Oorrait. Taidan nakata niillä vanhoilla yläpään laakereilla vesilintua ja samalla vaihtaa ne kumit myös
Jos tuota mun ääntä tuossa kuvailee niin semmonen perus kolina kun ajaa terävistä kuopista.
Itsellä tuli myös kolina aina kun ajoi terävästä kuopasta ja syynä oli koiranluu. Mutteri ei kiristänyt tarpeeksi koiranluuta vaan pääsi sivuttaissuunnassa heilumaan.. Ja ei johtunut siitä, ettei voimaa olisi ollut, johan sitä yritettiin petrolheadin kanssakin painepistoolilla iskeä kiinni, mutta ei mennyt ei.. Joten avattiin se ja prikkoja mutterin ja luun väliin niin johan loppu kolina
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Itsellä tuli myös kolina aina kun ajoi terävästä kuopasta ja syynä oli koiranluu. Mutteri ei kiristänyt tarpeeksi koiranluuta vaan pääsi sivuttaissuunnassa heilumaan.. Ja ei johtunut siitä, ettei voimaa olisi ollut, johan sitä yritettiin petrolheadin kanssakin painepistoolilla iskeä kiinni, mutta ei mennyt ei.. Joten avattiin se ja prikkoja mutterin ja luun väliin niin johan loppu kolina
No tuohan ois ihan mahtava juttu jos samasta mullakin johtuis.
Nehän pitää kuitenkin myös avata kun tekee iskariremonttia. Oiskohan vilahtanu kuskinpuoleisen mutterin prikka väärällä puolelle kun sieltä puolen tuo kolina kuuluu enemmän :think
No tuohan ois ihan mahtava juttu jos samasta mullakin johtuis.
Nehän pitää kuitenkin myös avata kun tekee iskariremonttia. Oiskohan vilahtanu kuskinpuoleisen mutterin prikka väärällä puolelle kun sieltä puolen tuo kolina kuuluu enemmän :think
Voi hyvin pitää paikkansa. Itse kun omaani vaihdoin luut niin on varmaan jäänyt kuskin puolelta myös prikka välistä, mutta tuohan on niin helppo korjata ja testata oliko ongelma siinä.. Luultavammin syy voi olla nimenomaan tuo prikan puuttuminen, jolloin se pääsee heilumaan sivuttais suunnassa ja kolisemaan kallistuksenvakaajaan.. Ota kiinni vuorotellen luista ja heiluta niitä rivakkaasti sivuttais suunnassa jos kolisee niin aiheuttaja on löytynyt
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
No tuohan ois ihan mahtava juttu jos samasta mullakin johtuis.
Nehän pitää kuitenkin myös avata kun tekee iskariremonttia. Oiskohan vilahtanu kuskinpuoleisen mutterin prikka väärällä puolelle kun sieltä puolen tuo kolina kuuluu enemmän :think
Todella väljä raidetangonpää kolisee myös tuolla tavalla.
Tulipahan taas haalittua käsiin tommonen vanoksellinen e34 525. Hyvin varusteltu ja kiva autohan tuo on, mutta yksi asia ärsyttää:
Moottorin toiminta ei mielestäni ole ihan sitä mitä pitäisi, ongelmat:
-Tyhjäkänti muuttuu n. minuutin tai parin välein n. 100rpm suuntaan tai toiseen. Ärsyttää(?) jos ei muuta. Kylmällä tai lämpimällä koneella ei juuri vaikutusta asiaan
-Auto jonkinverran puutuu matalilla kierroksilla, huomaa sitä selvemmin mitä pienempi vaihde. Esim. kakkosella n. 2000rpm eteenpäin kun lähtee pintakaasulla kiihdyttämään, meno on hieman täristävää, tuntuu kuin että kävisi jopa vajaalla
-Sama em. tunne tulee myös, jos ajat ykkösellä kävelyvauhtia ja alat kiihdyttämään täyskaasulla. Kiihtyy hieman ontuen, ehkä vähän tärisevästi tonne n. 4000rpm asti jolloin ääni muuttuu kellossa totaalisesti ja ihan kirjaimellisestikin. Nykäisee aika kovan "piikin" ja vasta noilla isommilla kierroksilla tuntuu että moottori toimisi puhtaasti. Sama efekti siis huomattavissa joka vaihteella, mutta korostuu mitä pienempi vaihde silmässä. Ongelma myös vähän vaihtelee, joskus se on selvempi ja auto meinaa hyytyä kunnolla ja joskus toimii melkein moitteetta
-Kulutus on suht normaali, käynnistyvyys hyvä, ei paukuta putkeen eikä kulutusmittari seilaa
Tehtyä:
-Öljyt, tulpat, suodattimet vaihdettu
-Puolissa ei näkyviä halkeamia, ja tulpankolot suht puhtaat. Vähätkin öljyt mitä sielä oli, putsattu
-Jokainen vanha tulppa oli aikatarkkaan samannäköinen/värinen
Huomioimisen arvoista:
-Autossa`ei ole katalysaattoria (korvattu suoralla putkella)
-Imuputkessa vähän sanomista, täytyy se jokatapauksessa uusia ja samalla tarkistaa muiden imupuolen letkujen kunto, sekä puhdistaa tyhjäkäyntimoottori vielä jarrukliinerillä
Olisiko vanoksella jotain tekemistä em. ongelmien kanssa?
-Koko vanos mulle ihan uus juttu
-Ei kuitenkaan rallata?
-Vanoksen tiivisteet?
-Kenelläkään mitään vinkkejä annettujen tuntomerkkien myötä? Auto ei ole montaa päivää itselläni ollut joten juuri ja juuri ehtinyt kartoittaa hieman mitä sitä on tullut hankittua
koodi: 444-1114PXND-E. Näyttävät tällaisilta, mutta koodi ei täsmää.
Angel Eyes??
Koitin etsiä noilla omilla koodeilla tuloksetta... Jtn venäjänkielisiä sivustoja tosin löyty
Pystyykö tommosii ees vaihtaa noita parkkeja? Ja etsinkö niitä parkkeja ihan väärästä kohdasta...? Yritin kattoo niitä parkkeja ensin siitä etuvilkkujen kotelosta, sitten luettuani täältä että parkit olis samassa ku ajovalot, kävin ne kattomassa... Vaikka mulla oli kyllä mielikuva ettei niitä olis meijän valoissa, mut piti kumminki tarkistaa
What to do next?
Otin nyt nuo valot irti, ja kattelin niitä pikkase.
Otin pois vasemmanpuoleisen lähivalon ja vaihdoin siihen nuo parkkivalot, vanhat näyttivät täysin ehjiltä mutta vaihdoin kumminkin uudet. Kokeilin toimiiko parkit, EI toiminu.
Olisko parkkien toimimattomuuteen jokin muu vika kuin että olis polttimot palaneet? Esim. että olis johdot jossai kytketty väärin? Parkeista lähtee musta ja punainen, mistä oletan että musta on maa? Johdot yhdistyvät (ovat jakautuneet lähi- ja kauko-valoihin), josta jatkuvat jonkinlaiseen sulakkeeseen josta lähtee neljä johtoa, yksi oikealle puolelle, yksi kiinni koriin, yksi converterille (?) ja yksi valkoiseen liittimeen mistä lähtee kaksi mustaa johki auton tod.näk alkuperäisiin valojohtoihin.
Jostain olin lukevinani että yksi syy voisi olla että nuo valojen johdot pitäisi liittää ristiin vanhoihin johtoihin, mutta oliko kyseessä nämä valot vai jotku ihan muut? :think
Voi hyvin pitää paikkansa. Itse kun omaani vaihdoin luut niin on varmaan jäänyt kuskin puolelta myös prikka välistä, mutta tuohan on niin helppo korjata ja testata oliko ongelma siinä.. Luultavammin syy voi olla nimenomaan tuo prikan puuttuminen, jolloin se pääsee heilumaan sivuttais suunnassa ja kolisemaan kallistuksenvakaajaan.. Ota kiinni vuorotellen luista ja heiluta niitä rivakkaasti sivuttais suunnassa jos kolisee niin aiheuttaja on löytynyt
Kyllä nuo koiranluut on syynä kolinaan. Alapäät sai muutaman prikan lisää kun olivat väljät. Hieman se kolahtelu vaimeni, mutta on päässyt väljäksi yläpäästä niin pitänee hankkia uudet molemmille puolille. Prikat ei auta jos kolisee ylä- ja alasuunnassa..
No mutta auton pohja tuli vedettyä samalla korroosionesto aineella ja uusi bensansuodatin tuli asennettua samalla. On se vaan luksusta ku isällä on tallissa rasvamonttu ei tarvii tunkin kanssa pelätä että koska tippuu niskaan.
E34 525i -93 vaihdetaan ensviikolla uus automaattiloota, niin mitä osia kannattais samalla vaihtaa? Laatikon öljyt ja suodatin ja tiiviste varmaankin kyllä, mut entäs kampiakselin takastefa jne?
E34 525i -93 vaihdetaan ensviikolla uus automaattiloota, niin mitä osia kannattais samalla vaihtaa? Laatikon öljyt ja suodatin ja tiiviste varmaankin kyllä, mut entäs kampiakselin takastefa jne?
Laatikon ulkostefat. Varsinkin pieni stefa vaihteensiirtäjän akselilla, jota kovin harvoin vaihdetaan.
Siis olettaen, ettei nyt oo tiskiltä tilattu uutta lootaa.
Autona on 530i vm 92 eli m60 b30 koneella. Ilmastointi ei kytkeydy päälle eikä myöskään kiertoilma. Joskus harvoin käynnistäessä valot syttyy molempiin hetkeksi ja sammuu. Kysymys kuuluukin toimiiko kiertoilma vain ilmastoinnin kanssa vai saako lämpimän ilmankin kiertämään? Vissiin paineet laskenu järjestelmäs ni ei kytkeydy tai joku rele tms menny? Jotta ilmastointi toimisi niin pitääkö olla lämmöt pois ja puhallin päällä?
Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus www.mh-motor.fi0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Autona on 530i vm 92 eli m60 b30 koneella. Ilmastointi ei kytkeydy päälle eikä myöskään kiertoilma. Joskus harvoin käynnistäessä valot syttyy molempiin hetkeksi ja sammuu. Kysymys kuuluukin toimiiko kiertoilma vain ilmastoinnin kanssa vai saako lämpimän ilmankin kiertämään? Vissiin paineet laskenu järjestelmäs ni ei kytkeydy tai joku rele tms menny? Jotta ilmastointi toimisi niin pitääkö olla lämmöt pois ja puhallin päällä?
Omassa oli tavara haihtunu niin ettei ilmastointi toiminut. Nappiin tuli kuitenkin valo sekä sisäilmankierto toimi myös, muistaakseni kun kierron kytkee päälle ilmastointi kytkeytyy automaattisesti myös päälle.
Ok kiitos vastauksesta. Uskoisin vian olevan liian pienissä paineissa ja ei anna kompuran kytkeytyä jottei se rikkoisi itseään. Täytyy koittaa hyppylangalla. Toinen ongelma on että cruise ei toimi mitä helposti hajoavaa siel on? Katkasijat pedaaleis? Miten cruise muute edes pelittää olis kivempi korjata ku tietäis mite sitä käyttää ku keppi liikkuu joka suuntaan ja lukee saksaksi?
Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus www.mh-motor.fi0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Ok kiitos vastauksesta. Uskoisin vian olevan liian pienissä paineissa ja ei anna kompuran kytkeytyä jottei se rikkoisi itseään. Täytyy koittaa hyppylangalla. Toinen ongelma on että cruise ei toimi mitä helposti hajoavaa siel on? Katkasijat pedaaleis? Miten cruise muute edes pelittää olis kivempi korjata ku tietäis mite sitä käyttää ku keppi liikkuu joka suuntaan ja lukee saksaksi?
-Työnnä eteenpäin lisää nopeutta/menee päälle.
-Vedä itseäsi kohti hiljentää vauhtia.
-ylös tai alaspäin vipua menee pois päältä.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-Työnnä eteenpäin lisää nopeutta/menee päälle.
-Vedä itseäsi kohti hiljentää vauhtia.
-ylös tai alaspäin vipua menee pois päältä.
ja vielä jos painaa vipua rattia kohti kytkeytyy edellinen nopeus mikä oli vakkarissa tallennettuna. Toimii vain jos vakkari on kytketty pois päältä vipua ylös tai alaspäin painamalla.
Comment