 320d

                        Comment

                        • Vibaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 581
                          • Vaasa

                          Originally posted by Pikkuvelii View Post
                          Autona on 530i vm 92 eli m60 b30 koneella. Ilmastointi ei kytkeydy päälle eikä myöskään kiertoilma. Joskus harvoin käynnistäessä valot syttyy molempiin hetkeksi ja sammuu. Kysymys kuuluukin toimiiko kiertoilma vain ilmastoinnin kanssa vai saako lämpimän ilmankin kiertämään? Vissiin paineet laskenu järjestelmäs ni ei kytkeydy tai joku rele tms menny? Jotta ilmastointi toimisi niin pitääkö olla lämmöt pois ja puhallin päällä?
                          Omassa oli tavara haihtunu niin ettei ilmastointi toiminut. Nappiin tuli kuitenkin valo sekä sisäilmankierto toimi myös, muistaakseni kun kierron kytkee päälle ilmastointi kytkeytyy automaattisesti myös päälle.

                          Vaikuttaa enemmän sähkövialta sun auton kohdalla.
                          sigpic
                          E34 530iA

                          Comment

                          • MH motorsport
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 2301
                            • Turku

                            Ok kiitos vastauksesta. Uskoisin vian olevan liian pienissä paineissa ja ei anna kompuran kytkeytyä jottei se rikkoisi itseään. Täytyy koittaa hyppylangalla. Toinen ongelma on että cruise ei toimi mitä helposti hajoavaa siel on? Katkasijat pedaaleis? Miten cruise muute edes pelittää olis kivempi korjata ku tietäis mite sitä käyttää ku keppi liikkuu joka suuntaan ja lukee saksaksi?
                            Autopalvelu MH-motor
                            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                            Maxxecu myynti ja asennus
                            www.mh-motor.fi
                            0503218217
                            Kulkineet:
                            E6 2000 touring
                            E6 2002 touring
                            E30 318is ///Mtechnic 2
                            E34 ///M5 nürburgring
                            E34 S62b50 turbo dct
                            E39 523i ///Msport
                            F30 320d

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16360
                              • Leppävirta

                              Originally posted by Pikkuvelii View Post
                              Ok kiitos vastauksesta. Uskoisin vian olevan liian pienissä paineissa ja ei anna kompuran kytkeytyä jottei se rikkoisi itseään. Täytyy koittaa hyppylangalla. Toinen ongelma on että cruise ei toimi mitä helposti hajoavaa siel on? Katkasijat pedaaleis? Miten cruise muute edes pelittää olis kivempi korjata ku tietäis mite sitä käyttää ku keppi liikkuu joka suuntaan ja lukee saksaksi?
                              -Työnnä eteenpäin lisää nopeutta/menee päälle.
                              -Vedä itseäsi kohti hiljentää vauhtia.
                              -ylös tai alaspäin vipua menee pois päältä.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Dankova
                                BTCF Member
                                • May 2011
                                • 211
                                • Kuortane

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                -Työnnä eteenpäin lisää nopeutta/menee päälle.
                                -Vedä itseäsi kohti hiljentää vauhtia.
                                -ylös tai alaspäin vipua menee pois päältä.
                                ja vielä jos painaa vipua rattia kohti kytkeytyy edellinen nopeus mikä oli vakkarissa tallennettuna. Toimii vain jos vakkari on kytketty pois päältä vipua ylös tai alaspäin painamalla.
                                BMW X3 E83 2.5i Automatic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎