Keskikonsoli purkamalla. Eli ikkunakatkaisijoista taakseppäin.
Käppärin pussin alla ja takasuulakkeiden alla on ruuvit, sekä kepin suojuken alla.
Näin ulkomuistista. :think
kiitos tästä, mitenkäs tuo mukiteline juttu? onko tietoa oisko kukaan laittanu? jotain kaupan valmis telineitä esim? linkkejä jne saa laittaa jos tietää
Fisukinttu : Ilmeisesti öljyvalo palaa aina startin jälkeen joitain sekunteja, kun auto on seissyt pidempään?
Mikäli näin, niin vika löytyy öljynsuodatinjalasta, tarkemmin sen takaiskuventtiilistä.
Takaisku vuotaa --> tilavuudeltaan melko suuri suodatinjalka valuu tyhjäksi öljypohjaan --> kestää aikansa, että öljypumppu täyttää jalan...
Takaiskuventtiiliä ei saa vaihdettua suodatinjalkaan erikseen, koko jalka uutena maksaa n.200e.
Ajattelin kysellä varmuuden vuoksi (jälkikäteen), kun tuli koulussa vaihdettua jäähdytysnesteet, ja koulusta sai "edullisesti" nestettä, jonka pitäisi olla kaikkien kanssa sekoituskelpoista. Neste oli väriltään jotakin punaisen ja oranssin välimaastosta ja nimeltään GM Dex-Cool.
Joku kuitenkin epäili ettei se olisi sopivaa kaikkiin moottoreihin ja että sillä olisi taipumus syövyttää tiivisteitä ym.
Onkohan jollain paremmin tietoa kyseisestä nesteestä ja sen vaikutuksista, vai pitäisiköhän suoraan vaihtaa BMW:hen tarkoitettuun nesteeseen (lienee sinistä)?
Ja autohan on 525 M50
e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
e34 540iA Lazurblau
EX:
e34 525i Lazurblau e34 535i Lazurblau e36 316i Schwarz II
Välillä pätkii, tai oikeestaan tuntuu ettei vastaa kaasuun eikä kierrä, eli ei tapahdu oikeestaan mitään kun kaasua painaa. Jos kaasua pumppaa niin kiertää vähäsen. Tuntuu aina ilmenevän ku ajaa pienemmillä kiekoilla ja esim 4/5 vaihteella, kiihdyttäessä ei kertaakaan oo pätkässy.
Yleensä toimii normaalisti, mutta esim tänään tehny muutaman kerran tota, kerran joutu jo pysäyttään ku meni niin pahaksi, hetken ku anto olla ni taas toimi normaalisti?
Fisukinttu : Ilmeisesti öljyvalo palaa aina startin jälkeen joitain sekunteja, kun auto on seissyt pidempään?
Mikäli näin, niin vika löytyy öljynsuodatinjalasta, tarkemmin sen takaiskuventtiilistä.
Takaisku vuotaa --> tilavuudeltaan melko suuri suodatinjalka valuu tyhjäksi öljypohjaan --> kestää aikansa, että öljypumppu täyttää jalan...
Takaiskuventtiiliä ei saa vaihdettua suodatinjalkaan erikseen, koko jalka uutena maksaa n.200e.
Onkohan mulla tuo sama, tosin mulla se öljyvalo palaa koko ajan, ja myyjä sanoi vian olevan öljynpaineen anturissa :think
Rhodry : Sama suodatinjalan vika vaivaa m30 ja S38 moottoreita. onhan kyseessä käytännössä sama kone eri kannella (joo ja sisuskaluissa ja jakopäässä on eroja, mutta vaihtokelpoisia keskenään...)
Jos valo palaa jatkuvasti sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksilla, ja kone käy vielä joidenkin ajettujen kilometrien jälkeen, niin melkein uskoisin, että anturivika.
Kuitenkin, asia on senverran tärkeä, että itse en ajaisi lainkaan autolla, jossa rikkonainen/ei tietoa - anturi.
Anturi on kohtalaisen simppeli vaihtaa, kannen takapäässä lähellä tulipeltiä, ja maksaa muistaakseni alle 20e.
Edit : Alkuperäiseen ongelmaan vielä. Jos suodatinjalka on viallinen, vaihtaisin sen toimivalla takaiskulla varustettuun mahdollisimman nopeasti. Ei kiva, että öljynpainetta joutuu odottelemaan startissa. Käytetyistä jaloista senverran, että joko hyvältä kaverilta, tai sitten lottoamalla. Nimimerkillä : tallissa kolme suodatinjalkaa....
Rhodry : Sama suodatinjalan vika vaivaa m30 ja S38 moottoreita. onhan kyseessä käytännössä sama kone eri kannella (joo ja sisuskaluissa ja jakopäässä on eroja, mutta vaihtokelpoisia keskenään...)
Jos valo palaa jatkuvasti sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksilla, ja kone käy vielä joidenkin ajettujen kilometrien jälkeen, niin melkein uskoisin, että anturivika.
Kuitenkin, asia on senverran tärkeä, että itse en ajaisi lainkaan autolla, jossa rikkonainen/ei tietoa - anturi.
Anturi on kohtalaisen simppeli vaihtaa, kannen takapäässä lähellä tulipeltiä, ja maksaa muistaakseni alle 20e.
Kaks vuotta se on kuulemma palanu :think Pitänee käydä hakemassa uus anturi ja kokeilla mitä tapahtuu.
Comment